• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Discovery zawitał do Gdańska

Michał Jelionek
8 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Premierowy pokaz nowego Discovery 5.


W środowy wieczór gdański przedstawiciel Land Rovera, dealer British Automotive, zaprezentował swoim klientom najnowszą, piątą odsłonę legendarnego Discovery.



Środowy pokaz odbył się w gdańskiej stacji British Automotive przy ul. Antoniego Abrahama 5 zobacz na mapie Gdańska. Przejeżdżając obok salonu nietrudno było domyślić się, jaki model będzie głównym bohaterem wieczoru. Przed wejściem do obiektu zaparkowała bogata, 27-letnia historia Land Rovera Discovery, czyli wszystkie poprzednie cztery odsłony tego kultowego SUV-a. Teraz nadszedł czas najnowszej, piątek generacji.

Konstrukcję w 85 proc. wykonano ze stopów aluminium, co przełożyło się na wyraźne odchudzenie pojazdu. Auto jest o 480 kg lżejsze od swojego poprzednika.
Zanim odsłonięto nowego Discovery, o swoich ekstremalnych ekspedycjach opowiedział gość specjalny - Sławomir Makaruk. To człowiek, który Land Rovera zna jak mało kto. W końcu w przeszłości uczestniczył w katorżniczym rajdzie offroadowym Camel Trophy. Po ciekawych wspominkach polskiego podróżnika przyszedł czas na drugiego gościa specjalnego, czyli Discovery V. Niestety tylko gościa, bo auto zawitało do Trójmiasta na jeden wieczór. Na stałe w salonie British Automotive pojawi się w lutym.

- Discovery V otwiera kolejny rozdział w długoletniej historii modelu. Auto może się pochwalić zupełnie nowymi technologiami, nowymi silnikami i nową jakością. Co istotne, konstrukcję w 85 proc. wykonano ze stopów aluminium, co przełożyło się na wyraźne odchudzenie pojazdu. Auto jest o 480 kg lżejsze od swojego poprzednika - zdradza Marek Dyktyński z British Automotive Gdańsk.
Na pierwszy rzut oka w piątej odsłonie Discovery można dostrzec przedłużoną wersję Discovery Sport.

- Rzeczywiście, stylistyka obu modeli jest bardzo zbliżona. Jako że Discovery Sport cieszy się sporą popularnością - producent postanowił pójść właśnie w tym kierunku. Klientom taki wygląd auta bardzo się podoba i myślę, że nowy Discovery również przypadnie im do gustu - dodaje.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
Klienci szykujący się do zakupu najnowszego Land Rovera będą wybierać między czterema jednostkami napędowymi: trzema dieslami i jedną benzyną. Niezbyt długą listę silników otwierają dwa 2-litrowe diesle o mocach 180 KM i 240 KM. Miłośnicy żwawszych jednostek wysokoprężnych powinni zastanowić się nad kupnem wersji TD6, czyli diesla o pojemności 3 litrów generującego moc 258 KM.

Ostatnią pozycją jest 3-litrowy "benzyniak" wytwarzający moc aż 340 KM, który pozwala na osiągnięcie "setki" w nieco ponad 7 sekund. Wszystkie jednostki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią.

- Discovery zawsze był samochodem terenowym i nic w tej kwestii się nie zmienia. To auto, które poradzi sobie w każdych warunkach. Świetnie sobie radzi w trudnym i wymagającym terenie, ale również na prostej jak stół autostradzie - stwierdza Dyktyński.
Nowy Land Rover Discovery piątej generacji. Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. asystenta wspomagania holowania, system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS), asystenta ruszania na wzniesieniu, układ zapobiegający dachowaniu (RSC), system wspomagania hamowania awaryjnego (EBA), system elektronicznej dystrybucji siły hamowania (EBD) czy system kontroli staczania ze wzniesienia (GAC).

Ponadto w mierzącym blisko 5 metrów SUV-ie znajdziemy aż 65 praktycznych skrytek i schowków, przestrzeń bagażową liczącą 1137 litrów (po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń) czy rozkładany na zewnątrz panel podłogi bagażnika, który udźwignie do 300 kg.

Ceny Land Rovera Discovery piątej generacji rozpoczynają się od 236 200 zł. W zamian klienci otrzymają najsłabszego, 180-konnego diesla. Za topową wersję należy zapłacić co najmniej 315 400 zł. Auta są dostępne w kilku wersjach wyposażenia: S, SE, HSE, HSE Luxury oraz First Edition. Discovery V można już teraz konfigurować i zamawiać. Pierwsze egzemplarze trafią do nowych właścicieli w marcu.

  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Gość specjalny - Sławomir Makaruk.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Przy salonie zaparkowały wszystkie cztery poprzednie generacje Discovery.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.
  • Nowy Land Rover Discovery piątej generacji.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (41)

  • tylko skoczę do bankomatu... (4)

    i lecę kupić sobie jednego :)

    • 13 1

    • Ty minimalisto!

      • 3 0

    • Beznadziejna prezentacja !!!!!! (2)

      Byłem , przykro to powiedzieć ale bardzo słabo to wypadło.

      • 0 1

      • (1)

        Nie wiedziałem, że zapraszają tam nawet tłuków, krórzy nie znają zasad interpunkcji.

        • 2 0

        • A czego się spodziewałeś? Auta z indyjską metką, czyli taki gorszy chinol, a salon wraz z szefową z czasów PRL'u...

          • 3 1

  • idealny na wycieczke

    zeby podziwiac z okna reprezentantow biedy z olszynki. troche tam wybojow to 4x4 jak znalazl. dobre przyspieszenie tez sie przyda, choc czesto wystarczy rzucic garsc monet w napastnikow.

    • 33 1

  • (1)

    patrząc na zdjęcie nr 18 mam nieodparte wrażenie, że taki kształt karoserii widziałem już w Saabie 95 kombi, nieco inne proporcje, ale jednak...

    • 21 0

    • co za paskuda

      i jeszcze robią z tego taki cyrk fuj.

      • 1 0

  • Ja jestem fanem autka Dacia Logan.

    • 22 3

  • (8)

    Terenowe to były Discovery I i II (po doposażeniu w CDL). Kolejne wersje to już zwykłe czopki na bulwar wypchane elektroniką, która padłaby na pierwszej przeprawie przez rzekę. Poza tym kto samochód za 300tys. wpakuje w błoto po klamki i przeczołga przez krzaki? Nawet lakierów teraz porządnych nie robią i o wysoką trawę się rysują.

    Dziwię się p. Makarukowi, że coś takiego jak w artykule firmuje swoim nazwiskiem, bo to auto z tym, którym jechał Camel Trophy na wspólną tylko nazwę, którą hańbi niemiłosiernie.

    • 20 4

    • tak, tak malkontencie. tak jak VW Golf z 90r.

      • 4 6

    • (5)

      "Mechanik" tobie takie historie opowidział?
      W trakcie serwisowania twojego b5 w jakiejs stodole pod Kartuzami?
      Czy może szwagier?

      • 5 7

      • Masz jakiś kontrargument czy chwalisz się swoją b5 pod Żukowem ? (4)

        Tak się składa, że miałem discovery 2 potem 3 - teraz jeżdżę 4 - i uwierz mi, że nowe modele nie nadają się do jazdy w terenie (chyba, że za teren uważasz polną drogę do domu za miastem) - to typowe samochody bulwarowe, które mają być komfortowe i wyglądać na drogie.... Są dobrze wyposażone, jest przeskok technologiczny i bardzo dużo elektroniki - ale uwierz, że żadne z tych aut (d3 i d4) nie nadają się na dalszą wyprawę poza asfalt. W tych autach jest tak wiele elementów, które mogą wysiąść podczas jazdy w terenie i przy braku dostępu do serwisu i komputera diagnostycznego z oprogramowaniem, że nie ma opcji wyjazdu np na Syberię albo w inne odległe od cywilizacji miejsce. pomijam już wrażliwość na paliwo - mam jeszcze starego Patrola Y60 - tym autem można jechać wszędzie - jest jak czołg / ciągnik rolniczy...czego nie można powiedzieć o d4.

        • 10 0

        • (3)

          To jaki obecnie produkowany samochód da radę to wszystko o czym piszesz???

          świat idzie dalej.

          • 0 0

          • (1)

            Z obecnie produkowanych? UAZ Hunter, Łada Niva.

            • 5 0

            • Jest jeszcze G w wersji off road, ale na to trzeba już górę siana ....

              • 3 0

          • Jest taki

            Terenowe auto legenda. Niestety trudno dostępne u nas ze względu na głupkowate normy EURO. Na naszym kontynencie dostępne tylko w imporcie prywatnym lub u jedynego dealera - Toyota Gibraltar.

            • 4 0

    • na prezentacji Makaruk pokazywał zdjęcia

      i sam był zaskoczony, że discovery sport można przetyrać. O ile dla mnie to też zabawka na miasto i polną ośnieżoną drogę to faktem jest, że Makaruk pisząc książkę o jeździe 4x4 discovery sport też miał i też je przeciągnął. I dało radę.

      • 0 1

  • Kierowca (2)

    Super auto, pewnie osiągi też.
    Jest inne niż te wszystkie X5, Q7 czy Cayenne.
    Kklasyka, klasyka klasyka

    • 10 5

    • Taa.. (1)

      Auto może i super. Nie wiem, nie widziałem. Ale jeśli chodzi o klasykę, to klasyczna jest już tylko nazwa. Jakoś tak serce mi płacze jak patrzę na kolejnych, plastikowych następców dawnych, prawdziwych, solidnych i kanciastych terenówek. Takie czasy. Stary się robię...

      • 7 0

      • jeżdziłem discovery4. Słabo pracujący skrzynia biegów, slabe osiągi. Pali ponad 20l/100 . Q7 kupisz podobnej cenie...

        • 0 0

  • Czy w pakiecie jest wliczone szkolenie z obsługi zestawu głośnomówiącego dla ciemniaków, którzy tym się stale poruszają z telefonem w dłoni?

    • 10 2

  • (4)

    Już na siłę wprowadzają te nowe modele. Kobyła ten discovery. Duże koła a jednak małe do całej przerośnietej budy.

    • 10 0

    • to tylko 20, można zamówić 22 i będzie już lepiej wyglądać

      • 1 1

    • (1)

      Zgadza się
      Zadbane b5 na ładnych alusach i z dziennymi ledami wygląda lepiej

      • 2 3

      • Nie b5 a e46 330xd. Chciałbyś takie zaufaj mi i sobie.

        • 0 2

    • Gdzie ten stary Land?

      Poprzedni model ze swoją kanciastą sylwetką był ponadczasowy i elegancki. Obecny wygląda jak droga, przerośnięta Dacia Lodgy. Naprawdę szkoda.

      • 0 0

  • 3.0 benzyna z mechanicznym doładowaniem mmmmm:)

    • 3 0

  • Wstydził bym sie tym pokazać ludziom

    Ładniejszy juz b5 w tdi

    • 2 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane