• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którzy dealerzy i klienci są zadowoleni?

Mart
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Jak traktowani są klienci w salonach samochodowych? Jak samym dealerom współpracuje się z importerami samochodów? Które marki wypadają najlepiej pod tym względem? W ostatnim czasie opublikowano na ten temat ciekawe wyniki badań.



Jak Twoim zdaniem najlepiej kupić nowy samochód?

Sukces finansowy stacji dealerskiej zależy w głównej mierze - oprócz wahań popytu czy zmieniających się warunków rynkowych - także od dobrej współpracy z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. Dodatkowo, decyzje centrali obejmujące wysokość marż dealerskich czy nakładów inwestycyjnych związanych z wyposażeniem salonu i serwisu w decydujący sposób wpływają na rentowność dealerskiego biznesu.

Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.

W badaniu "pod lupę" wzięto 26 polskich sieci dealerskich. Badano wiele płaszczyzn współpracy, a ankietowani musieli odpowiedzieć łącznie na 60 szczegółowych pytań.

Wyniki? Najwyższą ocenę zbiorczą otrzymało Volvo. Sukces tej marki jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajął Mercedes.

Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota. Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.

Badania przeprowadziła firma doradcza DCG Dealer Consulting. Partnerem merytorycznym badania była firma doradcza Ernst & Young, a patronami Związek Dealerów Samochodów i Polska Izba Motoryzacji.

W których salonach klienci mogą liczyć na dobrą obsługę i gdzie najlepiej kupuje się samochody? Wielki test salonów samochodowych od wielu lat przeprowadza redakcja tygodnika "Auto Świat". Metoda badania to "tajemniczy klient", który sprawdza m.in. jakość obsługi w salonie, od momentu wysłania maila, po jazdę testową wybranym samochodem. W tym roku testujący odwiedzili salony 14 marek obecnych na naszym rynku. Łącznie sprawdzili 300 obiektów.

W tegorocznej klasyfikacji łącznej najlepiej wypadły salony Toyoty, Skody oraz Volkswagena. Tuż za podium znalazł się Hyundai, Peugeot oraz Citroen. Ostatnie, czternaste miejsce zajął Fiat.

W teście nie mogło zabraknąć trójmiejskich salonów. Na ocenę "bardzo dobrą" zasłużyło dwóch dealerów: Carter, sprzedający Toyoty (w zeszłym roku również lider rankingu "AŚ") i Intervapo, dealer Peugeota. KMJ Gdańsk zajął drugie miejsce spośród dealerów Nissana.

Wśród 21 testowanych salonów Chevroleta, Serwis Haller znalazł się na 19 miejscu. Renault Zdunek z Dacią na dwunastym, spośród 21 sprawdzanych. Ford - Euro-Car na dziewiątym, a Big Autohandel na trzynastym miejscu, również spośród 21 dealerów.

Margo, dealer Hyundaia zajął piąte miejsce, Auto-Gdynia z Kią szesnaste, PHU Konocar szóste, a Serwis Haller dziewiętnaste spośród dealerów Opla. Zdunek (Renault) zajął miejsce osiemnaste, Skoda Plichta jedenaste, Fota Groblewski z Volkswagenem jedenaste, a Auto Postek Gdańsk (Citroen) dwudzieste miejsce, spośród 21 przetestowanych punktów dealerskich.

A jakie są wasze doświadczenia z trójmiejskich salonów samochodowych?
Mart

Opinie (89) 2 zablokowane

  • Salon Hondy Auto Gdańsk (3)

    Kupiłem samochód marki Honda "z trawnika" był wystawiony jako demonstracyjny na stacji Shell przy ulicy Rzeczpospolitej.Gość chyba Pan Sebastian bardzo przemiły człowiek doradził mi w sposób profesjonalny i życzliwy kupno nowego samochodu.Od tej pory jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu marki Honda.
    Pozdrawiam Jurek

    • 3 1

    • he he he he he he he (2)

      piszcie sobie laurki, piszcie! nie znam osoby zadowolonej z salonu. Serwis to inna bajka.

      • 1 0

      • pytanie (1)

        Wiecie gdzie można znaleźć pełną wersję raportu dcg dealer consulting?

        • 0 0

        • Pytanie

          Czy w raporcie jest uwzględniona firma MPB-Dealer ??

          • 0 0

  • Zdunek? Sprzedaż ok. Serwis DRAMAT (1)

    o ich usługach krążą legendy, polecam poszperać w internecie.

    • 11 0

    • pytanie

      Renault Zdunek? Możesz dać jakieś przykłady? Właśnie szukam serwisu.

      • 0 0

  • Kafelki w salonie nie gwarenuja jakości ale wysoka cenę!

    Jest stara zasada ze w małych niepozornych saloNikach najlepiej się kupuje i serwisuje. Najgorzej jest w najnowszych.

    • 0 0

  • Ford

    Wysłałem dwa emaile do salonu Forda w Gliwicach. Bez żadnej odpowiedzi co jest ewenementem.

    Pozdrawiam

    • 1 0

  • Toyota Chwaszczyno

    Przymierzam się już od dłuższego czasu do zmiany samochodu. Teraz jeżdżę Corolką serwisowaną w Chwaszczynie - zawsze miło, grzecznie, punktualnie, ceny można negocjować. Jak oglądałam nową Auriskę też bez problemu - wycena jeszcze tego samego dnia przyszła na maila - z różnymi wariantami finansowani, jazda testowa super. Pani która mnie obsługiwała wszytko mi pokazała, wytłumaczyła. Szkoda, że nie ma ich w tym zestawieniu.

    • 0 0

  • Konocar wysoko w rankingu sprzedaży (3)

    Niby tacy super sprzedawcy a na salonie stoją nowe samochody z wyprzedaży rocznika 2011 !!!!!!
    Toż to jakiś dramat jest!!!
    Wystrój wnętrza salonu i serwisu zatrzymał się na 1995 roku. Może czas na jakiś remont ??
    Mogli by także nie robić wsi i chociaż zdjąć z szyb obwieszczenia dla klientów które są datowane między 1997-2000r. Panowie dawno mamy już 2013r.

    • 8 2

    • A p.Wiesław jest od Halera czy Motor Centrum?

      Niedawno kupiłam auto w Opel Konocar. Żadnych nieaktualnych "obwieszczeń" na szybie nie widziałam ;-). Ale za to ujęła mnie profesjonalna obsługa, którą jak widać docenił też Auto Świat. Gorąco polecam

      • 0 0

    • wystroj wnetrza

      Serwis nie służuy do zwiedzania ,więc nie musi być ładnie ,ważne że naprawy sa skuteczne ja jestem zadowolona

      • 0 1

    • Ten serwis to masakra

      nie polecam oszukują przy naprawie , wymieniają czesci bez powiadomienia klienta .

      • 2 2

  • Czytając wcześniejsze opinie,wydaje się,że najlepszym rozwiązaniem jest.. zapaść branży motoryzacyjnej,
    coś na wzór I fali kryzysu,która dotknęła wszytkie
    branże,ale przede wszystkim konsumentów i przede wszystkim tych nabiednijeszych!
    Wówczas dokona się drastyczny spadek sprzedaży
    aut,a wówczas dealerzy,zamiast wystawiać nowe siedziby i czuć się jak pączki w maśle,traktując Klienta po macoszemu,skoncentrują się NA KLIENCIE
    jego profesjonalnej obsłudze,która nie musi się odbywać pod krawtem,może być to codzienny,czysty strój,byleby w.. głowie był odpowiedni poziom
    wiedzy produktowej i kultury osobistej,a nie
    zasada "..po co tu przyszedłeś,skoro nie masz $
    na auto..",to ostatnie można wyczuć w kliku salonach..

    • 1 0

  • Volvo najlepiej sie wspólpracuje niema sie co dziwic bo Chińczyki chca wciskac na siłe ten złom (10)

    • 8 8

    • Jeżdżę firmową kia ceed (7)

      7 lat gwarancji i wszystko w nosie. Zrobiłem już prawie 75 tys i nie było żadnych większych napraw (klocki, linka od sprzęgła). Jak będzie stać mnie na prywatne auto to kupię tylko auto tej marki.

      • 4 9

      • dobre (1)

        jak masz linkę od sprzęgła w tej swojej kii, to może ją nasmaruj, żeby dotrzymała od tych 7 lat...

        • 7 2

        • linka ale nowoczesne auto

          • 0 1

      • to chyba firma nie udostepnila tobie faktur serwisowych. przez 7 lat jestes uwiazany od kosztow przegladow serwisowych na ktorych juz sie niemartw swoje zarobia:]

        • 2 0

      • No jak to służbowa Kijanka to faktycznie wszystko w nosie... przecież firma płaci...

        • 6 0

      • (1)

        Z tymi 7 latami to lepiej sprawdz dokładnie, bo wcale nie jest tak rozowo...

        • 12 1

        • 5 na całość a 7 na napęd

          nie ma żadnych haków w tej gwarancji. Za tą cenę nie kupisz lepszego auta.

          • 1 4

      • 7 lat hahahahhaahaha

        poczytaj gwarancje !

        • 7 1

    • co ma kia do volvo Kia jest koreańska nie Chińska

      • 2 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • FORD, PEUGEOT, TOYOTA, RENAULT

    Z racji doświadczenia mogę podzielić się też swoimi spostrzeżeniami odnośnie dealerów w trójmieście.
    Toyota-jak kupować to w Carterze, jak serwisować to w Chwaszczynie
    Peugeot- kupować jak i serwioswać to w JD Kulej w Gdyni, pozostalych można sobie darować, szkoda czasu i nerwów.
    Renault-niestety wyboru nie ma tylko "Zdunek", w Gdyni czy w Gdańsku porażka. ..firma "pozostała" jeszcze w hali z klamotami-częściami używanymi, oprócz "opakowania" nic sie nie zmieniło.
    Ford- Big Autohandel unikam jak "ognia i wody" przy prostej czynności, jak wymiana klocków hamulcowych mechanik (zajety rozmowami z innymi)nie potrafi skręcić wszystkich śrub zacisku. Długo nie czekałem aby dało to o sobie znać. ŻENADA !!! Eurocar wydaje się jak na razie dużo lepszym wyborem.

    • 1 0

  • Kogo w tych czasach stać na kupowanie NOWYCH samochoduw?? (11)

    Chyba tylko nowobogackich. A tak w komisie czy autohandlu kupuje się sprawdzoną uzywke, nie bita, z malym przebiegiem

    • 15 55

    • hmmm (1)

      na pewno znajomość ortografii pomaga w znalezieniu dobrze płatnej pracy... ale żarty na bok - faktycznie mamy koszmary stosunek płac do cen samochodów.

      • 16 0

      • i do cen nieruchomości oraz wielu innych.

        • 1 0

    • tych co wiedzą, jak sie pisze "samochodów"...
      i gratuluję wiary w autohandle..hmm..

      • 2 0

    • tych ktorych niestac na naprawy :P

      • 2 0

    • .?

      Mnie:)

      • 0 0

    • starobogackich i antycznobogackich

      oraz średniowiecznobogackich

      • 4 0

    • mnie

      • 0 0

    • Mnie stać bo zawinąłem kasę z Telegrafu.

      • 6 2

    • (1)

      Zazdrość Cie zżera, że ktoś ma pieniądze? Dlatego nazywasz wszystkich nowobogackimi?

      • 15 2

      • stary, w Wielkiej Brytanii 80% TANSAKCJI kupna samochodu

        dotyczy samochodów używanych. To co dopiero w Polsce!

        • 6 1

    • Mnie

      • 12 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane