• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Laguna 2.2 dCi

24 grudnia 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Laguna II w wersji limuzyna i kombi 2.2 dCi będzie wprowadzona do sprzedaży we Francji w drugiej połowie stycznia 2002 r. Nowy, szesnastozaworowy silnik 2.2 dCi o bardzo dużych osiągach i mocy 150 KM stanowi uzupełnienie szerokiej gamy modeli turbo diesel Common Rail Laguny II, na którą składają się już wersje 1.9 dCi 100 KM, 110 KM i 120 KM. Laguna II 2.2 dCi, będzie dostępna z poziomem wyposażenia Dynamique, Privilege i Initiale.

Laguna II ulokowała się w październiku 2001 r. na drugiej pozycji wśród najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie w Europie, z wynikiem 12,3% penetracji rynku, i wyprzedziła takich konkurentów jak Audi A4, Ford Mondéo, Peugeot 406, Opel Vectra i Citroën C5:

1- VW Passat - 14,1 %
2 - Renault Laguna - 12,3 %
3 - Audi A4 - 11,5 %
4 - Ford Mondeo - 10,7 %
5 - Peugeot 406 - 6,9 %
6 - Opel Vectra - 6,9 %
7 - Citroën C5 - 6,6 %

Powodzenie Laguny II to kombinacja wielu czynników, przede wszystkim stylistyki, zaawansowanych technologicznie elementów wyposażenia, zalet w zakresie komfortu i zachowania pojazdu na drodze, ale również wysokiego poziomu bezpieczeństwa biernego. Model ten jest jak dotychczas jedynym samochodem w Europie, który uzyskał wyjątkową ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Atuty te uzupełnia szeroka gama silników, w szczególności turbo diesel Common Rail. Po wprowadzeniu wersji 2.2 dCi, w ofercie są obecnie dostępne 4 silniki: 1.9 dCi 100 KM / 200 Nm z mechaniczną, pięciostopniową skrzynią biegów, 1.9 dCi 110 KM / 250 Nm i 120 KM / 270 Nm turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową skrzynią mechaniczną oraz szesnastozaworowy 2.2 dCi 150 KM turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów.

Nowa jednostka napędowa 2188 cm3 turbo diesel, z układem bezpośredniego wtrysku Common rail i szesnastozaworową głowicą, została zamontowana po raz pierwszy w Renault Espace we wrześniu 2000 r. W silniku 2.2 dCi wprowadzono liczne zmiany, mające na celu zwiększenie osiągów i optymalne dostosowanie go do modelu Laguna II. Dzięki maksymalnej mocy podniesionej do 110 kW (150 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu zwiększonemu do 320 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowej od 1750 obr./mn do 3000 obr./mn, silnik ten zapewnia komfort prowadzenia samochodu znacznie przewyższający średnią w ofercie konkurencji. Wersja ta współpracuje z sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów, pozwalając również zmniejszyć zużycie paliwa do zaledwie 6,3 l / 100 km w europejskim cyklu mieszanym. Przy pełnym baku Laguna II 2.2 dCi umożliwia pokonanie aż 1100 km, bez dolewania paliwa.

Dzięki wprowadzeniu Laguny II w wersji 2.2 dCi, Renault ma nadzieję utrwalić swoją pozycję lidera na rynku francuskim i umocnić rozwój na rynku europejskim.
Głos Wybrzeża

Opinie (27) 2 zablokowane

  • Ciekawe kiedy ten wtżyłowany dieselek po jakim przebiegu będzie nadawał się doremontu? Jeżeli robi się diesla tak wyżyłowanego to trzeba materiałów drogich a to by się nie opłaceło więc cieszmy się puki jest na lichniku poniżej 100000km.

    • 0 2

  • wysilony?

    Uważasz że ten diesel jest wysilony? To co powiesz na 1.9 TDI 160KM u Seata Ibizy Cupra?

    Albo na 1.9 CDTI Opla?

    Zastanów się najpierw a potem pisz.

    • 0 0

  • gówniane auto:(:(:(

    za małe pieniądze gowniane auto wybucha!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • renault laguna 2,2dci (1)

    mam go od nowości i sporo napraw klimatyzacja i ciągle zamek tylnej klapy. pozadym jak na diesla 27000 sporo dymi. (od samego początku). najbardziej przy ruszaniu bez dużych przeciążen. moze ktoś miałpodobny probem\\
    mariusz@sterowce.com

    • 0 0

    • Kopcenie Laguny 2.2dci

      Witam ,?Jestem również posiadaczem Laguny 2.2 dci,
      i tez się zastanawiałem dlaczego tak kopci, ale
      po waszych wypowiedziach widzę że to normalne.
      Każdy posiadacz uskarża się na to samo , czyli wszystko jest ok

      Pozdrawiam.. .
      Mile widziany komentarz

      • 0 0

  • LAGNE ALE AWARYJNE

    MAM LAGUNĘ Z 2003 R WERSIA INITIALE Z DISLEM 2,2 DCI PO NAPRAWIE SILNIKA PANEWKA NAROBIŁA BAŁAGANU I ROZWALIŁA WAŁ. TO POTEM WYNIANA TURBINY I ZAWORU EGR I NA KONIEC ZABLOKOWANA SKRZYNIA BIEGÓW. ŻYCZĘ POWODZENIA DLA WŁAŚCICIELI LAGUNY II Z DCI 2,2 POZDRAWIAM PAWEŁ

    • 0 0

  • ŁADNE ALE AWARYJNE

    PS SORKI ZA LAGNE

    • 0 0

  • zal mi was (2)

    moja Laguna od nowosci, a mam ja od 2003r spisuje sie znakomicie, wczesniej jezdzilem honda accord i passatem i potwierdzaja sie opinie innych uzytkownikow - nigdy wiecej japonskiego i niemieckiego badziewia nie wezme, wracaja do Laguny to cenie sobie w niej przede wszystkim moment obrotowy 320Nm ktory daje duza frajde przy wyprzedzaniu (przy wcisnieciu gazu przy predkosci 160km/h czuc jeszcze jak plecy wtulaja sie w fotel, no i przy 180km/h wrzucam sobie 6 bieg - oczywiscie lato i bwodnica:-) milo patrzec na swiat przez szyby mojej kochanej Lagunki, a tym wszystkim malym ludzikom krytykujacym Renault zycze zeby w koncy bylo ich stac na auto po pewnie w zyciu nie mieli stad te bajeczki przekazywane poczta pantoflowa tak im przypadly do gustu, albo poprostu bujaja sie starymi niemieckimi szrotami poniekad japonskimi
    pozdrawiam prawdziwych kierowcow a sobie zycze szerokiej drogi i pamietajcie wolno wcale nie znaczy bezpiecznie:-)

    • 3 2

    • Zgadzam sie. Mam lagune z 2002 roku. Komfoert i do0skonałe przyspieszenie. Trzeba buło wymienic koła zamachowe po 180 tys. km i inne drobne rzeczy. jechalem niemieckim barachkem au di A6, wporównaiu do Laguny to ciasne, brzydkie i powolne auto.

      • 0 0

    • Do anty Japońskiego...

      Wiem że ten post już dawno został napisany ale czy wiesz kolego że ten silnik 2,2dCI który pracuje w Twej Lagunie to jest silnik który Nissan pakuje do swojej Primery?? Więc nie wiem czy mi również nie będzie żal Ciebie - z całym szacunkiem...

      • 1 1

  • prawda

    zgodze się z tym kolesiem co tak chwalił lagune wspaniałe autko też nią jeżdzę i nie oddał bym jej za żadne inne niemieckie lub japońskie gów..... a pozatym wymieniłem w swoim życiu pare samochodów i jak kupiłem lagune jeszcze ta starą z 96 roku to stwierdziłem że nie ma lepszego samochodu a potem wymieniłem tą starą na nowa, i myśle że to był najlepsze co mogłem zrobić żegnam

    • 1 0

  • Raf

    Witam i potwierdzam że laguna II i to w dodatku 2.2dci naprawdę samochód na poziomie....jeśli dbamy i odpowiednio się z nią obchodzimy to zamiata jak ta lala....a co do felerów to które autko ich nie posiada..Pozdrawiam wszystkich posiadaczy 6 biegowej lali.....

    • 1 0

  • Mirek (1)

    Czy zdarza wam się że 2.2 dci zakopci czasami nie co mocniej...szczególnie jak jeżdzimy spokojnie a póżniej ogień oczywiście na dobrze zagrzanym silniku....????

    • 10 1

    • Laguna 2.2dci

      Witam , jeśli chcesz pogadać o lagunie , podaję swój e-mail " bmartinez@poczta.onet.pl "

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane