• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec chaosu na chodnikach dzięki płatnemu parkowaniu?

Krzysztof Koprowski
20 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przesuń aby
porównać

Gdańsk rozpoczął długo wyczekiwaną poprawę oznakowania Stref Płatnego Parkowania. Na razie na tym korzystają piesi, bo auta przestały zajmować nienależne im części chodników. Niestety, urzędnicy przygotowali już rozwiązanie, które sprawi, że niekontrolowane parkowanie niebawem wróci.



Czy Straż Miejska w Gdańsku dba o komfort pieszych?

Gdańsk bardzo długo zwlekał z odpowiednim oznakowaniem Stref Płatnego Parkowania. Nie pomogły nawet apele kierowców, którzy - co bardzo rzadko się zdarza - sami chcieli ograniczyć liczbę miejsc parkingowych, byle tylko jednoznacznie wskazać je w przestrzeni ulic.

Czytaj też: Pracownik ZDiZ pogubił się w strefie płatnego parkowania

Dopiero teraz, gdy pojawiły się sprzyjające warunki atmosferyczne oraz po wydaniu ostatecznego orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego, rozpoczęto wyznaczanie miejsc do postoju w SPP.

- Oznakowujemy strefy w inny sposób niż dotychczas, ponieważ ustabilizowało się wreszcie orzecznictwo w tej kwestii. Do ubiegłego roku Wojewódzkie Sądy Administracyjne oraz Naczelny Sąd Administracyjny wydawały liczne sprzeczne orzeczenia dotyczące tego, jaki ma być prawidłowy sposób oznakowania SPP. W drugiej połowie ubiegłego roku pojawiło się natomiast orzeczenie NSA, które w jasny, niebudzący wątpliwości sposób określiło to, jak właściwie znakować strefy - mówi Maciej Radowicz, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
  • Parkowanie na ul. Jaśkowa Dolina
  • Parkowanie na ul. Konopnickiej.
  • Parkowanie na ul. Brzozowej
  • Parkowanie na ul. Sobótki
  • Parkowanie na al. Grunwaldzkiej.
  • Al. Grunwaldzka 70 - zdjęcie z 17 marca.
  • Al. Grunwaldzka 70 - zdjęcie z 17 lutego.
  • Al. Grunwaldzka 70 - zdjęcie z 12 lutego.
  • Al. Grunwaldzka 70 - zdjęcie z 10 lutego.
Pierwszą dzielnicą, w której wprowadzono nowe oznakowanie jest Wrzeszcz. Kierowcy sumiennie stosują się do białych linii na ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, Konopnickiej zobacz na mapie Gdańska, Brzozowej zobacz na mapie Gdańska czy Sobótki zobacz na mapie Gdańska. Nieco gorzej sytuacja wygląda na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie oprócz nieznacznego przekraczania linii, wciąż bezkarni czują się kierowcy parkujący wzdłuż słupków - szczególnie na wysokości budynku Grunwaldzka 72 zobacz na mapie Gdańska.

Warto zauważyć, że większość miejsc wyznaczono z wykorzystaniem przewymiarowanych jezdni, a nie uszczuplając jeszcze bardziej przestrzeń dla pieszych: np. na jednokierunkowej Zator-Przytockiego zobacz na mapie Gdańska linie pojawiły się w całości na jezdni, zaś na al. Grunwaldzkiej i ul. Jaśkowa Dolina zdecydowano się nieco zwęzić szerokie pasy ruchu.

Miejsca do parkowania na ul. Zator-Przytockiego wyznaczono wzorem krajów Europy Zachodniej bezpośrednio na jezdni, a nie kosztem chodnika. Miejsca do parkowania na ul. Zator-Przytockiego wyznaczono wzorem krajów Europy Zachodniej bezpośrednio na jezdni, a nie kosztem chodnika.
Nowe oznakowanie okazało się więc szybszym i tańszym w realizacji sposobem na zagwarantowanie pieszym przestrzeni na chodnikach niż montowanie na nich kolejnych słupków.

Czytaj też: Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?

Niestety, władze miasta stworzyły już furtkę do omijania nowych regulacji. Mowa o połączeniu znaków B-39 (Strefa Ograniczonego Postoju) z informacją o posiadaczach identyfikatorów, których ten znak nie będzie dotyczył.

- Ten, kto będzie miał identyfikator wydany przez zarządcę drogi, zaparkuje auto wszędzie tam, gdzie pozwalają na to przepisy Prawa o Ruchu Drogowym, a na mandat narazi się m.in. wtedy, gdy zostawi auto zbyt blisko skrzyżowania, na drodze lub pasie dla rowerów, albo gdy nie zapewni pieszym 1,5 metra szerokości chodnika - wyjaśnia Wojciech Siółkowski, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Gdańsku. - Każdy, kto nie będzie miał identyfikatora, będzie mógł wjechać na teren SOP oraz zatrzymać się na czas do jednej minuty. Jednak zaparkować będzie mu wolno tylko na miejscu płatnym, oznakowanym znakami pionowymi i poziomymi.
Czytaj też: Jak należy projektować chodniki w Trójmieście?

Oznakowanie wjazdu do Strefy Płatnego Parkowania. Oznakowanie wjazdu do Strefy Płatnego Parkowania.
Odmiany tabliczek T-30, wskazujących poprawne ustawienie pojazdu. Odmiany tabliczek T-30, wskazujących poprawne ustawienie pojazdu.
Takie rozwiązanie oznacza, że mając identyfikator nadal będzie można bezkarnie parkować na zniszczonych trawnikach oraz chodnikach w dowolny sposób (o ile nie zostanie zamontowana jedna z tabliczek T-30).

Czytaj też: Akcja przeciwko parkowaniu na trawnikach

- Na terenie SOP niektóre odcinki ulic i chodniki dodatkowo mogą być objęte bezwzględnym zakazem postoju (znak B-36). Na obszarze objętym takim zakazem nie wolno parkować nikomu bez względu na to, czy ma identyfikator SOP czy nie - podkreśla Siółkowski i jednocześnie przyznaje, że przy braku znaku B-36 i tabliczek T-30 Straż Miejska nie będzie miała żadnych podstaw prawnych do podjęcia interwencji.
Straż miejska nie ma także narzędzi do karania kierowców, którzy lekceważą oznakowanie poziome i parkują przekraczając wymalowaną białą linię.

- Linia jest znakiem drogowym poziomym. Przejechanie linii krawędziowej ciągłej jest wykroczeniem, za które kierowca może dostać mandat. Jednak w tym przypadku ukarać sprawcę może tylko policja, ponieważ straży miejskiej nie przyznano uprawnień do podejmowania interwencji w takim zakresie. O ile nie zachodzą inne przesłanki (mniej niż 1,5 m wolnego chodnika, droga rowerowa, bliskość skrzyżowania itp.) za samo przejechanie linii krawędziowej ciągłej strażnikowi miejskiemu nie wolno wypisać mandatu - dodaje rzecznik gdańskiej Straży Miejskiej.
Czytaj też: Na remontach chodników korzystają głównie auta

Straż miejska jest bezradna wobec takich kierowców. Ukarać ich może tylko policja. Straż miejska jest bezradna wobec takich kierowców. Ukarać ich może tylko policja.
Harmonogram prac nad nowym oznakowaniem SPP zakłada jego wykonanie: w dniach 20/21 marca w rejonie Politechniki Gdańskiej oraz w dzielnicy Aniołki, 21/22 i 22/23 marca w rejonie ul. Dyrekcyjnej zobacz na mapie Gdańska oraz na Przymorzu, 24/25 i 25/26 marca na terenie Starego i Głównego Miasta.

W ostatniej kolejności, pod koniec marca, nowe oznakowanie pojawi się w Oliwie, gdzie jeszcze dokonywane są ustalenia w zakresie nowej organizacji ruchu. Terminy te mogą ulec zmianie w razie wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Strażnicy zapowiadają, że nie będą już pobłażliwie spoglądać na kierowców, którzy m.in. parkują na przystankach komunikacji miejskiej. Strażnicy zapowiadają, że nie będą już pobłażliwie spoglądać na kierowców, którzy m.in. parkują na przystankach komunikacji miejskiej.
Niezależnie od oznakowania SPP, Straż Miejska w Gdańsku zapowiada koniec z pobłażaniem kierowcom, którzy lekceważą zasady parkowania. Od poniedziałku, 20 marca, strażnicy będą nadzorowali pod kątem zachowań właścicieli samochodów wybrane ulice w Śródmieściu, a następnie w kolejnych dzielnicach miasta.

- Mamy liczne sygnały od mieszkańców i dzielnicowych radnych, którzy proszą o zdecydowane działania wobec kierowców parkujących pojazdy wbrew przepisom. Od pewnego czasu niemal połowa zgłoszeń na alarmowy numer 986 dotyczy wykroczeń drogowych. Także z przeprowadzonej przez nas jesienią ankiety wynika jednoznacznie, że zdaniem mieszkańców niewłaściwe parkowanie jest najpoważniejszym problemem porządkowym w Gdańsku. Bardzo wiele skarg dotyczy zastawiania chodników i utrudniania ruchu pieszym - mówi Andrzej Czeran, zastępca komendanta Straży Miejskiej w Gdańsku ds. prewencji.
Strażnicy szczególnie będą zwracali uwagę na: brak pozostawienia 1,5 metra przestrzeni dla pieszych na chodnikach, postój na drogach i pasach rowerowych, pozostawienie pojazdów w obrębie skrzyżowań i odległości mniejszej niż 10 metrów od nich, parkowanie w zatokach przystankowych i w odległości mniejszej niż 15 metrów od znaku drogowego oznaczającego przystanek, nieuprawnione korzystanie z miejsc dla niepełnosprawnych oraz brak abonamentów do wjazdu na teren Strefy Ograniczonej Dostępności.

Czytaj też: Auta zastawiły zatokę autobusową, więc ZTM zawiesił przystanek

Wysokość mandatów za wybrane wykroczenia związane z parkowaniem:

- nieuprawnione pozostawienie auta na miejscu przeznaczonym dla osoby niepełnosprawnej - 500 zł i 5 punktów karnych + odholowanie pojazdu

- pozostawienie auta na skrzyżowaniu (lub mniej niż 10 metrów od niego) - 300 zł i 1 punkt karny

- za pozostawienie auta na przejściu dla pieszych lub przejeździe dla rowerzystów (oraz bliżej niż 10 metrów od nich) - od 100 do 300 złotych i 1 punkt karny

- złamanie zakazu postoju, pozostawienie auta na drodze dla rowerów, utrudnianie wjazdu lub wyjazdu, parkowanie w zatoce przystankowej (oraz do 15 m od znaku drogowego oznaczającego przystanek), zasłonięcie znaku lub sygnału drogowego - 100 zł i 1 punkt karny

- niszczenie trawników i zieleńców - od 20 do 500 zł

- brak abonamentu uprawniającego do wjazdu na teren Strefy Ograniczonej Dostępności - od 20 do 500 zł + 5 punktów karnych

Miejsca

Opinie (258) 2 zablokowane

  • (7)

    bardzo fanie zrobiliście to zdjęcie z przesuwaniem :)

    • 113 7

    • (4)

      Fajne, co nie? człowiek może sobie zobaczyć od razu różnice, super sprawa, osobiście jestem tak podekscytowany tym faktem, że zaraz pójdę zrobić sobie herbatę i zjeść budyń.

      • 32 13

      • Milego dnia

        Mam wrazenie, ze mimo tego malo wyszukanego sarkazmu wciaz nie pozbyles sie zalegajacego jadu.

        • 21 4

      • trochę więcej luzu panie Kisiel ;)

        • 12 2

      • Może bardziej "zjeść Budynia"? ;)

        • 5 2

      • Mi aż stanął

        • 2 2

    • Koniec Chaosu Tego Niasta! (1)

      dzięki mycie wprowadzonym nielegalnie przez włodarzy!

      • 3 4

      • Niech władze nie myślą, że mycie auta jest tanie.

        wprowadzajcie bezpłatne mycie, a będą was chwalić, i nie będą budynia wylewać z kąpielą.

        • 2 1

  • Moje pytanie do miasta Gdańska (37)

    Czy wraz z rozwojem płatnych miejsc do parkowania rozwijacie również bardzo tanie większe parkingi ? - chodzi o ludzi, którzy codziennie muszą przyjeżdżać z okolic trójmiasta i bez auta jest to bardzo trudne

    • 94 106

    • (11)

      Kupiłem prom kosmiczny i żądam dla niego parkingu!

      • 67 22

      • (10)

        Kłamiesz.

        • 15 20

        • nie oszukujmy się - tu nie chodzi o "dobro mieszkańców" - tylko o bezkarny pobór opłat (4)

          dzięki wymalowanym liniom + znaki miasto może legalnie kosić za parkometry.

          Do tego ten cudowny znak strefy zakaz postoju - tam gdzie nie da się wymalować będą karać mandatami.

          By żyło się lepiej - skarbnikowi.

          • 32 55

          • (3)

            wplywy z oplat parkingowych to ok 4 mln zl (bez kosztow) przy budzecie prawie 2 mld zł. Miasto na tym nie zarabia, ale to jedyna metoda aby zmniejszyc ruch w centrum I wprowadzic rotacje pojazdów. Podstawa zarzadzania miastem w kazdym zachodnim miescie

            • 36 21

            • Jeśli miasto na tym nie zarabia (a szkoda) to kto?????

              Odpowiedź - KOLESIE. Przykład ostatni - bezprawne parkingi w ubiegłym roku - płacz i zgrzytanie zębów po wyroku sądu.

              • 15 22

            • faktycznie - te 4 mln to nie jest zarobek (1)

              a skoro nie jest to chętnie przyjmę

              • 12 5

              • nie rozumiesz kontekstu

                4 miliony przychodu (a tu jeszcze sa koszty - chocby glupie i niepotrzebne linie do wymalowania, automaty i ludzie dajacy mandaty) w budzecie, w ktorym jest ponad 2miliardy zlotych

                moze tak latwiej:
                4 000 000
                2 000 000 000

                rozumiesz, ze to jest 3 zera wiecej? 0.002 budzetu. To, ze Tobie sie taka kwota nie miesci w glowie nie jest problemem matematyki, a Twoim.

                • 14 7

        • nie mam gdzie zaparkować helikoptera więc żądam bo mi się należy (4)

          jak świni koryto
          bo płacę podatki i żądam żeby mi się wszyscy z drogi usuwali
          i mam mieć wszędzie możliwość zaparkowania helikopteraz
          ZA DARMO!

          • 27 15

          • (3)

            bo przecież helikopter tyle pali, że płacę więcej podatków od tych, którym hałasuję nad głową

            • 10 9

            • (2)

              Szczera prawda. Mnie tez ostatnio paliwo lotnicze trzepie po kieszeni. Jest jaks mozliwosc przerobienia na gaz? Albo jakis oszczedny dizelek? Mam znajomego co na tirach robi, wicie rozumicie o co sie rozchodzi hyhy. Tylko zeby mnie w powietrzu z bocianem nie pomylili!

              • 4 1

              • żądamy wolności dla helikopterów (1)

                precz z dyktaturą pieszych i złodziejskimi cenami plaiwa lotniczego,
                precz z podatkiem od luksusu,
                chcemy się pławić w luksusie i nic nie płacić
                i jezcze żebym miał darmowych niewolników
                i ulicę mojego imienia i pomnik

                • 4 1

              • Dobre - uśmiałam się nieźle

                :)

                • 1 1

    • z okolic? ja mam problem dojechać z Gdańska do Gdańska (3)

      komuna zbiorowa to jakaś kpina w tym mieście, a o odjeździe do Gdyni lub Sopotu nie wspomnę.

      Jak jeszcze doliczymy koszt biletów i stracony czas (o komforcie nie wspominając) to auto jest jedynym dostępnym środkiem transportu w tej wiosce zwanej "metropolią"...

      • 53 30

      • W ztm jak słyszą "komfort" to im się taki sklep w myślach pojawia.

        • 40 3

      • A skad dokad jezdzisz? (1)

        • 1 0

        • A czy to ważne?

          Ja jeżdżę z Gdyni redlowo do centrum. Tam jest sajgon z parkowaniem, wiec przesiadłam sie na zkm. Z tym ze: możliwość zakupu biletu w kiosku- gdy kioski od 8.... pózniej jazda z lub po kloszardzie, mmm milutki, szarpanie pojazdem uuu jak fajnie. Ale niestety to w tej chwili najkorzystniejszy i jedyny sensowny wybór dla mnie.

          • 0 0

    • Przecież oni myślą tylko o napelnienianiu kasy.

      Nikt w tym mieście nie myśli o pieszych i nikt nie myśli o zmotoryzowanych. Tu nawet nikt nie myśli o mieszkańcach. W tym mieśćie dobrze robi się tylko deweloperom.

      • 37 13

    • nie

      • 1 4

    • (6)

      tanie parking? z punktu widzenia zarzadzania iastem to absolutna glupota - nie dosc ze powoduje to duzo wiekszy ruch to jeszcze miasto Gdansk doplaca do budowy I utrzymania czegos dla mieszkancow innych gmin. Nikt na swiecie tak nie dziala - chcesz to przeprowadz sie do Gdanska

      • 46 10

      • Nikt na świecie nie zabudowuje historycznych obszarów betonowym kolorami (5)

        które zwiększają ruch i generują korki.

        • 19 9

        • (2)

          Na świecie w centrum są łąki i krowy pasaja!

          • 14 5

          • Przydałby się Ciebie na pastwiska poznać.

            • 1 1

          • tak, patrz Nowy Jork

            • 0 0

        • wyjad na Kaszuby PKMką to jeszcze nie "świat"

          polecam prawdziwe wyjazdy, a dopiero potem pisanie głupich komentarzy

          • 3 0

        • Czyż nie można przed kliknięciem "wyślij" przeczytać tego, co się napisało?

          • 4 0

    • (1)

      dlaczego parkowanie musi być takie, cena powinna być rozsądna

      • 2 4

      • a jaka cena jest rozsądna?

        • 2 0

    • Co to jest "pytanie do miasta"? Neptun na Co odpowiedzieć, a może Żuraw?

      • 3 2

    • gdybys miał mózg zamiast ptysia to bys wiedział ze mozesz dojechac komunikacją miejską! (4)

      • 9 10

      • "komunikacja" miejska (1)

        Najlepiej tramwajem w Gdańsku?

        • 6 3

        • dziwne, ze awarie tramwaju kazdy rozpamietuje przez 3 lata

          zakorkowana obwodnice zapomina po dojechaniu do domu.

          • 12 3

      • no no, na trasie 15 minutowej samochodem - będę mózgiejm i wybiorę 1,5 godzinną komunę... (1)

        • 8 7

        • Znaczy o 4:17 rano?

          • 2 2

    • No wlasnie

      Dobre pytanie, od siebie dodam że nie muszą to być parkingi w centrum... nie ma problemu ten kilometr się przejdę:-)

      • 6 2

    • dlaczego parkingi mają być "tanie"? Wrecz przeciwnie. m2 ziemi w centrum jest drogi. (1)

      A parkingistoja puste jak te przy dworcu czy przy ul. Jana z Kolna

      • 10 2

      • Dobrze idiotom którzy to straszydło zbudowali.

        • 4 3

    • Jeśli dojeżdżasz z okolic Trójmiasta, a nie z Trójmiasta, to czemu się odzywasz. Masz najmniej do powiedzenia, ponieważ nie mieszkasz w Gdańsku, a twoje podatki pewnie lecą do Pruszcza Gdańskiego albo Kolbud.

      • 4 0

  • Dopoki Straz Miejska nie wypowie wojny takim zachowaniom dopoty nic się nie zmieni! (18)

    dość tolerancji na zastawianie chodników, przejść, sciezek rowerowych i parkowania na zakretach.

    Tych którzy są za działaniami strazy miejskiej jest wiecej.

    Brawo Straż do dzieła jeśli chcecie jeszcze istnieć w miescie

    • 151 35

    • Jasne. (13)

      Szanowni Państwo, od dzisiaj samochody pod pachy i do opery albo do kawiarni. Zwiedzać miasto z samochodami na plecach jak nie można zostawić w domu.

      • 7 26

      • No i cofać się, cofać aż do epoki kamienia łupanego. (7)

        • 4 19

        • (6)

          samochody wszedzie to wlasnie epoka kamienia lupanego - tak jest w Rosji czy na Ukrainie, w Niemczech czy Belgii juz nie

          • 27 6

          • Mnóstwo samochodów widziałam w Paryżu, Londynie i Budapeszcie. (5)

            W Rosji nie byłam. Byłam w Berlinie, Hamburgu i w Rzymie. Wszędzie samochody są. Nikt nie psioczy. Dzisiaj ja jadę Ty idziesz jutro może być odwrotnie.

            • 8 10

            • (4)

              A ile w tych miastach widziałaś zastawionych chodników? Ja nie widziałem i to był dla mnie szok.

              • 12 1

              • -bo słuzby miejskie sie nie opier..tylko egzekwują prawo!!!! (2)

                • 6 1

              • (1)

                I tego właśnie chcę również w Gdańsku.

                • 9 0

              • ja też

                i nagle byłoby ładnie, bez zastawiania chodników a i wpływy do budżetu dużo wyższe...same plusy tylko włodarzom jaj brakuje

                • 3 0

              • Jest sporo parkingów w miastach

                • 0 0

      • widac dokladnie na Dlugiej i Dlugim pobrzezu - gdzie nie dojedziesz samochodem zero biznesu (1)

        Zero.

        podobnie na Monciaku.

        Cholerni eko-mieszkancy, dzie ja zostawie mojego Golfa LPG

        • 7 3

        • Przyklad tendencyjny. Mc Drive przy obwodnicy tez zawsze pelen! A jakby nie bylo obwodnicy?

          • 2 1

      • Mamy XXI wiek, wieśniaku, niedługo standardem będą samochody z napędem elektrycznym (2)

        A ty ciągle na rowerze

        • 0 5

        • A ten prąd to od Ducha Świętego? (1)

          Pomyśl, skąd się bierze.

          • 3 1

          • Z wielu źródeł wieśniaku

            • 0 1

    • (3)

      gdy zostawi auto zbyt blisko skrzyżowania, na drodze lub pasie dla rowerów, albo gdy nie zapewni pieszym 1,5 metra szerokości chodnika

      zapraszamy straż miejską na Przymorze, ulica Arkońska, Szczecińska, Słupska, Malborska itd.

      dzisiaj srebrny Saab zastawił cały chodnik - przejście, numer auta do dyspozycji

      Straż jest widywana super rzadko, blokadę mieszkańcy widzieli chyba jeden raz - około tygodnia temu
      zapraszamy

      • 21 0

      • A nie sprzątają tam Zenek może ulicy dzisiaj? Bo jak nie to sorry ale jak tak to on najzwyczajniej w świecie ma wtedy zakaz stawiania na ulicy.

        • 0 0

      • Bocznice od Kościuszki we Wrzeszczu - żniwa dla mandatów! (1)

        Kobiety z dziećmi w wózkach idą jezdnią; podobnie starsi często mało sprawni... A chodniki pozastawiane...

        • 5 0

        • Dużo jest takich ulic we Wrzeszczu...

          Mi też zdarza się iść środkiem ulicy bo na chodnikach stoją gruchoty. Gdy jedzie samochód to muszę np. "przytulać się" do jakiegoś stojącego samochodu. Ale ja jestem w pełni sprawna fizycznie...

          • 3 0

  • (9)

    W takiej Anglii zasady parkowania wyznaczają linie wzdłuż krawędzi jezdni.

    Ograniczenia postoju są oznaczone żółtymi liniami namalowanymi wzdłuż krawędzi jezdni i dotyczą jezdni, chodnika oraz pobocza. Podwójna żółta lub czerwona linia oznacza całkowity zakaz postoju.

    Dzięki temu nie wydają setek tysięcy złotych na słupki (jeden słupek to 300-500 złotych) czy znaki (500-1000 zł za znak).

    Ale u nas sejm woli zajmować się objawieniami fatimskimi albo wycinaniem drzew niż stanowieniem mądrego prawa.

    • 139 15

    • do tego linie wymalowane na jezdni w przeciwienstwie do tych na chodnikach nie beda przykryte przez sniego bo u nas odsnieza sie ulice a przechodni chodza po zasniezonych i oblodzonych chodnikach

      • 26 0

    • Duże miasta od dawna zgłaszają postulat takich zmian w prawie, ale lobby producentów znaków wydaje się niezagrożone.

      • 10 2

    • Zauwaz jednak, (1)

      ze w Wielkiej Brytanii sa inne warunki pogodowe i choc w Polsce okres zimowy znacznie sie skrocil ostatnimi laty, to ciagle zdarzaja sie porzadne opady sniegu skutecznie maskujace (az do momentu odgarniecia) oznakowanie poziome.
      Popieram jednak zaostrzenie przepisow dotyczacych parkowania, w Londynie, Dublinie czy San Sebastian (z miejsc odwiedzonych w miare niedawno) nie widzialem niemalze nieprawidlow zaparkowanych aut, przynajmniej w centrach miast.
      W Gdansku i Polsce problemem sa poblazliwosc strazy miejskiej, brak kompetencji prawnej dla jej funkcjonariuszy, zagmatwanie prawa (liczne wyjatki i kontradyktoryjne przepisy) oraz niski poziom kultury zycia w spoleczenstwie oraz niechec politykow do radykalnych dzialan w obawie przed utrata elektoratu.
      Szybkim roziwazaniem, ale niemozliwym ze wzgledow prawnych byloby oddanie kontroi parkingow w miescie zewnetrznej firmie, ale nie jakims Januszom biznesu pokroju Renomy czy Wiparkingu.

      • 17 9

      • skutecznym narzędziem mogą się okazać parkingi poza miastem i firmy holownicze

        a także Policja drogowa upoważniona do kontroli stanu pojazdu na mieście
        i wyłączenia takiego auta z ruchu natychmiast, także za brak OC od razu hol za miasto, 500 za odholowanie i 100 za każdy dzień przechowania (kraje zachodnie w ten sposób sobie radzą)

        • 8 5

    • (2)

      Ale tu nie Anglia. Tutaj żadne paski na chodniku nie pomogą, dopiero żelazny słup daje efekty.

      • 19 4

      • tu trzeba tłuc hołotę pałą do skutku

        bo po ludzku to nie rozumie

        • 16 1

      • Prawda jest brutalna, w Angli jest Policja

        i spróbuj stanąć, gdzie nie można. Tam słupki żelazne są zbędne. Wysokość kar jest tak motywująca do używania mózgu, że mało kto decyduje się na ignorowanie zakazów.

        • 20 1

    • ZDiZ to nawet na puszkę farby nie ma kasy.

      Dla chętnych polecam ul. Chmielną przy ZUS co tam się dzieje to ludzkie pojęcie przechodzi

      • 0 0

    • Absolutną pewność daje tylko niewiedza .

      W Anglii kierowca który złamie przepis jest karany przez służby pilnujące stosowania się do obowiązujących przepisów .U nas obowiązują przepisy międzynarodowe ,tyko że dużo kierowców nie stosuje się do nich. U nas też podwójna ( ale biała ) zakazuje urządzania postoju ,są też inne przepisy nie będę wymieniać które regulują zasady ruchu drogowego . Straż miejska nie wywiązuje się ze swoich obowiązków ,policja nie reaguje (kierowcy parkują nawet na skrzyżowaniach) .Pomijając ruch drogowy ,ty też nie stosujesz się do zasad współżycia w społeczeństwie ,stosujesz złośliwe uwagi do sejmu podajesz przykłady nie mające nic wspólnego z ruchem drogowym Ten typ już tak ma.

      • 0 1

  • Bardzo dobre rozwiązanie na ul. Zator-Przytockiego (1)

    tam i tak ruch na większości jezdni odbywał się jednym pasem

    • 53 7

    • Wcale że nie, bo slalomem

      Od lat są takie dziury, że trzeba było jeździć wężykiem, o ile ktoś dba o stan samochodu. Tylko autobusy leciały po wszystkim.

      • 21 5

  • (1)

    Urzędnicy jak jesteście tak inkompetentni to proszę się zwolnić i oddać kasę za wypłatę!

    • 27 12

    • to dlatego jesteś bez pracy?

      • 0 0

  • parkowanie choćby jednym kołem na chodniku (5)

    weszło Polakowi w krew.
    Nawet jeżeli ulica jest szeroka - też, choćby troszeczkę, najedzie.

    • 82 29

    • To się nazywa cumowaniem. Janusz boi się, że jezdnia odpłynie.

      • 38 8

    • (2)

      Jak chodnik szeroki, to pół biedy. Inaczej Janusz będzie miał nowe ryski, bo ja wózka na plecy nie będę brać...

      Ps. wożę złom.

      • 15 6

      • właśnie (1)

        Brudasy jeżdżą wózkami po chodnikach i wozą złom. Powinni ich karać bo wystające ostre kawałki złomu mogą kogoś uszkodzić.

        • 4 14

        • Nic nie wystaje, nie bój żaby, a od noszenia pordzewiałych rzeczy ciężko się nie wybrudzić.
          Wózek szeroki tak samo jak dziecięcy (tylko z drewna, z okuciami).

          • 5 0

    • Gdzie byłeś i co widziałeś ? Piszesz "parkowanie choćby jednym kołem weszło w krew Polakowi" . Myślisz że na t.z zachodzie nikt nie parkuje na chodnikach ?

      • 0 0

  • (2)

    kierowcy, porządni przecież obywatele, również muszą się przeciskać po chodnikach, ale pomimo tego jak nie zmusisz to będę bezmyślnie zostawiać swoje pojazdy w tak głupi sposób, że pieszy z trudem przejdzie.

    być może doprawdy myślenie jest zarezerwowane dla nielicznych

    • 44 5

    • Bo wiekszosc parkuje zgodnie z przepisami. Patologia zawsze jest problemem. Jest jej znikomy odsetek ale jest dobrze widoczna. W okolicy mojego zamieszkania parkuje kilkaset samochodow, a typowych burków jest kilkunastu. Te same samochody zaparkowane byle jak, byle gdzie. ZAWSZE TE SAME. Straz miejska albo policja powinna takie wywozic. Takie zachowanie pokazuje lekcewazace podejscie do przepisow prawa wiec jest duze prawdopodobienstwo, ze jezdza podobnie jak parkuja. Za nieprawidlowe parkowanie powinny byc punkty karne.

      • 12 2

    • Po wejsciu do samochodu wiekszosc normalnych ludzi odlacza mozg i skraca o polowe Wacusia. Inaczej tego fenomenu wytlumaczyc sie nie da.

      • 4 0

  • do autora artykułu (2)

    dzisiaj byłem na ul.Brzozowej, fajne linie, ładnie to wygląda ale im dalej wgłąb tej krótkiej uliczki- następuje szok, proszę niech Pan się tam uda i zrobi reportaż jak kierowcy mają prawo i przepisy w czterech literach. Na wysokości grającego biurowca, tudzież starego węzła GPEC samochody stają jak popadnie na skrzyżowaniu, na chodniku etc i nikt tego łamania prawa nie karze, dlaczego???

    • 68 6

    • Mnie na tej Brzozowej (1)

      mniej przeszkadzały te trzy auta niż ten grający wieżowiec.

      • 0 0

      • A zbiera do kapelusza? Jesli nie, to mi nie przeszkadza, niech sobie gra.

        • 2 2

  • A 2,35 m szerokości to gdzie? (6)

    Większość miejsc w SPP ma 2m tak że nie ma żadnego zapasu w innym aucie niż smart czy maluch czy tym podobne!

    • 36 22

    • (5)

      To nie miejsce parkingowe jedno obok drugiego w galerii handlowej żeby na otwarcie drzwi jeszcze zostawiać... Ma się zmieścić samochód na szerokość i tyle. To są miejsca do parkowania równoległego do osi jezdni.

      • 20 4

      • kupi (3)

        Jeden z drugim suva A później płaczą ze nie ma jak zaparkować. Ja kupiłem sobie małe elektryczne bmw i wszędzie wjadę.

        • 12 7

        • Suv to taka duza klatka na malego ptaszka.

          • 7 2

        • oj żal komuś d*pę ściska,,, (1)

          skoro taki SUV dostał homologację na samochód osobowy, to o co chodzi? Jest "mniej osobowy" niż twoje pikaczento?

          • 2 6

          • Jesli ma DMC ponad 2.5 t to na chodnik wjechac nim nie wolno nawet jednym kolem. A seicento mozna.

            • 1 1

      • Tylko, że na Grunwaldzkiej te miejsca są tak wąskie, że otwierając drzwi od strony kierowcy,, można narazić się na ich wyrwanie. Dlatego kierowcy przekraczają linie, aby mieć więcej miejsca na bezpieczne opuszczenie auta.

        • 1 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane