• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lambo w Polsce i w Trójmieście

BawoMart
8 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Mamy w Polsce już oficjalnie salony takich marek jak Bentley, Aston Martin, Rolls-Royce, Ferrari i Maserati. Teraz do otwarcia przedstawicielstwa w Warszawie szykuje się legendarne Lamborghini.



Należące obecnie do Volkswagena, sławne włoskie Lambo to (prawie) ostatnia wielka marka samochodów, nieobecna na polskim rynku. Jej pojawienie się to logiczna konsekwencja wyjątkowo dobrej sprzedaży samochodów segmentu premium na polskim rynku.

Tylko w listopadzie ubiegłego roku Polacy kupili i zarejestrowali 2 155 aut z najwyższej półki, czyli o 13,48 proc. więcej w porównaniu z wynikami sprzed roku. Od stycznia do listopada 2013 roku zarejestrowano u nas 23 308 sztuk aut marek premium, o 12,54 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marek premium w całym rynku wyniósł 8,29 proc.

Warto też przyjrzeć się bliżej sprzedaży samochodów w grupie superpremium. Według instytutu Samar, od stycznia do listopada 2013 roku zarejestrowano nad Wisłą siedemnaście sztuk Maserati, szesnaście Bentleyów, piętnaście Ferrari i osiem Aston Martinów. Drugie tyle aut kupionych w supermarkowych salonach w Polsce kupiono i zarejestrowano za granicą.

Obecnie po polskich drogach porusza się 45 aut marki Lamborghini w wieku do 10 lat. Najwięcej, 31 sztuk, to Gallardo, mieliśmy także dwanaście sztuk Murcielago i dwa Aventadory.

W Trójmieście można spotkać kilka sztuk modelu Gallardo. Auto, które rozbiło się w marcu ubiegłego roku w Sopocie, nie było zarejestrowane w Polsce.

W Trójmieście mamy kilka sztuk modelu Gallardo. Ten model zyskał na naszym terenie popularność, także z innego powodu - kierujący Gallardo zakończył karierę jednego egzemplarza w marcu ubiegłego roku na sopockim słupie, potrącając przy okazji rowerzystę.

Po pomorskich drogach porusza się też czarny Aventador, który parkuje zazwyczaj w Straszynie. Właściciel wystawił samochód do sprzedaży, życząc sobie za bolid pochodzący z 2012 roku 1 799 999 zł.

W prywatnej kolekcji znajduje się też model Uracco, produkowany w latach 1972-1979. Według Marka Szybilskiego, szefującego na co dzień trójmiejskiemu oddziałowi AMG, pojawienie się w Polsce przedstawicielstwa Lambo, a co za tym idzie, uruchomienie serwisu, na pewno przyczyni się do wzrostu popularności marki, tak w segmencie samochodów nowych jak i używanych. Tak samo było w przypadku Bentleya czy Ferrari, które po debiucie w Polsce w większej liczbie zjechały także do Trójmiasta.

Lamborghini na polu

Markę Lamborghini doskonale znają nie tylko miłośnicy supersportowych samochodów, ale także rolnicy. Lamborghini Trattori grupa SAME Deutz-Fahr Italia S.p.A to drugi po Fiacie największy we Włoszech producent ciągników rolniczych. Ma swoje przedstawicielstwa także w Polsce. W ofercie producenta znajdziemy dziesięć różnych modeli ciągników.

Ich produkcję rozpoczął urodzony w 1916 roku we włoskim Renazzo Ferruccio Lamborghini. Jako człowiek sukcesu mógł sobie pozwolić na Ferrari, nie był jednak do końca zadowolony z rozwiązań konstrukcyjnych, jakie oferował słynny producent. W tym celu miał spotkać się z Enzo Ferrari, by porozmawiać m.in. o wiecznie szwankującym sprzęgle w samochodach z Maranello. Enzo Ferrari producenta traktorów nazwał ponoć "wieśniakiem". Legendy mówią, że między panami miało też dojść do zakładu, kto potrafi wyprodukować lepszy samochód sportowy.

Urażony Lamborghini pokazał, że zna się nie tylko na pojazdach rolniczych. W 1963 roku w miasteczku Sant'Agata koło Modeny powstała firma Automobili Lamborghini SpA. Zatrudniono w niej najlepszych specjalistów, wcześniej związanych m.in. z Ferrari.

Ferruccio Lamborghini udowodnił, że wie, o czym mówi. Pierwszym modelem, jaki wyjechał z jego zakładów był zaawansowany technicznie jak na tamte czasy 350 GTV. Prawdziwą sensacją okazał się model Miura.

Przez lata Lamborghini wyprodukowało wiele kultowych samochodów (sama firma zmieniała właścicieli, a Ferruccio Lamborghini otarł się nawet o bankructwo). W czasach nam najbliższych wyobraźnię miłośników supersportowych pojazdów rozpalały m.in. modele Countach, Diablo, Murciélago, Gallardo czy Aventador.

Najnowsze Lamborghini to Huracan LP610-4, następca Gallardo. Liczba 610 w jego oznaczeniu oznacza liczbę koni mechanicznych drzemiących w 5.2-litrowym silniku V10. Nowe Lambo rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 323 km/h. Premierę Huracana zaplanowano na marzec br. podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie.
BawoMart

Opinie (107) ponad 10 zablokowanych

  • Polska i prawdziwie sportowe auta = pomyłka. (1)

    Przy naszych drogach każde popuszczenie wodzy fantazji może skończyć się śmiercią lub "przynajmniej" poważnym wypadkiem (Zientarski wie coś na ten temat... choć udaje, że nie pamięta). Na zachodzie, kierowcy liczący się z możliwością SPORYCH mandatów (Skandynawia, Szwajcaria itd.) mogą przynajmniej sprawdzić na co wydali taką sumę pieniędzy, dociskając pedał gazu na prostej jak stół drodze.

    • 13 2

    • Mają jeszcze tory, a jak nie u Nas jeden w Poznaniu...

      • 2 0

  • DeLorean DMC-12 (4)

    Jest nawet w Gdańsku DeLorean DMC-12 i wiem gdzie stoi!

    • 4 4

    • (1)

      To może niemów bo szkoda aby mu coś się stało Mów tym których możesz zainteresować takim samochodem Pozdrawiam.

      • 2 0

      • ok

        masz to u mnie!

        • 2 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Stoi na twojej półce wsrod kolekcji resoraków hot wheels :)

      • 0 3

  • polmozbyt (2)

    Auta lambogginii są piękne, szybkie i pobudzają wyobraźnię, ale bardziej ucieszyłbym się, gdyby salon oworzyła jakaś rodzima, polska marka. Obawiam się, że tego nie dożyję. Z krajów słowiańskich tylko Czesi stworzyli własne dobre marki - tj. śkoda i tatra. Polski przemysł nie może się dźwignąć od wojny, co chyba wynika z represji, jakim została poddana nasza inteligencja. Jedyny 100% polski powojenny seryjny samochód osobowy to syrena. Poza tym mieliśmy dwie dobre marki aut ciężarowych - tj. star i jelcz oraz ciągniki ursus. Reszta to auta licencyjne, kooperacje, prototypy - jak np. wars, który ukazał się w formie renault twingo.

    • 11 2

    • Skoda nalezy do vw i jest produkowana na slowacji kolo bratyslawy gdyby volkswagen nie przejol skody to byla juz prawie splajtowana

      • 2 0

    • i pomyliłeś beskida z warsem.

      do tego dodaj dacie i zastavy, które żyją :)

      • 1 0

  • Miałem takie - nie polecam (2)

    Wszystko jest super, naprawdę. Jedynie 3 wady:
    - siedzisz nisko jakbyś na krzesełku ziemniaki obierał,
    - miejsca za mało (no ale wiadomo, to sportowy samochód a nie luksusowy),
    - podwozie nonstop szoruje o asfalt, haczy o krawężniki (zwłaszcza przy parkowaniu przodem, na krawężnik nie sposób wjechać a na drogach o nagłym skosie można sobie zawisnąć. A ja nie cierpię odgłosu metalu szorującego asfalt.

    • 9 6

    • wtedy się obudziłeś w golfie II i nałożyłeś czapeczke z daszkiem

      • 16 4

    • szur szur drrrt

      Mój Mini też szoruje po leżących policjantach, więc co dopiero takie Lambo. Ale to trzeba wiedzieć i jeździć dostojnie :D

      • 1 2

  • Czy jest na polski rynek wersja z kratką i na gaz z silnikiem ponizej 2L ?

    Konicznie z silnikiem ponizej 2L bo wiadomow Polsce jest wysoka akcyza na samochody o poj powyzej 2L :D

    • 11 5

  • właściciel Aventadora ma bardzo ładnie wyposażony garaż (4)

    Aventador to nie jedyny cukiereczek. Pogratulować.

    • 9 0

    • też mam wyposażony (1)

      garaż - wiesz co mam na myśli ?

      • 0 4

      • W sensie, że ktoś często z tyłu ci parkuje?

        • 19 0

    • ...

      Chłop się dorobił.to ma,nie ma co zazdrościć,tym bardziej jak zbił fortunę uczciwie,a jak nie,to i tak miał głowę żeby się dorobić takiej kasy.

      • 7 0

    • monster group

      Kojarzysz stronę joemonster ? Demoty ? Kwejk i setka innych ? On jest ich właścicielem.
      Reklama dźwignią zysku z każdym klikiem na jego strony garaż się uzupełnia w nowe fury :)

      • 3 0

  • Kupiłbym, ale narty mi nie wchodzą ...

    • 11 1

  • Slaby moj saiciento by go wymiotl na wyboistych polskich drogach

    • 4 1

  • To teraz mogę odetchnąć z ulgą

    jak to dobrze że niedługo kończy mi się lokata to sobie taki kupie. Tylko czy belka mi zabierze 19% ? Chyba tak i boję się że nie wystarczy mi na nowe wahacze i amortyzatory przez te dziury w Polsce. Zamiast mieć cudne drogi to mamy cudne dziewczyny. Dobre i to. Chociaż patrząc na te z piętra +1 w Galerii B. tylko czekać aż Greenpeace obejmie je ochroną...

    • 1 3

  • Wygląda toto jak jakiś "hot wheels" albo inna powiększona zabawka...

    W sam raz dla dużych chłopców w kryzysie wieku średniego.

    Do budowania prestiżu poważnych, bogatych ludzi lepsze są jednak inne marki.

    • 1 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane