- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 3 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (253 opinie)
- 4 Ten kierowca musi kochać Jezusa (127 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (15 opinii)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Którzy dealerzy i klienci są zadowoleni?
Jak traktowani są klienci w salonach samochodowych? Jak samym dealerom współpracuje się z importerami samochodów? Które marki wypadają najlepiej pod tym względem? W ostatnim czasie opublikowano na ten temat ciekawe wyniki badań.
Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.
W badaniu "pod lupę" wzięto 26 polskich sieci dealerskich. Badano wiele płaszczyzn współpracy, a ankietowani musieli odpowiedzieć łącznie na 60 szczegółowych pytań.
Wyniki? Najwyższą ocenę zbiorczą otrzymało Volvo. Sukces tej marki jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajął Mercedes.
Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota. Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.
Badania przeprowadziła firma doradcza DCG Dealer Consulting. Partnerem merytorycznym badania była firma doradcza Ernst & Young, a patronami Związek Dealerów Samochodów i Polska Izba Motoryzacji.
W których salonach klienci mogą liczyć na dobrą obsługę i gdzie najlepiej kupuje się samochody? Wielki test salonów samochodowych od wielu lat przeprowadza redakcja tygodnika "Auto Świat". Metoda badania to "tajemniczy klient", który sprawdza m.in. jakość obsługi w salonie, od momentu wysłania maila, po jazdę testową wybranym samochodem. W tym roku testujący odwiedzili salony 14 marek obecnych na naszym rynku. Łącznie sprawdzili 300 obiektów.
W tegorocznej klasyfikacji łącznej najlepiej wypadły salony Toyoty, Skody oraz Volkswagena. Tuż za podium znalazł się Hyundai, Peugeot oraz Citroen. Ostatnie, czternaste miejsce zajął Fiat.
W teście nie mogło zabraknąć trójmiejskich salonów. Na ocenę "bardzo dobrą" zasłużyło dwóch dealerów: Carter, sprzedający Toyoty (w zeszłym roku również lider rankingu "AŚ") i Intervapo, dealer Peugeota. KMJ Gdańsk zajął drugie miejsce spośród dealerów Nissana.
Wśród 21 testowanych salonów Chevroleta, Serwis Haller znalazł się na 19 miejscu. Renault Zdunek z Dacią na dwunastym, spośród 21 sprawdzanych. Ford - Euro-Car na dziewiątym, a Big Autohandel na trzynastym miejscu, również spośród 21 dealerów.
Margo, dealer Hyundaia zajął piąte miejsce, Auto-Gdynia z Kią szesnaste, PHU Konocar szóste, a Serwis Haller dziewiętnaste spośród dealerów Opla. Zdunek (Renault) zajął miejsce osiemnaste, Skoda Plichta jedenaste, Fota Groblewski z Volkswagenem jedenaste, a Auto Postek Gdańsk (Citroen) dwudzieste miejsce, spośród 21 przetestowanych punktów dealerskich.
A jakie są wasze doświadczenia z trójmiejskich salonów samochodowych?
Opinie (89) 2 zablokowane
-
2013-07-01 19:49
Salon Hondy Auto Gdańsk (3)
Kupiłem samochód marki Honda "z trawnika" był wystawiony jako demonstracyjny na stacji Shell przy ulicy Rzeczpospolitej.Gość chyba Pan Sebastian bardzo przemiły człowiek doradził mi w sposób profesjonalny i życzliwy kupno nowego samochodu.Od tej pory jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu marki Honda.
Pozdrawiam Jurek- 3 1
-
2013-07-02 09:46
he he he he he he he (2)
piszcie sobie laurki, piszcie! nie znam osoby zadowolonej z salonu. Serwis to inna bajka.
- 1 0
-
2013-09-16 11:48
pytanie (1)
Wiecie gdzie można znaleźć pełną wersję raportu dcg dealer consulting?
- 0 0
-
2014-01-06 18:45
Pytanie
Czy w raporcie jest uwzględniona firma MPB-Dealer ??
- 0 0
-
2013-07-01 19:47
Zdunek? Sprzedaż ok. Serwis DRAMAT (1)
o ich usługach krążą legendy, polecam poszperać w internecie.
- 11 0
-
2013-09-17 16:02
pytanie
Renault Zdunek? Możesz dać jakieś przykłady? Właśnie szukam serwisu.
- 0 0
-
2013-09-03 23:06
Kafelki w salonie nie gwarenuja jakości ale wysoka cenę!
Jest stara zasada ze w małych niepozornych saloNikach najlepiej się kupuje i serwisuje. Najgorzej jest w najnowszych.
- 0 0
-
2013-07-26 12:30
Ford
Wysłałem dwa emaile do salonu Forda w Gliwicach. Bez żadnej odpowiedzi co jest ewenementem.
Pozdrawiam- 1 0
-
2013-07-02 22:03
Toyota Chwaszczyno
Przymierzam się już od dłuższego czasu do zmiany samochodu. Teraz jeżdżę Corolką serwisowaną w Chwaszczynie - zawsze miło, grzecznie, punktualnie, ceny można negocjować. Jak oglądałam nową Auriskę też bez problemu - wycena jeszcze tego samego dnia przyszła na maila - z różnymi wariantami finansowani, jazda testowa super. Pani która mnie obsługiwała wszytko mi pokazała, wytłumaczyła. Szkoda, że nie ma ich w tym zestawieniu.
- 0 0
-
2013-07-01 21:47
Konocar wysoko w rankingu sprzedaży (3)
Niby tacy super sprzedawcy a na salonie stoją nowe samochody z wyprzedaży rocznika 2011 !!!!!!
Toż to jakiś dramat jest!!!
Wystrój wnętrza salonu i serwisu zatrzymał się na 1995 roku. Może czas na jakiś remont ??
Mogli by także nie robić wsi i chociaż zdjąć z szyb obwieszczenia dla klientów które są datowane między 1997-2000r. Panowie dawno mamy już 2013r.- 8 2
-
2013-07-02 21:46
A p.Wiesław jest od Halera czy Motor Centrum?
Niedawno kupiłam auto w Opel Konocar. Żadnych nieaktualnych "obwieszczeń" na szybie nie widziałam ;-). Ale za to ujęła mnie profesjonalna obsługa, którą jak widać docenił też Auto Świat. Gorąco polecam
- 0 0
-
2013-07-02 08:09
wystroj wnetrza
Serwis nie służuy do zwiedzania ,więc nie musi być ładnie ,ważne że naprawy sa skuteczne ja jestem zadowolona
- 0 1
-
2013-07-01 23:31
Ten serwis to masakra
nie polecam oszukują przy naprawie , wymieniają czesci bez powiadomienia klienta .
- 2 2
-
2013-07-02 11:35
Czytając wcześniejsze opinie,wydaje się,że najlepszym rozwiązaniem jest.. zapaść branży motoryzacyjnej,
coś na wzór I fali kryzysu,która dotknęła wszytkie
branże,ale przede wszystkim konsumentów i przede wszystkim tych nabiednijeszych!
Wówczas dokona się drastyczny spadek sprzedaży
aut,a wówczas dealerzy,zamiast wystawiać nowe siedziby i czuć się jak pączki w maśle,traktując Klienta po macoszemu,skoncentrują się NA KLIENCIE
jego profesjonalnej obsłudze,która nie musi się odbywać pod krawtem,może być to codzienny,czysty strój,byleby w.. głowie był odpowiedni poziom
wiedzy produktowej i kultury osobistej,a nie
zasada "..po co tu przyszedłeś,skoro nie masz $
na auto..",to ostatnie można wyczuć w kliku salonach..- 1 0
-
2013-07-01 15:19
Volvo najlepiej sie wspólpracuje niema sie co dziwic bo Chińczyki chca wciskac na siłe ten złom (10)
- 8 8
-
2013-07-01 16:02
Jeżdżę firmową kia ceed (7)
7 lat gwarancji i wszystko w nosie. Zrobiłem już prawie 75 tys i nie było żadnych większych napraw (klocki, linka od sprzęgła). Jak będzie stać mnie na prywatne auto to kupię tylko auto tej marki.
- 4 9
-
2013-07-01 19:07
dobre (1)
jak masz linkę od sprzęgła w tej swojej kii, to może ją nasmaruj, żeby dotrzymała od tych 7 lat...
- 7 2
-
2013-07-02 10:45
linka ale nowoczesne auto
- 0 1
-
2013-07-02 00:13
to chyba firma nie udostepnila tobie faktur serwisowych. przez 7 lat jestes uwiazany od kosztow przegladow serwisowych na ktorych juz sie niemartw swoje zarobia:]
- 2 0
-
2013-07-01 19:29
No jak to służbowa Kijanka to faktycznie wszystko w nosie... przecież firma płaci...
- 6 0
-
2013-07-01 17:13
(1)
Z tymi 7 latami to lepiej sprawdz dokładnie, bo wcale nie jest tak rozowo...
- 12 1
-
2013-07-01 19:10
5 na całość a 7 na napęd
nie ma żadnych haków w tej gwarancji. Za tą cenę nie kupisz lepszego auta.
- 1 4
-
2013-07-01 18:29
7 lat hahahahhaahaha
poczytaj gwarancje !
- 7 1
-
2013-07-01 21:24
co ma kia do volvo Kia jest koreańska nie Chińska
- 2 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-07-02 10:41
FORD, PEUGEOT, TOYOTA, RENAULT
Z racji doświadczenia mogę podzielić się też swoimi spostrzeżeniami odnośnie dealerów w trójmieście.
Toyota-jak kupować to w Carterze, jak serwisować to w Chwaszczynie
Peugeot- kupować jak i serwioswać to w JD Kulej w Gdyni, pozostalych można sobie darować, szkoda czasu i nerwów.
Renault-niestety wyboru nie ma tylko "Zdunek", w Gdyni czy w Gdańsku porażka. ..firma "pozostała" jeszcze w hali z klamotami-częściami używanymi, oprócz "opakowania" nic sie nie zmieniło.
Ford- Big Autohandel unikam jak "ognia i wody" przy prostej czynności, jak wymiana klocków hamulcowych mechanik (zajety rozmowami z innymi)nie potrafi skręcić wszystkich śrub zacisku. Długo nie czekałem aby dało to o sobie znać. ŻENADA !!! Eurocar wydaje się jak na razie dużo lepszym wyborem.- 1 0
-
2013-07-01 12:51
Kogo w tych czasach stać na kupowanie NOWYCH samochoduw?? (11)
Chyba tylko nowobogackich. A tak w komisie czy autohandlu kupuje się sprawdzoną uzywke, nie bita, z malym przebiegiem
- 15 55
-
2013-07-01 14:07
hmmm (1)
na pewno znajomość ortografii pomaga w znalezieniu dobrze płatnej pracy... ale żarty na bok - faktycznie mamy koszmary stosunek płac do cen samochodów.
- 16 0
-
2013-07-02 10:41
i do cen nieruchomości oraz wielu innych.
- 1 0
-
2013-07-02 07:49
tych co wiedzą, jak sie pisze "samochodów"...
i gratuluję wiary w autohandle..hmm..- 2 0
-
2013-07-02 00:06
tych ktorych niestac na naprawy :P
- 2 0
-
2013-07-01 18:59
.?
Mnie:)
- 0 0
-
2013-07-01 18:18
starobogackich i antycznobogackich
oraz średniowiecznobogackich
- 4 0
-
2013-07-01 17:48
mnie
- 0 0
-
2013-07-01 17:31
Mnie stać bo zawinąłem kasę z Telegrafu.
- 6 2
-
2013-07-01 14:06
(1)
Zazdrość Cie zżera, że ktoś ma pieniądze? Dlatego nazywasz wszystkich nowobogackimi?
- 15 2
-
2013-07-01 14:52
stary, w Wielkiej Brytanii 80% TANSAKCJI kupna samochodu
dotyczy samochodów używanych. To co dopiero w Polsce!
- 6 1
-
2013-07-01 13:33
Mnie
- 12 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.