• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • Szkoda słów

    Przykład z tą decyzją dobrze pokazuje, jak oderwani od rzeczywistości są ci nikomu nie potrzebni, sterczący przed biurkami urzędnicy. Duża część z tego towarzystwa jest kompletnym marnotrawieniem pieniędzy publicznych, a gdy weźmie się pod uwagę szkodliwość wielu ich decyzji to już zupełnie nie ma o czym mówić.

    • 27 3

  • moje pytanie jest takie

    kto sobie kupił willę na Piramowicza? Bo to może jest wyjaśnienie tej zmiany.

    • 32 3

  • Przy wyborach kierowcy was docenią.

    Tak jak my mamy się przyzwyczaić według pani inżynier miasta do korków, tak wy zacznijcie się przyzwyczajać do tego że na ważnym stołku się BYWA, a nie jest na stałe.

    • 20 6

  • Pewnie jakis prywatny ciec z tej uliczki chcial miec spokoj i wystapil o zmiane organizacji ruchu a nie tam jakies wypadki. (1)

    Jeden ciec teraz tylko zakorkowal cale miasto a durni urzednicy bronia teraz swojej durnej nieprzemyslanej decyzji-zaklad? Urzednik wie -najlepiej albo ma czas na podjecie decyzji-patrz Grzelak i koszenie chaszczy....

    • 20 5

    • Tam nikt nie mieszka!

      Było już o tym dziesiątki razy...

      • 0 0

  • A moze tytul:" Piesi i rowerzysci bezpieczniejsi po likwidacji skrotu do al.Zwyciestwa"?

    Redakcji daleko do obiektywnego przedstawienia tematu. Minus!

    • 12 14

  • sprzedajcie deweloperowi ul. Hallera

    nie będzie korka. Proste jak proste myślenie w UM

    • 16 3

  • Dramat

    Latem jestem team rower ale naprawdę daleko mi do winszowania takim pomysłom... Zakorkować drogę dla poprawy bezpieczeństwa, dobre sobie. Uważajmy na siebie.

    • 24 2

  • Proponuję z bezużytecznej teraz Piramowicza zrobić plac zabaw!

    Tylko kto z niego skorzysta, skoro nikt przy tej ulicy nie mieszka. Może przejeżdżający w pobliżu rowerzyści? Przecież im się zawsze wszystko należy!

    • 26 3

  • Brak słów. Skąd biorą się ci urzędnicy? Jeszcze "celowo" trzeba zwęzić najlepiej wszystko.

    • 24 3

  • urzędnik wie lepiej....

    A jak nie wie, to też pójdzie w zaparte, że wie.

    • 31 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane