• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec starej dobrej motoryzacji? Te auta będą miały "to coś"

Jakub Pajka
1 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (115)
Czy motoryzacja, którą dobrze znamy, powoli nas opuszcza? Czy motoryzacja, którą dobrze znamy, powoli nas opuszcza?

Obecnie w motoryzacji królują hybrydy i elektryki. Każdy prześciga się w niższych normach spalin, nowych modelach elektrycznych z najdłuższym zasięgiem, a spalinowe samochody powoli wymierają. Niektóre marki nie idą tą drogą i wciąż wypuszczają auta, które powodują gęsią skórkę. Oto one:





Czy uważasz, że silniki spalinowe przetrwają?

Wielu fanów motoryzacji jest już zmęczonych kolejnymi premierami elektryków i znikającymi widlastymi ósemkami na rzecz hybrydowych dwulitrowców. Nie ma co się dziwić - to, co dobrze znamy, od lat i do czego byliśmy przyzwyczajeni, powoli odchodzi. Bardzo restrykcyjne normy spalin w Unii Europejskiej, przejście na bezemisyjność od 2035 roku i silna promocja elektryfikacji to rzeczy, które nie pozostają obojętne dla naszych czterech kółek. Nawet królowa sportów motorowych, Formuła 1, a od zeszłego sezonu WRC, ma pod maską układy hybrydowe.

Jest na tym świecie kilka marek, które idą w inną stronę i nie ulegają w tak dużym stopniu odgórnym naciskom. Oto cztery modele, które wciąż będą miały "to coś", mimo trudnych do tego czasów.

Monstrualne Lamborghini o nazwie Revuelto. Tradycyjnie imię przejęło po byku, tym razem z Barcelony. Monstrualne Lamborghini o nazwie Revuelto. Tradycyjnie imię przejęło po byku, tym razem z Barcelony.

1. Lamborghini Revuelto - byk w nowym wydaniu



W końcu doczekaliśmy się następcy wysłużonego Aventadora. Po 12 latach pojawia się nowy flagowiec spod znaku byka - Revuelto. Jak możemy się domyślić, jest to hybryda, ale nie byle jaka. Silnik V12 o pojemności 6,5 litra generuje moc 825 KM i kręci się do prawie 9,5 tys. obrotów. Wspomagany jest przez trzy silniki elektryczne i łącznie cały układ generuje 1015 KM, a o przełożenie napędu zadba 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa.

Najważniejsze jednak jest to, że nie jest to auto oparte na starej konstrukcji, ale zaprojektowane kompletnie od zera. Wiele elementów Revuelto wykonano z kompozytów. Cały przedni pas zrobiony jest z kutego karbonu, co redukuje masę i dodatkowo poprawia sztywność nadwozia, a to przełożyło się na wagę 1776 kg (prawie 200 kg mniej od poprzednika).

Napęd na cztery koła, 2,5 sekundy do setki, ponad 350 km/h prędkości maksymalnej i będzie kosztować ponad dwa miliony złotych. Wow.



2. Aston Martin DB12 - James Bond byłby dumny



Zaprezentowany w 2016 roku DB11 doczekał się zmiennika. DB12 będzie bazował na tej samej platformie, ale szereg modernizacji, który go czeka, znacząco zmieni jego charakterystykę. Wiemy na ten moment, że zmiany będą obejmować stylistykę wnętrza i nadwozia. Nowości pojawią się również pod maską. Nowe silniki AMG dostrojone konkretnie pod Astona Martina. Możemy spodziewać się udoskonalonej V12, ale również układów hybrydowych.

Nowy model jest w trakcie testów na Nurburgringu, co nie umknęło mediom i spotterom. Na oficjalne zdjęcia musimy jeszcze poczekać, ale premiery możemy spodziewać się jeszcze w tym roku. Kwota, którą trzeba będzie włożyć za ten samochód, to około milion złotych.

Zobacz ile kosztował. Najdroższy samochód sprzedany w Trójmieście w 2022 r. Zobacz ile kosztował. Najdroższy samochód sprzedany w Trójmieście w 2022 r.

Przełomowa pod każdym względem - Corvetta E-Ray. Świetne auto sportowe o napędzie hybrydowym, zbudowane przy zachowaniu dobrego smaku i oryginalnego charakteru. Przełomowa pod każdym względem - Corvetta E-Ray. Świetne auto sportowe o napędzie hybrydowym, zbudowane przy zachowaniu dobrego smaku i oryginalnego charakteru.

3. Chevrolet Corvette E-Ray - amerykańska legenda z zastrzykiem energii



Crovetta od zawsze kojarzona jest z bulgotem V-ósemki. Spokojnie, tak samo jest i w tym przypadku. Model o nazwie E-Ray to nic innego jak hybrydowa wersja Corvetty C8 Stringray. Ta generacja już była przełomowa, ze względu na silnik umieszczony centralnie. Do tego dochodzi jeszcze napęd na cztery koła i silnik elektryczny wspomagający spalinowy - same zmiany.

Motor znany ze Stingraya o nazwie LT2 generuje 495 koni i ma pojemność 6,2 litra, a elektryk dodaje mu ich 160 KM. Łączna moc to aż 655 KM, co pozwoli osiągnąć pierwszą setkę w 2,5 sekundy. Zelektryfikowanie znanego i lubianego modelu to dobry ruch Chevroleta. Samochód nie zatracił swojego charakteru, a jedynie zyskał na osiągach. E-Ray dostępny będzie w Stanach Zjednoczonych na początku 2024 roku za niecałe 103 tys. dolarów. Za jakiś czas może pojawi się również i elektryczna wersja piekielnie szybkiego Z06, który może mieć już grubo ponad 800 koni.



Czy to już ostateczna wersja Challengera Demona? Nigdy nie mów nigdy. Czy to już ostateczna wersja Challengera Demona? Nigdy nie mów nigdy.

4. Dodge Challenger SRT Demon 170 - oszałamiający pod każdym względem



Gdy Dodge pokazał światu Challengera Hellcata, nikt nie myślał, że ten muscle car będzie kiedyś jeszcze mocniejszy. Czy 707 KM to mało? Być może dla niektórych tak, więc po trzech latach pojawił się szokujący Demon z 840-konnym motorem pod maską. Kiedy myślisz, że inżynierowie Dodga osiągnęli już górną granicę, to jesteś w błędzie. Dodge STR Demon 170 ma oszałamiające 1025 koni mechanicznych.

Gdy amerykanie zaprezentowali elektrycznego Challengera z głośnikami zamiast wydechu, każdy złapał się za głowę. Niewiele jednak trwaliśmy w smutku, bo kilka miesięcy później pojawił się model, który zdecydowanie nie pasuje do obecnych czasów.

Wielka, paliwożerna widlasta ósemka z kompresorem zapewnia gigantyczny moment obrotowy, na poziomie 1281 Nm. Auto ma napęd jedynie na tylną oś, więc aby wykorzystać w pełni jego potencjał, potrzeba specjalnych opon dostarczonych przez firmę Mickey Thompson. Od zera do 60 mil przyspieszymy w 1.66 sekundy, a odległość ¼ mili pokonamy w niecałe dziewięć sekund - te liczby mówią same za siebie. Demon 170 limitowany jest do 3300 sztuk i będzie dostępny tylko w USA za około 450 tys. zł już w tym roku.
Jakub Pajka

Opinie (115) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (2)

    Bardzo dobrze. Gdyby paliwo było po 3 zł to kupiłbym sobie s500. Nie dumał bym nad dieslem. No a tak...

    • 6 15

    • (1)

      No popatrz, a ja mam dwie V8-ki o pojemności ponad 4L każda i w nosie mam ceny paliwa oraz odkurzacze na kołach.

      • 3 5

      • No szacun

        Kierowco porsche. Jednak nie wszystkich stać na to co ciebie. Nie ma co się...

        • 1 0

  • Wszystko tylko dla bogatych, reszta niech zasuwa na piechotę (7)

    • 56 7

    • Agenda (1)

      Nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy

      • 21 1

      • Schwab na szczescie to przeszlosc, bo nie pasuje do rzeczywistosci

        te wszystkie jego brednie które próbuje upychać po katach, maja pokrycie w jego chorej psychicznie głowie.

        • 0 1

    • Przecież tak było przez całe wieki

      Wracamy po prostu do normalności.

      • 4 11

    • (1)

      Wszystko tylko dla bogatych,to niezły z ciebie i**ota . Bo gdyby nie ten bogaty nie byłby bogaty knutku.

      • 0 10

      • komentarze pisz zawsze na trzeźwo!

        • 4 0

    • Przynajmniej korków nie będzie

      • 2 2

    • To głosuj dalej na PO i SLD, to tak będzie - to oni jako Polacy głosowali w UE nad wprowadeniem tego zakazu.
      Sami jeżdżą dużymi SUVami, ale to nam chcą urządzać życie. Taka to wolność....

      • 3 2

  • Elektryki niepraktyczne, drogie i nieekologiczne zato polityczne

    • 66 8

  • (4)

    Mnie bardziej wkurza kasowanie topowych modeli przez koncerny(np. Passat, Scenic itp.) na rzecz pier...psudo- SUVów. Wszystko wygląda na jedną modlę, do tego koniecznie musi udawać SUV.

    • 42 3

    • Też mnie to wkurza. Sam niedawno kupiłem suva, ale za kilka lat będę szukał normalnego sedana, albo kombolota. Suvy są napompowane na zewnątrz, a w środku ciasne, gorzej się prowadzą, zupełnie nie rozumiem tej mody.

      • 19 0

    • Mnie także

      Potrzebujemy minivana oraz auta typowo miejskiego - oferty dilerów są o kant d.. Niestety już dawno klient przestał decydować - korpo się zmawiają by nam wciskać drogi szajs, wolny rynek to fikcja. Potrafią nawet w tej samej fabryce tłuc trzy różne marki - potem myślisz, że to inne auto a tu 90% części takich samych :)

      • 9 1

    • W tym roku premiera elektrycznego Passata. (1)

      • 1 0

      • Dokładnie 5 kwietnia xD

        • 0 0

  • Byłem w USA (5)

    Oczywiście w stanie republikańskim. Same wielkie samochody i czasami coś wyścigowego. Nie spotykałem elektryka i stacji do ładowania. Szerokie drogi, duze domy, tanie paliwo. Ludzie żyją normalnie i maja europejska szajbę z klimatem głęboko w poważaniu. Bogacą się i chcą więcej. Więcej konsumować, więcej zarabiać, kupować najlepsze samochody, jachty, motory. Ty tu żuczku mieszkaj w 17m2, jedz pudełka i używaj roweru do przemieszczania się. Oglądaj netflixa i zaciskaj pieści na każdy przejaw nietolerancji. Pracuj w korpo i bądź dumnym obywatelem świata z 1k$ miesięcznie.

    • 79 9

    • (1)

      Raczej widziałeś jeżdżących złomami redneckow, mieszkających w domach z dykty i wierzących w repitalian. Oczywiście głosujących na Trumpa.

      • 8 18

      • Takie masz wyobrażenie z tv

        Te rednecki to zamożni Amerykanie mający własny dom, dobrą pracę duży samochód i spore oszczędności. W mieście np New Yorku mieszka biedota wynajmująca brudne klitki.

        • 11 7

    • (1)

      " Pracuj w korpo i bądź dumnym obywatelem świata z 1k$ miesięcznie." XDDD Widać, ze nie masz pojęcia o życiu w USA. Wakacje bezpłatne i niechętnie dawane, macierzyński bezpłatny, koszt wezwania karetki- tysiące dolarów, jedzenie trujące, bezdomność. nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj.

      • 7 1

      • Płaca od 25$ na godzinę

        Jedyny podatek od sprzedaży 6%. Brak dochodowego, VATu, CiTu, składki zdrowotnej i innych głupot. Operacje masz po 5 minutach a na wakacje jedziesz kiedy chcesz za swoje pieniądze. W Polsce niby państwowa służba zdrowia a ludzie leczą się prywatnie, niby masz urlop ale takie grosze ze możesz Ryanair poleciec do pipidówy

        • 5 3

    • ale USA jest eksporterem netto ropy i gazu, a Europa wręcz przeciwnie

      kupując ropę i gaz ładujemy kasę Ruskim, oni za to budują czołgi i rakiety, za pomocą których chcą nas napaść

      • 6 3

  • Jak kosztowna jest utylizacja zużytych bateri? (6)

    • 51 5

    • Człowieku. Nawet nie pytaj.

      • 10 2

    • (2)

      Tego się nie utylizuje, tylko wykorzystuje dalej w magazynach energii.
      Są firmy, które baterie samochodowe (po spadku ich pojemności) chętnie odkupują za konkretne pieniądze.

      • 2 6

      • (1)

        Jak Ty chcesz wykorzystać zużyty akumulator z samochodu do budowania magazynu energii? Gdzie ty go postawisz? On też nie jest wieczny, tylko po kilku latach albo sam się spali, albo trzeba będzie go gdzieś zakopać.

        • 2 3

        • Ty już swój rozum zakopałeś

          • 0 1

    • Obecnie zużytą baterię możesz sprzedać za około 5 tys euro

      Firmie odzyskującej metale rzadkie.

      • 5 3

    • "bateri"? A co to? Odróżnianie kiedy jest jedno, a kiedy dwa 1'i" to jest pierwsza klasa szkoły podstawowej.

      • 0 0

  • Tja spalinowe wymierają ... (9)

    2035? Pożyjemy zobaczymy, pokonaliśmy komunę, pokonamy też eurokołchoz.
    ps. lewaki jeżdżą dislami (np. Robert Biedroń), ale na ludzi chcą sprowadzić wykluczenie komunikacyjne

    • 52 13

    • (3)

      Ale zakaz tyczy nowych aut. Zanim ty prawaku nie będziesz mogl kupić zajechanego kopciucha z przebiegiem jak do słońca, to będzie już 2050 rok. Także spokojnie.

      • 6 18

      • to nie prawak, tylko kacap, ruska onuca (1)

        • 4 9

        • idź się leczyć dzbanie!

          • 8 2

      • Ty myślisz że w 2034 spokojnie kupisz auto z silnikiem spalinowym?

        Od 2025 wchodzi nowa norma euro 7 to już wtedy będziesz miał jeszcze bardziej ograniczony wybór.

        Późnej wrzucą podatki za użytkowanie takiego samochodu że go oddasz na złom i kupisz elektryka - ale nie samochód, tylko rower.

        • 0 0

    • A na drzewach zamiast liści będą wisieć...neomarksiści.

      • 17 3

    • Większość producentów przestanie produkować spalinowe w ciągu najbliższych 3-5 lat. (1)

      Audi już zapowiedziało że od 2026 będzie produkowało tylko elektryki.

      • 6 3

      • Dla czego NIemiecka firma z potencjalem technologiczno rozwojowym i benzyną bezemisyjną produkowana przez NIemcy

        ma wywalić do śmietnika swoje możliwości i wiedze na rzecz bateriowozow, które nie nadają do normalnego użytku ???

        • 1 0

    • rzucanie hasłem lewaki na prawo i lewo bo ma się mały zasób słów świadczy o prostocie umysłu.

      • 6 5

    • Dokladnie eletryki za kilka lat znikna z propagandy. Niemcy chca produkowac paliwo syntetyczne masowo

      a nie dla kilku grubych tłustych prosiaków, tak wiec wnioski nasuwają się same. Ta cala szajba z CO2 skończy się przed 2030 rokiem jak USA wyleci ze swoimi mackami z Eurazji

      • 2 0

  • Niech giną

    Im szybciej tym lepiej.

    • 7 39

  • Jestem za! Spalinówki do lamusa. (4)

    Właśnie planuję zakup dwóch elektryków dla mnie i żony. Czekamy tylko na tegoroczne premiery.

    • 7 65

    • a później kredycik

      na wymianę baterii

      • 10 2

    • (1)

      chyba resoraki

      • 7 2

      • Nie mierz biedaku wszystkich swoją miarą.

        • 2 6

    • Masochisci

      Czysty masochizm

      • 4 1

  • W motoryzacji królują ekektryki i hybrydy?

    Bez jaj. Gdyby nie nachalna propaganda, idąca ramię w ramię z zakazowo-nakazowym zamordyzmem Unii Europejskiej, dotyczącym samochodów spalinowych, elektryki stanowiłby wąski margines dostępny tylko bogatym ludziom.
    Pomino tej propagandy elektryki to nadal nisza.
    Zobaczymy po 2035 roku. Import z Korei i Chin "używanych" samochodów znacząco wzrośnie.

    • 38 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane