• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którzy dealerzy i klienci są zadowoleni?

Mart
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Jak traktowani są klienci w salonach samochodowych? Jak samym dealerom współpracuje się z importerami samochodów? Które marki wypadają najlepiej pod tym względem? W ostatnim czasie opublikowano na ten temat ciekawe wyniki badań.



Jak Twoim zdaniem najlepiej kupić nowy samochód?

Sukces finansowy stacji dealerskiej zależy w głównej mierze - oprócz wahań popytu czy zmieniających się warunków rynkowych - także od dobrej współpracy z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. Dodatkowo, decyzje centrali obejmujące wysokość marż dealerskich czy nakładów inwestycyjnych związanych z wyposażeniem salonu i serwisu w decydujący sposób wpływają na rentowność dealerskiego biznesu.

Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.

W badaniu "pod lupę" wzięto 26 polskich sieci dealerskich. Badano wiele płaszczyzn współpracy, a ankietowani musieli odpowiedzieć łącznie na 60 szczegółowych pytań.

Wyniki? Najwyższą ocenę zbiorczą otrzymało Volvo. Sukces tej marki jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajął Mercedes.

Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota. Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.

Badania przeprowadziła firma doradcza DCG Dealer Consulting. Partnerem merytorycznym badania była firma doradcza Ernst & Young, a patronami Związek Dealerów Samochodów i Polska Izba Motoryzacji.

W których salonach klienci mogą liczyć na dobrą obsługę i gdzie najlepiej kupuje się samochody? Wielki test salonów samochodowych od wielu lat przeprowadza redakcja tygodnika "Auto Świat". Metoda badania to "tajemniczy klient", który sprawdza m.in. jakość obsługi w salonie, od momentu wysłania maila, po jazdę testową wybranym samochodem. W tym roku testujący odwiedzili salony 14 marek obecnych na naszym rynku. Łącznie sprawdzili 300 obiektów.

W tegorocznej klasyfikacji łącznej najlepiej wypadły salony Toyoty, Skody oraz Volkswagena. Tuż za podium znalazł się Hyundai, Peugeot oraz Citroen. Ostatnie, czternaste miejsce zajął Fiat.

W teście nie mogło zabraknąć trójmiejskich salonów. Na ocenę "bardzo dobrą" zasłużyło dwóch dealerów: Carter, sprzedający Toyoty (w zeszłym roku również lider rankingu "AŚ") i Intervapo, dealer Peugeota. KMJ Gdańsk zajął drugie miejsce spośród dealerów Nissana.

Wśród 21 testowanych salonów Chevroleta, Serwis Haller znalazł się na 19 miejscu. Renault Zdunek z Dacią na dwunastym, spośród 21 sprawdzanych. Ford - Euro-Car na dziewiątym, a Big Autohandel na trzynastym miejscu, również spośród 21 dealerów.

Margo, dealer Hyundaia zajął piąte miejsce, Auto-Gdynia z Kią szesnaste, PHU Konocar szóste, a Serwis Haller dziewiętnaste spośród dealerów Opla. Zdunek (Renault) zajął miejsce osiemnaste, Skoda Plichta jedenaste, Fota Groblewski z Volkswagenem jedenaste, a Auto Postek Gdańsk (Citroen) dwudzieste miejsce, spośród 21 przetestowanych punktów dealerskich.

A jakie są wasze doświadczenia z trójmiejskich salonów samochodowych?
Mart

Opinie (89) 2 zablokowane

  • Duzo promocji

    ja korzystam z taniprzeglad.pl przed wizyta u Dealerow. Kazdy ma inne ceny

    • 1 1

  • (1)

    Wychodzi na to, ze kupując nowe auto nie należy kupować w Trójmieście.

    • 12 0

    • Z dala od dorobkiewiczów

      bez honoru i uczciwości

      • 1 0

  • a po co mi auta jak mieszkam w centrum?

    • 4 0

  • POLECAM ROWER JAK CHCESZ ZATANKOWA IDZIESZ DO MONOPOLOWEGO:)

    • 4 0

  • ciekawe kogo pytali ?

    VW ? to ciekawe , nie ma dobrego serwisu VW w trójmieście i może w Polsce. Sprzedać to może i potrafią jak większość dilerów, ale serwis VW do bani, wiem co mówię bo jestem posiadaczem VW kupionego w salonie miałem problem i nie został rozwiązany bo było "BO" potem miałem okazję poznać prywatnie serwisantów z pewnego serwisu VW w trójmieście i opowiadali jak się załatwia gwarancje, jak się podmienia części i podobne takie historie. Więc dziwi mnie wysoka pozycja serwisów VW . Polecam CARTER Toyota miałem okazję serwisować tam Yarisa ....

    • 1 1

  • Konocar wysoko w rankingu sprzedaży (3)

    Niby tacy super sprzedawcy a na salonie stoją nowe samochody z wyprzedaży rocznika 2011 !!!!!!
    Toż to jakiś dramat jest!!!
    Wystrój wnętrza salonu i serwisu zatrzymał się na 1995 roku. Może czas na jakiś remont ??
    Mogli by także nie robić wsi i chociaż zdjąć z szyb obwieszczenia dla klientów które są datowane między 1997-2000r. Panowie dawno mamy już 2013r.

    • 8 2

    • Ten serwis to masakra

      nie polecam oszukują przy naprawie , wymieniają czesci bez powiadomienia klienta .

      • 2 2

    • wystroj wnetrza

      Serwis nie służuy do zwiedzania ,więc nie musi być ładnie ,ważne że naprawy sa skuteczne ja jestem zadowolona

      • 0 1

    • A p.Wiesław jest od Halera czy Motor Centrum?

      Niedawno kupiłam auto w Opel Konocar. Żadnych nieaktualnych "obwieszczeń" na szybie nie widziałam ;-). Ale za to ujęła mnie profesjonalna obsługa, którą jak widać docenił też Auto Świat. Gorąco polecam

      • 0 0

  • Mazda na Elbląskiej (1)

    Bardzo miło wspominam kontakt z obsługą w salonie Mazdy. Rzetelni sprzedawcy, znają bardzo dobrze specyfikację, odpowiadają na każde pytanie. Nie mam doświadczenia z serwisem ale jeżeli chodzi o salon to pierwsza klasa:)

    • 0 0

    • właśnie dobrze napisałeś SPRZEDAWCY :) i nie "rzetelni" tylko po szkoleniu , proponuję zapoznać się z jakością serwisu , chyba piszesz o BMG ....

      • 0 0

  • SERWIS OPEL MOTOR CENTRUM (1)

    Wybuchowa mieszanka, arogancji, amatorszczyzny i samozadowolenia. Szczególne pozdrowienia dla pana Łukasza. W warsztatach garażowych jest lepsza obsługa.

    • 7 0

    • najgorszy serwis w trójmieście

      w serwisie wszystko drogo , obsługa beznadzieja , i szkoda czasu na ten serwis

      • 4 0

  • OPEL miałki szlak

    wymiana 2 zarowek 2,5h 200zl a to tylko corsa nigdy wiecej tam mnie niezobacza

    • 9 0

  • Tylko frajerzy kupuja nowe samochody prywatnie

    Co innego na firme i to jest ok. Ale kupic nowy samochod z salonu i nic sobie nie odliczyc to masakra !! Tylko frajerzy tak robią !

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane