Wiadomości

Lexus IS. Samuraj po operacji

Najwięcej punktów Lexus IS zbiera za wygląd.



Lexus IS przeszedł poważną operację, po której japoński pacjent jest w o wiele lepszej kondycji. Wreszcie zaczął porządnie jeździć, a i wygląda też zdecydowanie lepiej.



Do tej pory Lexusy były najdroższymi konsolami do gier. Oferowały podobne wrażenia z jazdy, jak urządzenie, na którym odpalono chociażby "Need for speed". Lexus idealnie izolował kierowcę od wszelkich sygnałów płynących z drogi. Dzięki temu zapewniał nawet ponadprzeciętny komfort, jednak wymagający kierowcy mogli czuć spory niedosyt.

Teraz Lexus nareszcie zaczyna żyć. Co prawda do poziomu konkurencji spod znaku BMW czy Audi sporo mu jeszcze brakuje, mimo iż ci dwaj producenci akurat zaczynają wjeżdżać na drogę, z której Lexus skręcił, czyli poświęcania frajdy z jazdy na rzecz komfortu podróżowania.

Nowy IS oferuje teraz chociażby wystarczająco twarde sportowe zawieszenie, dzięki czemu szybkie pokonywanie łuków z wykorzystaniem możliwości jakie daje tylny napęd, jest satysfakcjonujące. Poprawiono też układ kierowniczy i sztywność karoserii. Czuć, że nawet po wyłączeniu, elektroniczna smycz w postaci ESP czuwa, na tyle jednak nienachalnie by można było odrobinę pozamiatać tyłem. Do tego też wręcz zachęca bojowo wystylizowana wersja F Sport.



Lexus IS, zwłaszcza w wersji hybrydowej, nie jest jednak narzędziem do driftu. Ten precyzyjnie prowadzący się sedan zachęca raczej do spokojnego i komfortowego przemieszczania się, wykorzystując zalety napędu hybrydowego. Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra oraz jednostka elektryczna generują łącznie 223 KM. IS 300h spala średnio ok. ośmiu litrów benzyny na setkę. Co ważne IS oferuje też przyzwoite przyspieszenia w trybie "eco".

Niskoprofilowe opony i wiszące prawie tuż nad ziemią zawieszenie sprawiają, że nowy IS nadaje się wyłącznie na dobre drogi. Dla eleganckich felg ISa wrogiem jest każda dziura i krawężnik. To ogranicza nieco praktyczność auta.

Dzięki modyfikacji płyty podłogowej, Lexus IS jest teraz o wiele przestronniejszy. Zwiększenie długości o 8 cm i powiększenie rozstawu osi o kolejne 7 cm, sprawiło, że z tyłu wygodnie zmieszczą się teraz dwie osoby. Jeśli nie mają gabarytów koszykarzy, nie będą narzekać na ilość miejsca.

W środku ISa znajdziemy sporo nawiązań do supersportowego modelu LFA. Przypomina go zarówno tunel środkowy jak i czołowy zestaw wskaźników, których wygląd możemy nieco modyfikować. Ergonomia w IS 300h jest bez zarzutu, przeszkadza tylko brak schowka na konsoli środkowej.

Lexus IS 300h to samochód dla tych, którzy oszczędnie chcieliby jeździć luksusowym sedanem, a których nadal drażni diesel pod maską. To dla nich jest właśnie napęd hybrydowy. Ten firmowany przez Toyotę to obecnie chyba najbardziej dojrzała konstrukcja. Oprócz zaawansowanych rozwiązań w niczym też nie ogranicza już praktyczności, w postaci np. zmniejszonego bagażnika, w którym trzeba było ukryć dodatkowe ogniwa.

Lexus stara się mieć swój charakter i styl. Kto szuka samochodu dającego głównie przyjemność z jazdy, salon Lexusa może pominąć. Komu miły jest kompromis komfortu z namiastką sportowych doznań podkreślonych wyrazistą stylistyką, tego do zakupu Lexusa absolutnie nie będziemy zniechęcać. To może zrobić tylko cena, która jest aż za bardzo premium. Za hybrydową wersję F Sport trzeba zapłacić minimum 227 700 zł.

Samochód do testów udostępniony przez Lexus Trójmiasto, przedstawiciela marki w Trójmieście.

Opinie (29) 5 zablokowanych

  • Nareszcie

    projektanci Lexusa wzieli sie do roboty i zaprojektowali ciekawe auto, a nie jakąś rozciągniętą Corollę mającą udawać luksusowy samochód.
    W środku tak sobie, osobiście nie podobają mi się te "schody" w środkowej konsoli. Auto w środku nie wygląda luksusowo ...
    Jesli chodzi o właściwości jezdne, to problem w tym, ze dopoki Lexusy beda projektowane z mysla o amerykanskich autostradach a nie europejskich drogach, to samochod nie bedzie dawal wrazenia z jazdy, bo tam wszystkie w USA wszystkie drogi proste, tak wiec po co pracowac nad układem jezdnym.

    • 8 5

  • Ładne auto.

