- 1 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (29 opinii)
- 2 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (106 opinii)
- 3 Po co kolejny remont na autostradzie? (75 opinii)
- 4 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (107 opinii)
- 5 Odmalowano żółte linie na rondach (20 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (333 opinie)
Liście na magnes, które mają... oszukać fotoradary
Sztuczne liście na elektromagnes, które przyczepia się do tablicy rejestracyjnej w celu... uniknięcia mandatów z fotoradarów - właśnie trafiliśmy w sieci na takie ogłoszenie, już niewiele nas zdziwi. Ich działanie jest trochę bardziej skomplikowane, niż by się wydawało, ale o tym w dalszej części artykułu. Kreatywność niektórych osób nie zna granic.
- Sposoby na uniknięcie mandatu z fotoradarów: naklejki, chowane tablice...
- Jak działa liść przyczepiany do tablicy rejestracyjnej?
- Czy ktoś da się nabrać na sztuczny liść na tablicy rejestracyjnej?
- Jaki mandat za zakrywanie tablic rejestracyjnych?
Sposoby na uniknięcie mandatu z fotoradarów: naklejki, chowane tablice...
Patentów na oszukanie fotoradarów można znaleźć w internecie co najmniej kilka. To chociażby literki, które można legalnie nabyć na popularnym portalu aukcyjnym, a następnie przykleić je na oryginalne znaki na tablicy rejestracyjnej. Naklejki zostały zrobione z folii odblaskowej, dzięki czemu podczas błysku flesza z fotoradaru zlewają się z białym tłem. W komentarzach można jednak wyczytać, że działają raczej kiepsko.
Ponoć są też kierowcy, którzy zastosowali we własnym aucie rozwiązanie niczym z samochodowych filmów akcji, w których to bohaterowie posiadają pojazdy wyposażone w elektrycznie odwracane tablice rejestracyjne. Chowane tablice też można kupić na wspomnianym portalu, ale to już droższa zabawa.
Jak działa liść przyczepiany do tablicy rejestracyjnej?
Wróćmy jednak do liści. Przypadkowo natrafiliśmy na ogłoszenie z pięcioma sztucznymi liśćmi za blisko 180 zł. W zestawie sprzedający oferuje - oprócz liści oczywiście - przekaźnik sterowany pilotem, pilot oraz elektromagnes.
Jak to działa? Elektromagnes przykręcany lub przyklejany jest z tyłu do tablicy rejestracyjnej (przypomnijmy, że polskie tablice są wykonane z aluminium), za literką bądź cyfrą, którą kierowca chce przysłonić, a następnie podpinany do akumulatora samochodowego. Liściem przysłania się wybrany znak.
Zapytacie, po co elektromagnes połączony jest z akumulatorem? A no po to, aby w razie tradycyjnej kontroli policyjnej przy pomocy pilota odłączyć zasilanie i "zgubić" liścia.
Czy ktoś da się nabrać na sztuczny liść na tablicy rejestracyjnej?
Oczywiście nie zachęcamy do zakupu tego typu "gadżetów". Jednak jesteśmy zdumieni kreatywnością niektórych ludzi. Wydaje się jednak, że przysłonięcie liściem jednego znaku na tablicy rejestracyjnej nie będzie raczej stanowiło problemu dla osób "czytających" zdjęcia z fotoradarów. Tym bardziej jeśli znany jest model pojazdu. Kombinacja znaków na tablicach rejestracyjnych jest na tyle duża, że trafienie dwóch identycznych modeli z bardzo podobnymi numerami rejestracyjnymi graniczyłoby z cudem. Dlatego odnalezienie właściciela pojazdu nie powinno być trudne dla mundurowych.
Jaki mandat za zakrywanie tablic rejestracyjnych?
Gwoli ścisłości przypomnijmy tylko, że za zakrywanie tablic rejestracyjnych policja może nałożyć na kierowcę mandat w wysokości 500 zł i 8 punktów karnych.
3 tys. zł mandatu za nieodśnieżone auto
Opinie wybrane
-
2023-01-08 14:44
Sprobuj takie cos zrobić w Ameryce- jak cie złapią i dostaniesz $50k kary to juz więcej nie wpadniesz na taki pomysł (17)
- 153 68
-
2023-01-09 21:25
w ameryce policja moze ukrasc tobie z samochodu legalnie przewozona gotowke, jak "uzna" ze jest z narkotykow. To jest dopiero
amerykanska wolnosc
- 2 0
-
2023-01-09 14:47
zielony liść, zimą
ptasia kupa jest lepsza
- 3 0
-
2023-01-09 10:39
Akurat np w NY jest to powszechne, nawet policjanci tak robią
tez używają liści albo zdrapują farbę z cyfr albo maja obracane tablice, jest to obecnie bardziej powszechne niż np w PL.
- 1 0
-
2023-01-09 10:08
no tak, ale w ameryce nie ma fotoradarów, kretyński unijny wynalazek
- 7 5
-
2023-01-09 07:28
Ale mieszkamy na szczęście w Polsce.
- 0 1
-
2023-01-08 21:41
sie przejedz a nie wypisujesz bzdety
nagminnym są sytuacje kiedy zamiast tablic posiadają wydrukowane kartki przyklejone do zderzaka, czytelność zerowa
- 8 2
-
2023-01-08 16:03
(6)
Byłeś kiedyś w Stanach?
- 23 9
-
2023-01-09 10:36
Nie, ale znam kogoś kto był. (1)
- 10 1
-
2023-01-09 20:54
i opowiedział to i owo
- 0 0
-
2023-01-09 09:21
(1)
Byłem i pracowałem w policji z Edim Murphym
- 7 2
-
2023-01-11 21:10
W której części ?
- 0 0
-
2023-01-08 17:26
Ewidentnie nie (1)
ale każdy tutaj wie jak jest w stanach i że jak powiesz cokolwiek nie milego do gliniarza to cię zastrzelą a jak popełnisz wykroczenie na drodze to mandat 5 miliardów dollarow. ehhh Polacy...
- 35 7
-
2023-01-08 22:15
Tu cię nie zastrzelą, ale uduszą
- 12 7
-
2023-01-08 15:52
Widzisz tą wodę ? (1)
To Ocean Atlantycki.
- 13 8
-
2023-01-09 18:05
TĘ wodę
- 7 0
-
2023-01-08 14:46
Dodaj że w Południowej (1)
- 21 12
-
2023-01-09 09:49
I w Południowym Chile
- 8 0
-
2023-01-08 11:13
Fotoradar robi zdjęcie samochodu nie jedynie tablicy (34)
Jeśli ktoś zasłoni sobie literkę lub cyferkę, to nie ma żadnego problemu, by dojść po modelu samochodu do odpowiedniej rejestracji.
Oczywiście kierowca nie musi mandatu przyjąć, może iść do sadu i ryzykować grzywnę o wiele wyższą niż sam mandat. A może i sprawę karną za składanie fałszywych zeznań pod przysięgą.
Ale żyjemy w wolnym kraju, można wyrzucać w błoto kasę, można też ryzykować więzieniem...- 123 59
-
2023-01-11 12:22
co ty bredzisz dziecko. "zeznania pod przysięgą"? Za dużo filmów.
Za niewskazanie mandatu jest wykroczenie a nie przestepstwo.
Trollisz jak i**ota. Czytaj najpierw!- 0 0
-
2023-01-11 08:41
"Oczywiście kierowca nie musi mandatu przyjąć, może iść do sadu"
Poszedłem raz do sadu, ale dostałem tylko jabłka. :(
- 0 0
-
2023-01-10 01:50
Boże wy naprawdę nie znacie swoich praw
Jeśli jesteś oskarzony możesz kłamać ile wlezie żeby się wywinąć.to świadek nie może kłamać
- 1 0
-
2023-01-09 12:12
Fotoradar robi dziennie setki albo tysiące zdjęć...
...one są potem poddawane selekcji i są spośród nich wybierane te, na których widać wszystko co trzeba i gdzie nie ma się do czego przyczepić. To pewnie kilka procent dziennego urobku. Ale chodzi o to, żeby ci wybrani zapłacili bez gadania i nie mieli łatwego pretekstu, żeby chodzić do sądu. Waaadza chce dostać kasę za mandat a nie po sądach się
...one są potem poddawane selekcji i są spośród nich wybierane te, na których widać wszystko co trzeba i gdzie nie ma się do czego przyczepić. To pewnie kilka procent dziennego urobku. Ale chodzi o to, żeby ci wybrani zapłacili bez gadania i nie mieli łatwego pretekstu, żeby chodzić do sądu. Waaadza chce dostać kasę za mandat a nie po sądach się bujać.
Więc jeśli na 100 zdjęć z w pełni czytelną tablicą trafi się jedno, gdzie coś jest nieczytelne, to ono od razu poleci do kosza. W tym szaleństwie jest metoda.- 4 0
-
2023-01-09 09:51
(1)
Taaa, nie problem dojśc do odpowiedniej rejestracji, jesli chodzi o mandat.... Ale jak tym mi wjechał w drzwi na parkingu, to marka, model, kolor i nr rejestreacyjny bez jednej litery już nie wystarczył. "nie znaleziono sprawcy".
- 4 0
-
2023-01-09 10:44
w przypadlu tych zdjęć też tak jest
- 0 0
-
2023-01-08 16:14
Kolejny fantasta co nadaje fotoradarom cudownych właściwości (2)
Fotoradar robi zdjęcie tablicy i mało czytelne i wyraźne zdjęcie twarzy kierowcy. Naklejki na szybę już nie są obowiązkowe, ale to nieistotne, chociaż urban legend głosi, że aparat fotoradaru jest w stanie zrobić zdjęcie o takiej rozdzielczości, że widac cyfry z naklejki. Bzdura. Także - dwa elementy muszą grać. Numer rejestracyjny i twarz. O ile
Fotoradar robi zdjęcie tablicy i mało czytelne i wyraźne zdjęcie twarzy kierowcy. Naklejki na szybę już nie są obowiązkowe, ale to nieistotne, chociaż urban legend głosi, że aparat fotoradaru jest w stanie zrobić zdjęcie o takiej rozdzielczości, że widac cyfry z naklejki. Bzdura. Także - dwa elementy muszą grać. Numer rejestracyjny i twarz. O ile właściciel musi pod karą grzywny zeznać kto kierował pojazdem, to już nieczytelna tablica (nawet jedna cyfra) od razu dyskwalifikuje zdjęcie. NIKT nie będzie dochodził (jak to sugerują w artykule), jaka to była rejestracja. Od razu takie zdjęcie jest odrzucane.
- 23 7
-
2023-01-08 17:00
te gimbus czytaj ze zrozumieniem wtórny analfabeto (1)
jaka naklejka?
- 2 13
-
2023-01-08 18:34
Grzeczniej chamie
- 12 4
-
2023-01-08 11:21
W Polsce nie składasz zeznań pod przysięgą. Chyba że jako świadek. To nie USA (24)
Tu masz pełne prawo odmówić składania jakichkolwiek zeznań i kazać im się czochrać. To na nich ciąży odpowiedzialność udowodnienia tobie winy, a nie na tobie, udowadniać że jesteś niewinny. Z założenia każdy jest niewinny póki nie udowodni się mu winy. Ponad wszelką wątpliwość. A ty nie musisz dostarczać dowodów na swoją niekorzyść.
- 40 12
-
2023-01-08 16:05
(14)
Nie musisz niczego mówić ani dostarczać. Wystarczy Twoja fotka, na której widać markę samochodu, Twoją facjatę i wykaz numerów rejestracyjnych, które pasują do Twojej z genialnie przysłoniętym jednym znakiem. W tym momencie możesz dalej zgrywać cwaniaka i nic nie mówić, bo już w zasadzie nie ma takiej potrzeby.
- 14 15
-
2023-01-10 18:04
Mogą mnie w pompkę cmoknąć. Nieczytelna tablica, brak identyfikacji... Nawet jeśli to jest tablica indywidualna typu G0 XXXXX.
- 0 0
-
2023-01-08 20:54
Mojej twarzy nie będzie tam widać. Zapewniam.
- 0 4
-
2023-01-08 20:13
(1)
Znajomy się kiedyś odwołał od mandatu z fotoradaru gdzie 3 cyfry były tak średnio czytelne. Potem brał 1 dzień urlopu, by w sądzie dowiedzieć się że kolor + marka + pozostałe znaki wystarczyły do jednoznacznej identyfikacji pojazdu.
- 13 2
-
2023-01-08 20:55
chyba jakiś biały miś foliarski po przeczytaniu twojego wpisu
zdechł z rozpaczy, bo miał już taki fajny plan oszukania systemu... na chińskiego zielonego liścia, zwłaszcza w zimie
- 8 0
-
2023-01-08 18:17
Na zdjęciu nie rozpoznajesz siebie. Nie wiesz kto to jest, nie pamiętasz komu dałeś auto. (6)
- 6 11
-
2023-01-09 10:16
Po czym wedle nowych przepisów płacisz od 4 do 8 tysięcy za niewskazanie kierowcy
- 0 1
-
2023-01-08 20:43
chyba przespałeś ostatnie zmiany (4)
- 14 1
-
2023-01-08 23:13
(3)
Tak? Sejmowe szczyny zmieniły już zapisy o braku konieczności donoszenia na siebie lub członka rodziny?
- 1 9
-
2023-01-09 11:59
Nie, możesz "zapomnieć" kto kierował, ale za niewskazanie kierującego jest mandat do 8000 zł. (2)
Średnio się "opłaca"...
- 3 2
-
2023-01-10 18:06
Dopóki nie muszę prowadzić ewidencji użytkowników pojazdu, dopóty mogą mnie cmoknąć w pompkę z tym mandatem. Moim autem jeździ 30 osób (rodzina i znajomi, taki układ), nie ma żadnej możliwości, żebym wiedział kto i kiedy prowadził pojazd.
- 1 0
-
2023-01-09 22:03
Mandat, który sąd umorzy.
- 0 0
-
2023-01-08 16:37
(2)
Hahahaha, co za brednie :DDD
- 10 6
-
2023-01-08 22:32
(1)
ja słyszałem, że policja jest w stanie dojść po rozmiarze i marce opon jakie to auto i kto w danej chwili nim prowadził
- 5 5
-
2023-01-09 09:41
A po choince zapachowej na lusterku wiedzą czy w bagażniku miałeś kamizelkę odblaskową.
- 8 0
-
2023-01-08 13:35
Zeznania w sądzie jak najbardziej pod przysięgą. (8)
Na policji jak najbardziej poświadczasz, ze są zgodne z prawdą, jest nawet pouczenie co grozi za składanie fałszywych zeznań.
- 18 11
-
2023-01-09 12:09
Nie dotyczy
Oskarżonego,kazdy na prawo do obrony
- 1 0
-
2023-01-09 10:29
Obwiniony, oskarżony ... (1)
...może łgać ile chce, może zmieniać zeznania co 15 min ...nigdy nie jest uprzedzany o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Tym rygorom podlega świadek. Proszę zajrzeć do kpk lub kpwsow, a nie "minusować".
- 2 0
-
2023-01-09 12:13
Dokładnie tak
Ale internetowi pseudoprawnicy chcieli błysnać,sam w swojej sprawie koloryzowałem i sąd z braku dowodów umorzył
- 0 0
-
2023-01-08 17:59
(2)
jako podejrzewanemu, podejrzanemu i oskarżonemu wolno ci łgać co ci ślina na język, a adwokat ci w tym jeszcze pomoże. TYLKO świadek musi mówić prawdę i może zasłonić się że wogóle nie wie
- 26 3
-
2023-01-08 20:42
przecież jesteś wzywany wpierw w roli swiadka (1)
dopiero potem stawiają ci zarzuty
- 7 4
-
2023-01-09 09:26
eee........świadkowei w praktyce nei ponoszą żadnej odpowiedzialności
za kłamstwo.
Magiczne słowa : "zapomniałęm" , " może się pomyliłem" ,może się przejęzyczyłem", "nie pamiętam" ...........i nikt świada nie uarze .
Niestety doświadczyłem tego na własnej sprawie - 2 z 4 świadków kłamało.Ewidentnie zeznania się wykluczały i nic ...... nawet sąd nie orzekł ,że są "niemiarodajni" ..........poprostuza kłamstwo.
Magiczne słowa : "zapomniałęm" , " może się pomyliłem" ,może się przejęzyczyłem", "nie pamiętam" ...........i nikt świada nie uarze .
Niestety doświadczyłem tego na własnej sprawie - 2 z 4 świadków kłamało.Ewidentnie zeznania się wykluczały i nic ...... nawet sąd nie orzekł ,że są "niemiarodajni" ..........poprostu przyjął wszytskie zeznania 4 osób jako prawdziwe i powyciągał "wygodne fragmenty" .............wyszły z tego takie bzdury ( nawet korzystne dla mnie), że Kafka się umywa w swoich powieściach .
Ot polska rzeczywistość.- 5 0
-
2023-01-08 16:37
Ale możesz odmówić wyjaśnień i zeznań (1)
- 26 2
-
2023-01-08 16:59
czy ja piszę do dzieciaka z przedszkola?
- 11 11
-
2023-01-08 07:44
i**otyczne urządzenie.i nie przydatne (29)
A co z naklejką na szybie, z której da się odczytać nr rejestracyjne? Na zdjęciu z fotoradaru widać tą naklejkę.
- 75 89
-
2023-01-10 11:36
naklejka na szybie
Naklejka na szybie z numerem rejestracyjnym już nie jest wydawana i nie jest obowiązkowa.
- 0 0
-
2023-01-09 22:54
Przydatne - ale nie do fotoradarów
Na skanujące pojazdy po strefach płatnego parkowania ten patent powinien wystarczyć. I podejrzewam, że nawet jest to w pełni legalne, bo przecież pojazd nie będący w ruchu nie musi nawet mieć tablic założonych...
- 3 0
-
2023-01-09 18:56
Naklejki
Naklejki nie są już obowiazkowe, można ich nie mieć
- 0 0
-
2023-01-09 16:27
naklejek już nie trzeba mieć na szybie od zeszłego roku
- 0 0
-
2023-01-09 14:51
Szyba
Wybić szybę i jechać z garścią komarów na zębach albo z soplami z nosa nie zapomnijmy o liściu na rejestracji
- 1 0
-
2023-01-09 14:09
na szybie nie widać.
- 0 0
-
2023-01-09 11:29
Już ich nie ma - należy je odkleić.
- 0 0
-
2023-01-09 11:06
Nie ma już naklejek
- 0 0
-
2023-01-09 11:03
Dziś prawdziwych naklejek już nie ma....
La la la la lala la la la
- 6 0
-
2023-01-09 10:10
Naklejki już nie obowiazuja !!!
- 3 0
-
2023-01-09 09:59
Naklejek juz nie ma
- 0 0
-
2023-01-09 01:32
Dziś już nie obowiązują naklejki na szybach aut..
- 1 1
-
2023-01-08 18:50
Już nie
Naklejka nie jest obecnie obowiązkowa
- 5 1
-
2023-01-08 16:16
(2)
Na zdjęciu z fotoradaru nieraz nie widać rejestracji, a co dopiero naklejkę głąbie
- 15 12
-
2023-01-09 13:41
Właśnie w tym celu wprowadzono naklejki, gląbie
- 0 0
-
2023-01-09 10:55
Dostałem zdjęcie z fotoradaru i naklejka była idealnie wyraźna i czytelna.
Kto więc jest tu głąbem (i do tego prostakiem)?- 4 0
-
2023-01-08 15:41
te naklejki juz nie sa obowiązkowe - mozna zdrapac
- 13 1
-
2023-01-08 15:24
i**otyczny komentarz .Piszesz bzdury nie znając przepisów
- 8 3
-
2023-01-08 15:28
Odklej sobie, nie jest do niczego potrzebna, ani wymagana. Relikt durnych przepisów z dawnych lat. (2)
- 17 4
-
2023-01-09 11:31
Wręcz jest zakazana...
Jakby się policjant czepiał mógłby nawet mandat dać za okejanie szyby. W praktyce to niemożliwe, ale teoretycznie tak.
- 0 3
-
2023-01-08 15:50
Nie takich dawnych, wprowadziło je PSL jakieś 20 lat temu
- 12 0
-
2023-01-08 07:46
Już nie są obowiązkowe. Ale jak masz to ulotka za wycieraczke (7)
- 66 8
-
2023-01-08 08:45
Lepiej odkleić (6)
- 18 5
-
2023-01-08 09:10
Rozpuszczalnik do paznokci i suszarka (5)
Polecam
- 17 5
-
2023-01-09 11:30
W marketach jest taki specyfik pomarańczowy...
Z sokiem pomarańczy. Nigdy nie widziałem takiego cuda na naklejki - polecam.
Żadne suszarki, szczególnie zimą - może szyba strzelić.- 2 1
-
2023-01-08 18:01
tak, w każdym markecie kupisz albo w kosmetycznym, to się oficjalnie nazywa zmywacz do paznokci (spytaj żonę, na pewno ci pomoże). Alternatywnie po prostu aceton, ale śmierdzi. Zmywacz ma dodaną perfumę.
- 6 5
-
2023-01-08 17:31
(2)
jest jakiś rozpuszczalnik do paznokci?
- 22 0
-
2023-01-09 11:01
Hehehe......
Dobre. Poprawiło mi humor z rana.
- 3 1
-
2023-01-09 00:05
Jest
Np. kwas fluoroantymonowy. Ale jak zastosujesz na naklejkę to rozpuści też szybę.
- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.