• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy najszybciej z obwodnicy na północ Gdyni?

Maciej Korolczuk, Maciej Naskręt, Michał Jelionek
28 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Jak najszybciej w godzinach szczytu przedostać się z obwodnicy Trójmiasta do północnych dzielnic Gdyni? Zakorkowaną Estakadą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni czy może przejazdami kolejowymi na Puckiej zobacz na mapie GdyniPółnocnej zobacz na mapie Gdyni, zamykanymi nawet na kilkadziesiąt minut? Sprawdziliśmy to w naszym teście drogowym.



Którą trasę najczęściej wybierasz jadąc na północ Gdyni?

Każdego dnia tysiące gdyńskich kierowców wracających po pracy do domów ma ten sam dylemat - ominąć korki i spróbować szczęścia na przejeździe kolejowym, a może odstać swoje na Estakadzie Kwiatkowskiego. Postanowiliśmy rozwiać ich wątpliwości i pokazać, którą trasą szybciej dojadą do północnych dzielnic Gdyni.

Wybraliśmy w sumie trzy trasy. Punktualnie o godz. 15:45, a więc w trakcie największego ruchu w popołudniowym szczycie wystartowaliśmy z obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni na wysokości Chwarzna. Naszą metą był parking przy centrum handlowym na Pogórzu.zobacz na mapie Gdyni.

Pierwszy samochód pojechał klasycznie, Estakadą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Miał do pokonania łącznie 9 km. Dwa pozostałe auta zmierzyły się z przejazdami kolejowymi na ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyniul. Północnej zobacz na mapie Gdyni. Celowo wybraliśmy dwa przejazdy, ponieważ pierwszy z nich sterowany jest automatycznie, a drugi przez dróżnika. Obie trasy liczyły niemal identyczną długość - 11,5 km.

Jak wyglądały przejazdy?

Najkrótszą, ale też najbardziej zakorkowaną trasą pojechał Maciej Korolczuk. Trasa Kwiatkowskiego była zatkana od wyjazdu z Janka Wiśniewskiego niemal do samej galerii handlowej.

- W korku stałem dokładnie kwadrans, co wydaje się niezłym wynikiem. Wiem jednak, że są dni, gdy kierowcy tracą na estakadzie nawet dwukrotnie więcej czasu. Wówczas wybranie alternatywnej trasy przez Pucką czy Północną może się opłacić.
Na parking przy galerii nasz dziennikarz wjechał o godz. 16:12 (27 minut po starcie). Pięć minut później zameldowało się drugie auto, jadące przez przejazd kolejowy w ciągu ul. Puckiej. "Dwójką" kierował Michał Jelionek, który do pokonania miał odcinek o długości 11,5 km.

- Przejazdy kolejowe to jedna wielka loteria. Trafisz na zamknięty szlaban - stracisz dużo czasu, trafisz na otwarty - zaoszczędzisz. To proste. Jeszcze przed rozpoczęciem testu rozmawiałem z kierowcami stojącymi w korku przed przejazdem. Z ich wypowiedzi wynikało, że średnio przed szlabanem kwitnie się około 20 minut. Ja im wierzę, bo przecież najbardziej oblegane przejazdy każdego dnia zamykane są na około osiem godzin. Dla mnie los był łaskawy i na przejeździe na ul. Puckiej straciłem tylko i aż pięć minut. Swoje musiałem odstać również na górnym odcinku "serpentyn", aż do ronda na ul. płk. Stanisława Dąbka.
Podobną trasę do przejechania miał samochód numer trzy, którym kierował Maciej Naskręt. Dziennikarz próbował jak najszybciej przedostać się na Pogórze przejazdem kolejowym na ul. Północnej. Auto na mecie zameldowało się o godz. 16:21, czyli dziewięć minut po pierwszym samochodzie i cztery po drugim. Zaznaczmy, że "trójka" na przejeździe kolejowym utknęła na 9 minut, a auto numer dwa na pięć.

- Mimo, że przejazd na ul. Północnej jest sterowany przez dróżnika, nie ma co liczyć tam na szybszy przejazd w kierunku północnych dzielnic. Spędziłem tam do 10 minut, aż przejadą dwa pociągi SKM i jeden pociąg z Półwyspu Helskiego. Wybierając moją trasę kierowcy stracą czas nie tylko stojąc na światłach w rejonie ul. Kcyńskiej, ale także już za torami - skręcając w ul. Pucką z ul. Hutniczej.
Mapa przejazdów trzech aut z węzła Chwarzno na Pogórze w Gdyni. Mapa przejazdów trzech aut z węzła Chwarzno na Pogórze w Gdyni.
Kolejarze: tylko wiadukt rozwiąże problemy

Kierowcy powinni wiedzieć, że jadąc przejazdami kolejowymi w ciągu ul. Puckiej i ul. Północnej tak naprawdę przejeżdżają dwa różne torowiska. Pierwsze zarządzane jest przez spółkę PKP PLK, a drugie SKM. Na ulicy Puckiej przejazd zamyka się automatycznie, a na ul. Północnej odbywa się to ręcznie, z tym że dróżnik współpracuje z dwoma dyżurnymi ruchu co może opóźniać jego prace.

Kierowcy z Gdyni proponują ustawienie tablic zmiennej treści przed Estakadą Kwiatkowskiego, tak by mogli w porę zdecydować o dalszej podróży - czy na północ Gdyni jechać przez przejazdy, czy estakadą.

Kolejarze przekonują, że to nie jest rozwiązanie.

- Podpisaliśmy z Gdynią porozumienie w zakresie budowy przejazdu pod torami w ciągu ul. Puckiej. To powinno pomóc kierowcom w dotarciu na północ Gdyni - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Miasto i kolejarze kosztem budowy mają podzielić się po połowie. Na razie jednak przedsięwzięcie jest w fazie planowania.

Opinie (236) 6 zablokowanych

  • XXI wiek i szlabany w dużym mieście.

    XXI wiek a tysiące ludzi dalej stoi przed szlabanem. Zamiast budować jakieś muzea, do których chodzi co setny obywatel, powinni zrobić przejazd nad lub pod torami.

    • 26 1

  • Proponuję test autobusem z SKM Cisowej. (1)

    1. Jeden Morską, Estakadą i dalej do galeri.
    2. Chylońską przesiadka na Północnej przejście na autobus na drugą stronę torów. Następnie Hutniczą, Estakadą aż do galeri.
    3. Chylońską, przejscie przez tory na druga stronę na Krzywoustego, Pucką serpentyną....do góry do galeri.
    Powodzenia!!! wtedy pojawi się obraz dramatu jakim jest brak tuneli. Pofragentowane linie autobusowe brak lini które przezjeżdzają przez tory, liczba przesiadek. O korkach i zamkniętych szlabanach juz nie mówię.
    Samochodem to ładnie, wygodnie miło. Okaże się, że z chwaszczyna jedzie się samochodem 35 a autobusem z cisowej 1 - 1,5 godziny. Normalnie czas przejazdu między jedną dzielnicą a druga powinnien zamknąc się w czasie ok 20 minu ???

    • 23 1

    • Samochodem z Chwaszczyna na Oksywie po godzinie 16 jedzie się teraz około 50 minut. Nie tak dawno jeszcze zajmowało to góra 20 minut. Stoi się do wjazdu na obwodnicę i stoi się na estakadzie. Na obwodnicy ciasno i rano i popołudniu. Alternatywnych dróg brak, żeby było szybciej, a przy takiej polityce miasta będzie jeszcze wolniej. Komunikacja miejska problemu nie rozwiązuje, bo jest niewydolna i też stoi w korkach, więc tym bardziej alternatywą nie jest.
      Ostatnio marzy mi się praca zdalna, bo mam dość marnowania czasu na dojazdy.

      • 6 0

  • Tak to właśnie wygląda gdy duże miasto jest podzielone na dwie części linią kolejową (1)

    • 10 6

    • Nie wystarczy podzielenie linią kolejową

      Tak jest w prawie każdym dużym mieście. Ale żeby stało się to tragedią, potrzebne są jeszcze odpowiednio nieudolne władze.

      • 5 1

  • Nie narzekajcie - jest porozumienie, jest plan...

    Co prawda Wejherowo buduje właśnie drugi tunel - ale nie mają żadnego muzeum - więc są słabsi (nie mówiąc o lotnisku). Zrozumcie wszyscy Gdynianie. Gdynia (miasto) - to BANKRUT. Nie ma kasy - zadłużenie. Proszę wziąć dokumenty finansowe - bilans, przepływy, budżet - zapytać sie księgowej co tam widzi w papierach i usłyszycie tą informację. Pan Szczurek & Co to bardzo słaby gospodarz. Niestety nie zapisał się złotymi głoskami w historii Gdyni i odejdzie z łatką nieudacznik który stracił kilka kadencji (z woli wyborców żeby było jasne - ale i słabych kontrkandydatów). Naprawdę prosze pojechac do miast 200-300 tys (Olsztyn, Toruń, Białystok) a nawet mniejszych (Suwałki, Łomża, Chojnice, Ostróda) - to zobaczycie jakie inwestycje można zrobić przy zrównoważonym budżecie.

    • 30 5

  • Proste skuteczne i szybkie rozwiazanie przekonac kierowców by zaczeli korzystac z komunikacji miejskiej (4)

    I nie będzie nigdzie korków!

    • 7 28

    • ale czas dojazdu bedzie tak samo dlugi

      • 4 1

    • Uważasz że to jest proste? (2)

      Jadąc samochodem z pogórza do centrum i z powrotem sam bez pasażerów w korku wydaję na paliwo około 7 zł. Jadę komfortowo (siedzę ;), słucham takiej muzy jak lubię. nikt na mnie nie kaszle. Przejazd w jedną stronę trwa od 10 do 30 min. Jeden poważny problem to darmowe miejsce do zaparkowania. Ale radzę sobie.
      koszt
      20 dni po 7 zł = 140 zł
      ubezpieczenie i koszty utrzymania auta powiedzmy 2000 zł/rok (167 zł/)mies
      razem 307 zł miesięcznie.

      Teraz autobus.
      Najpierw muszę dojść na przystanek z pod domu mam 3 min czyli spoko. Czekam 3-5 min (wersja optymistyczna). W autobusie niestety nie usiądę. Gość za mną nie dość że kaszle to nawet nie zasłoni ust. Małolata z boku nawija przez telefon i choć nie chcesz to słyszysz wszystko co mówi. Czasem zdarzy się też niemiły zapaszek. Z Pogórza na Chylonię jednym autobusem nie dojadę. Tak samo w wiele innych miejsc w Gdyni. Dochodzą więc przesiadki.
      Trasa z Pogórza do centrum zajmuje od 15 do 45 min. bilet jednorazowy w dwie strony to koszt około 6 zł. Najtańszy miesięczny kosztuje 72 zł.

      miesięcznie wydaję około 235 zł więcej ale oszczędzam do 10 godzin i unikam wielu niedogodności.

      Przekonaj mnie!!

      Pomyśl też jak przekonać mieszkańców Kosakowa, Pierwoszyna, Mostów itd. Może Ci się uda.

      • 10 4

      • (1)

        Ja robię ten sam odcinek na rowerze w 20 minut ;) Jaki koszt? A muszę zjeść lepsze śniadanie no i raz na rok (po zimie) zrobić mały serwis mojego rzęcha. Nikt na mnie nie kaszle, siedzę na wygodnym siodełku :D Nawet mogę puścić sobie bąka i go nie poczuć!!! :D

        • 1 3

        • Rozumiem, że na plecach wieziesz dwójkę dzieci do szkoły i przedszkola.

          No a żona z tyłu na rowerze. Czy tak?

          • 3 1

  • Dobra robota

    Dzięki za test.

    • 12 3

  • Świetny artykuł

    Zdecydowanie czekam na więcej takich testów

    • 13 1

  • Ryszard (1)

    Powinni wybudować kładkę dla pieszych przy kościele Boboli,tam tez sie korkuje, duzy ruch,z autobusu,biedronki, kościoła

    • 12 3

    • Bzdura

      Korkuje się wyżej na płk. Dąbka i kładka jest zbędna.

      • 1 1

  • szczurek dlaczego wszędzie inwestycje nawet w Wejherowie, wszyscy korzystaja z pieniędzy z UE tylko nie ty???

    czym ty się człowieku cały dzień zajmujesz??? doprowadziłes miasto do ruiny!!!

    • 28 3

  • Adam

    Firmy mogłyby zmienić godziny pracy, większość jeździ na 8-mą i do 16ej,i godz szczytu, wszyscy na jednakowa godzinę, a mocna na 7, lub 7:30

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Marka Rolls-Royce należy do koncernu:

 

Najczęściej czytane