• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ładowarki na trasie do Warszawy już działają

Michał Jelionek
27 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trasa z Trójmiasta do Warszawy została zelektryfikowana. Trasa z Trójmiasta do Warszawy została zelektryfikowana.

Mamy dobre wiadomości dla wszystkich właścicieli aut elektrycznych. Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami - trasa z Gdańska do Warszawy została zelektryfikowana. Grupa Lotos uruchomiła właśnie 12 stacji ładujących w Trójmieście i przy autostradach A1 i A2, w obu kierunkach. Początkowo korzystanie z nich będzie bezpłatne.



W piątek wszystkie terminale pozytywnie przeszły odbiory techniczne i są gotowe do użytkowania. Nowe stacje ładujące, które oddalone są od siebie maksymalnie o 150 km, pozwolą na przejechanie około 450 km, znad morza do stolicy, wyłącznie na prądzie. 12 terminali ładujących zainstalowano na stacjach paliw Lotos, w następujących lokalizacjach:

Trójmiasto

Autostrada A1
  • MOP 809, Malankowo Zachód
  • MOP 810, Malankowo Wschód
  • MOP 819, Krzyżanów Wschód
  • MOP 817, Krzyżanów Zachód

Autostrada A2
  • MOP 815, Brwinów Północ
  • MOP 814, Brwinów Południe

Warszawa
  • ul. Łopuszańska
  • ul. Radzymińska

Każdy z terminali został wyposażony w uniwersalną ładowarkę obsługującą trzy standardy: CHAdeMO (50 kW), CCS (50 kW) i Type 2 (43 kW). Na jednej stacji jednocześnie będą mogły się ładować cztery pojazdy.

Początkowo, do odwołania, korzystanie z ładowarek będzie darmowe. Wybiegając w przyszłość - spółka planuje montaż kolejnych 38 terminali na swoich stacjach paliw.

Należy pamiętać, że konieczność ładowania baterii znacznie wydłuży czas przejazdu całej trasy z Trójmiasta do Warszawy. Jednak coś za coś, z pewnością dłuższy czas podróży zostanie wynagrodzony zaoszczędzonymi pieniędzmi, które zostaną w portfelu właścicieli "elektryków".

Mapa punktów ładowania w Trójmieście

Miejsca

Opinie (128) 2 zablokowane

  • w Gdyni w komunikacji miejskiej są elektryki - trolejbusy (1)

    w Piasecznie pod Wawą też były

    czemu nie ma linii z Gdyni do Piaseczna ?

    • 3 1

    • bo niby kto przy zdrowych zmysłach mieszkając w Gdyni chciał by jechać do Piaseczna???

      • 1 1

  • 50 kW - czy to znaczy, ze musze doliczyc 2 godziny do czasu podrozy moja Tesla? (2)

    dobrze, ze nie zainstalowali ladowarek USB.

    • 5 1

    • (1)

      Twoja Tesla nikogo nie obchodzi.

      • 1 0

      • A jednak - skoro ktos przeczytal, ktos odpisal i ktos zminusowal.

        • 2 0

  • (2)

    My w Warszawie nie życzymy sobie słojów z Gdańska.

    • 3 5

    • Sloje z Gdanska nie jezdza Teslami. Teslami jezdza rodowici warszawiacy do do domu.

      Po sloiki, pod Otwock.

      • 1 0

    • Orginalny Polak z trojmiast

      W Warszawie mieszka okolo 50000- tys warszawiakow powiedzmy ze orginalnych a pozostali to sa wiesniaki , buraki ,cebulaki ,sloma z butow wystaje ,nie umiejacych rozmawiac w jezyku polskim ,szamrane stolca !Warszawiak mieszkajacy na Kurpiach to jest krupnik !

      • 0 0

  • Ja na jednym tankowaniu paliwa dojeżdżam do granicy z Czechami

    Obecnymi elektrykami nie da się (może poza Teslą z 1 ładowaniem).

    Wróćmy do cen.
    Oglądałem ostatnio "test" Renault Kangoo ZE.
    Zwykły blaszak, zasięg niby 200km. Realnie wychodziło tak 150-180. Ładowanie trwało ok 12 godzin.
    Szału nie ma.

    Ceny
    Elektryk w cenie ok 145 tys zł katalogowe.
    Dla porównania ten tam samochód tyle że z silnikiem 1.5 diesel kosztuje niecałe 70 tyś zł.

    Zrobili porównanie kosztów i wyszło że jeżdżąc 20-50 tys rocznie nie opłaca się, dopiero 100 tys rocznie po 5 latach (jak dobrze pamiętam) zyskujemy. Pomijam fakt czy da się zrobić taki przebieg z autem o takim słabym zasięgu.
    Do wyliczeń wzięto podstawowe koszty jak wymiana oleju, filtrów dla silnika spalinowego, dla elektryka 0 zł.
    Wyliczenie proste, bo koszty tu i tu dodatkowe pojawią się.

    Gwarancja na aku 7 lat, pojemność ma spaść do 80%, więc z 200 zrobi się ok 180, a realnie to 120-150 jeżdżąc w trybie eko w lato.

    W takich cenach nie opłaca się elektryk, gdyby to były ceny na zasadzie +10-20% od ceny pojazdu z silnikiem spalinowym to by samochody się sprzedawały. Ale +100%? Z zasięgiem max 200? To chyba ktoś się z koniem ma głowy zamienił.

    • 10 1

  • W 2017 R zarejestrowano niespełna 200szt elektrycznych (1)

    Sen idiotów o milionie takich aut to wymysł lobby i teleskopowego nosa Mateusza, ten to ma nosa do elektryków, marzy jakby był na procencie prowizyjnym. Szwedzi wyliczyli ze wyprodukowanie ogniw do baterii elektryka pochłania tyle energii i powoduje emicji co2 co 8 lat eksploatacji auta spalinowego, a potem trzeba jeszcze ten lit unieszkodliwić i zakupić nowe zasilanie. Dobranoc Mateusz, wajche przełóż, powstałeś z kolan to się połóż i odpocznij, przez chwile chociaż nie myśl.

    • 6 1

    • Szwedzi wyliczyli...

      tylko zapomnieli zestawić z danymi o emisjach przy produkcji aut spalinowych i emisjach przy produkcji ropy i benzyny i utylizacjach tychże... itp... itd
      A kolega to niech sam liczy a nie policza ze Szweduf.

      • 0 0

  • Zasieg (1)

    Najlepiej sprzedające się autobelektryczne w Europie, zreszta od lat, ale ze nie jest to VAG to gazetki nie piszą, Renault Zoe, robi w najnowszej wersji 450km. Realnie wiec te trasę łyka bez ładowania. Tylko trzeba podstawowe wiadomości znać.

    • 4 2

    • Bzdura w cyklu NEDC średnio latem 300 km a zimą 200 km tak że ten , trochę się minąłeś z prawdą

      • 2 0

  • 1,9 tdi

    Robi 12000 km

    • 1 2

  • Nadchodzi rok 2019 ...

    rewolucja technologiczna pozwoli dojechać typowym samochodem elektrycznym do Warszawy już w niespełna 8 godzin, z tego zaledwie połowę czasu zajmie ładowanie akumulatorów. Radzimy jednak nie zjeżdzać z trasy bo konieczna będzie podróż lawetą.

    Kiedyś w przedszkolu rysowałem rakiety kosmiczne jako sposób transportu w tych czasach ale rzeczywistość mocno rozminęła się z wyobrażeniami.

    A co do kosztów przejazdu - ceny prądu w szybkich ładowarkach będą docelowo kilkukrotnie wyższe od cen w taryfie domowej. Żeby dojechać tanio do Warszawy, najlepiej będzie nocować po znajomych na trasie i ładować w nocy?

    Samochody elektryczne są wymuszone przez urzędników, póki co technologia jest i za droga i za ułomna. Ale kto bogatemu zabroni na dojazdy do pracy i na zakupy.

    • 5 1

  • na tej trasie sa juz ładowarki

    Może jednak i faktycznie za zachodem jestesmy baaaardzo daleko jesli chodzi o elektromobilnosc, ale jest nadzieja odkad w polsce pojawili sie partnerzy pokroju greenway'a. Inwestycji w nowe stacje ładowania jest coraz wiecej. Dla mnie to zadna w sumie juz nowosc ze na trasie do wawy sa ładowarki bo i tak standardowo korzystam z tych punktow

    • 0 0

  • Super, ale (1)

    są 4 lub 2 stanowiska ładowania a chętnych znacznie więcej... Dziękuję, poczekam jeszcze z 10 lat, kiedy system naprawdę będzie działać.

    • 1 0

    • to ja poczekam z toba

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Ferrari?

 

Najczęściej czytane