• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus IS. Samuraj po operacji

BawoMartDb
30 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Najwięcej punktów Lexus IS zbiera za wygląd.



Lexus IS przeszedł poważną operację, po której japoński pacjent jest w o wiele lepszej kondycji. Wreszcie zaczął porządnie jeździć, a i wygląda też zdecydowanie lepiej.



Do tej pory Lexusy były najdroższymi konsolami do gier. Oferowały podobne wrażenia z jazdy, jak urządzenie, na którym odpalono chociażby "Need for speed". Lexus idealnie izolował kierowcę od wszelkich sygnałów płynących z drogi. Dzięki temu zapewniał nawet ponadprzeciętny komfort, jednak wymagający kierowcy mogli czuć spory niedosyt.

Teraz Lexus nareszcie zaczyna żyć. Co prawda do poziomu konkurencji spod znaku BMW czy Audi sporo mu jeszcze brakuje, mimo iż ci dwaj producenci akurat zaczynają wjeżdżać na drogę, z której Lexus skręcił, czyli poświęcania frajdy z jazdy na rzecz komfortu podróżowania.

Nowy IS oferuje teraz chociażby wystarczająco twarde sportowe zawieszenie, dzięki czemu szybkie pokonywanie łuków z wykorzystaniem możliwości jakie daje tylny napęd, jest satysfakcjonujące. Poprawiono też układ kierowniczy i sztywność karoserii. Czuć, że nawet po wyłączeniu, elektroniczna smycz w postaci ESP czuwa, na tyle jednak nienachalnie by można było odrobinę pozamiatać tyłem. Do tego też wręcz zachęca bojowo wystylizowana wersja F Sport.

  • Lexus IS 300h F Sport
  • Lexus IS 300h F Sport
  • Lexus IS 300h F Sport
  • Lexus IS 300h F Sport
  • Lexus IS 300h F Sport
  • Lexus IS 300h F Sport
  • Lexus IS 300h F Sport
  • Lexus IS 300h F Sport
  • Lexus IS 300h F Sport


Lexus IS, zwłaszcza w wersji hybrydowej, nie jest jednak narzędziem do driftu. Ten precyzyjnie prowadzący się sedan zachęca raczej do spokojnego i komfortowego przemieszczania się, wykorzystując zalety napędu hybrydowego. Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra oraz jednostka elektryczna generują łącznie 223 KM. IS 300h spala średnio ok. ośmiu litrów benzyny na setkę. Co ważne IS oferuje też przyzwoite przyspieszenia w trybie "eco".

Niskoprofilowe opony i wiszące prawie tuż nad ziemią zawieszenie sprawiają, że nowy IS nadaje się wyłącznie na dobre drogi. Dla eleganckich felg ISa wrogiem jest każda dziura i krawężnik. To ogranicza nieco praktyczność auta.

Dzięki modyfikacji płyty podłogowej, Lexus IS jest teraz o wiele przestronniejszy. Zwiększenie długości o 8 cm i powiększenie rozstawu osi o kolejne 7 cm, sprawiło, że z tyłu wygodnie zmieszczą się teraz dwie osoby. Jeśli nie mają gabarytów koszykarzy, nie będą narzekać na ilość miejsca.

W środku ISa znajdziemy sporo nawiązań do supersportowego modelu LFA. Przypomina go zarówno tunel środkowy jak i czołowy zestaw wskaźników, których wygląd możemy nieco modyfikować. Ergonomia w IS 300h jest bez zarzutu, przeszkadza tylko brak schowka na konsoli środkowej.

Lexus IS 300h to samochód dla tych, którzy oszczędnie chcieliby jeździć luksusowym sedanem, a których nadal drażni diesel pod maską. To dla nich jest właśnie napęd hybrydowy. Ten firmowany przez Toyotę to obecnie chyba najbardziej dojrzała konstrukcja. Oprócz zaawansowanych rozwiązań w niczym też nie ogranicza już praktyczności, w postaci np. zmniejszonego bagażnika, w którym trzeba było ukryć dodatkowe ogniwa.

Lexus stara się mieć swój charakter i styl. Kto szuka samochodu dającego głównie przyjemność z jazdy, salon Lexusa może pominąć. Komu miły jest kompromis komfortu z namiastką sportowych doznań podkreślonych wyrazistą stylistyką, tego do zakupu Lexusa absolutnie nie będziemy zniechęcać. To może zrobić tylko cena, która jest aż za bardzo premium. Za hybrydową wersję F Sport trzeba zapłacić minimum 227 700 zł.

Samochód do testów udostępniony przez Lexus Trójmiasto, przedstawiciela marki w Trójmieście.
BawoMartDb

Opinie (29) 5 zablokowanych

  • mi sie podoba estetyka

    ciekawe jakie wrazenia z jazdy

    • 1 1

  • Oszczędny i elegancki

    Był ładny w dniu zakupu, a po 3 tygodniach użytkowania jest jeszcze ładniejszy! Elegancja na 6.
    Spalanie wynikowe, nie deklarowane IS300H od 4 do 5,5l /100km. To już czuje się w portfelu.
    Jest trochę głośniejszy od większych braci, ale i tak trzeba uważać na ludzi i zwierzęta, bo nie słyszą silnika i wchodzą ze zdziwieniem na jadące wolno auto. Jest niski, to prawda i śnieżna zima będzie wyzwaniem.

    • 3 1

  • Leksusiątko hybrydowe IS 300h

    Autko całkiem przyjemne.Niestety pali 8 litrów choć miał palić 4,5. Przy mocnym wciśnięciu gazu skrzynia wyje co w tej klasy samochodzie nie powinno mieć miejsca.Generalnie fajny samochód choć za ta cenę spodziewałem się nieco więcej.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka trójmiejska firma jest przedstawicielem marki MINI?

 

Najczęściej czytane