• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus czy Infiniti? Będzie starcie

Mart
29 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Szybko jeżdżą i dobrze wyglądają. Latem temperaturę podniosą nowe modele Lexusa i Infiniti. Na zdjęciu wskaźniki z kokpitu Lexusa. Szybko jeżdżą i dobrze wyglądają. Latem temperaturę podniosą nowe modele Lexusa i Infiniti. Na zdjęciu wskaźniki z kokpitu Lexusa.

Dla wszystkich, którym spowszedniał już widok Audi, BMW czy Mercedesów mamy dobrą wiadomość. Niebawem zadebiutują nowe modele Lexusa i Infiniti. Ożywią nieco nasze ulice "zalane" przez niemiecką motoryzację.



Który samochód podoba ci się bardziej?

Luksusowe, japońskie samochody na naszym rynku nigdy nie cieszyły się specjalną popularnością. Nie zdołały podbić serc kierowców. Szybsze bicie tego organu wywołuje u nas BMW serii 3, Mercedes klasy C lub Audi A4. W ich cieniu zawsze pozostawał Lexus IS czy Infiniti G. O wiele większy kawałek motoryzacyjnego tortu Japończycy wykroili sobie chociażby w USA. Teraz koncerny z Kraju Kwitnącej Wiśni nowymi modelami chcą się bardziej skoncentrować na rynkach starego kontynentu.

Jeżeli nie możesz pozwolić sobie na ewolucję, musisz dokonać rewolucji. Zwłaszcza jeśli gonisz najlepszych. Tę nieco banalną sentencję wyraził jeden z menadżerów Lexusa, mówiąc o nowej odsłonie modelu IS.

W polskich salonach nowy IS powinien pojawić się w czerwcu tego roku. Stylistycznie upodobnił się do większego GSa. Nowy wygląd, dłuższy rozstaw osi, więcej miejsca wewnątrz, mniejsze spalanie paliwa i bogatsze wyposażenie. To wyróżniki nowego modelu.

IS pełnymi garściami czerpie także z rozwiązań technicznych zastosowanych w GSie. Przeszczepiono mu m.in. tylne zawieszenie i wspomaganie układu kierowniczego. Silniki? 2,5- lub 3,5-litrowe V6. Napęd na tylną oś lub 4x4. W wersji tylnonapędowej IS będzie miał ośmiobiegową, sportową skrzynię.

W ofercie Lexusa nie może oczywiście zabraknąć modelu hybrydowego. Lexus to przecież pionier tego rodzaju napędu. Napęd Lexusa IS300h łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy i motor elektryczny. Hybrydowy IS300h przyspiesza do setki w 6,9 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Skrzynia biegów zastosowana w tym modelu to bezstopniowe CVT. Producent podaje, że hybrydowy IS ma spalać średnio tylko 3,8 litrów na 100 km.

  • Lexus IS
  • Lexus IS
  • Lexus IS
  • Lexus IS
  • Lexus IS
  • Lexus IS
  • Lexus IS


Infiniti, wbrew regułom segmentu premium zawsze lubiło odważną i awangardową stylistykę, za co pokochali go indywidualiści, nie bojący się ekstrawagancko wyróżniać na drodze. Najnowsze Q50, następca modelu G, dalej podąża tym kursem.

Nowinek technicznych w nowym Infiniti znajdziemy sporo. Jedną z najciekawszych wydają się dwa oddzielne ekrany, które możemy obsługiwać nie tylko dotykowo, ale także za pomocą gestów.

Podstawowy silnik w Q50 pochodzi z modelu G37. To V6 o pojemności 3,7 litra, które uwalnia 365 Nm momentu obrotowego i 328 KM. A do tego świetnie brzmi. Nowe Infiniti też będzie miało swoją hybrydę. Podobnie jak w podstawowym modelu, dostanie do niej siedmiobiegowy automat. 3,5-litrowy silnik V6 i jednostka elektryczna wygenerują razem 354 KM.

Potencjalnych nabywców Infiniti w Polsce powinno ucieszyć jednak coś innego. Infiniti Europe postanowiło, iż wyższy podatek akcyzowy, którym obciążone jest Q50 z silnikiem diesla - 2.2 litra, nie może mieć wpływu na obniżenie atrakcyjności cenowej tego modelu w stosunku do rywali z silnikami do dwóch litrów pojemności, a więc obłożonych niższym podatkiem akcyzowym.

  • Infiniti Q50
  • Infiniti Q50
  • Infiniti Q50
  • Infiniti Q50
  • Infiniti Q50
  • Infiniti Q50
  • Infiniti Q50


Dzięki temu, Q50 z silnikiem diesla będzie miał cenę konkurencyjną w stosunku do modeli innych producentów wyposażonych w silniki o pojemności poniżej 2000 cm3.

Producent zapowiedział wprowadzenie specjalnej wersji flotowej, której model bazowy będzie wyceniony wyraźnie poniżej 150 tys. złotych brutto. Q50 2.2d z pakietem wyposażenia atrakcyjnym z punktu widzenia klienta detalicznego i konkurencyjnym dla rywali w segmencie (m.in. z nawigacją, kamerą cofania, oponami run-flat i czujnikiem deszczu), będzie kosztował około 163 tys. złotych. Pełny cennik i specyfikację nowego Infiniti poznamy również w czerwcu.

Infiniti M35h. Hybryda w służbie prędkości.



Infiniti G37 - bardzo szybki sedan.



Lexus CT200h - kompaktowy i hybrydowy.



Lexus RX350 - znikający punkt.

Mart

Opinie (28)

  • infiniti

    Infiniti jest doskonałym autem dopracowanym w każdym detalu... może jeszcze mało popularne auto( to ma plusy i minusy) ale za to perfekt. Miałem kilkadziesiąt aut w życiu i wiem jedno merc jest dość wygodny i ekonomiczny , audi cóż to już nie to audi ale zawsze zwraca uwagę, lexus niby fajny dynamiczny, wygodny ......bmw bez konkurencyjne(prawie) chce się tym jechać............i Infiniti z niego nie chcę się wysiadać.....najlepsze autko

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane