• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejki kierowców do serwisów wymiany opon

Maciej Naskręt
27 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Kierowcy wraz z pierwszym śniegiem ruszyli do serwisów ogumienia w celu wymiany opon letnich na zimowe. Kierowcy wraz z pierwszym śniegiem ruszyli do serwisów ogumienia w celu wymiany opon letnich na zimowe.

Po poniedziałkowych i wtorkowych opadach śniegu w Trójmieście trwają wulkanizacyjne żniwa. Właściciele samochodów oblegają punkty wymiany ogumienia. Niektórzy jednak czekają na większe opady śniegu.



Obecnie w serwisach nie ma co liczyć na wymianę opon z letnich na zimowe od ręki. Zazwyczaj wolny termin pojawia się w ciągu dwóch lub trzech dni. Obecnie w serwisach nie ma co liczyć na wymianę opon z letnich na zimowe od ręki. Zazwyczaj wolny termin pojawia się w ciągu dwóch lub trzech dni.
Sezon na wymianę opon w samochodach z zimowych na letnie mocno w tym roku się przeciągnął.

Zobacz też: firmy oferujące wymianę ogumienia w Trójmieście.

- Opady śniegu i przymrozki nadeszły w tym roku dość późno, bo w ostatnich dniach listopada. W zeszłym roku początek sezonu wypadł w okolicach 1 listopada - mówi Jacek Czapiewski, który prowadzi mobilny serwis opon ciężarowych i osobowych na terenie całego Trójmiasta.

To jednak i tak nie ustrzegło kierowców przed staniem w kolejkach do serwisów ogumienia.

- W naszym punkcie rezerwacja wizyt odbywa się przez internet, ale właściciele samochodów mają problem ze znalezieniem wolnego terminu. Padający na początku tygodnia śnieg zapewnił nam mnóstwo pracy, przynajmniej do soboty - mówi Marcin Chomicz z firmy Auto Active.

Zobacz jak przebiega naprawa felg i wymiana opon.

Ale nie wszyscy właściciele aut rzucili się do wymiany ogumienia. - Wciąż jest wiele osób, które liczą, że jesienna aura potrwa dłużej i nie decydują się na wymianę opon. Czekają, aż śnieg pozostanie w Trójmieście dłużej niż przez jeden dzień - mówi Jacek Czapiewski.

Czy wymieniłe(a)ś opony z letnich na zimowe?

Ile w tym roku wydamy na wymianę opon? Za przełożenie i wyważenie kół w serwisie zapłacimy od 50 do 120 zł, ale pod warunkiem, że opony zimowe znajdują się już na dodatkowych felgach. Jeśli mamy wyłącznie jeden zestaw felg, opłaty mogą wzrosnąć nawet o połowę.

Ile kierowcy zapłacą za wymianę opon w serwisach mobilnych, które dojeżdżają we wskazane miejsce?

- W naszym przypadku to koszt od 90 do 150 zł. W usługę doliczony jest m.in. dojazd. Warto rozważyć zamówienie naszej usługi wspólnie z sąsiadami, wtedy przy wymianie większej liczby kół koszt usługi może być znacznie tańszy - wyjaśnia Jacek Czapiewski.

Warto na koniec podkreślić, że późne nadejście zimy ma też zły wpływ na cały rynek oponiarski w Polsce. Krótsza zima powoduje, że mniej kilometrów przejeżdżamy na oponach zimowych, a więc dłużej z nich korzystamy - wystarczą one na więcej sezonów.

O czym warto pamiętać przy wymianie opon?
- wymieniamy cztery opony - lepsze, mniej zużyte zakładamy na tył,
- nawet jeśli nie jeździmy za szybko, lepiej dopłacić 10-50 zł do opon o wyższym indeksie prędkości,
- zwracamy uwagę na rok produkcji opon, zakodowany w dwóch ostatnich cyfrach wytłoczonego na jej boku numeru DOT,
- opony zimowe mocno różnią się głośnością. Lepiej wybrać takie, które na etykiecie mają mniej czarnych pasków przy symbolu głośnika.

Opinie (212) ponad 10 zablokowanych

  • Do sierot jeżdzoncych po obwodnicy (1)

    Nauczcie sie jeździć po odbowdnicy w takich warunkach jak sa teraz. Szlak mnie trafia jak widzę kolesia jak jedzie 40 km/h prawym pasem bo uważa, że jest ślisko. Samochód nigdy nie wpadnie ci wposlizg jak zachowasz odstęp i nie będziesz gwałtownie hamował.

    • 5 10

    • naucz sie pisać

      troglodyto

      • 1 4

  • serwisow opon?!:) kiedys to byly porostu wulkanizacje:)

    • 3 0

  • Z wielką radością czytam co roku komentarze fachowców od kręcenia karuzelą (4)

    na tematy wszelakie dotyczące opon.
    Najwięcej mają do powiedzenia cwaniaki z wężem w kieszeni i nowościami na temat opon które nazywają uniwersalnymi. Mistrzowie od starych ale jeszcze dobrych używek kładą na kolana inżynierów z Continentala.

    • 3 5

    • (3)

      nie inżynierów a marketingowców którzy wmówili ludziom, że opony zimowe to świetne samopoczucie i lek na całe zło na drogach. a ty to łykasz...

      • 3 4

      • inżynierów,inżynierów,inżynierów których wiedzę podważają buraki (2)

        zakładający sparciałe dziesięcino letnie gumy i mądrują się do okoła jak to można okazyjnie zakupić coś co kiedyś nazywało sie oponą.

        Dla twojego samopoczucia marketingowego i wiadomości dokładam fakt,iż z własnego parkingu na letnich oponach nie wyjadę, a na zimowych ośnieżony i lekko ślizgi podjazd nie stanowi problemu. Dalsze podróże na oponach zimowych mogą nie ogarniać już twoich możliwości percepcji, więc to już koniec mojego wpisu.

        • 2 2

        • (1)

          'ślizgi podjazd' - faktycznie moja percepcja nie ogarnia tego. Popracuj 'do okoła' ze słownikiem, potem załóż zimówki - za oknem +6 st C i mokry asfalt.

          • 0 2

          • twoje okno jest pewnie od podwórza na starej Oruni

            • 1 0

  • smieszy mnie to

    Co roku ten sam problem. To chyba jest głównie problem samodyscypliny kierowców, bo można to było zrobić wczesniej. Ja zawsze jako jeden z pierwszych zmieniam na zimowe i jako jeden z ostatnich zmieniam na letnie i nie żałuję. Opony zimowe nie są tylko na minusowe temperatury. Można smiało je używać od początku listopada do nawet początku maja. Co z tego, źe samochód pali te pół litra więcej, za to są miększe i zwłaszcza na wiosennych dziurach lepiej się na nich jeździ.

    • 4 0

  • Kilka lat jeżdziłem do tego samego - znanego - warsztatu i okazało się że sporo przepłacałem (2)

    Czekając w kilku godzinnych kolejkach widziałem jak szef naciąga naiwniaków a zwłaszcza kobiety na nowe opony które sam dla nich zamawiał z internetu... Jakie on udawał przerażenie widząc stare opony jak on grał... a potem...sprzedawał je dalej:

    -Co ciekawe stare opony które zostawiali mu w/w klienci potem sprzedawał jako używane i bardzo je tym razem zachwalał...

    Znalazłem fajny zakład za mniejsze pieniądze i z moralniejszym szefem...

    Opony zamawiajcie z internetu - mnie wychodzi czwarta opona za darmo.

    • 14 0

    • Eee ? Głupich nie sieją

      Ale przecież na oponach jest specjalne wyżłobienie które wskazuje zużycie bieżnika i punkt kiedy należy je wymienić...opona sama ci mówi- wymień mnie...
      Moim zdaniem jeśli nie stać cię na najtańsze ale nowe opony to zastanów się nad zmianą samochodu na bardziej ekonomiczny.

      • 4 1

    • Nic nowego

      Głupich nie sieją

      • 4 0

  • Dlaczego w 3-mieście jest najdrożej w Polsce

    prosta wymiana opon przebija cenowo resztę kraju

    • 5 0

  • Nowe opony tylko z internetu

    Kilka zestawów juz przerobiłem - zawsze pełne zadowolenie i na kilka skrzynek pifa w kieszenie

    • 6 0

  • he (4)

    ja place 40 zl za wymiane

    • 0 4

    • komedia jest - dawajcie dalej (1)

      • 3 1

      • Ja wymieniam sobie darmo

        Zdejmuję łyżką do opon. Czasem tylko dętkę uszczypnę.

        • 2 1

    • ja 20 (1)

      ja płace 20 dyszki

      • 0 2

      • za koło

        • 1 0

  • Nowa matematyka - opony zimowe są w tej samej cenie co letnie ale producenci opon tracą na krótszej zimie bo tak napisał redaktor Naskręt. Za następnego artykułu pewnie się dowiemy, że większe większe zużycie opon pobudziło by całą gospodarkę bo o micie zbitej szyby też tu nikt nie słyszał.

    • 4 0

  • Nie sluchajcie tych durnych reklam. (5)

    Opony wielosezonowe ze znakiem M&S (Mud&snow/slit)swietnie zdaja egzamin w polskich warunkach zimowych. Polska zima to nie syberyjska albo kanadyjska zima. Mechanicy wyczuwaja byznes I tylko pieniadze z was wyciagaja bo za darmo tego nie robia.

    • 6 0

    • (2)

      swieta prawda!

      • 1 0

      • Półprawda (1)

        opona wielosezonowa to właśnie taka półprawda. Opona trochę zimowa trochę letnia. Czyli ani dobra w cieple jak i w zimnie.

        • 1 1

        • czyli idealna w naszym klimacie

          ani cieplo ani zimno..

          • 4 1

    • I tak i nie

      W zakresie -5 i + 15 pewnie idealne, problem jest powyżej 25 i poniżej 10 na lodzie. Na gorącym asfalcie ma się wrażenie że auto się lepi do drogi - takie chlap chlap robi. A na oblodzeniu trochę tańczy. Na pluchę i błotko - idealne.

      • 0 1

    • się s****ie, a za chwilę przejdzie ustawa o obowiązkowej zmianie opon na sezonowe...



      i po temacie

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane