- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (188 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (151 opinii)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (89 opinii)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 5 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
- 6 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
Legendarne limuzyny PRL-u w Gdańsku
Z naszą kamerą asystowaliśmy podczas ustawiania pojazdów we wnętrzach Galerii Bałtyckiej.
Dokładnie czterdzieści lat temu, 6 czerwca 1973 roku z taśmy montażowej Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej wyjechał premierowy model Fiata 126p w naszym kraju. Wielu Polaków z utęsknieniem spogląda na piękne czasy polskiej motoryzacji. W Galerii Bałtyckiej zaprezentowano właśnie wystawę "Moto Legendy PRL-u".
- Chcielibyśmy wszystkich klientów Galerii Bałtyckiej zaprosić na wystawę ikon motoryzacyjnych PRL-u. Każdy znajdzie swojego cukiereczka, coś dla siebie. Wszystkie modele prezentowanych aut są w doskonałej kondycji - zachęca organizator wystawy Piotr Gałka.
Na dwóch kondygnacjach Galerii Bałtyckiej, w sumie przez dziesięć dni (06.06 - 16.06) kultowe auta prezentowane będą w specjalnie zaaranżowanych punktach nawiązujących do czasów PRL-u. Każdy zainteresowany będzie mógł skrupulatnie przyjrzeć się takim pojazdom jak Fiat 126p, Fiat 125p, Syrena 105, Zastava 1100p, Polonez Coupe, Warszawa i ZSD Nysa.
Zwiedzający będą mieli okazję wspomnieć ówczesny "zestaw wakacyjny", czyli pierwszą przyczepę kempingową "Niewiadów N126" z 1973 roku podczepioną do "malucha". Wielu Polaków właśnie w taki sposób podróżowało na wymarzone wakacje do Bułgarii.
Wystawę uzupełnią jednoślady: motorower Komar i motocykl WSK.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (58)
-
2013-06-06 23:38
a te uchwyty ładnie niszczą zawieszenia tych aut
auta do naprawy po takim wiszeniu
- 2 5
-
2013-06-07 03:20
(1)
Kupa złomu to jest moje zdanie w tych czasach co robili poloneza warszawe robili bmw mercedesy gdzie mialy klime automatyczna skrzynie dlatego bardziej wole motory bo motocykle dorownywaly zachodnim marka junak shl a samochody tp guwno ruskie zabraniali prodokowac warszawa to ruska pabieda
- 7 3
-
2013-06-08 14:26
a co teraz SWOJEGO produkują Polacy? nie pisz mi tylko o fiacie w tychach lub oplu w gliwicach, bo powiedzieć o nich że sa Polskie to tak samo jakby powiedzieć o obozie w Oświęcimiu że był Polski.
- 2 1
-
2013-06-07 05:51
Eufemizm
Legendarne do tego limuzyny z PRL.Przecież to były co najwyżej przyrządy do jeżdżenia lub jak w przypadku 126 taczki z dachem.Legendarne / a co u Niemców czy Angoli? Ano u nich mozna było kupić np 125 za 340 funciaków .Dobra nazwijcie to samochody systemu socjalizmu 45-89.Wtedy młodzież bedzie wiedziec gdzie był trup pogrzebany , a dodajcie też kilka zabytków z Europy i USA dla porównania.
- 3 2
-
2013-06-07 08:52
Fajna sprawa te auta.
- 1 0
-
2013-06-07 09:03
Mało kto miał wówczas samochód. (1)
Teraz na 1000 mieszkańców przypada średnio 495 samochodów. Są województwa, czy też miasta gdzie jest ich więcej bądź mniej, ale średnio i tak co druga osoba ma samochód. W 1976 roku, na 1000 mieszkańców Polski przypadało zaledwie 40 samochodów. Zatem mało kto mógł podróżować w ten sposób. Większość ludzi na wczasy jeździła pociągiem i PKS-em.
- 6 0
-
2013-06-08 14:28
i to było ok. kogo nie było stać na samochód ten poginał PKSem, motorem albo rowerem. teraz byle obrzęba stać na auto i przez to mamy korki na drogach i drogie paliwo na stacjach.
- 0 0
-
2013-06-07 09:08
(2)
Czy piszący artykuł wie co oznacza słowo limuzyna?
- 4 1
-
2013-06-07 09:40
ironia
Chyba logiczne, że jest to ironiczne określenie.. wyluzuj trochę..
- 1 0
-
2013-06-08 01:35
cóż
w latach 70 i 80tych nimi były, jaki system takie limuzyny, to jest część naszej wspólnej narodowej historii, nie jeden bzykał w maluchu (a był to wyczyn) czy zliczył poślizg Polonezem (wtedy o drifcie nikt nie słyszał), albo pił z kolegami wódkę w lesie w dużym Fiacie, albo zakatował malucha.... ehhhh wspomnienia
- 1 0
-
2013-06-07 11:12
Polonez byl bezpieczniejszy niz auta zachodnie....
..."Znam przypadek zderzenia poloneza 1500 z maszyną rolniczą do rozrzucania obornika na polu z prędkością około 90km/h z którego wszyscy wyszli bez urazu"...
I nawet nie smierdzieli?- 5 1
-
2013-06-07 14:36
(1)
kiedyś kupowaliście demoludy, bo nie było innego wyboru, dziś - bo na nic innego was nie stac
- 2 1
-
2013-06-09 11:54
to kup sobie demoluda
w dobrym stanie, wiem eksportuję powtarzam EKSPORTUJĘ takiego typu auta do Niemiec i Belgii na zamówienie (oczywiście tylko w bdb stanie) i z tego mam większą kase niż z importu używanych śmietników od turków którym prawdopodobnie jeździsz
- 0 0
-
2013-06-07 16:20
Na takie auta działacze komunistyczni dostawali talony. (1)
Można było kupić w Peweksie za tzw. waluty , lub kupić na giełdzie za trzykrotność wartości dla towarzyszy.
- 1 0
-
2013-06-10 10:16
A dzisiaj jestem zasłużonym działaczem ZChN i PiS i guzik mam z tego - żadnego talonu albo sklepu z zółtymi firankami. Chromolę taką demokrację.
- 0 0
-
2013-06-08 10:48
ciekawe jak będa wyglądały hondy i inne nowe auta za 40 lat ? ja mam starego malucha i smigam nim do dziś teraz tylko hobbistycznie ale śmigam a 2 letni nissan ma wymienione już cżsci za ok 20 tys całe szczęscie ze na gwarancji reasumując jadroszsza częsć do malca kosztuje 100 zł a 90 % częsci kosztuje 30 zł
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.