• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Land Rover Defender. Krótki też daje radę

Michał Jelionek
3 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (87)
Land Rover Defender Land Rover Defender

Świetnie jeździ po utwardzonej drodze, a jeszcze lepiej radzi sobie w terenie, i to tym bardzo wymagającym. Przed wami krótka wersja Land Rovera Defendera. Poznajcie ją bliżej.



"90" to krótka, trzydrzwiowa wersja Land Rovera Defendera. I choć jest to SUV, to raczej nie jest autem rodzinnym (dla rodzin zaleca się jednak dłuższe wersje - 110 i 130). Ale też nie po to został zbudowany. Krótki Defender jest genialnym wyborem dla osób kochających bezdroża i topienie terenówki w błocie. Z drugiej strony trzeba być bardzo zamożnym człowiekiem, żeby kupić za prawie pół miliona złotych Land Rovera Defendera, a następnie topić go w głębokim terenie.

Land Rover Defender Land Rover Defender

Silnik



Zacznijmy od silnika. Testowany egzemplarz został wyposażony w sześciocylindrową, 3-litrową jednostkę wysokoprężną o mocy 250 KM (600 Nm maksymalnego momentu obrotowego). To układ miękkiej hybrydy, którą wspomaga silnik spalinowy 48-woltową instalacją elektryczną. Silnik został zestrojony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, a moment obrotowy oczywiście rozdzielany jest na wszystkie koła. 250-konny diesel od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 188 km/h.

Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa wyniosło 10,5 l na 100 km. Ale przy spokojnej jeździe można zejść do 8 l.

Krótki Defender z tym silnikiem naprawdę świetnie jeździ po utwardzonych drogach. Waży ponad 2,3 t, ale jest żwawy i daje sporo frajdy z pozycji kierowcy. Ponoć w swoim naturalnym środowisku, czyli terenie, radzi sobie jeszcze lepiej. Z pewnością dużym atutem podczas walki w off-roadzie jest krótszy rozstaw osi.

Powrót Land Rovera Defendera Powrót Land Rovera Defendera

Land Rover Defender Land Rover Defender

Systemy wspomagające w terenie



Defender posiada m.in. zawieszenie sprężynowe (opcjonalnie pneumatyczne), 2-stopniową skrzynię rozdzielczą, asystenta ruszania na wzniesieniu, system dynamicznej kontroli stabilności (EPAS), system wspomagania ruszania na śliskiej nawierzchni, system zjazdu ze wzniesienia (HDC), elektroniczną kontrolę trakcji (ETC) czy system Terrain Response (zoptymalizowane tryby dla danych warunków jazdy).



Land Rover Defender Land Rover Defender

Wygląd



Dwa słowa o wyglądzie krótkiego Defendera. Moim zdaniem ta mała terenówka ma to "coś". Z jednej strony jest nowoczesna i designerska, a z drugiej nieco toporna, nawiązująca do swoich legendarnych przodków.

Trzydrzwiowy Defender wygląda zgrabnie. Zdecydowanie lżej od większego brata, który z kolei prezentuje się aż za bardzo ociężale. Ale stylistycznie, trzeba przyznać, Defender - czy to w krótkiej, czy też w długiej wersji - jest bardzo ciekawy.

Land Rover Defender Land Rover Defender
Krótka wersja Defendera mierzy 4583 mm długości (dla porównania wersja 110 - 5018 mm długości). Kąt natarcia wynosi 31,5 stopnia, kąt rampowy - 25,5 stopnia, a kąt zejścia - 35,5 stopnia. Maksymalna głębokość brodzenia to 850 mm.

Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji siedzeń jest symboliczna. To zaledwie 297 l. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększy się do 1263 l.



  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender

Wnętrze



Wnętrze Defendera - podobnie jak jego stylistyka - to także połączenie nowoczesności z pewnego rodzaju topornością. Świetnie to wyszło.

W kabinie czeka tu na nas centrum dowodzenia z dużym ekranem centralnym, wirtualnymi zegarami, stylowo wyglądającymi pokrętłami w kolumnie centralnej, masą gniazd USB i ogromnym podłokietnikiem. Smaczku dodają okna dachowe nad tylną kanapą.

Nie brakuje elementów nawiązujących poniekąd do poprzedniej generacji Defendera, jak chociażby odsłonięte śruby w drzwiach. Samo wnętrze zostało wykonane z naprawdę dobrej jakości, miękkich materiałów.

Na minus, niestety, wejście do drugiego rzędu przez przednie fotele. Jest ciasno - nie ukrywajmy.

  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender

Cennik



Wersji wyposażenia Defendera jest naprawdę dużo. W przypadku testowanego egzemplarza to wariant SE.

Cennik standardowej wersji krótkiego Defendera z 2-litrową benzyną pod maską startuje od kwoty 323 tys. zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 448 660 zł.

Auto do jazd testowych przekazała firma British Auto Zdunek.

  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender
  • Land Rover Defender

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (87)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane