- 1 Śnieg sparaliżował drogi w Trójmieście (120 opinii)
- 2 Mandat za rozmowę na parkingu (230 opinii)
- 3 Ceny diesla w dół. Olej napędowy i benzyna kosztują niemal tyle samo (41 opinii)
- 4 Czy strażacy potrafią gasić "elektryki"? (184 opinie)
- 5 Kup sobie klasyka (47 opinii)
- 6 Miejsca parkingowe widmo w Sopocie (66 opinii)
Kolejna motoryzacyjna premiera. Tym razem elektrycznego BMW iX
W czwartkowy wieczór w salonie BMW Zdunek w Gdyni zaprezentowano zupełnie nowego przedstawiciela bawarskiego producenta - w pełni elektrycznego SUV-a. To model iX, czyli luksusowy i przestronny "elektryk" o dość dyskusyjnej stylistyce.
Trzeba przyznać, że końcówka października rozpieściła miłośników motoryzacji z Trójmiasta, bo obfitowała w kilka niezwykle ciekawych premier samochodów. Po elektrycznym Mercedesie EQS i zmodyfikowanej odsłonie Porsche Macan przyszła pora na BMW iX.
Wydarzenie, na które zaprosił dealer BMW Zdunek, odbyło się w gdyńskim salonie przy ul. Druskiennickiej 1A
Punktem kulminacyjnym czwartkowego wieczoru było oczywiście odsłonięcie i prezentacja głównego bohatera - elektrycznego BMW, nie brakowało jednak dodatkowych... nowoczesnych atrakcji. Popis swoich umiejętności na elektrycznych skrzypcach dała Agnieszka Flis (Agnes Violin), natomiast o podniebienia gości zadbała firma thefood.pl, która specjalizuje się w kuchni molekularnej.
BMW iX swoją wielkością zbliżony jest do modelu X5. Mierzy 4953 mm długości, 1967 mm szerokości i 1695 mm wysokości. Rozstaw osi tego ważącego blisko 2,5 tony auta wynosi 3000 mm.
Flagowy "elektryk" BMW oferowany jest w dwóch wersjach: xDrive40 i xDrive50. Oba warianty różnią się mocami silników, zasięgiem i oczywiście ceną. Bazowy model oferuje moc 326 KM i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" trwa 6,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Oczywiście w obu wersjach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.
Według producenta iX xDrive40 na pełnej baterii jest w stanie przejechać do 425 km (pojemność baterii wynosi 71 kWh). Przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW "zatankowanie" do pełna potrwa 7,5 h, natomiast korzystając z szybkiej ładowarki CCS - w zaledwie 35 minut.
Cennik xDrive40 otwiera kwota 357 900 zł.
Z kolei topowy wariant xDrive50 dysponuje silnikiem generującym moc 523 KM, a także 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s (prędkość maksymalna również wynosi 200 km/h).
Mocniejszy wariant został wyposażony w większą baterię o pojemności 105,2 kWh. Dzięki tak dużej pojemności auto na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 630 km. Ładowarka ze złączem typu CCS jest w stanie naładować baterię od 0 do 80 proc. w niespełna 40 minut. Korzystając ze złącza typu 2 (moc 11 kW), uzupełnienie baterii zajmie 11 godzin.
Cennik xDrive50 startuje od kwoty 455 700 zł.
Czytaj także:
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Co ciekawe, podobnie jak w przypadku pierwszego samochodu elektrycznego w gamie BMW, czyli modelu i3, także w iX położono mocny nacisk na wykorzystanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i tych pochodzących z recyklingu. Co również przełożyło się na obniżenie i tak już dużej masy pojazdu.
Przy budowie i kompozycji kabiny wykorzystano m.in. wtórne aluminium, tworzywa sztuczne z recyklingu, drewno z certyfikatem FSC, skórę garbowaną ekstraktem z liści oliwnych czy wykładzinę podłogową i dywaniki z odzyskanych... sieci rybackich.
Czytaj także:
Widowiskowa premiera Porsche Macana
Potężny SUV ma dyskusyjną urodę podkreśloną gigantycznym grillem i spłaszczonymi laserowymi reflektorami. Patrząc na to auto z tyłu, uwagę zwraca dość atletyczna budowa z muskularnymi nadkolami.
To również kolejny model na rynku, który ma wysuwane klamki. Natomiast ciekawostką jest.. znaczek BMW na masce, który jest tak naprawdę klapką do wlewu na płyn do spryskiwaczy. I to w zasadzie jedyny element komory silnika, do której dostęp ma kierowca.
Więcej szczegółów na temat tego modelu przekażemy po pierwszych jazdach testowych.
Czytaj także:
Elektryczny luksus. Mercedes EQS zadebiutował w Trójmieście
Miejsca
Zobacz także
Opinie wybrane
-
2021-10-30 08:09
(23)
Bmw tylko i wyłącznie w mocnej benzynie bez względu czy stare czy nowe :)
- 51 36
-
2021-10-30 09:36
Jak zaczna ci rosnąć włosy na jądrach to zmienisz zdanie (6)
- 16 16
-
2021-10-30 12:09
wiesz że to można golić, co nie? (3)
chyba że partnerka lubi od razu używać nici dentystycznej
- 8 6
-
2021-10-30 12:53
Jakby nie o tym mowa. (1)
- 5 3
-
2021-10-30 13:04
Brawo panie bystrzak
- 2 2
-
2021-10-30 14:38
Wielu nie stać.
Nie dla psa kiełbasa
- 2 2
-
2021-10-30 19:32
Auto dla Bundesopozycji
- 2 5
-
2021-10-31 00:22
Podaj argument przeciwny tej tezie
Jak byś poznał koszty serwisowania któregoś z nowych na ropę to by ci się punkt widzenia zmienił
- 1 1
-
2021-10-30 11:00
Tylko albo wyłącznie
Razem to masło maślane
- 4 2
-
2021-10-30 11:06
Głupoty gadasz (11)
Najlepiej 4.0 i spalanie 20 l do atmosfery. I do tego czarna chmura z rury. Raz jeździłem elektrykiem i przekonałem się od razu ze kultura o niebo lepsza. Trzeba się przejechać i samemu przekonać. Bajka.
- 4 14
-
2021-10-30 12:07
(1)
bajkę to będziesz miał jak cię zatrzymają smartfonem.
I jak przyjdzie czas utylizacji i jak zapłacisz koszt akumulatora.- 11 4
-
2021-10-30 19:30
A nowgo BMW nie da się zatrzymać smartfonem?
Naiwnyś.
- 4 1
-
2021-10-30 12:35
no przejechałem się mustangiem e (1)
tego co to wymyślił i śmiał nazwać "Mustang" powinni powiesić za szelki na drzewie aż zmądrzeje. Tak zhańbić Mustanga... już wole fieste st zamiast tego elektro stolca haha
- 11 0
-
2021-10-30 14:40
BMW zdradziło...
- 4 1
-
2021-10-30 12:45
4.0 to silnik dla dzieci (2)
prawdziwy facet to powinien mieć 6.2 HEMI, spalanie takie duże że jak się zapali rezerwa to masz 3 minuty na zatankowanie. to są samochody a nie jakieś elektro syfy dla ekooszołomów
- 13 2
-
2021-10-30 13:05
te nie podszywać się pode mnie
- 2 2
-
2021-10-30 13:06
Racja
I to z paliwem rakietowym inaczej nie ma sensu jezdzic
- 7 2
-
2021-10-30 14:39
Za 10.lat utylizacja takiego elektryka będzie kosztowała majątek. (1)
Teraz wymiana baterii 40 000...
- 9 1
-
2021-11-10 16:44
To może lepiej dziś zutylizować póki tanio? No co za argumenty...
- 0 0
-
2021-10-31 15:54
ja też jeżdżę benzyną do/z pracy
a w pracy elektrykiem. Still rx20. brat też tyle, że Solarisem Trollino
- 3 0
-
2021-10-31 19:04
To jedz do Warszawy albo Krakowa, zobaczymy czy nadal będziesz taki mądry
- 1 1
-
2021-10-30 14:37
I tylko V8 (1)
- 3 1
-
2021-10-31 15:56
wolę v10
mniej narowisty
- 1 1
-
2021-10-31 18:41
rodzinna beema to wszystko jedno
tym bardziej że te nowe już nie brzmią. Z rury wydobywa się jakiś szum. 20 lat temu rzędową szóstkę było słychać, teraz nawet V8 brzmi jak odkurzacz. Tym bardziej że to auto dla rodziny a nie żaden przecinak. Chevrolet Corvette - taki samochód to rozumiem. Tutaj tylko V8. To jest istota tego samochodu.
- 1 2
-
2021-11-02 15:21
Czekam aż te atrapy z przodu pociągną na maske i dach aż
z przodu pociągną na maske i dach aż po klape bagażnika. Będzie piękny.
To że to kiczowaty EV to nie ma co komentować, powinno tam być doładowane V8- 1 0
-
2021-10-30 12:15
Boże jak to wygląda... (4)
Lampy prawie jak z Citroena
Wolę pozbierać kasy i kupić sobie Lancera Evo i cieszyć się z jazdy- 44 13
-
2021-10-30 14:40
Zuch
- 3 1
-
2021-10-30 17:45
wyjechał z zamkniętą furtką
to jakiś ukłon w stronę rolników, brona na aucie traktor
- 2 0
-
2021-10-31 00:25
Lampy są spoko
Tyle ze jedna kosztuje prawie 40 tys.....w zależności od opcji. Obrzydliwy jest ten grill z nadrukiem pseudo ramek, żeber w środku.....
- 5 1
-
2021-11-01 09:11
Jak za euro szmelc
Cena super
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.