Wiadomości

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Najnowszy artukuł na ten temat

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza


Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

w kierunku al. Hallera, bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów jest najważniejsze 11%
trudno powiedzieć, obie strony mają swoje racje 7%
w kierunku Zwycięstwa, aby zminimalizować korki na Hallera 82%
zakończona Łącznie głosów: 3181
Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.


Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.
Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. graf. Trojmiasto.pl

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Opinie (1137) ponad 50 zablokowanych

  • Zdziwieni? (147)

    Serio?
    Jak to mozliwe?

    A tak na serio to pomyslodawca juz nie powinien pracowac w urzedzie

    • 1000 88

    • kierowca (26)

      Tam jest chyba cały sztab matołów, budowa przejść naziemnych, zwężenie w Oliwie, a teraz tu odwrócenie ruchu, genialne jak jednostka uszczęśliwia mieszkańców, "Nopel"

      • 161 15

      • W PO krótka ławeczka (19)

        Sięgają po amatorów ?

        • 40 17

        • Koperta poszła ? (11)

          • 23 8

          • Tam jest Sąd Administracyjny...kasta? (4)

            • 26 4

            • "Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. " (3)

              No i gitara. W korkach beda na pewno mieli go wiecej.

              • 60 4

              • Ale ciepła woda w kranie będzie ? (2)

                • 11 6

              • Tak, ale tylko razem z zimna, nie ze kazde wode osobno. (1)

                • 3 3

              • ,,ale piniądze,, są o dziwo

                • 1 0

          • (5)

            znowu od księdza dla kulawego deweloperka z Ciemnogrodzkiej?

            • 9 19

            • Kac po kolejnej przegranej już minął? (4)

              • 11 11

              • Bardziej kac po kolejnych ukradzionych nam dziesiątkach milionów. (3)

                • 10 8

              • ,,wam,,? (2)

                Czyli komu?

                • 4 3

              • ludziom - obywatelom - Polakom! (1)

                • 3 1

              • Zaoramy was zdrajcy

                • 0 0

        • To jest pomysł Rady Dzielnicy na wniosek mieszkańców tej ulicy. (6)

          A skoro twierdzicie, że korków wcześniej nie było, to po co wam skrót do ominięcia nieistniejącego problemu?

          • 10 31

          • Mieszkańców bursy szkolnej?

            • 35 4

          • Czy ty jesteś normalny ? (2)

            Korków nie było bo był skrót

            • 33 5

            • przetrzyj okulary (1)

              nie widziałeś korków na Hallera przed zmianą organizacji ruchu?

              • 6 14

              • Takich? W wakacje? Po otwarciu tunelu? Nie.

                Ale wiesz, jak się ruszam zza kompa, to i widzę co się dzieje.

                • 1 0

          • hahaha wniosek mieszkancow??? Tam jest szkola!!!! (1)

            • 23 6

            • Czyli nawet z tego skrótu nie korzystałeś widzę.

              • 6 3

      • (5)

        w PiS samie miernoty, zmiana nic nie da

        • 14 24

        • Najsztub niech omija to miejsce , staruszki nie uświadczysz (4)

          • 10 7

          • Ale winna jest staruszka która wtargnęła na jezdnię, tak stwierdzili biegli. (3)

            N. jest winny tylko braku ważnego przeglądu i ubezpieczenia

            • 7 2

            • Biegli nie stwierdzili winy staruszki, lgarzu. (2)

              • 3 6

              • to byla ironia glupcze (1)

                • 4 3

              • Sprawdz co to jest ironia i jak jej uzywac w takim razie.

                Z perspektywy głupca caly swiat jest glupi, wiec nawet się nie mam prawa na Ciebie obrazić.

                • 2 1

    • To był mój pomysł. Bezpieczeństwo najważniejsze (10)

      • 19 55

      • Witamy w mieście PO (5)

        • 33 12

        • idź badz sobą gdzie indziej - lepiej tu było bez głupków wioskowych

          • 10 8

        • To wracaj na swoją wiochę, proste. (3)

          • 10 4

          • POzdrow rodziców w Zblewie (2)

            • 5 6

            • A ty naPiSz do swoich na Podlasie XD (1)

              • 5 3

              • Przepraszam, w Białymstoku PiS przegrał.

                Więc niech spada na Podkarpacie...

                • 5 3

      • (3)

        Redaktor Koprowski?

        • 6 2

        • Jakiś Niemiec kupił dom w okolicy? (2)

          • 16 3

          • MIeszkający tam obywatele Rzeczpospolitej zauważyli poprawę jakości życia (1)

            wynikającą z redukcji skali ruchu tranzytowego. Opowiedzą o tym swoim znajomym i analogiczne zmiany zostaną wprowadzone w innych rejonach Gdańska i pozostałych miast Trójmiasta

            • 15 8

            • Oby tak było

              • 5 7

    • (76)

      Widzisz, to nie do końca jest tak, że boczne uliczki służą do omijania zatkanych skrzyżowań. Jeśli nie masz ochoty stać w korku, rozważ rower albo tramwaj.

      • 31 111

      • Madralo (60)

        A jak na rower mam zabrac ze soba 4 malych dzieci?

        Ile tam bylo wypadkow?
        I to zadna boczna uliczka- co wlasnie ten durny pomysl pokazal...

        • 93 21

        • O tak ....... zaraz się okaże że każdy jedzie z czwórką dzieci i chorą babcią. (29)

          A jak tak postać i popatrzeć koło ulicy to w większości samochodów jedna osoba jedzie .

          • 32 65

          • Rozumiem, ze dla starego kawalera to nie do pomyslenia (26)

            Ale sa ludzie, ktorzy maja rodzine, duza rodzine

            • 54 10

            • (9)

              Po co

              • 2 8

              • Żeby wychować następne pokolenie hejterow

                • 6 12

              • Zamknęliśmy i co nam zrobicie? (5)

                Wybory już niedługo

                • 24 4

              • poprawiliśmy bezpieczeństwo ludzi (4)

                dlatego będę przy wyborach podejmował samodzielne decyzje, oparte o analizę faktów, a nie emocji

                • 7 13

              • I znowu wybierzecie POkręconych, kochane lemingi ;):):) (2)

                Strach przed Jarkiem ma wielkie oczy i kreuje jego postać na giganta

                • 14 7

              • Nie, po prostu widzimy, jak wyglądają miasta pod rządami PiS. (1)

                • 9 10

              • Jakoś Polacy szósty raz was nie chcą ...ojoj ale boli co?

                • 6 4

              • I w oparciu o smsy z Agory ?

                • 4 7

              • Michnik to stary kawaler (1)

                • 3 2

              • A jarek ma dużą rodzinę. On kot i ochrona

                • 2 0

            • Ale co w związku z tym że jesteście dużą rodziną ? (7)

              Mam małą rodzinę i jakoś sobie radzę bez samochodu w mieście .

              • 10 24

              • Ale wy puszki zbieracie i wycinacie katalizatory ?

                • 2 4

              • mam dużą rodzinę i swobodnie radzę sobie bez samochodu w mieście (5)

                mantra o nieodzowności samochodu jako sposobu dowożenia dzieci do żłobków, przedszkoli lub szkół to standard wśród kierofczyków bez wyobraźni

                • 14 24

              • Z Banina na Żabianke z dzieckiem? (4)

                • 8 2

              • I jak zwykle mieszkańcy okolicznych wiosek chcą żeby im infrastrukturę w mieście budować.

                Nie płacisz podatków w Gdańsku, to siedź cicho...

                • 4 7

              • jeżeli z Banina na Żabiankę jeździłeś przez Piramowicza

                to może lepiej, że już nie ma tak łatwo

                • 7 3

              • dlaczego nie?

                Jest PKM, warto rozważyć wiele opcji

                • 2 5

              • W Baninie nie ma szkół i przedszkoli?

                • 0 0

            • No i co w związku z tym ?

              • 2 3

            • Jakiego starego kawalera? Młodego gów...rza w wieku 20-35. (5)

              Czyli studenciak albo korposzczurek niskiego szczebla; takich najwięcej wśród aktywistów miejskich...

              • 15 10

              • No tak, bo nie pamiętają czasów, kiedy samochód to był luksus (4)

                Więc nie mają przez to skręconej psychiki.

                • 5 7

              • (3)

                Dokładnie teraz każdy kto się obłowi i stać go na samochód kupuje i nim wszędzie jeździ bo pamięta że to luksus mieć samochód, marzenie PRL.

                • 4 6

              • Bezedura (2)

                Samochód w naszym klimacie jest wygodny i ekonomiczny

                • 8 1

              • I dlatego mój komputer w samochodzie pokazuje średnią prędkość w okolicach 20km/h

                Co do ekonomiczności, też śmiech na sali.

                • 2 4

              • samochód w mieście jest ofiarą własnego sukcesu

                • 2 0

            • Każdy kierowca który blokował przejazd na ścieżce rowerowej na tej ulicy włączając się do ruchu w al. Zwycięstwa miał w samochodzie duuużą rodzinę. Jasne.

              • 10 4

          • I jeszcze lodówka (1)

            Kiedyś chorom teściowom i lodówke każdy woził

            • 8 2

            • I za szybą taki kiwający głową jamnik

              • 0 0

        • To była boczna uliczka (11)

          Którą nie powinien odbywać się tranzyt. W koncu tam mieszkajacy mają spokój.

          • 24 47

          • No dobra. To policzmy (10)

            Ilu ludzi mieszka na tej ulicy?

            • 34 12

            • (1)

              Przecież ty nie umiesz liczyć. Co cię to obchodź ilu ludzi tam mieszka? To nie jest ulica do skracania drogi jelopie.

              • 12 39

              • Alez jest i bedzie, tylko trzeba bedzie urzednika wymienic.

                • 7 3

            • Więcej niż przy odcinku Zwycięstwa, którym teraz ludzie jeżdżą. (4)

              • 2 12

              • Wiecej niz przy Hallera, gdzie powstal korek? (3)

                • 9 2

              • No to teraz pora na uspokojenie ruchu na Hallera. (2)

                • 6 0

              • ruch na Hallera odbywa się w tempie pieszego

                nadmiar samochodów "uspokaja" ruch ale powoduje wku*w drogowy. Niewielu kierowców zdaje się rozumieć zależności przyczynowo skutkowe i docenia rolę wspierania mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście.

                • 2 2

              • raczej na redukcję skali ruchu w wyniku np. restrykcyjnej polityki parkingowej

                reaktywacja SKM do Brzeźna też mogłaby wiele pomóc. Promocja korzystania z rowerów wspomaganych elektrycznie takoż. Promocja kombinacji rower+ SKM dałaby wspaniałe rezultaty

                • 3 1

            • Nie ty bedziesz ludziom zycie organizował

              Zwyciestwa to przelotowa tranzytowa krajowa nr 468 tam ruch był i będzie.

              • 10 5

            • 30?

              • 2 2

            • Okrągłe zero.

              • 1 1

        • Ty jesteś durny tam były śmiertelne wypadki. Twoja 4 dzieci tez może na rower się przesiąść bo w przeciwnym razie grozi im otyłość

          • 10 26

        • pokaż mi te samochody z 4 dzieci

          • 9 6

        • Czas pomyśleć nad wazektomią

          Dzieci na 2k plnów sie narobił

          • 3 9

        • nie ściemniaj, że masz czworo dzieci w jednym wieku (12)

          na rowerze cargo można przewieźć dwoje dzieci bez problemu. Dzieci starsze mogą poruszać się rowerem do szkoły samodzielnie: jak skończą 11 lat miasto powinno zadbać, by mogły nim poruszać się po jezdni ulic miasta z pełnym poczuciem bezpieczeństwa. Dlatego taka poprawa bezpieczeństwa na wyjeździe z ulicy Piramowicza ma sens.

          • 7 23

          • Już Cię widzę jak zasuwasz rowerem z dziećmi podczas wichury, burzy lub zimą. (3)

            Powodzenia!

            • 11 6

            • Wtedy wyciągasz z garażu samochód.

              Po co od razu popadać w fanatyzm?

              Męczenie się na siłę rowerem jak nie ma pogody jest tak samo głupie, jak stanie w korkach, kiedy pogoda jest.

              • 11 6

            • Bo kierowcy na tej ulicy wymuszali pierwszeństwo nad rowerzystami tylko zimą przy wichurze.

              • 4 4

            • w wielu miastach FInlandii ruch rowerów jest znacząco wyższy niż w Gdańsku

              w Szwecji i Norwegii takoż. 10 minut rowerem nawet w burzy śnieżnej to żaden problem. Wystarczy na przejechanie 3 km. Takie warunki paraliżują również ruch samochodów, autobusów i tramwajów jeszcze bardziej skutecznie.

              • 3 5

          • Ohoho! (6)

            A ile dzieci można przewieźć na 10 rowerach cargo. A pomyślałeś, gdzie ten rower cargo ludzie mają trzymać? Wwozić windą na 7 piętro czy może znosić do piwnicy? Co za osioł...

            • 11 10

            • Rower cargo można parkować (4)

              Na miejscu do parkowania.
              W Polsce nie ma "miejsc do parkowania samochodów", ale można też tam pozostawiać inne urządzenia służące do transportu.

              • 7 10

              • Jak teraz wszyscy kierowcy (3)

                Przesiada się na rowery i będą jeździć po tych wąskich ścieżkach to będzie gorzej niż na wczorajszym finale tour de polone

                • 9 1

              • To może coś w końcu ruszy w ramach budowy ścieżek

                • 1 5

              • Luk - ty tak na poważnie? zauważ, że rower nie musi służyć do ścigania się (1)

                wysoka popularność rowerów w mieście generalnie działa na mieszkańców uspokajająco. W Kopenhadze nawet psy są spokojne.

                • 3 7

              • W Kopenhadze

                Jest dużo wypadków. Gnają po ścieżkach a jest na nich ogromny tłok. Oni są jacyś dziwni

                • 4 0

            • ładnie się przedstawiłeś, tylko brakuje dwóch słów: ze mnie

              tak czy inaczej nawet osoba uważająca się za osła wykazała się jakimś przejawem zdolności do refleksji. Tylko pogratulować.

              • 0 0

          • miasto powinno zadabać- ha ha ha , człowieku skąd ty się urwałeś? z kosmosu?
            Jak w tym mieście zaczna rządzić rowerzyści to będzie dramat

            • 4 2

        • Tak, każdy kierowca który wymuszał pierwszeństwo przede mną miał w bagażniku czwórkę małych dzieci.

          (Na wszelki wypadek 4, bo 2 czy 3 to łątwo przewieźć na rowerze nie mówiąc o tramwaju)

          • 4 2

        • Jeśli to nie jest boczna uliczka to co nią jest?

          • 1 2

      • (9)

        A co mają powiedzieć mieszkańcy Hallera którzy, zostali skazani na funkcjonowanie w permanentnym korku ?

        • 21 6

        • Jestem mieszkańcem i w korku nie stoję (5)

          Wybrałem tramwaj :) Polecam!

          • 14 11

          • Masz korek i smog pod oknem, a o tramwaju cos tam bredzisz. Ty na te zmiany zaslugujesz, ale czy Twoi sasiedzi sa rownie glupi? (3)

            • 7 5

            • Każdy pasażer tramwaju, to jeden samochód w korku mniej.

              A i większa wygoda, bo więcej pasażerów to więcej kursów.

              Szkoda tylko, że zamiast promować komunikację, buduje się coraz szersze drogi i coraz więcej parkingów.

              • 4 5

            • Jacyś kierowcy mi trują powietrze, hałasują, zagrażają bezpieczeństwu na pdp (1)

              I jeszcze mają pretensje do mnie, że tu mieszkam. Sorry, spadajcie stąd! To mój dom, Wasz jest w Żukowie. Ja Wam pod domem nie smrodzę.
              Chcieliście mieszkać pod lasem, to sobie stójcie w korku. Najlepiej jak najdalej od mojego domu. Jak chcecie mi smrodzić pod oknem, to powinniście płacić.
              Tak dla strefy płatnego parkowania!
              Tak dla opłaty kongestyjnej!

              • 5 8

              • Czytajac Ciebie utwoierdzam sie jedynie w przekonaniu, ze Polska moze byc bogatsza od Norwegii...

                Tylko trzeba wreszcie glupote opodatkować.

                • 6 1

          • Tramwaje też stoją tam w korku

            • 4 1

        • (1)

          Trzeba zmienić pracę wziąć kredyt i zmienić miejsce zamieszkania.
          Taką mam radę.
          Ola D.

          • 7 3

          • To już wolę popracować trzy miesiące w Spółce Skarbu Państwa i wziąć milion odprawy.

            Tylko muszę wyrobić legitymację jedynej słusznej partii.

            • 6 6

        • Maj powiedzieć arrivederci roma do kierowców stojacych w korkach i wsiąść w tramwaj :) Na Hallera są :)

          • 2 4

      • A niby do czego sluza "boczne uliczki" w centrum aglomeracji? (3)

        • 5 1

        • ulica (uliczka lokalna) ma w mieście wiele funkcji. Służy np. do dojazdu do posesji (2)

          położonych przy niej, służy także do parkowania i jazdy rowerem oraz do korzystania z możliwości wymiany myśli z sąsiadami. Lista funkcji lokalnej ulicy jest bardzo długa, tym dłuższa, im mniej na niej ruchu tranzytowego.

          • 4 4

          • To nie jest zadna lokalna ulica :) to jest centrum (jedno z) pol milionowego miasta :) (1)

            • 8 3

            • He he dokładnie

              Tylko u nas w GD to centrum wygląda jak w Starogardzie Gdańskim (z całym szacunkiem) ;)

              • 4 0

      • to właśnie jest tak, jeśli krety...ska polityka władz wygląda tak, że rozdają tereny deweloperom mając gdzie infrastrukturę drogową!

        • 6 1

    • Dyletanctwo tolerowane (1)

      ale są pozory ,że się coś robi.....

      • 14 5

      • znakomicie opisałeś swoje postępowanie

        • 2 6

    • dokładnie

      niestety ale za śp. Adamowicza takiej ilości głupot nie było... mimo że wpadki się zdarzały.

      • 17 8

    • I nie pracuje, bo to pomysł Rady Osiedla.

      • 3 1

    • (2)

      Niestety dopóki w urzędzie będą Grzelak i Kitlinski będzie więcej takich akcji

      • 13 5

      • czekam na większą liczbę takich akcji

        • 8 3

      • Dzięki będę widział na kogo głosować.

        • 6 0

    • GA0535T

      GA0535T

      • 1 5

    • Pełna zgoda.

      Do tej pory było gdzie skierować baranka kierującego TIRem, który bezmyślnie wpakował się pod wiadukt, ale miał tyle oleju, aby się przed nim zatrzymać. Teraz nie ma na to szans.

      • 12 3

    • Wprowadźmy logikę do tych rozważań (8)

      W jaki sposób ma to przynieść bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom? Czy na tym przejsciu doszło kiedykolwiek do potrącenia pieszego?? Chodzi o to żeby rowerzysta mógł zapiera... dać bezkarnie przez przejście? Na każdym skrzyżowaniu z ulicą jest obowiązek zachowania szczególnej ostrożności!!! To znaczy zwolnić przed przejściem!!! Rozpędzony wariat na rowerze jest dużo większym zagrożeniem dla pieszego. Czy te wszystkie zmiany pod wpływem rowerowych świrów mają doprowadzić do zwolnienia ich z myślenia??
      Idąc dalej tokiem rozumkowania autora tego chorego pomysłu, trzeba by wszystkie uliczki przebiegające wzdłuż ścieżki rowerowej od Oliwy do GD odwrócić tak aby żadna nie prowadziła do głównej ulicy.
      Pytam się co za persona ma taki wpływ na urzędników???

      • 37 9

      • Po co tłumaczysz, to jest ideologia rowerowa (3)

        Aktywiści rowerowi sa bardzo agresywnym i chamskim typem ludzi, no i bezwzględnie dążą do celu eliminacji samochodu...;)
        Ubocznym skutkiem bedzie doprowadzenie do sytuacji pustoszenia od klientów obszarów objętych strefą płatnego parkowania, i dostępność tych terenów jedynie dla bogatych d*pków oraz rowerowych hipsterów :) Ergo, te tereny będą wyłaczone z normalnej aktywności, co już się dzieje, zwykli obywatele i przedsiębiorcy znajdują sobie miejsca na obrzeżach głupoty miejskiej, gdzie mogą normalnie funkcjonować i prowadzić biznesy używając samochodu

        • 14 6

        • Nie ma większego chamstwa niż w wykonaniu kierowców (2)

          • 8 17

          • Po prostu jest tak nagminne, że wszycy przestali się przejmować.

            • 6 2

          • To jest chamstwo w wykonaniu Polakow, czyli narodu glupcow i chamow, a najczesciej obu lacznie.

            • 2 3

      • jeśli się tak pienisz, to znaczy niewiele argumentów do ciebie dotrze. (3)

        Proponuję jednak wsiąść na rower i sprawdzić, jaka jest przeciętna prędkość rowerzysty w tym miejscu (waha się w przedziale od 15 km/h do 22 km/h). Ulice w strefie Tempo 30, jeśli na nich odbywa się ruch samochodów, nie potrzebują wymalowanych przejść dla pieszych - kontakt wzrokowy z kierowcą zapewnia pieszym bezpieczeństwo. Tym bardziej zapewnia bezpieczeństwo kontakt wzrokowy pieszego z rowerzystą. Reszta twojego tekstu nie nadaje się do polemiki.

        • 6 5

        • Twoj tez nie nadaje sie do polemiki, bo nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. (2)

          Gdyby było choć w polowie tak, jak raczyles pisać, to nie byłoby kolizji na styku pieszy - rowerzysta. A w Polsce przecież sa, codziennie.

          • 7 4

          • Jakieś statystyki, plx? (1)

            Co do tego, że tak nie jest, to inna sprawa, bo u nas największą zbrodnią jest jazda 30 w strefie 30, o czym zostaniesz szybko poinformowany, kiedy się tego dopuścisz.

            • 5 4

            • Ty zdaje sie w ogole nie bierzesz pod uwage czynnika, ktory jest w tym wszystkim najwazniejszy.

              Czyli bezmiaru glupoty i chamstwa narodu polskiego. Naprawde mądrzejsze społeczeństwa nie maja takich problemów, bo nie darza jeden drugiego taka pogarda, a często i nienawiscia. Dlatego Twoje wizje miałyby sens w przewazajacej części cywilizowanego swiata, a odnoszone do Polski brzmia po prostu absurdalnie, sa oderwane od rzeczywistości.

              • 3 3

    • straszny pomysł (1)

      czy ktoś analizuje jakie ilości zanieczyszczeń wpuszcza się w miejski smog, przez korek który tam się tworzy? Czas dojazdu, dezorganizacja w komunikacji miejskiej, etc...

      • 14 5

      • Zapraszam z korzystania

        z roweru lub komunikacji miejskiej aby przyczynić się do redukcji smogu.

        • 1 5

    • kolejny sukces-brawo

      • 6 0

    • Czas zacząć urzędasów po prostu wiyperladć na bruk (6)

      I obciazyc kosztami dodatkowej emisji spalin do srodowiska za stojące auta

      • 10 7

      • A może by tak zacząć walić mandaty za przekraczanie prędkości? (2)

        Bo to jest główna przyczyna dodatkowej emisji spalin...

        • 4 8

        • (1)

          albo walić mandaty rowerzystom za jazdę niezgodną z przepisami!

          • 7 2

          • Ależ proszę.

            Walić wszystkim. Bardzo chętnie pojadę ulicą, tam gdzie mi wolno, zamiast ze strachu jechać po chodniku.

            Z ciekawszych miejsc - Zwycięstwa w stronę Głównego.

            • 2 2

      • I niech Sasin odda 70mln za wybory których nie było! (2)

        • 10 4

        • A Szumi za maseczki bez atestu od kolegi.

          • 6 3

        • a co to dzbanie ma do rzeczy w tym temacie???

          • 4 3

    • Beznadzieja

      Odwrócenie kierunku nie służy nikomu, pieszych jest jak na lekarstwo,rowerzyści tak jak ja w większości jeżdżą przy operze, za to ruch samochodowy a właściwie jego brak spowodował olbrzymie korki w tej części miasta. Po co wiec ta zmiana ? dla kogo? przecież ludziom ma się żyć lepiej, łatwiej...

      • 10 5

    • cytat z pani inżynier ruchu twierdzącej że korki to nie skutek zamknięcia drogi tylko zwiększonego ruchu w wakacje - bezcenny

      • 6 0

    • Urzędasy walczą z ruchem ulicznym.
      Zabrać urzedasow parkingi przy urzędach i w Forum Gdansk. Wtedy wytrzeźwiej.

      • 2 0

    • Powinien zamykać z miasta....

      • 0 0

  • Kierowcy roszczeniowcy (43)

    Większość kierowców co ma pretensje o organizację ruchu, miejsc parkingowych to Ci którzy lubią zaparkować najbliższej miejsca docelowego tak aby tylko 3 kroki zrobić.

    • 171 649

    • artykuł jest o zmianie kierunku ruchu (27)

      i o wynikających z tego ogromnych korkach, które powstały z dnia na dzień.
      To mniej więcej tak jakby teraz zamknąć tunel i udostępnić go tylko pieszym i rowerzystom, niby ok, ale całe miasto jest sparaliżowane.

      • 54 19

      • świat nie kręci się tylko wokół waszych samochodów (7)

        kierowca narzeka na korki które sam tworzy. hehe

        • 33 58

        • Wokół rowerów też nie (6)

          • 31 6

          • Jeszcze nie widziałem rowerzysty narzekającego na sytuację spowodowaną rowerzystami. (5)

            • 15 19

            • (3)

              to przeczytaj skomlenie ze z do autobusu nie można wejść z rowerem

              • 24 7

              • (1)

                To skomlenie to brak możliwości przejazdu rowerem, a nie stanie w korku.

                • 6 13

              • Na rowerze samochodem.

                Lech Roch Pawlak

                • 6 0

              • A, tak, inni rowerzyści mu zabronili wejść z rowerem?

                • 0 4

            • A ja widziałem nie raz

              i tak samo się kłócicie na drodze rowerowej jak kierowcy na ulicy

              • 5 0

      • Nie. Zamknięcie tunelu można by porównać do zamknięcia Hallera, a nie Piriamowicza (17)

        Zamknięto jedną małą uliczkę, a nie miejską autostradę

        • 11 14

        • Jak widać, każda uliczka ma znaczenie. (11)

          Bo to jest układ drogowy, wzajemnie się uzupełniający i nie można ot tak sobie wyjmować z niego kolejnych klocków, bo stanie się niewydolny.

          • 19 7

          • fakt, trzeba myśleć całościowo (10)

            trzeba zmieniać układ drogowy tak, by przejazd rowerem i przejście piesze stało się bardziej konkurencyjne od przejazdu samochodem na krótkie odległości w mieście. Skupianie uwagi jedynie na "wygodzie" osób korzystających z samochodów, tworzących korki i tkwiących w korkach nigdzie nie doprowadziło do poprawy warunków ruchu ludzi w mieście.

            • 11 15

            • Z tym "nigdy" to nie dokońca

              Działało pięknie za PRL, kiedy samochody były na kartki :)

              • 3 1

            • (3)

              Ogarnij się "skupienie się na wygodzie osób korzystających z samochodów " - typowe polskie januszowanie. Jak zwykle mniejszości narzucają swoją wolę większości. Ludzie ile jest samochodów w tym mieście a ilu rowerzystów.Już rowerzyści mogą odcinkami jeździć pod prąd i pod inne zakazy teraz odwracamy kierunki jazdy i tworzymy korki dla samochodów których jest więcej .Rower z natury nie będzie stał w korkach samochód tak. Wakacje się skończą ruszy szkoła samochodów nie ubędzie a rowerzystów tak bo będzie coraz zimniej. Reasumując karzemy największą grupę użytkowników tej drogi przez cały rok dla bezpieczeństwa rowerzystów w sezonie rowerowym. A może pomyśleć o innym rozwiązaniu a nie likwidować kolejny skrót w mieście i paraliżować ruch podobnie jak z wyłączeniem jednego pasa na Grunwaldzkiej i zrobienie tam płatnych parkingów .

              • 12 6

              • inne rozwiązanie? (1)

                jakie? przywracamy podatek drogowy płatny gminie i Gdańsk buduje za to nowy wiadukt przy Operze?

                • 3 5

              • Nie potrzeba wiaduktów (może oprócz tego w ciągu AK w kier. Obwodnicy na Łostowicach)

                ...tylko minimum rozumu i logicznego myślenia.

                • 4 2

              • Wracamy do normalności

                Porównaj ilośc miejsca w mieście przeznaczoną dla samochodów, do ilości miejsca na wszystkie inne środki transportu.

                • 4 4

            • Bardziej konkurencyjne od samochodu ale wobec czego? Helikoptera? San zaprzezonych w osiem rumakow? (4)

              • 6 1

              • chodzi o to, by jazda rowerem i spacer pieszy (3)

                stały się w wielu relacjach bardziej konkurencyjne wobec przejazdu samochodem w tych samych relacjach. Chodzi o to, by skracać i upraszczać drogi, które ma w mieście pokonywać pieszy lub rowerzysta, a nie skupiać się na tworzeniu skrótów dla przejazdów samochodem. Proste jak konstrukcja cepa.

                • 6 10

              • Ja wiem o co chodzi, tylko nie to wynikalo z poprzedniej wypowiedzi. (2)

                Czyli po polsku to by moglo brzmiec tak: jazda rowerem ma być bardziej atrakcyjnym rozwiazeniem od jazdy samochodem. Bardziej konkurencyjne od jazdy samochodem może być tylko względem czegos jeszcze innego, na przykład jazdy hulajnoga. Panimajesz? Bo u mnie pa ruski ocien plocho.

                • 4 0

              • Hulaja elektryczna wyrasta na ciekawszy niż rower środek transportu osobistego (1)

                Moim zdaniem na ciepłe miesiące ok, trzeba dopuścić jazdę nią po ścieżkach rowerowych.
                PRECZ z zawłaszczaniem ścieżek przez rowerzystów!

                • 5 1

              • A którykolwiek rowerzysta kiedykolwiek powiedział, że nie chce UTO na DDR?

                Ustawa leży w zamrażarce od 2 lat.
                Szkoda tylko, że rząd ma ciekawsze zajęcia, niż dbanie o obywateli.

                • 1 1

        • Hallera to droga zbiorcza (4)

          A nie żadna miejska autostrada. Tam ruch jest odpowiedni dla drogi o przekroju 1x2 z pasem ruchu szerokości 2.5m - i tak powinna wyglądać Hallera.
          Miejska autostrada jest przy stadionie i tam powinno się kierować tranzyt.

          • 5 5

          • (1)

            Ale tam też się nie da przejechać. Drogę blokują tiry z i do DTC.

            • 3 1

            • No właśnie, tam jest miejsce tranzytu, a nie na ulicy, którą powinno się radykalnie odchudzić, bo nie pełni już funkcji drogi klasy G.
              Korki oznaczają, że jest za dużo samochodów. Nie ma powodu, by pozwalać te samochody rozpraszać po lokalnych ulicach i truć okolicznym mieszkańcom życie.

              • 5 9

          • Ty jesteś nienormalny! Jeden pas ruchu 2,5m to rozwiązanie dla drogi osiedlowej. (1)

            N