• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • No ale po co było zmieniać władzę!

    Budyń królem Gdańska!

    • 8 5

  • Czekamy na pierwszego rozmazanego na pasach

    I nie będzie to pan redaktor tylko najlepiej matka z dwójka dzieci wiek 3 i 5 lat. Będzie można zapalić znicze i uronić łzy. A po co budowano te trasę w 80 i 90 latach można było pozostawić drogę koło zusu i wtedy nie potrzebnie budowano cała trasę wz mogła pójść na deptak w całości aż po obwodnice

    • 9 4

  • To jest sprawa dla prokuratora (2)

    Jakiś przekręt z tymi przejściami

    • 7 8

    • normalnie wałek na miarę amber gold

      o co tu chodzi? ja cie kręcę! to pewnie układ z deweloperami, bo kto przy zdrowych zmysłach nie chciałby chodzić po połamanych schodach do brudnego, ciemnego, śmierdzącego tunelu, szczególnie jak jest starszy? to przecież czysty komfort!

      nie od dziś wiadomo, że dwujezdniowe, 6 pasmowe ulice z przejściami pieszymi pod ziemią idealnie spajają miasta i wpływają pozytywnie na komfort życia

      spisek!

      • 4 1

    • Twoj leb to sprawa dla psychiatry

      • 5 1

  • Wszyscy win i nabór od nowa..

    Czy w tym budyniowym Gdańsku można cos zrobić dobrze????

    • 4 5

  • To pierwsze z planowanych przejść

    związanych z likwidacją tuneli, będzie jeszcze gorzej, bo 4 tunele po drodze...A biorąc pod uwagę ustawienie świateł przy Forum, to nie zapowiada się różowo. Piesi stoją, autka stoją, a światła czerwone bez sensu.

    • 8 1

  • lalala (2)

    A przejście podziemne zrobić to co ? nie łaska ? I po problemie by było! Sobie pasy wymyślili

    • 3 6

    • tam jest przejście podziemne ;)

      • 0 3

    • Od lat działa przejście podziemne z podjazdami dla wózków i rowerów. Ale w folderach dla przyszłych mieszkańców okolic Toruńskiej nie można było napisać ,że zamieszkają obok fontanny Neptuna i Dworu Artusa. Teraz tak można zrobić i o to chodziło.

      • 0 2

  • zobaczyła żaba, jak konia podkuwają i też chce

    Aby powstało przejście naziemne, ruch pojazdów musi być przeniesiony nad albo pod ziemię, tak jak na zachodzie EU powstają autostrady pod ziemią.

    • 2 5

  • Codziennie widzę jak przebiegają na czerwonym, bo tramwaj ucieknie.

    będzie więcej ofiar

    • 7 2

  • No i macie na początek ...

    ... kontynuację polityki Budynia ... a będzie jeszcze "lepiej" ...

    no ale wybraliście przecież mniejsze, ale za to znane, zło ...

    eh, szkoda gadać.

    • 9 5

  • Najważniejsi są kierowcy

    Zostawiają ogromna kasę za paliwo na stacjach a z tej kasy podatki idą do miasta. Z pieszych tylko syf , pety na chodnikach i bałagan.

    • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane