• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Śmiecie adamowicza nie zal mi was, korki, brak basenów, terenów zielonych, boisk etc won trolle

    • 15 4

    • Jakim trzeba być śc**rwem żeby pisać takie rzeczy?

      • 0 1

  • (1)

    Macie swojego asamowicza

    • 16 4

    • Tzn Adamowicza

      • 2 1

  • Postoicie 5 lat w korkach... (1)

    ...to inaczej będziecie głosować

    • 19 4

    • nie będą

      Zapewniam Cię, że nie będą inaczej głosować ... bo PIS.

      • 4 0

  • smog i zatrucie powietrza :( (2)

    teraz będzie większy smog i zatrucie powietrza. ciekawe czy ktoś zrobił badania jakości powietrza
    przed włączeniem świateł ? a potem zrobić badanie jakości powietrza po uruchomieniu wszystkich planowanych przejśc naziemnych. czy ktos o tym pomyślał. samochody stojące w korkach zwiększą ilość spalin, przyśpieszanie i hamowanie opiłki klocków i tarcz hamulcowych. dziękujemy działaczom za zasmrodzenie starego miasta ! inna sprawa, że znowu wróća korki

    • 23 3

    • Przecież to ty trujesz, hipokryto (1)

      „Róbcie mi ulice takie żeby mój diesel z wyciętym dpf „ekologicznie” jeździł”

      Co za idiotyzm. Ale jak wam pasów dobudować i zwiększyć ruch aut, to już ekologicznie :)

      • 2 2

      • będą truć 20 minut a nie 15 sekund

        tak truję a stoją w korku będe cię truł chyba ze 20 minut dłuzej w porównaniu do tego jak bym przjechał w 15 sekund gdy nie było przejscia. Sorry ale nie stac mnie na auto z DPF em:) więc go nie wyciełem

        • 0 2

  • Bezpieczeństwo i wygoda pieszych to priorytet (2)

    Bardzo dobrze, że te światła powstały. Dość miejskich autostrad, dość Bielawskiego

    • 13 22

    • dość bielawskiego, dość anarchistów, dość przejeść naziemnych

      • 3 4

    • Autostradę zrobili też z Kartuskiej.Po naciśnięciu przycisków, z których i tak wiele nie działa tak długo trzeba czekać na zielone światło dla pieszych, że wiele osób przechodzi na czerwonym mysląć że jest awaria sygnalizacji.

      • 0 1

  • Przejście naziemne przy dworcu głównym (5)

    Podobne rozwiązanie planuje się przy Dworcu Głównym pkp. trzeba nie mieć wyobraźni. Tysiące ludzi na kwadrans w godzinach szczytu zamiast tunelem przelewać się będzie przez 6 pasów (w obie strony). Korki , smog, nerwy, potracenia, wypadki... to są te plusy ? A obok będzie zasypany piękny, stary tunel. bezmyślność

    • 36 13

    • Dokładnie (3)

      Tysiące pieszych, które tam się przelewają codziennie, są ważniejsze niż 100 osób w autach. Jest was w tym korku akurat na jeden autobus.

      • 9 4

      • (2)

        W sumie fakt - tysiące ludzi zyskają możliwość tłoczenia się na przejściach, czekania na zielone i prawo do stania w korkach w autobusach czy tramwajach.

        • 6 4

        • Przy dworcu jest buspas. Autobusy nie stoją tam w korku (1)

          • 3 1

          • Tylko przefruwają nad naziemnymi przejściami dla pieszych?

            • 2 1

    • Przejścia dla pieszych co 200-250 metrów.....

      Wybitny pomysł na walkę ze smogiem!!!! Gratuluję pomysłodawcy i życzę, aby pomieszkał w okolicy!!!

      • 2 3

  • Chore, chore, chore, chore......

    • 14 0

  • budujmy kolejne naziemne będzie jeszcze więcej korków

    już planują następne aby "uszczęśliwić" lemingograd; inicjatorzy i osoby które akceptują tego typu pomysły powinni ponieść odpowiedzialność karną przy pierwszej ofierze na tym przejściu, że będą śmigać na czerwonym to pewne, w końcu kogoś trafi - niestety będzie za późno

    • 15 6

  • Komu nie pasje-do budynia z pretensjami

    Było pomyslec 4.11 a mie teraz ujadac

    • 15 5

  • Nareszcie można normalnie przejsc (1)

    Wreszcie ta okolica zaczyna przypominać miasto a nie autostradę. Korki? Korkow nie da się rozładować, to ze tam się robi zator oznacza ze jest luźniej gdzieś indziej.

    • 10 21

    • Da się. Ale: bez kretyńskiej likwidacji pasów ruchu, bez kretyńskiego malowania przejść naziemnych, gdzie nie są potrzebne. I da się. A przypomnę, że pojazdy komunikacji miejskiej też stoją w korkach, co wydłuży czas jazdy i jeszcze bardziej zmniejszy atrakcyjność transportu zbiorowego.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane