• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec starej dobrej motoryzacji? Te auta będą miały "to coś"

Jakub Pajka
1 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (115)
Czy motoryzacja, którą dobrze znamy, powoli nas opuszcza? Czy motoryzacja, którą dobrze znamy, powoli nas opuszcza?

Obecnie w motoryzacji królują hybrydy i elektryki. Każdy prześciga się w niższych normach spalin, nowych modelach elektrycznych z najdłuższym zasięgiem, a spalinowe samochody powoli wymierają. Niektóre marki nie idą tą drogą i wciąż wypuszczają auta, które powodują gęsią skórkę. Oto one:





Czy uważasz, że silniki spalinowe przetrwają?

Wielu fanów motoryzacji jest już zmęczonych kolejnymi premierami elektryków i znikającymi widlastymi ósemkami na rzecz hybrydowych dwulitrowców. Nie ma co się dziwić - to, co dobrze znamy, od lat i do czego byliśmy przyzwyczajeni, powoli odchodzi. Bardzo restrykcyjne normy spalin w Unii Europejskiej, przejście na bezemisyjność od 2035 roku i silna promocja elektryfikacji to rzeczy, które nie pozostają obojętne dla naszych czterech kółek. Nawet królowa sportów motorowych, Formuła 1, a od zeszłego sezonu WRC, ma pod maską układy hybrydowe.

Jest na tym świecie kilka marek, które idą w inną stronę i nie ulegają w tak dużym stopniu odgórnym naciskom. Oto cztery modele, które wciąż będą miały "to coś", mimo trudnych do tego czasów.

Monstrualne Lamborghini o nazwie Revuelto. Tradycyjnie imię przejęło po byku, tym razem z Barcelony. Monstrualne Lamborghini o nazwie Revuelto. Tradycyjnie imię przejęło po byku, tym razem z Barcelony.

1. Lamborghini Revuelto - byk w nowym wydaniu



W końcu doczekaliśmy się następcy wysłużonego Aventadora. Po 12 latach pojawia się nowy flagowiec spod znaku byka - Revuelto. Jak możemy się domyślić, jest to hybryda, ale nie byle jaka. Silnik V12 o pojemności 6,5 litra generuje moc 825 KM i kręci się do prawie 9,5 tys. obrotów. Wspomagany jest przez trzy silniki elektryczne i łącznie cały układ generuje 1015 KM, a o przełożenie napędu zadba 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa.

Najważniejsze jednak jest to, że nie jest to auto oparte na starej konstrukcji, ale zaprojektowane kompletnie od zera. Wiele elementów Revuelto wykonano z kompozytów. Cały przedni pas zrobiony jest z kutego karbonu, co redukuje masę i dodatkowo poprawia sztywność nadwozia, a to przełożyło się na wagę 1776 kg (prawie 200 kg mniej od poprzednika).

Napęd na cztery koła, 2,5 sekundy do setki, ponad 350 km/h prędkości maksymalnej i będzie kosztować ponad dwa miliony złotych. Wow.



2. Aston Martin DB12 - James Bond byłby dumny



Zaprezentowany w 2016 roku DB11 doczekał się zmiennika. DB12 będzie bazował na tej samej platformie, ale szereg modernizacji, który go czeka, znacząco zmieni jego charakterystykę. Wiemy na ten moment, że zmiany będą obejmować stylistykę wnętrza i nadwozia. Nowości pojawią się również pod maską. Nowe silniki AMG dostrojone konkretnie pod Astona Martina. Możemy spodziewać się udoskonalonej V12, ale również układów hybrydowych.

Nowy model jest w trakcie testów na Nurburgringu, co nie umknęło mediom i spotterom. Na oficjalne zdjęcia musimy jeszcze poczekać, ale premiery możemy spodziewać się jeszcze w tym roku. Kwota, którą trzeba będzie włożyć za ten samochód, to około milion złotych.

Zobacz ile kosztował. Najdroższy samochód sprzedany w Trójmieście w 2022 r. Zobacz ile kosztował. Najdroższy samochód sprzedany w Trójmieście w 2022 r.

Przełomowa pod każdym względem - Corvetta E-Ray. Świetne auto sportowe o napędzie hybrydowym, zbudowane przy zachowaniu dobrego smaku i oryginalnego charakteru. Przełomowa pod każdym względem - Corvetta E-Ray. Świetne auto sportowe o napędzie hybrydowym, zbudowane przy zachowaniu dobrego smaku i oryginalnego charakteru.

3. Chevrolet Corvette E-Ray - amerykańska legenda z zastrzykiem energii



Crovetta od zawsze kojarzona jest z bulgotem V-ósemki. Spokojnie, tak samo jest i w tym przypadku. Model o nazwie E-Ray to nic innego jak hybrydowa wersja Corvetty C8 Stringray. Ta generacja już była przełomowa, ze względu na silnik umieszczony centralnie. Do tego dochodzi jeszcze napęd na cztery koła i silnik elektryczny wspomagający spalinowy - same zmiany.

Motor znany ze Stingraya o nazwie LT2 generuje 495 koni i ma pojemność 6,2 litra, a elektryk dodaje mu ich 160 KM. Łączna moc to aż 655 KM, co pozwoli osiągnąć pierwszą setkę w 2,5 sekundy. Zelektryfikowanie znanego i lubianego modelu to dobry ruch Chevroleta. Samochód nie zatracił swojego charakteru, a jedynie zyskał na osiągach. E-Ray dostępny będzie w Stanach Zjednoczonych na początku 2024 roku za niecałe 103 tys. dolarów. Za jakiś czas może pojawi się również i elektryczna wersja piekielnie szybkiego Z06, który może mieć już grubo ponad 800 koni.



Czy to już ostateczna wersja Challengera Demona? Nigdy nie mów nigdy. Czy to już ostateczna wersja Challengera Demona? Nigdy nie mów nigdy.

4. Dodge Challenger SRT Demon 170 - oszałamiający pod każdym względem



Gdy Dodge pokazał światu Challengera Hellcata, nikt nie myślał, że ten muscle car będzie kiedyś jeszcze mocniejszy. Czy 707 KM to mało? Być może dla niektórych tak, więc po trzech latach pojawił się szokujący Demon z 840-konnym motorem pod maską. Kiedy myślisz, że inżynierowie Dodga osiągnęli już górną granicę, to jesteś w błędzie. Dodge STR Demon 170 ma oszałamiające 1025 koni mechanicznych.

Gdy amerykanie zaprezentowali elektrycznego Challengera z głośnikami zamiast wydechu, każdy złapał się za głowę. Niewiele jednak trwaliśmy w smutku, bo kilka miesięcy później pojawił się model, który zdecydowanie nie pasuje do obecnych czasów.

Wielka, paliwożerna widlasta ósemka z kompresorem zapewnia gigantyczny moment obrotowy, na poziomie 1281 Nm. Auto ma napęd jedynie na tylną oś, więc aby wykorzystać w pełni jego potencjał, potrzeba specjalnych opon dostarczonych przez firmę Mickey Thompson. Od zera do 60 mil przyspieszymy w 1.66 sekundy, a odległość ¼ mili pokonamy w niecałe dziewięć sekund - te liczby mówią same za siebie. Demon 170 limitowany jest do 3300 sztuk i będzie dostępny tylko w USA za około 450 tys. zł już w tym roku.
Jakub Pajka

Opinie (115) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Lewactwo niszczy ten trend (2)

    Zacytuje slowa na te czasy:
    Dozylismy takich czasow, w ktorych ucisza sie madrych ludzi, zeby to co mowia nie obrazilo glupcow.

    PS. slowa
    Albert Einstain

    • 23 8

    • (1)

      Dożyliśmy takich czasów, w których ludzie publikują cytaty, bez weryfikacji ich autentyczności.

      • 4 2

      • nie no, może gdzieś tam jest jakiś EinstAin co takie coś powiedział

        podobnie jak np marka SQNY, Abidas itd

        • 0 0

  • nie kojarzę (1)

    co to jest kuty karbon - kuty węgiel?, ciekawe...

    • 0 0

    • Rozgrzewasz do czerwoności

      i walisz młotkiem. A tak serio, to faktycznie jest coś takiego, tylko nazwa trochę od czapy.

      • 0 0

  • ani ona stara, ani dobra (4)

    Pomimo tego, że zachodnie kocerny uciekały od podatków i robiły szwindle na silnikach (napędzanych rosyjską ropą), to będziemy diesla bronić jak niepodległości. A taka okazja żeby bez skrupułów rozwijać elektryki i zalać Europę swoimi markami. Zamiast tego dajemy się rozgrywać wielkiemu biznesowi, który uczyni z Polski motoryzacyjne cmentarzysko. Ten kraj to mem.

    • 10 16

    • Stara motoryzacja najlepsza (2)

      Samochody spalinowe skonstruowane przed downsizingiem potrafią bezawaryjnie działać długie lata, a elektryki? Wystarczy że popatrzę na swój laptop, który 3 lata temu chodził na baterii kilka godzin a teraz kilka minut. Już wolę szwindle na silnikach niż samochody które trzeba wymieniać co kilka lat. Ta Unia to mem. Jedyna jej władza to regulacje i zakazywanie wszystkiego. Dlatego wkrótce upadnie.

      • 3 0

      • (1)

        Nie mogę Ci jednocześnie dać plusa i minusa :).
        Bo o ile z pierwszą częścią wypowiedzi się zgadzam, to końcówka już jest bee :). Wg mnie przynajmniej.
        Fakt, unia ma swoje wady, ale nadal to co najważniejsze, czyli swobodna wymiana towarów i usług, została. I to jest dobre.
        No a że niektóre regulacje są, delikatnie mówiąc, nie najbardziej trafione. No są.

        • 0 0

        • Zgadzam się

          Unia Europejska powinna zatrzymać się na poziomie wspólnej unii celnej, ze swobodną wymianą towarów i usług. Wszelkie inne regulacje to przekroczenie kompetencji UE. Niestety już dawno przekroczyła swoje kompetencje i teraz wątpię żeby od tak wróciła do starej formy.

          • 0 0

    • i to wszystko w rytm poloneza...

      A Stańczyk siedzi i się smuci :(

      • 0 0

  • Motoryzacja poszła w złym kierunku (3)

    Samochód jako środek transportu powinien być wygodny,bezpieczny, i mało zużywać paliwa.Jak widzę jadących do Biedry czy rano do pracy wielkimi suwanymi jednoosobowo to jest zwykle marnotrastwo

    • 5 4

    • Tyle tych progów zwalniających narobili że teraz suv to jedyne auto nadające się do miasta.

      • 0 1

    • Myslę, że jednak.... (1)

      zostaw decyzję o tym kto, gdzie po co i za ile jeździ temu co jeździ. Jak go stać i ma ochotę to niech i 24h wkoło bloku jeździ Hummerem jak lubi...

      • 3 2

      • 24h wkoło bloku Hummerem???

        A, fe!!!
        jesteś bardzo nieekologiczny!

        • 2 0

  • Hipokryzja (1)

    Cała ekologia która kręci się w około motoryzacji to jedna wielka hipokryzja. samochody typowo elektryczne są bardziej szkodliwe dla środowiska niż standardowy samochód spalinowy, jednym słusznym rozwiązaniem to są samochody wodorowe. które działają tak samo jak elektryczne ,ale są lepiej przemyślane pod kątem ekologii, no ale niestety światem rządzi piniądz i koncerny motoryzacyjne które nie mają opracowanej technologii wodorowej wpadają w płacz .... że tylko Elektryk nas uratuje ! :D ,a Europa jest małym kontynentem który chcę ograniczać emisje ,a większe kontynenty mają to w "poważaniu".

    • 4 0

    • emisja CO2 przez kraje Unii Europejeskiej jest na poziomie 8%

      Wszystko w temacie ekoterroru na świecie...

      • 1 0

  • Pożar

    elektryka to coraz częstsze zdarzenie nawet u nas ile to czasu i pieniędzy kosztuje bełkot lewaków hybrydy owszem przyjęły się ale baterię to ewentualnie kupię do latarki.

    • 1 0

  • Tja spalinowe wymierają ... (9)

    2035? Pożyjemy zobaczymy, pokonaliśmy komunę, pokonamy też eurokołchoz.
    ps. lewaki jeżdżą dislami (np. Robert Biedroń), ale na ludzi chcą sprowadzić wykluczenie komunikacyjne

    • 52 13

    • (3)

      Ale zakaz tyczy nowych aut. Zanim ty prawaku nie będziesz mogl kupić zajechanego kopciucha z przebiegiem jak do słońca, to będzie już 2050 rok. Także spokojnie.

      • 6 18

      • Ty myślisz że w 2034 spokojnie kupisz auto z silnikiem spalinowym?

        Od 2025 wchodzi nowa norma euro 7 to już wtedy będziesz miał jeszcze bardziej ograniczony wybór.

        Późnej wrzucą podatki za użytkowanie takiego samochodu że go oddasz na złom i kupisz elektryka - ale nie samochód, tylko rower.

        • 0 0

      • to nie prawak, tylko kacap, ruska onuca (1)

        • 4 9

        • idź się leczyć dzbanie!

          • 8 2

    • Większość producentów przestanie produkować spalinowe w ciągu najbliższych 3-5 lat. (1)

      Audi już zapowiedziało że od 2026 będzie produkowało tylko elektryki.

      • 6 3

      • Dla czego NIemiecka firma z potencjalem technologiczno rozwojowym i benzyną bezemisyjną produkowana przez NIemcy

        ma wywalić do śmietnika swoje możliwości i wiedze na rzecz bateriowozow, które nie nadają do normalnego użytku ???

        • 1 0

    • Dokladnie eletryki za kilka lat znikna z propagandy. Niemcy chca produkowac paliwo syntetyczne masowo

      a nie dla kilku grubych tłustych prosiaków, tak wiec wnioski nasuwają się same. Ta cala szajba z CO2 skończy się przed 2030 rokiem jak USA wyleci ze swoimi mackami z Eurazji

      • 2 0

    • rzucanie hasłem lewaki na prawo i lewo bo ma się mały zasób słów świadczy o prostocie umysłu.

      • 6 5

    • A na drzewach zamiast liści będą wisieć...neomarksiści.

      • 17 3

  • Zobaczcie

    Na YouTube jak palą się elektryki, szczęka opada, chyba na jakichś promach jest zakaz elektryków, ostatni rekord gaszenia elektryka padł na Kaszubach 21 godzin 16 zastępów Straży Pożarnej Marka Mercedes

    • 4 0

  • Hybrydy,elektryki,fotowoltaika,wiatraki to wszystko szajs.

    To wszystko szlak trafi jak wejdzie niedługo nowe paliwo.

    • 2 0

  • Przecież nawet nie ma tylu elektrowni by każdy

    na koniec cięzkiego dnia mógł ładować swój samochodzik. A gdzie ładowanie elektrycznych ciężarówek itp? Mamy 27GW mocy, a potrzeba minimum drugie tyle. Kto, za co i jak w ciągu 12 lat ma zbudować tyle elektrowni?

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane