Wiadomości

stat

Którzy dealerzy i klienci są zadowoleni?

Jak traktowani są klienci w salonach samochodowych? Jak samym dealerom współpracuje się z importerami samochodów? Które marki wypadają najlepiej pod tym względem? W ostatnim czasie opublikowano na ten temat ciekawe wyniki badań.



Jak Twoim zdaniem najlepiej kupić nowy samochód?

Bezpośrednio w salonie samochodowym 83%
Za pośrednictwem Internetu 9%
Przez brokera 8%
zakończona Łącznie głosów: 149
Sukces finansowy stacji dealerskiej zależy w głównej mierze - oprócz wahań popytu czy zmieniających się warunków rynkowych - także od dobrej współpracy z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. Dodatkowo, decyzje centrali obejmujące wysokość marż dealerskich czy nakładów inwestycyjnych związanych z wyposażeniem salonu i serwisu w decydujący sposób wpływają na rentowność dealerskiego biznesu.

Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.

W badaniu "pod lupę" wzięto 26 polskich sieci dealerskich. Badano wiele płaszczyzn współpracy, a ankietowani musieli odpowiedzieć łącznie na 60 szczegółowych pytań.

Wyniki? Najwyższą ocenę zbiorczą otrzymało Volvo. Sukces tej marki jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajął Mercedes.

Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota. Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.

Badania przeprowadziła firma doradcza DCG Dealer Consulting. Partnerem merytorycznym badania była firma doradcza Ernst & Young, a patronami Związek Dealerów Samochodów i Polska Izba Motoryzacji.

W których salonach klienci mogą liczyć na dobrą obsługę i gdzie najlepiej kupuje się samochody? Wielki test salonów samochodowych od wielu lat przeprowadza redakcja tygodnika "Auto Świat". Metoda badania to "tajemniczy klient", który sprawdza m.in. jakość obsługi w salonie, od momentu wysłania maila, po jazdę testową wybranym samochodem. W tym roku testujący odwiedzili salony 14 marek obecnych na naszym rynku. Łącznie sprawdzili 300 obiektów.

W tegorocznej klasyfikacji łącznej najlepiej wypadły salony Toyoty, Skody oraz Volkswagena. Tuż za podium znalazł się Hyundai, Peugeot oraz Citroen. Ostatnie, czternaste miejsce zajął Fiat.

W teście nie mogło zabraknąć trójmiejskich salonów. Na ocenę "bardzo dobrą" zasłużyło dwóch dealerów: Carter, sprzedający Toyoty (w zeszłym roku również lider rankingu "AŚ") i Intervapo, dealer Peugeota. KMJ Gdańsk zajął drugie miejsce spośród dealerów Nissana.

Wśród 21 testowanych salonów Chevroleta, Serwis Haller znalazł się na 19 miejscu. Renault Zdunek z Dacią na dwunastym, spośród 21 sprawdzanych. Ford - Euro-Car na dziewiątym, a Big Autohandel na trzynastym miejscu, również spośród 21 dealerów.

Margo, dealer Hyundaia zajął piąte miejsce, Auto-Gdynia z Kią szesnaste, PHU Konocar szóste, a Serwis Haller dziewiętnaste spośród dealerów Opla. Zdunek (Renault) zajął miejsce osiemnaste, Skoda Plichta jedenaste, Fota Groblewski z Volkswagenem jedenaste, a Auto Postek Gdańsk (Citroen) dwudzieste miejsce, spośród 21 przetestowanych punktów dealerskich.

A jakie są wasze doświadczenia z trójmiejskich salonów samochodowych?

Opinie (89) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek: