- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (63 opinie)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (237 opinii)
- 3 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (13 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Najnowszym modelem GS Lexus jeszcze mocniej chce zaistnieć w segmencie premium. Zimny, sportowy design, hybrydowy napęd, komfortowe wnętrze i kolejna doza technicznych nowinek. To podstawowe atuty mające przyciągnąć kolejnych klientów w stronę marki z literą "L" na masce.
Wygląd nowego lexusa GS to kwintesencja stylu techno. Niektórym wyda się może zbyt odhumanizowany, w porównaniu np. z autami z Europy. Tak jakby nie projektowali go ludzie i z myślą nie o ludziach powstał. Młodszym miłośnikom motoryzacji kojarzyć się może z mangą i anime. Emanuje technicznym, pięknem, precyzją, gdzie nie ma miejsca na porywy serca.
Lexus jednak zawsze kojarzył się z najnowszą technologią, w której nie ma miejsca na estetyczne sentymenty. Naszpikowano go najnowszą techniką mającą dbać o absolutne bezpieczeństwo kierowcy, a tej w samochodzie nie brakuje. Wśród licznych udogodnień warto wymienić te związane z bezpieczeństwem. Kierowcę i pasażerów Lexusa GS chroni m.in. dziesięć poduszek powietrznych, kurtyny, układ monitorujący "martwe pole" lusterek zewnętrznych czy system przewidujący nieuchronną kolizję i samoczynnie wyhamowujący auto. Gdyby jeszcze firma nie upłynniała z magazynów "oldskulowych" wyświetlaczy temperatury klimatyzacji i równie mało estetycznych przycisków podgrzewania foteli, byłoby idealnie.
Kierowca samochodu z pewnością doceni fotel z regulacją aż osiemnastu punktów, największy w tej chwili na rynku 12-calowy wyświetlacz, audio sygnowane marką Mark Levinson czy klimatyzację, nie tylko oczyszczająca wnętrze kabiny, ale też dezynfekującą i eliminującą z siedzeń i podsufitki nieprzyjemne zapachy.
Jak jeździ nowy GS? Cieszy, że wreszcie zacząć naprawdę jeździć. Poprzedni model, mimo niewątpliwych zalet, całkowicie izolował kierowcę od doznań płynących z drogi. Czuło się w nim jak w piekielnie szybkiej, zamkniętej kapsule, błyskawicznie teleportującej kierowcę z punktu A do punktu B. Teraz układ kierowniczy wreszcie zapewnia lepsze czucie drogi, a zmodyfikowana przednia oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz wielowahaczowa oś z tyłu zapewniają GS-owi dużą zwrotność w zakrętach i eliminują przechyły.
Do setki GS rozpędza się tylko w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalną standardowo ograniczono do 250 km/h. Takie osiągi zapewnia GS-owi 450h, 3,5-litrowa V-szóstka wspomagana silnikiem elektrycznym, dające razem słuszne 345 KM. O układzie hybrydowym lexusów napisano już dużo. Przypomnijmy tylko, że koncern Toyoty w skład którego wchodzi też Lexus jest pionierem w produkcji tego rodzaju napędu.
Układ pracujący w 450h jest maksymalnie dopracowany. Oprócz przyjemnej ciszy w środku, przerywanej tylko przyjemnym pomrukiwaniem silnika przy wyższych prędkościach mamy rzeczywiście niskie zużycie paliwa, wynoszące niewiele ponad 9 litrów na setkę. Być może ten argument dla kupujących auto za sporo ponad 300 tys złotych (352 400,00 w testowanej wersji F Sport), nie ma specjalnego znaczenia, tym niemniej warto zwrócić na niego uwagę. Luksus może oznaczać także oszczędność.
Opinie (49) 1 zablokowana
-
2012-06-23 01:17
dziecku dam na imie Lexus (2)
na dobra wrozbe
- 19 0
-
2012-06-25 01:31
nowa tradycja
swiecka
- 1 0
-
2012-06-23 22:51
lepiej dać
hybryda
- 4 0
-
2012-06-24 22:25
Trochę przestylizowany (zwłaszcza przód), tył przypomina Audi, ale generalnie jak zwykle - SUPER
- 2 2
-
2012-06-24 17:04
w USA maja 16 pasow u nas pol pasa wiec po co mi takie auto? (1)
na PL wystarczy 10 letnia skoda fabia koniecznie kombi ha ha ha
- 5 1
-
2012-06-24 21:02
16 pasów ? następny co g... widział i się mądrzy
w USA 95% autostrad ma dwa pasy w obu kierunkach
tak samo w Europie
ale jak ty wiedzę czerpiesz z filmów sensacyjnych to co się dziwić- 2 3
-
2012-06-24 15:18
Poleca auto-serwis u zdunka
... i powodzenia ...
- 4 0
-
2012-06-24 15:15
a dajta spokój z ta hybrydą
nima to jak V8 i 555KM
- 4 0
-
2012-06-23 20:04
moja Jolka z Tesco ucieszy się jak jej wręcze kluczyki do tej fury. Cena to dla nas pestka (2)
przecież oboje mamy europejskie pensje
- 14 0
-
2012-06-23 20:16
miałeś kupic Jolce Cytrynę C4 DS, wyjdzie ci taniej. (1)
- 2 0
-
2012-06-24 11:20
Jolka bardziej woli kolor, jak nowostki
weź jej nabyj Tata Nano w metalic wersji i bedzie cię kochac jeszcze bardziej
- 3 0
-
2012-06-23 18:15
Auto Fajne ... ale serwis w Gdyni nie ! (1)
Niestety nie ma gdzie w trójmieście dobrze serwisować tej marki a podobno prawie toyota. Same autka można polecić ale serwis w Gdyni omijać szerokim łukiem.
- 10 2
-
2012-06-24 11:13
dlaczego?
mam isa i jestem bardzo zadowolony, drogi ale fachowy. I przynajmniej zastepczaka zawsze dostaje.
- 2 4
-
2012-06-24 08:55
Plastikowe cacka
Nie ważne czym i jaka marka ale cena cena jest najważniejsza zamiast logo firmy na Polski rynek auta powinny mieć cene
- 3 5
-
2012-06-23 19:51
Jeżeli Lexus to tylko model LS460 i kupiony w Berlinie lub HH i tam serwisowany !
- 5 2
-
2012-06-23 18:22
Tylko Infiniti.
Reszta to złom.
- 5 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.