- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (67 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (87 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (199 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.
Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.
Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.
Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.
Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim
Dlaczego włączono świata?
- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.
- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?
W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.
W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.
Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.
Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha. Zobacz więcej
Opinie (572) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-07 13:50
No ale po co było zmieniać władzę!
Budyń królem Gdańska!
- 8 5
-
2018-11-07 13:52
Czekamy na pierwszego rozmazanego na pasach
I nie będzie to pan redaktor tylko najlepiej matka z dwójka dzieci wiek 3 i 5 lat. Będzie można zapalić znicze i uronić łzy. A po co budowano te trasę w 80 i 90 latach można było pozostawić drogę koło zusu i wtedy nie potrzebnie budowano cała trasę wz mogła pójść na deptak w całości aż po obwodnice
- 9 4
-
2018-11-07 14:10
To jest sprawa dla prokuratora (2)
Jakiś przekręt z tymi przejściami
- 7 8
-
2018-11-07 14:56
normalnie wałek na miarę amber gold
o co tu chodzi? ja cie kręcę! to pewnie układ z deweloperami, bo kto przy zdrowych zmysłach nie chciałby chodzić po połamanych schodach do brudnego, ciemnego, śmierdzącego tunelu, szczególnie jak jest starszy? to przecież czysty komfort!
nie od dziś wiadomo, że dwujezdniowe, 6 pasmowe ulice z przejściami pieszymi pod ziemią idealnie spajają miasta i wpływają pozytywnie na komfort życia
spisek!- 4 1
-
2018-11-07 15:04
Twoj leb to sprawa dla psychiatry
- 5 1
-
2018-11-07 14:15
Wszyscy win i nabór od nowa..
Czy w tym budyniowym Gdańsku można cos zrobić dobrze????
- 4 5
-
2018-11-07 15:16
To pierwsze z planowanych przejść
związanych z likwidacją tuneli, będzie jeszcze gorzej, bo 4 tunele po drodze...A biorąc pod uwagę ustawienie świateł przy Forum, to nie zapowiada się różowo. Piesi stoją, autka stoją, a światła czerwone bez sensu.
- 8 1
-
2018-11-07 15:18
lalala (2)
A przejście podziemne zrobić to co ? nie łaska ? I po problemie by było! Sobie pasy wymyślili
- 3 6
-
2018-11-07 19:06
tam jest przejście podziemne ;)
- 0 3
-
2018-11-08 09:02
Od lat działa przejście podziemne z podjazdami dla wózków i rowerów. Ale w folderach dla przyszłych mieszkańców okolic Toruńskiej nie można było napisać ,że zamieszkają obok fontanny Neptuna i Dworu Artusa. Teraz tak można zrobić i o to chodziło.
- 0 2
-
2018-11-07 15:22
zobaczyła żaba, jak konia podkuwają i też chce
Aby powstało przejście naziemne, ruch pojazdów musi być przeniesiony nad albo pod ziemię, tak jak na zachodzie EU powstają autostrady pod ziemią.
- 2 5
-
2018-11-07 15:29
Codziennie widzę jak przebiegają na czerwonym, bo tramwaj ucieknie.
będzie więcej ofiar
- 7 2
-
2018-11-07 15:32
No i macie na początek ...
... kontynuację polityki Budynia ... a będzie jeszcze "lepiej" ...
no ale wybraliście przecież mniejsze, ale za to znane, zło ...
eh, szkoda gadać.- 9 5
-
2018-11-07 15:50
Najważniejsi są kierowcy
Zostawiają ogromna kasę za paliwo na stacjach a z tej kasy podatki idą do miasta. Z pieszych tylko syf , pety na chodnikach i bałagan.
- 6 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.