• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus. Precyzyjne uderzenie GS-a

Bawo,Mart,Ps
22 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Lexus GS 450h. Takie hybrydy lubimy.



Najnowszym modelem GS Lexus jeszcze mocniej chce zaistnieć w segmencie premium. Zimny, sportowy design, hybrydowy napęd, komfortowe wnętrze i kolejna doza technicznych nowinek. To podstawowe atuty mające przyciągnąć kolejnych klientów w stronę marki z literą "L" na masce.



Wygląd nowego lexusa GS to kwintesencja stylu techno. Niektórym wyda się może zbyt odhumanizowany, w porównaniu np. z autami z Europy. Tak jakby nie projektowali go ludzie i z myślą nie o ludziach powstał. Młodszym miłośnikom motoryzacji kojarzyć się może z mangą i anime. Emanuje technicznym, pięknem, precyzją, gdzie nie ma miejsca na porywy serca.

Lexus jednak zawsze kojarzył się z najnowszą technologią, w której nie ma miejsca na estetyczne sentymenty. Naszpikowano go najnowszą techniką mającą dbać o absolutne bezpieczeństwo kierowcy, a tej w samochodzie nie brakuje. Wśród licznych udogodnień warto wymienić te związane z bezpieczeństwem. Kierowcę i pasażerów Lexusa GS chroni m.in. dziesięć poduszek powietrznych, kurtyny, układ monitorujący "martwe pole" lusterek zewnętrznych czy system przewidujący nieuchronną kolizję i samoczynnie wyhamowujący auto. Gdyby jeszcze firma nie upłynniała z magazynów "oldskulowych" wyświetlaczy temperatury klimatyzacji i równie mało estetycznych przycisków podgrzewania foteli, byłoby idealnie.
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h


Kierowca samochodu z pewnością doceni fotel z regulacją aż osiemnastu punktów, największy w tej chwili na rynku 12-calowy wyświetlacz, audio sygnowane marką Mark Levinson czy klimatyzację, nie tylko oczyszczająca wnętrze kabiny, ale też dezynfekującą i eliminującą z siedzeń i podsufitki nieprzyjemne zapachy.

Jak jeździ nowy GS? Cieszy, że wreszcie zacząć naprawdę jeździć. Poprzedni model, mimo niewątpliwych zalet, całkowicie izolował kierowcę od doznań płynących z drogi. Czuło się w nim jak w piekielnie szybkiej, zamkniętej kapsule, błyskawicznie teleportującej kierowcę z punktu A do punktu B. Teraz układ kierowniczy wreszcie zapewnia lepsze czucie drogi, a zmodyfikowana przednia oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz wielowahaczowa oś z tyłu zapewniają GS-owi dużą zwrotność w zakrętach i eliminują przechyły.

Do setki GS rozpędza się tylko w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalną standardowo ograniczono do 250 km/h. Takie osiągi zapewnia GS-owi 450h, 3,5-litrowa V-szóstka wspomagana silnikiem elektrycznym, dające razem słuszne 345 KM. O układzie hybrydowym lexusów napisano już dużo. Przypomnijmy tylko, że koncern Toyoty w skład którego wchodzi też Lexus jest pionierem w produkcji tego rodzaju napędu.

Układ pracujący w 450h jest maksymalnie dopracowany. Oprócz przyjemnej ciszy w środku, przerywanej tylko przyjemnym pomrukiwaniem silnika przy wyższych prędkościach mamy rzeczywiście niskie zużycie paliwa, wynoszące niewiele ponad 9 litrów na setkę. Być może ten argument dla kupujących auto za sporo ponad 300 tys złotych (352 400,00 w testowanej wersji F Sport), nie ma specjalnego znaczenia, tym niemniej warto zwrócić na niego uwagę. Luksus może oznaczać także oszczędność.

Samochód do testów użyczony przez Lexus Gdynia, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (49) 1 zablokowana

  • dziecku dam na imie Lexus (2)

    na dobra wrozbe

    • 19 0

    • nowa tradycja

      swiecka

      • 1 0

    • lepiej dać

      hybryda

      • 4 0

  • Trochę przestylizowany (zwłaszcza przód), tył przypomina Audi, ale generalnie jak zwykle - SUPER

    • 2 2

  • w USA maja 16 pasow u nas pol pasa wiec po co mi takie auto? (1)

    na PL wystarczy 10 letnia skoda fabia koniecznie kombi ha ha ha

    • 5 1

    • 16 pasów ? następny co g... widział i się mądrzy

      w USA 95% autostrad ma dwa pasy w obu kierunkach

      tak samo w Europie

      ale jak ty wiedzę czerpiesz z filmów sensacyjnych to co się dziwić

      • 2 3

  • Poleca auto-serwis u zdunka

    ... i powodzenia ...

    • 4 0

  • a dajta spokój z ta hybrydą

    nima to jak V8 i 555KM

    • 4 0

  • moja Jolka z Tesco ucieszy się jak jej wręcze kluczyki do tej fury. Cena to dla nas pestka (2)

    przecież oboje mamy europejskie pensje

    • 14 0

    • miałeś kupic Jolce Cytrynę C4 DS, wyjdzie ci taniej. (1)

      • 2 0

      • Jolka bardziej woli kolor, jak nowostki

        weź jej nabyj Tata Nano w metalic wersji i bedzie cię kochac jeszcze bardziej

        • 3 0

  • Auto Fajne ... ale serwis w Gdyni nie ! (1)

    Niestety nie ma gdzie w trójmieście dobrze serwisować tej marki a podobno prawie toyota. Same autka można polecić ale serwis w Gdyni omijać szerokim łukiem.

    • 10 2

    • dlaczego?

      mam isa i jestem bardzo zadowolony, drogi ale fachowy. I przynajmniej zastepczaka zawsze dostaje.

      • 2 4

  • Plastikowe cacka

    Nie ważne czym i jaka marka ale cena cena jest najważniejsza zamiast logo firmy na Polski rynek auta powinny mieć cene

    • 3 5

  • Jeżeli Lexus to tylko model LS460 i kupiony w Berlinie lub HH i tam serwisowany !

    • 5 2

  • Tylko Infiniti.

    Reszta to złom.

    • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane