- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 3 Ten kierowca musi kochać Jezusa (127 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (15 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (253 opinie)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Kolejny krok do budowy Trasy Kaszubskiej
Drogowcy szukają rzeczoznawców, którzy wycenią nieruchomości pod budowę Trasy Kaszubskiej. Przygotowane operaty szacunkowe będą podstawą wypłaty odszkodowań za utracony majątek.
Nadmieńmy, że przejęcie własności przez Skarb Państwa nastąpi w chwili uprawomocnienia się decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. Wtedy ruszą wypłaty rekompensat za utracony majątek. O tym, jak będzie to ostatecznie wyglądać mieszkańcy będą informowani przez drogowców.
Procedura odszkodowawcza ma ruszyć latem tego roku.
W ramach odszkodowania za nieruchomość może być również przyznana nieruchomość zamienna. W przypadku kwestionowania wysokości odszkodowania, na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego danej nieruchomości, ustalenie jego wysokości następuje w trybie administracyjnym. Uruchomienie trybu administracyjnego w zakresie ustalenia wysokości odszkodowania nie wstrzymuje procedury przejęcia gruntu.
Rzeczoznawca, który wygra przetarg, będzie zajmował się wycenami praktycznie do zakończenia inwestycji - do 2022 roku. O jego wyborze w 60 proc. zdecyduje cena ofertowa, a w 40 proc. termin realizacji pojedynczego zlecenia. Oferty można składać do 18 stycznia w siedzibie gdańskiego oddziału GDDKiA.
Trasa Kaszubska za 1,5 mld zł
Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu, które chwilę jeszcze nie są znane.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
- z Szemuda do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
- z Luzina do Bożegopola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
- z Gdyni do Szemuda - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.
Na koniec trzeba podkreślić, że nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Miejsca
Opinie (126) 4 zablokowane
-
2019-05-28 19:23
Odszkodowania dla właścicieli nieruchomości
Odebrano Ci grunt pod drogę lub w innym celu publicznym?
Jesteś spadkobiercą takiej osoby?
Sieci przesyłowe na działce lub inna inwestycja w pobliżu?
Zabiegasz o MPZP, podział gruntu, warunki zabudowy, pozwolenie na budowę?
Zapłaciłeś za wodociąg lub opłatę adiacencką?
Problem z korzystaniem lub uregulowaniem stanu prawnego nieruchomości?
Zadzwoń i przekonaj się jak możemy Ci pomóc!
Bez opłat wstępnych i ukrytych kosztów, prowizja tylko od uzyskanej dla Ciebie kwoty.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji na terenie całego kraju.- 0 0
-
2019-03-15 11:33
Ja to nie widzę tej inwestycji do 2030 r
- 0 0
-
2019-02-08 17:18
Stowarzyszenie
Stowarzyszenie Obrony Miejsc Pracy , które powstało w Lęborku zakłada że w przypadku braku jasnych procedur likwidacji ponad 100 miejsc pracy w ramach wywłaszczeń decyzją ZRID będzie blokować tą inwestycję!!!
- 0 0
-
2019-01-12 17:38
A po co komu to badziewia?
- 1 0
-
2019-01-10 15:19
Czy to tylko w Polsce sprawa do załatwienia w rok trwa 10 lat?? (5)
Jestem ciekawy:)
- 50 8
-
2019-01-10 15:32
(3)
nie, w innych katolickich krajach tez
- 6 12
-
2019-01-10 22:39
Ja, ja katolischen landen (2)
Zapytaj zatem naszych kochanych zachodnich sąsiadów, gdzie chyba tylko Bawaria jest katolicka, o to, ile czasu trwała budowa obwodnicy Bad Oeynhausen .
Otworzyli 5 grudnia 2018r., apierwsze plany pochodzą z 1933r.- 5 1
-
2019-01-11 13:27
A to dlatego Niemcy są tacy biedni i jeżdżą furmankami po błotnistych drogach. (1)
A teraz możesz wyciągnąć kolejną kozę z d00.y i ją zjeść, wiejski mędrku......
- 1 2
-
2019-01-12 06:29
Nie zachowuj się jak furman!
- 0 0
-
2019-01-10 15:35
Bo
Tak to jest jak jeden burak z drugim za cel nadrzędny postawi sobie żeby zrobić wszystkim na złość
- 8 1
-
2019-01-10 15:23
(8)
Potrzebny jest trzeci pas na całej Obwodowej Trójmiasta i szybka realizacja Obwodnicy Metropolitalnej, blokowana przez "Broszkę".
- 101 26
-
2019-01-11 11:54
(2)
Kto to jest jakas Broszka?
- 2 0
-
2019-01-11 16:26
(1)
Zapytaj mądrzejszego od siebie.
- 0 1
-
2019-01-12 06:26
Mądrzejszy nie używa nieznanych szerszemu gronu określeń!
- 0 0
-
2019-01-10 17:27
i po co tak łgać na forum? (2)
sprawdź może dokładnie, kto konkretnie blokował OM (lokalni przedsiębiorcy i wójt pewnej gminy) no chyba że doskonale wiesz ale łżesz jako funkcyjny - to jeszcze gorzej o Tobie świadczy.
- 20 1
-
2019-01-10 17:42
w takim razie dlaczego teraz nie ma przetargu po oddaleniu skarg? (1)
- 5 5
-
2019-01-10 22:06
Z bardzo prostej przyczyny
Ta inwestycja musi wejść do kolejnej perspektywy budżetowej bo w bieżącej już się nie zmieściła dzięki lokalsom i rząd musiał wykreślić ją z wniosku o dofinansowanie infrastruktury.
- 9 0
-
2019-01-10 16:54
Blokowana przez 4 osoby z Żukowa
- 12 7
-
2019-01-10 15:40
pisy mowia nieda sie
- 10 11
-
2019-01-11 08:03
Kaszubska??? Serio???? (3)
Czy wszystko musi się nazywać Kaszubskie?????!!!! Wymiotować się już chce.
- 6 9
-
2019-01-11 08:46
(2)
A szanowny kolega to skąd?
Z Koziej Wólki?
Nie przepraszam pewnie ze stolicy Kaszub - z Gdańska (uzurpatorzy)- 3 0
-
2019-01-11 22:16
Z Mazur xD (1)
Poza tym, Gdańsk jest taką stolicą Kaszub jak Pekin Grenlandii xD
- 1 0
-
2019-01-12 06:23
Sorki, ale dla ciebie nie nazwiemy trasy mazurską.
- 1 0
-
2019-01-10 20:54
OPAT! (3)
OPAT jest najwazniejszy!
- 6 5
-
2019-01-11 00:09
(1)
dla gdyni wazna jest droga czerwona, od obwodnicy do portu, tiry nie niszczylyby estakady
- 2 0
-
2019-01-11 23:40
praktycznie jest to synonim
Bo obie trasy uzależnione są od bezkolizyjnych przejazdów kolejowych.
Najważniejszy to w osi Północna - Południowa - przedłużenie obwodnicy i dalej przez torowiska portowe.
Potem to już lajcik, na prawo do portu, na lewo na plazę...
Miasto nich sobie ogarnie Hutniczą i Pucką...- 1 0
-
2019-01-11 00:18
Dla kogo? Zapomnij o tym OPAT. Może, kiedyś...
- 3 0
-
2019-01-11 21:52
tylko zrobić autostradę
Nie zawracajcie sobie głowy. Podejmijcie rozsądną , odważną i ekonomiczną decyzję doprowadźcie autostradę A1 do pełnego morza poszerzając drogę 218 (istniejącą od lat) na 4-ro , 6-ścio pasmówę przez Wejherowo ,Piaśnice ,Krokowe do Karwi . Taniej i rozsądniej . To rozwiąże problem międzynarodowy dojazdu z południa do pełnego morza Bałtyckiego udrażniając przejazd przez trójmiasto ,Redę itd
- 0 1
-
2019-01-11 18:12
Temat OK. Sonda do D.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.