• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Logo Skody. Ostatni Mohikanin

Marcin Tymiński
23 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Obecne (po lewej stronie) i nowe logo Skody. - Jest o klasę lepsze - przekonują menedżerowie czeskiej firmy. Obecne (po lewej stronie) i nowe logo Skody. - Jest o klasę lepsze - przekonują menedżerowie czeskiej firmy.

W czasie, gdy przez lata kolejne koncerny motoryzacyjne przeprowadzały tzw. "rebranding" połączony ze zmianą logo, Skoda zachowywała kamienny spokój i nie zmieniała swojego firmowego znaku. Nawet gdy przejął ją Volkswagen. Teraz jednak przyszedł czas i na nią. Już niedługo na maskach aut pochodzących od naszych południowych sąsiadów zobaczymy "prawie" nowy znaczek.



Złośliwy uwielbiają porównywać znaczek Skody do kury, choć z drobiem nie ma on nic wspólnego. Jego geneza to XIX-wieczne podróże do Ameryki Emila Szkody, założyciela marki. Miał on za przewodnika Indianina. Logo Skody przedstawia więc indiańską strzałę i związaną z nią szybkość i wolność.

Obecnie logo Skody warte jest w przeliczeniu na złotówki około kilkuset milionów złotych. O tym, że będzie zmieniane, mówiło się już od kilku lat, teraz jednak przedsięwzięcie zdaje się nabierać rozpędu. Przez media przetoczyła się w ostatnich dniach informacja, że koncern zorganizował tajne spotkanie, m.in. z dealerami marki z całego świata i pokazał im nowy projekt. Pod groźbą bardzo wysokich kar, zakazał jednak o tym informować. O zrekonstruowanie nowego logotypu pokusili się dziennikarze czeskiego dziennika "Lidove Noviny". Ma ono mieć nową barwę, inne tło, sama strzała będzie zaś zielona. Zniknie też napis "Skoda Auto". Jak będzie wyglądało w rzeczywistości? O tym podobno mamy przekonać się już niedługo.

Będzie to pierwsza zmiana logo od czasu pojawienia się marki Skoda. Rebranding połączony ze zmianą logotypu co jakiś czas stosuje większość światowych korporacji, począwszy od sieciowych restauracji, wytwórców odzieży, koncerny paliwowe i oczywiście producentów samochodów. Najbardziej chyba zapamiętane w ostatnich czasach takie zmiany w branży moto to rebrandingi Fiata czy najnowszy Citroena.

Opinie (104) ponad 10 zablokowanych

  • Szkoda, że zmieniają

    Dotychczasowe logo Skody prezentowane w ostatnich 10 latach miało naprawdę klasę i demonstrowało wieloletnią tradycję tego producenta samochodów. Było niebanalne i eleganckie. Dotychczasowy znaczek Skody z tym wieńcem laurowym - naprawdę super. O wiele lepiej prezentuje się na masce od większości innych znaków. Miało styl i elegancję. Szkoda go upraszczać, trywializować...

    P.S. Nowe logo będzie miało "normalne" kolory i nie zostało jeszcze publicznie ujawnione.

    • 4 3

  • a oni uparcie pchają ten zielony kolor do znaczka ...

    i przez to do żadnego koloru to nie pasuje ...

    • 3 2

  • Nowe logo to jeszcze większy badziew.

    Co tutaj pisać, każdy widzi ten niedorobiony element.

    • 2 0

  • logo Skody jest jak Polska gospodarka

    • 2 1

  • Ten niebieski nie pasuje

    • 1 0

  • Z internetu (1)

    Skodziarze dzielą się na kilka grup:

    Stara Fabia - kapelusznicy/przedstawiciele handlowi. Obydwaj są zagrrożeniem na drodze. Nowa Fabia - dla biedy chcącej mieć "coś nowego". Bieda marzy o czymś "ekstra" - stąd kupno trzy razy tańszej Fabii II zamiast Mini Morrisa (vide Fabia z białym dachem). Stara Octavia - zazwyczaj osoby praktyczne, kierownicy regionalni, Octavią w wersji kombi jeżdżą dziecioroby marzące o "bezpiecznym" Volvo. Nowa Octavia - j/w, z tym że z ambicjami aspiracji "w górę". Superb - najgorsza kasta, sałaciarze i właściciele budek z telefonami komórkowymi, udają przed sobą, że jeżdżą przynajmniej S-klasą, są chamscy na drodze, nikt nie może ich wyprzedzić, nie wpuszczają w "ogonek" w korku. Obowiązkowa wersja - lakier czarna perła + chrom i kremowa skóra w środku. Roomster - najwięcej widziałem tego w barwach "Żywca" więc wychodzi jak na razie na to, że to auta dla sprzedawców.

    • 3 3

    • co za plytkie myslenie

      "Bieda marzy o czymś "ekstra" - stąd kupno trzy razy tańszej Fabii II zamiast Mini Morrisa"

      "udają przed sobą, że jeżdżą przynajmniej S-klasą,"...

      przemysl jeszcze raz sens tego co napisales...

      • 1 0

  • komentarze: zamiast opinii o samej skodzie krytyka jej wlascicieli

    Tak rozumuje nasz narod :(

    • 1 0

  • Zwykłe auto

    Najśmieszniejsze jest to, że krytykami są przedstawiciele nacji, która nie potrafi wyprodukować własnego samochodu! To bardzo polskie. Skoda kiedyś i obecnie to zwykły samochód użytkowy i Czesi tego nie kryją. A znak marki zawsze mnie śmieszył, bo jest prosty jak noga od stołu, strzała hi, hi, kto by pomyślał. Do tego zielona, pasuje do samochodu, jak kwiatek do kożucha. Czasy się zmieniają, to już nie blok komuny, muszą pomyśleć o czymś fajniejszym. Może poprosić o pomoc Włochów?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Która firma wyprodukowała autobus przedstawiony na zdjęciu?

 

Najczęściej czytane