- 1 Mała uliczka, duży problem (129 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (259 opinii)
- 3 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (76 opinii)
- 4 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (60 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (38 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
Klasyczne Trójmiasto rozpoczęło sezon
Zimno, ale klasyczny sezon uważamy za otwarty!
450 aut otworzyło w poniedziałek sezon na klasyczną motoryzację. Mimo nie najlepszej pogody, organizatorzy mogli pochwalić się rekordową frekwencją. Oprócz ciągle popularnych na naszych drogach Volkswagenów, Mercedesów czy BMW z lat 80., które stanowiły większość aut na imprezie, pojawiło się kilka nietuzinkowych pojazdów.
Rozpoczęcie sezonu to zawsze okazja, by rzucić okiem na różne typy odrestaurowanych i wystylizowanych Trabantów, Warszaw, dużych fiatów i Polonezów. Sympatyczne wrażenie robił silny zastęp milicji i ZOMO, z oryginalnym sprzętem i w odpowiadającym epoce umundurowaniu. "Niebiescy Panowie" kierowali w tym roku ruchem na parkingu pod ERGO Areną. Niestabilne warunki pogodowe wystraszyły właścicieli najstarszych samochodów.
Wśród nowszych pojazdów nie zabrakło za to w zasadzie żadnego modelu, który w latach 80. i 90. był westchnieniem każdego Kowalskiego. Pojawiły się Mercedesy SEC i SL, Audi V8, BMW serii 3 od E30 po nawet... E36. Wśród niedocenionych youngtimerów wielkie wrażenie zrobiła spora grupa... Volvo 240 w odmianach combi. Swoją specjalną sekcję na imprezie otrzymała grupa miłośników motoryzacji z Trójmiasta skupiona wokół Kuźni Wodnej - ich obecność to promocja projektu "Rajd Monte Carlo 2016", o którym już niebawem więcej na łamach naszego portalu.
- Cieszymy się, że możemy zaprezentować się pod ERGO Areną, nasz rajd ma na celu propagowanie miłości do starej motoryzacji oraz dobrą zabawę - mówi Dariusz Wilk, pomysłodawca wyprawy. - Specjalnie na tę okazję remontowana jest Simca Aronde, bardzo popularna na drogach w czasach PRL, która ma za sobą kilka udanych startów w różnych zawodach sportowych.
Przy czym warto było się zatrzymać? Brylowała niezwykle rzadka i piękna Toyota Supra pierwszej generacji, zabytkowa Tatra z silnikiem V8 czy unikalny Peugeot Ambulans. Przerobione "Maluchy" czy wiekowe Polonezy w ciekawych wersjach silnikowych - jak np. fabryczny Polonez Diesel 1.9.
- Oprócz bardzo popularnego i mocnego 104-konnego silnika Rovera, w Polonezie oferowano również na początku lat 90. prosty, trwały francuski silnik diesla - mówi Łukasz Szmidtke z Youngtimers Trójmiasto. - Warto zaznaczyć, że wczesne Caro, zwłaszcza w specjalnych odmianach są już często poszukiwane na rynku, co więcej, można je użytkować na co dzień, od takich samochodów można zacząć przygodę z klasyczną motoryzacją.
Przedstawiciele rodzimych produktów z FSO mogli wjechać na parking pod ERGO Areną bez obaw o rocznik, pojazdy polskiej produkcji wpuszczane były bezwarunkowo. Limit roczników dla pojazdów na imprezie to produkcja minimum w 1989 roku. I tak obok różnej maści Volkswagenów Golfów, Mercedesów W124 mogliśmy podziwiać m.in. różne generacje Jaguara XJ, Porsche 911 czy piękne Alfy Romeo. Wśród gąszczu różnej maści klasyków i yougtimerów, można było również spotkać jednoślady i pojazdy specjalne, pojawiły się zabytkowy Ikarus i Autosan oraz dostawcze Nyski.
Opinie (27) 2 zablokowane
-
2015-04-07 19:28
(1)
A Syrenka to gdzie
- 1 0
-
2015-04-07 20:38
na trzecim zdjęciu widać lampę syrenki :D generalnie z syrenkami niestety posucha, tak samo z trabantami 2T, daciami, moskwiczami i ładami z lat '70.
- 0 0
-
2015-04-07 20:44
Fajnie sobie przypomniec ze kiedys mielismy fabryki samochodów i to własnej produkcji !! (1)
Niestety rządy Polityków doprowadziły do upadku przemysłu w tym kraju !!!
Nawet rumunia nadal produkuje Dacie którta obecnie jest jednym z najbardziej popularnych aut w europie i Polsce- 2 2
-
2015-04-07 20:57
nie polityków tylko sprzedajnych frajerów spod znaku styropianu. fso calkiem zniszczyli, a fsm sprzedali za cenę 3 maluchów (!!!) to samo z fsd, fsr, jelczem, autosanem, starem...
- 1 0
-
2015-04-07 21:22
Clasic Car
Wśród perełek znalazłem 2: Toyote celice suprę z początku produkcji oraz Z-kę czyli nissana 280 ZX ,rooodzynki.....
- 2 1
-
2015-04-07 22:12
i love clasic
a moje AUDI 100 z 1991 roku tez było w pelnym oryginale 100 tys km
- 0 0
-
2015-04-12 16:07
O_o
Nie wiem, czy to po prostu brak profesjonalizmu, nie wnikam, ale w tym tekście ani wideo ani razu nawet nie pada nawet informacja kto w ogóle był organizatorem tej imprezy :P
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.