- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (296 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (221 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (100 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Lexus IS przeszedł poważną operację, po której japoński pacjent jest w o wiele lepszej kondycji. Wreszcie zaczął porządnie jeździć, a i wygląda też zdecydowanie lepiej.
Do tej pory Lexusy były najdroższymi konsolami do gier. Oferowały podobne wrażenia z jazdy, jak urządzenie, na którym odpalono chociażby "Need for speed". Lexus idealnie izolował kierowcę od wszelkich sygnałów płynących z drogi. Dzięki temu zapewniał nawet ponadprzeciętny komfort, jednak wymagający kierowcy mogli czuć spory niedosyt.
Teraz Lexus nareszcie zaczyna żyć. Co prawda do poziomu konkurencji spod znaku BMW czy Audi sporo mu jeszcze brakuje, mimo iż ci dwaj producenci akurat zaczynają wjeżdżać na drogę, z której Lexus skręcił, czyli poświęcania frajdy z jazdy na rzecz komfortu podróżowania.
Nowy IS oferuje teraz chociażby wystarczająco twarde sportowe zawieszenie, dzięki czemu szybkie pokonywanie łuków z wykorzystaniem możliwości jakie daje tylny napęd, jest satysfakcjonujące. Poprawiono też układ kierowniczy i sztywność karoserii. Czuć, że nawet po wyłączeniu, elektroniczna smycz w postaci ESP czuwa, na tyle jednak nienachalnie by można było odrobinę pozamiatać tyłem. Do tego też wręcz zachęca bojowo wystylizowana wersja F Sport.
Lexus IS, zwłaszcza w wersji hybrydowej, nie jest jednak narzędziem do driftu. Ten precyzyjnie prowadzący się sedan zachęca raczej do spokojnego i komfortowego przemieszczania się, wykorzystując zalety napędu hybrydowego. Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra oraz jednostka elektryczna generują łącznie 223 KM. IS 300h spala średnio ok. ośmiu litrów benzyny na setkę. Co ważne IS oferuje też przyzwoite przyspieszenia w trybie "eco".
Niskoprofilowe opony i wiszące prawie tuż nad ziemią zawieszenie sprawiają, że nowy IS nadaje się wyłącznie na dobre drogi. Dla eleganckich felg ISa wrogiem jest każda dziura i krawężnik. To ogranicza nieco praktyczność auta.
Dzięki modyfikacji płyty podłogowej, Lexus IS jest teraz o wiele przestronniejszy. Zwiększenie długości o 8 cm i powiększenie rozstawu osi o kolejne 7 cm, sprawiło, że z tyłu wygodnie zmieszczą się teraz dwie osoby. Jeśli nie mają gabarytów koszykarzy, nie będą narzekać na ilość miejsca.
W środku ISa znajdziemy sporo nawiązań do supersportowego modelu LFA. Przypomina go zarówno tunel środkowy jak i czołowy zestaw wskaźników, których wygląd możemy nieco modyfikować. Ergonomia w IS 300h jest bez zarzutu, przeszkadza tylko brak schowka na konsoli środkowej.
Lexus IS 300h to samochód dla tych, którzy oszczędnie chcieliby jeździć luksusowym sedanem, a których nadal drażni diesel pod maską. To dla nich jest właśnie napęd hybrydowy. Ten firmowany przez Toyotę to obecnie chyba najbardziej dojrzała konstrukcja. Oprócz zaawansowanych rozwiązań w niczym też nie ogranicza już praktyczności, w postaci np. zmniejszonego bagażnika, w którym trzeba było ukryć dodatkowe ogniwa.
Lexus stara się mieć swój charakter i styl. Kto szuka samochodu dającego głównie przyjemność z jazdy, salon Lexusa może pominąć. Komu miły jest kompromis komfortu z namiastką sportowych doznań podkreślonych wyrazistą stylistyką, tego do zakupu Lexusa absolutnie nie będziemy zniechęcać. To może zrobić tylko cena, która jest aż za bardzo premium. Za hybrydową wersję F Sport trzeba zapłacić minimum 227 700 zł.
Opinie (29) 5 zablokowanych
-
2013-10-01 08:14
środek auta wygląda jakby już miał 10 lat .... (4)
i jeszcze to GKA. Tylko czekać jak wieśniaki zaczną leksusami jeździć.
- 15 4
-
2014-09-04 23:13
chyba nie siedziałeś i nie kierowałeś by takie bzdury pisać
No tak bo teraz sama hołota mieszka w mieście
- 0 0
-
2014-01-22 20:14
a ty pewnie koles z wielkiego miasta,tata auto kupił. leasing GD lub GA. Elegancko!
- 0 0
-
2013-10-09 14:11
lepsze wnetrze
Lepsze wnętrze mają więksi bracia IS 300H. To kwestia kasi...
- 0 0
-
2013-10-09 06:40
a ty malowany buraku z rejestracją GD...
spłacaj swoje BMW...
- 0 0
-
2013-12-16 01:18
Leksusiątko hybrydowe IS 300h
Autko całkiem przyjemne.Niestety pali 8 litrów choć miał palić 4,5. Przy mocnym wciśnięciu gazu skrzynia wyje co w tej klasy samochodzie nie powinno mieć miejsca.Generalnie fajny samochód choć za ta cenę spodziewałem się nieco więcej.
- 0 0
-
2013-10-01 21:18
PIĘKNE LEKSUS (2)
Piękne auto - jak ktoś obserwuje tą markę to wie, że ten grill będzie we wszystkich modelach. Ja jestem osobiście zadowolony z wysokich standardów w nowym serwisie autoryzowanym w Chwaszczynie - tam dali radę z moją śmierdzącą klimatyzacją - pozdrawiam Pana z biura obsługi klienta( miły - uśmiechnięty) i telefon na czas niebo a ziemia w porównaniu do tego serwisu który był w orłowie - na całe szczęście już tam nie muszę jeździć.
- 9 1
-
2013-11-11 10:34
uwaga kryptoreklama
Pozdrawiam salon
- 0 0
-
2013-10-03 13:45
Ten przód już jest bardzo zbliżony do Lexusa LF NX.
Stylistyką wyprzedzają znacznie europejskie marki.- 1 0
-
2013-10-01 15:57
(3)
5.5l/100 po warszawie
żadne 10- 6 2
-
2013-10-09 14:09
3 tygodnie (2)
3 tygodnie ( 1750km) jazdy IS 300h dały rezultat: 5 l/ 100km. Przy mocy 225KM i dobrym starcie spod lamp.
- 1 0
-
2013-10-26 19:34
mam to auto i wiem ile pali (1)
jeździłem jak ostatni kapelusz że mnie wszystkie matizy wyprzedzały i niżej 9 nie zszedłem. to też dobry wynik ale 5 to sciema. przy normalnej jezdzie to auto pali 12 w miesice
- 1 1
-
2013-11-11 10:31
widac
Widać że nikt z was tym nie jeździ naprawdę is 300h pali lekko poniżej 7 litrów
Tak samo w mieście jak i poza jedynie pomykajac po autostradzie spalanie rośnie ok. 8,5 litra przy 160-180 km/h 5 litrów jest nieosiągalne tak samo jak 9 nie wiem jak ostro trzeba jeździć by 9 osiągnąć co innego is 250 pewnie z 4 litry więcej- 0 0
-
2013-10-05 19:23
Oszczędny i elegancki
Był ładny w dniu zakupu, a po 3 tygodniach użytkowania jest jeszcze ładniejszy! Elegancja na 6.
Spalanie wynikowe, nie deklarowane IS300H od 4 do 5,5l /100km. To już czuje się w portfelu.
Jest trochę głośniejszy od większych braci, ale i tak trzeba uważać na ludzi i zwierzęta, bo nie słyszą silnika i wchodzą ze zdziwieniem na jadące wolno auto. Jest niski, to prawda i śnieżna zima będzie wyzwaniem.- 3 1
-
2013-10-03 09:50
mi sie podoba estetyka
ciekawe jakie wrazenia z jazdy
- 1 1
-
2013-10-01 21:57
dziwne komunikaty na ekranie po polsku i po angielsku ?
- 0 0
-
2013-09-30 20:42
design obok nowej BMW 3 i Mazdy 6 powala (3)
Zrobili cos pieknego. Wnetrze tez szal wentyla, blizej mu do pierwszego fenomenalnego ISa niz do drugiej pomylki. Jedyne do czego moglbym sie przyczepic to osiagi. Sa takie jak przecietna w klasie, ale od BMW czy chocby mazdy znaczaco odstaja. 220 koni i ponad 8 s do stowki hmmmm :(
- 11 2
-
2013-10-01 02:54
bzdura (2)
piszacy twierdzi ze lexusowi sporo jeszcze brakuje do bmw, audi......slepiec dalej zyje prehistoria. w motor trend, motorweek, car&driver, nowy is wygrywa w porownaniu z bmw,audi, merc, cadillac ats. kolejny gosc sluchajacy niemieckej prasy, you looser
- 7 6
-
2013-10-01 10:59
wygrywa
ale chyba z BMW serii 1 .. Ja tez sledze zchodnia prase (brytyjska nie niemiecka) i tez tam mowia, ze Lexus odstaje od niemieckiej trojki
- 1 5
-
2013-10-01 09:53
przeca napisalem ze dorownuje
Problemem sa tylko osiagi. Ponad 8s do 100 przy 220 koniach rewelacja nie jest. I tylko to. Przydalyby sie jeszcze jakies mocniejsze silniki
- 6 0
-
2013-10-01 08:57
8 litrow na 100 KM ??? a naprawde pewnie 10
- 6 7
-
2013-10-01 06:51
ranczerzy z kartuz golfami 3 śmigają a nie lexami.............
....generalnie fajna fura ale za dużo plastiku.....
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.