    Jestem co prawda anty-hybrydowy, ale przy tym designie nie ma to znaczenia ;)

    • 3 1

  • zero widzy pismaki (4)

    jaki silnik czterocylindrowy? v6 to r4?

    • 4 8

    • (1)

      W hybrydzie nie ma v6. Jest zwykła czterocylindrówka.

      • 5 0

      • 4 cylindry

        w hybrydzie jest rzedowa 4cylindrowka + 2 elektryczne
        V6 jest w wersji 250

        • 7 0

    • skąd to się bierze

      że taki jesteś przekonany o własnej mądrości, że twoim pierwszym odruchem jest obrażać tego, który napisał ten tekst? Nawet gdyby się pomylił, to musisz jad na niego od razy wylewać i od pismaków wymyślać?

      To co teraz z tobą zrobić, skoro zachowałeś się jak buc, który nie ma racji?

      • 6 1

    • do uae

      Głupio cieciu,co?

      • 2 1

  • design obok nowej BMW 3 i Mazdy 6 powala (3)

    Zrobili cos pieknego. Wnetrze tez szal wentyla, blizej mu do pierwszego fenomenalnego ISa niz do drugiej pomylki. Jedyne do czego moglbym sie przyczepic to osiagi. Sa takie jak przecietna w klasie, ale od BMW czy chocby mazdy znaczaco odstaja. 220 koni i ponad 8 s do stowki hmmmm :(

    • 11 2

    • bzdura (2)

      piszacy twierdzi ze lexusowi sporo jeszcze brakuje do bmw, audi......slepiec dalej zyje prehistoria. w motor trend, motorweek, car&driver, nowy is wygrywa w porownaniu z bmw,audi, merc, cadillac ats. kolejny gosc sluchajacy niemieckej prasy, you looser

      • 7 6

      • przeca napisalem ze dorownuje

        Problemem sa tylko osiagi. Ponad 8s do 100 przy 220 koniach rewelacja nie jest. I tylko to. Przydalyby sie jeszcze jakies mocniejsze silniki

        • 6 0

      • wygrywa

        ale chyba z BMW serii 1 .. Ja tez sledze zchodnia prase (brytyjska nie niemiecka) i tez tam mowia, ze Lexus odstaje od niemieckiej trojki

        • 1 5

  • ranczerzy z kartuz golfami 3 śmigają a nie lexami.............

    ....generalnie fajna fura ale za dużo plastiku.....

    • 9 0

  • środek auta wygląda jakby już miał 10 lat .... (4)

    i jeszcze to GKA. Tylko czekać jak wieśniaki zaczną leksusami jeździć.

    • 15 4

    • a ty malowany buraku z rejestracją GD...

      spłacaj swoje BMW...

      • 0 0

    • lepsze wnetrze

      Lepsze wnętrze mają więksi bracia IS 300H. To kwestia kasi...

      • 0 0

    • a ty pewnie koles z wielkiego miasta,tata auto kupił. leasing GD lub GA. Elegancko!

      • 0 0

    • chyba nie siedziałeś i nie kierowałeś by takie bzdury pisać

      No tak bo teraz sama hołota mieszka w mieście

      • 0 0

  • 8 litrow na 100 KM ??? a naprawde pewnie 10

    • 6 7

  • (3)

    5.5l/100 po warszawie
    żadne 10

    • 6 2

    • 3 tygodnie (2)

      3 tygodnie ( 1750km) jazdy IS 300h dały rezultat: 5 l/ 100km. Przy mocy 225KM i dobrym starcie spod lamp.

      • 1 0

      • mam to auto i wiem ile pali (1)

        jeździłem jak ostatni kapelusz że mnie wszystkie matizy wyprzedzały i niżej 9 nie zszedłem. to też dobry wynik ale 5 to sciema. przy normalnej jezdzie to auto pali 12 w miesice

        • 1 1

        • widac

          Widać że nikt z was tym nie jeździ naprawdę is 300h pali lekko poniżej 7 litrów
          Tak samo w mieście jak i poza jedynie pomykajac po autostradzie spalanie rośnie ok. 8,5 litra przy 160-180 km/h 5 litrów jest nieosiągalne tak samo jak 9 nie wiem jak ostro trzeba jeździć by 9 osiągnąć co innego is 250 pewnie z 4 litry więcej

          • 0 0

  • PIĘKNE LEKSUS (2)

    Piękne auto - jak ktoś obserwuje tą markę to wie, że ten grill będzie we wszystkich modelach. Ja jestem osobiście zadowolony z wysokich standardów w nowym serwisie autoryzowanym w Chwaszczynie - tam dali radę z moją śmierdzącą klimatyzacją - pozdrawiam Pana z biura obsługi klienta( miły - uśmiechnięty) i telefon na czas niebo a ziemia w porównaniu do tego serwisu który był w orłowie - na całe szczęście już tam nie muszę jeździć.

    • 9 1

    • Ten przód już jest bardzo zbliżony do Lexusa LF NX.
      Stylistyką wyprzedzają znacznie europejskie marki.

      • 1 0

    • uwaga kryptoreklama

      Pozdrawiam salon

      • 0 0

  • dziwne komunikaty na ekranie po polsku i po angielsku ?

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane