- 1 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (95 opinii)
- 2 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (399 opinii)
- 3 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (214 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (280 opinii)
Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa
Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. Piramowicza, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.
Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.
Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.
Korek na Hallera (75 opinii)
Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy
Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.
Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.
W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. Konarskiego.
Korki z powodu lepszej pogody i turystów
Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.
- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.
Miejsca
Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych
-
2020-08-06 07:57
Brawo!!!!!
Co by tu jeszcze s****rzyć?
Pani inżynier niech się zastanowi co mówi....- 50 5
-
2020-08-06 07:57
kpina
Pani inżynier to chyba sobie ten dyplom kupila na rynku we Wrzeszczu.
- 57 6
-
2020-08-06 07:50
Proszę nie narzekać
To mieszkańcy od lat wybierają te same władze. Więc o co chodzi?
- 32 8
-
2020-08-06 07:48
Brawo UM
Jak urzędnik coś wymyśli to klękajcie narody ...
Logiczne jest to, że powinno być jak najwięcej alternatywnych dróg prowadzących w kilka kierunków. Natomiast u nas jest terend wiele osiedli do których prowadzi jedną uliczka ... :/ każdy mógłby mnożyć przykłady z całego Gdańska ... sprzedaje się tereny deweloperom a nowych połączeń dróg NIEMA !.- 56 8
-
2020-08-06 07:39
Bardzo dobra zmiana.
Są jeszcze inne "skróty" które należy zlikwidować żeby poprawić jakość życia i bezpieczeństwo we Wrzeszczu Dolnym i wiem że Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny wspólnie z ZDiZ już pracują nad tą koncepcją.
- 19 40
-
2020-08-06 07:39
My urzędnicy
Wiemy lepiej. A wy motłoch macie się słuchać. Bardzo ważny nasz towarzysz życzył sobie takiej zmiany. Samochody są dla nas wy macie się gnieść w tramwaju albo zapier.... rowerkiem
- 69 7
-
2020-08-06 07:39
Gratuluję!
Dziękujemy naszym urzędnikom! Brawo oby tak dalej jeszcze zróbcie Armii krajowej jednokierunkowa albo obwodnicę :-P
- 49 6
-
2020-08-06 07:38
Kierowcy nie narzekajcie, bo to dzięki Wam tak się dzieje...
...macie wiele na sumieniu wymuszając pierwszeństwo, a rowerzystów i pieszych macie za zbędnych uczestników ruchu drogowego...z czasem kierowcy którzy tu stoją w korkach wybiorą inne drogi do domu, zawsze jest jakiś wybór, może 1-2 km dłuższy, ale zawsze to lepiej niż stać 10 minut w korku, wszystko da się zrobić, a ta ulica to faktycznie nie była żadna obwodnica dla Hallera...tylko taką się stała a teraz zdziwienie, spokojnie bez paniki i nerwów...może ocalimy życie kilku rowerzystom...
- 23 69
-
2020-08-06 07:29
Jest jeszcze inne rozwiazanie
zabrac jeden pas na grunwaldzkiej i na nim utworzyc trasę rowerową. Ja jestem za
- 50 17
-
2020-08-06 07:24
Miasto z kartonu i betonu. Jak nie pożary budynków to zmiany w ruchu i ograniczenia. Niech lepiej naprawią torowisko koło opery bo to woła o pomstę do nieba a nie zmieniają organizację ruchu.
- 63 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.