• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • (1)

    Korki są z innego powodu. Za dużo aut się na Jarmark zjechało do Gdańska!

    • 8 27

    • Szczególnie że mówi się o skrócie w stronę Oliwy a Jarmark jest w drugą stronę !!!

      • 1 4

  • rowerzysta (1)

    "zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów"

    przecież z tamtej strony nie ma ścieżki rowerowej ...

    • 10 28

    • Widzisz. Nawet nie zauwazasz przejscia i drogi rowerowej

      • 10 2

  • Spokojnie zaraz poprawią swój błąd (1)

    przecież deweloper co wybudował pobliskie piękne osiedle nie może tracić klientów.

    • 59 12

    • Nowe osiedle w okolicy Piramowicza?

      Gdzie?

      • 8 0

  • A na zdjeciu same obce tablice. Turysci

    • 7 3

  • Piramowicza wybudowano do jeżdżenia a nie oglądania. - droga Pani Inżynier Miasta

    • 25 4

  • Dwa tygodnie

    I ci, którzy skracali sobie tamtędy drogę, znajdą inne rozwiązanie... Albo będą stać w korku na Miszewskiego.

    • 12 2

  • Urzędasy wiedzą lepiej... (2)

    i uszczęśliwiają wszystkich na siłę! Dosyć tego!!!!!

    • 28 2

    • ja tam jestem zadowolony ze zmian. (1)

      • 2 3

      • Jak pierdzisz w stolek,pijesz kawe i rysujesz swoje fanaberie flamastrem a jeszcze za to placa-to mozesz byc zadowolony.

        Pokazcie tego geniusza od tych zmian-wywiad z nim zrobcie...Tego od kocich oczech na hallera-TEZ.

        • 3 3

  • Nie mam samochodu

    Ale muszę przyznać, że wymyślił tą zmianę, ktoś mało inteligentny

    • 29 6

  • Kierowcy chca tylko pedzic na zlamanie karku, najlepeij bez swiatel i skrzyzowan.

    • 5 23

  • A może postawić tam światła? (2)

    Myślę, że pyrrusowym rozwiązaniem tego problemu byłoby postawienie świateł na skrzyżowaniu Piramowicza/Grunwaldzka - ale tylko dla kierowców wjeżdżających na Grunwaldzką i dla rowerzystów. Obie strony poniekąd będą niezadowolone - czyli udany kompromis, a zwiększy to bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu bez wątpienia.

    • 16 2

    • Chyba Salomonowym (1)

      • 0 1

      • Nie, pyrrusowym - bo podejrzewam, że w cenniku miasta koszt wybudowania takich świateł to będzie setki tys. zł :)

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane