- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (201 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (162 opinie)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (96 opinii)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (21 opinii)
- 5 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
- 6 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
Ładowarki na trasie do Warszawy już działają
Mamy dobre wiadomości dla wszystkich właścicieli aut elektrycznych. Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami - trasa z Gdańska do Warszawy została zelektryfikowana. Grupa Lotos uruchomiła właśnie 12 stacji ładujących w Trójmieście i przy autostradach A1 i A2, w obu kierunkach. Początkowo korzystanie z nich będzie bezpłatne.
W piątek wszystkie terminale pozytywnie przeszły odbiory techniczne i są gotowe do użytkowania. Nowe stacje ładujące, które oddalone są od siebie maksymalnie o 150 km, pozwolą na przejechanie około 450 km, znad morza do stolicy, wyłącznie na prądzie. 12 terminali ładujących zainstalowano na stacjach paliw Lotos, w następujących lokalizacjach:
Trójmiasto
- Gdańsk, ul. Odyseusza 18
- Gdańsk, ul. Spacerowa 50
- Gdańsk, ul. Jana Pawła II 25 C
- Gdynia, al. Zwycięstwa 165
Autostrada A1
- MOP 809, Malankowo Zachód
- MOP 810, Malankowo Wschód
- MOP 819, Krzyżanów Wschód
- MOP 817, Krzyżanów Zachód
Autostrada A2
- MOP 815, Brwinów Północ
- MOP 814, Brwinów Południe
Warszawa
- ul. Łopuszańska
- ul. Radzymińska
Każdy z terminali został wyposażony w uniwersalną ładowarkę obsługującą trzy standardy: CHAdeMO (50 kW), CCS (50 kW) i Type 2 (43 kW). Na jednej stacji jednocześnie będą mogły się ładować cztery pojazdy.
Początkowo, do odwołania, korzystanie z ładowarek będzie darmowe. Wybiegając w przyszłość - spółka planuje montaż kolejnych 38 terminali na swoich stacjach paliw.
Należy pamiętać, że konieczność ładowania baterii znacznie wydłuży czas przejazdu całej trasy z Trójmiasta do Warszawy. Jednak coś za coś, z pewnością dłuższy czas podróży zostanie wynagrodzony zaoszczędzonymi pieniędzmi, które zostaną w portfelu właścicieli "elektryków".
Mapa punktów ładowania w Trójmieście
Miejsca
Opinie (128) 2 zablokowane
-
2019-06-12 14:40
doskonaly przyklad schizofrenii
w kraju gdzie 99% pradu pochodzi z wegla promuja elektryczne samochody....slad weglowy bylby mniejszy gdyby ten wegiel bezposrednio spalac w parowozach a tak energia rozprasza sie w kilku stopniach: elektrownia (gdzie turbina parowa jest wlasnie odpowiednikiem parowozu) potem straty na liniach przesylowych na transformatorach i wreszcie na akumulatorach i silniku. dla kazdego kto chociaz liznal fizyki jest oczywistym ze slad weglowy "ekologicznego" auta bedzie wielokrotnie wiekszy. wielokrotnie nie o pare % a teraz pozwola panstwo ze po tego rodzaju lekturze udam sie do ubikacji gdzie powieksze swoj slad weglowy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.