• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos wprowadza opłaty za ładowanie auta

mJ
25 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni. Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni.

Okres testowy projektu Lotos Niebieski Szlak dobiega końca. Przez wiele miesięcy kierowcy mogli bezpłatnie korzystać z ładowarek, ale od poniedziałku, 27 stycznia, to się zmieni. Za usługę ładowania "elektryków" na stacjach Lotos pobierana będzie opłata w wysokości 24 zł.



Czy twoim zdaniem stała opłata za ładowanie auta elektrycznego to dobry pomysł?

Ogłoszona przez Lotos stawka jest stała. Kierowca zapłaci 24 zł bez względu na długość ładowania pojazdu oraz ilość pobranej energii. Biorąc pod uwagę średniej wielkości ładowanie, to obecnie najniższa stawka na rynku. Dodatkowo, do końca lutego, ładując auto elektryczne będzie można napić się kawy w promocyjnej cenie (2 zł za dużą kawę i symboliczną złotówkę za małą).

Konkurencyjna stawka



Pojemność akumulatorów w większości dostępnych na rynku aut elektrycznych to średnio 35 kWh. Rekordzistą jest Audi e-tron z baterią o pojemności 95 kWh. Przyjmując, że na jeden cykl ładowania przypada średnio 20 kWh energii, to u wiodącego operatora ładowarek w naszym kraju kierowca - zgodnie z aktualnym cennikiem - zapłaci 44 zł. To prawie dwa razy więcej niż na stacjach Lotosu. Trzeba pamiętać, że w przypadku "zatankowania" dodatkowych kWh ten koszt u konkurencji będzie jeszcze wyższy.

Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek. Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek.

Jest 12 a będzie 130 stacji ładujących



Od października 2018 roku Grupa Lotos w ramach projektu Niebieski Szlak uruchomiła 12 ładowarek na trasie z Trójmiasta do Warszawy. Na własnej skórze przekonaliśmy się, że można przejechać elektrycznym samochodem ze stolicy nad morze. W grudniu pokonaliśmy 430-kilometrową trasę elektrycznym Mercedesem EQC.

Terminale ładujące zlokalizowane są na stacjach paliw Lotosu. Każdy punkt posiada dwa stanowiska ładowania i został wyposażony w ładowarkę o łącznej mocy 150 kW obsługującą trzy międzynarodowe standardy, co umożliwia pełne pokrycie rynku e-mobility.

Lotos planuje rozwinąć sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Kolejne terminale pojawią się w tym roku. Docelowo do 2022 roku koncern zakłada budowę 130 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Blisko 10 tys. ładowań w ciągu roku



W ciągu pierwszego roku funkcjonowania Niebieskiego Szlaku odnotowano około 9,5 tys. ładowań. Rekordowe były miesiące wakacyjne: lipiec (1199 ładowań) oraz sierpień (1115 ładowań).

Jak wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec grudnia 2019 r. po polskich drogach jeździło 8637 elektrycznych samochodów osobowych. Jednocześnie rośnie liczba ogólnodostępnych stacji ładowania, która przekroczyła granicę tysiąca sztuk. Dodajmy jednak, że tylko 28 proc. z nich (288 sztuk) stanowią szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC).

Czytaj więcej o elektromobilności
mJ

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (245) 6 zablokowanych

  • Czas ładowania i ilość stanowisk (1)

    Czy ktoś mi może powiedzieć:
    1 jak długo trzeba ładować samochód elektryczny na stacji Lotos, żeby przejechać 100 km?
    2. Ile jest stanowisk do ładowania?
    Dziękuję

    • 7 0

    • Takie auto trzeba ładować co 2-3 dni najrzadziej!

      • 0 0

  • auto elektryczne jest bardzo eko (3)

    jest prostsze w budowie, nie zużywa cystern benzyny czy ropy, nie trzeba zmieniać oleju, nawet klocki hamulcowe mniej się zużywają. Bateria po 10 latach ma dalej 85% pojemności, a baterie po ww wymianie dalej mogą pracować w magazynach energii. Niebawem miliony elektryków będą doskonałym buforem dla energii z wiatraków czy słońca.

    • 15 25

    • Co za bełkot!

      • 0 0

    • I brakuje tylko twojego podpisu ,,ekomatołek,, (1)

      • 8 10

      • argument

        a jakieś argumenty? czy jedyny to obrażanie?

        • 4 1

  • Z czego robi się prąd? (5)

    Prąd do ładowania z czego jest robiony?

    • 8 0

    • Zaimortowany od Niemców.

      I to nie jest żart. Sprzedają nam swoje nadwyżki prądowe.

      • 0 0

    • Z wegla brunatnego

      • 2 0

    • Z piorunów

      • 2 1

    • Z dinozaurów

      • 2 1

    • Prąd pochodzi od Boga

      Przynajmniej ten sprzedawany przez Energę

      • 6 1

  • (7)

    Co znaczy ekologiczne auta elektryczne?
    To znaczy prąd wyprodukowany. Głównie ze spalania węgla ?
    To znaczy utylizacja starych baterii
    A to juz sprawia ze auta przestają być eko ;)

    • 37 9

    • nie wiem czy słyszałeś o zielonej energii? (2)

      gdyby nie PIS to farmy wiatrowe miałyby znaczący udział w rynku

      • 5 6

      • Ta znaczący..

        ..pewnie było by to już z 5% albo nawet 6%

        • 0 0

      • wiatrak miał byś na dachu domu

        i słuchał wycia.

        • 1 6

    • lepiej spalać węgiel w kilku elektrowniach (3)

      wyposażonych w elektrofiltry, niż kopcić milionami diesli prosto w nos. Dania, Niemcy, Norwegia, Francja, Szwecja - połowa prądu z wiatraków, wody albo atomu.

      • 6 2

      • Otóż to (2)

        Jeśli kierować się ekologią, to wpierw trzeba w Polsce zmienić sposób wytwarzania energii, co zajmie dziesięciolecia. Wtedy dopiero ma sens masowa przesiadka na elektryki.

        • 2 4

        • Ma sens już teraz

          Lepiej niech auto kopci w kominie elektrowni niż w środku miasta

          • 3 1

        • sesn tłuku pancerny ma juz teraz bo bedziesz much na chodniku przestac truc spalinami pod nosem i otworzyc okna

          • 3 3

  • no i co z tego ze musza placic
    jak sie jezdzi trzeba placic

    • 1 0

  • Hahahahaha - no i gdzie jest ten milion elektrykow?

    Dodatkowo ucieli dofinansowanie do elektrykow. No brawo, brawo. Moglibyscie chociaz nie byz tacy bezczelni panowie i panie rzadzacy i nie obiecywac rzeczy ktorych nie macie najmniejszej ochoty realizowac !!!

    • 0 0

  • Samoloty i tiry też na prąd ! (3)

    taki mam pomysł,

    • 5 1

    • A dlaczego nie? Toyota testuje przecież wodorowe ciężarówki. Jakby taki zeroemisyjny napęd się przyjął byłoby o wiele mniej zanieczyszczeń

      • 1 0

    • Awionetki na prąd też już są

      • 0 0

    • tiry na prąd już są

      zbudowano nawet elektro-autostradę dla elektrycznych tirów w Szwecji, wyglądają trochę jak gdyńskie trolejbusy

      • 1 0

  • Kolejny elektrozłom (26)

    Co jest bardziej eko?

    1. Diesel który już jeździ załóżmy kilka lat i pojedzie jeszcze nawet 20?
    2. Nowy elektryk który będzie zastępował tego diesla z baterią akumulatorów sprawnych przez max 10 lat?
    W przypadku obu kiedyś będzie trzeba je zezłomować. Tylko, że zamiast jednego w idei eko teraz dwa. Diesla zamienimy na "żyletki" w całości a elektryka nie...

    Rozumiem, że miejsce na utylizację i składowanie będzie w miejscu topniejącego lodowca?

    A telewizor? Po co wymieniasz skoro stary działa? Aaaa bo YT stracił licencję....

    • 137 27

    • yt i tak nie da się oglądać przez reklamy, kup sobie android box i zainstaluj coreelec i będziesz się śmiać ze smart tv

      • 0 0

    • To bez znaczenia co jest bardziej eko (6)

      Mało kto kupuje samochód patrząc czy jest eko. Albo kupujesz tanią spalinówkę i drogo tankujesz, albo drogiego elektryka i ładujesz tanim prądem, głównie w domu. Wystarczy policzyć.

      • 6 4

      • (3)

        jak jeździsz po mieście to ok, pojedź na Mazury - podróż planowana z dużym wyprzedzeniem uwzględniając miejsca gdzie można naładować i czas potrzebny do tego.
        elektryki tylko w miastach

        • 6 2

        • Teraz tak. Za 10-15 lat zasięg elektryków będzie większy niż spalinowych. (2)

          • 0 8

          • też tak słyszałem (1)

            ponoć będą produkowane tylko 2 miejscowe bo resztę zajmować będą baterie

            • 8 0

            • dobre, naprawdę dobre :))))

              • 1 0

      • w domu ? takim 18 piętrowym deweloperskim jest kilkaset stanowisk do ładowania ?

        • 8 0

      • No więc właśnie nie tędy droga...

        W którym miejscu UE dba o środowisko? Zaostrzając normy co2? Co to zmienia skoro z taśm produkcyjnych zjeżdża tysiące aut dziennie? Ograniczyć produkcję, to jest ekologia.

        • 5 3

    • Mamy już statystyki 7-8 letnich Tesli (5)

      Baterie nadal mają sprawność >90% pojemności.

      To nie stare Leafy gdzie po 4 latach bateria idzie w piach. Zupełnie inna technologia

      • 15 11

      • W Polsce? (3)

        Ta sprawnisc? Czy Kaliforni?

        • 6 1

        • chociażby w Norwegii jezdzi ich duzo (2)

          • 3 5

          • Co ty wiesz o norwegii??

            Prosze cie...widziales tam Tesle w zimie??

            • 2 1

          • Co to znaczy duzo?

            Ile ich jezdzi? Statystyke mozesz zrobic z 5 sztuk. Podaj ile jezdzi w N i USA

            • 5 2

      • Posiadacze 20letnich diesli to fachowcy od wszystkiego

        Widac i na chemii akumulatorów litowych zjedli zęby, nie przetłumaczysz.

        • 6 12

    • Jak elektromózgom wyprac rozum (6)

      Wszystko wskazuje na to, że były to celowe działnia lobbystyczne? Nikt do tej pory z producentów samochodowych, nie pochwalił się pełnym bilansem zysków i strat dla środowiska, porównując zalety i wady samochodów z silnikiem diesla z elektrykami. Tym razem nie da się zagłuszyć tego stanowiska propagandową paplaniną. To nie jakiś instytut, wynajęta organizacja, czy niezależny ośrodek badawczy, a producent samochodów z górnej półki, który nie musi niczego ukrywać, wyolbrzymiać lub fałszować. Mazda nie przystąpiła do światowego wyścigu na elektryczny samochód, który może wreszcie pokonać kilkusetkilometrowe odcinki dróg, do kolejnego tankowania. Dlaczego?

      Właśnie ujawniono bilans energetyczny i środowiskowy, z którego jasno wynika, że nie wszystko jest tak różowe, jak do tej pory było przekazywane opinii publicznej. Samochody elektryczne, wcale nie są czystszymi pojazdami pod względem szkód wyrządzanych środowisku, niż diesle. Mało tego, w sprzyjających warunkach, per saldo wytwarzają i wydalają mniej trujących substancji, niż elektryki okrzyknięte superczystymi.

      Na czym polega kłopot z samochodami na prąd? Chodzi o ich największy mankament, a więc zasięg. Producenci, chcąc go wydłużyć muszą za każdym razem instalować coraz większe źródła energii elektrycznej , a więc akumulatory o rosnących pojemnościach. I tak, przy 35kWh, średni zasięg bez ładowania to 200 kilometrów, 45 kWh 330 kilometrów, 58 kWh 420 kilometrów, 78 kWh 550 killometrów.

      Christian Schultze  zastępca szefa centrum badawczo-rozwojowego Mazdy w Europie ujawnił bardzo ciekawe i praktyczne dane. Porównał istniejące modele samochodów Mazdy wyposażonych w oba typy wyżej omawianych silników. Jedno łączy wszystkie typy samochodów ślad dwutlenku węgla, który zostawiają w atmosferze. Ten współczynnik pokazuje, ile jest warta dana technologia w dobie permanentnej walki o czyste środowisko.

      Elektryk Mazda MX-30 (SUV) wytwarza tyle samo CO2, co Mazda 3 (kompaktowe auto) z silnikiem Diesla. Ten ostatni model zapewnia mniej zanieczyszczeń podczas produkcji, ale wyprzedza wersję elektryczną podczas pracy. Najpóźniej po wymianie baterii, którą Schultze bierze pod uwagę po 160 000 kilometrów, dwa poziomy CO2 znów będą prawie równe. Gdyby akumulator powiększyć do pojemności np. 95 kilowatogodzin, bilans zanieczyszczeń stale utrzymywałby się powyżej kompaktowego pojazdu z silnikiem Diesla.

       Właśnie takie niuanse są często ukrywane przez producentów, rzutując na prawdziwe bilanse zanieczyszczeń.

      • 21 4

      • jezu (4)

        skąd ty masz taką wiedzę? moim zdaniem marnujesz talent tu ;)

        • 1 2

        • "wiedze" ... copypasta zwykla (3)

          pytanie kto i po co tyle wysilku w to wklada, zeby elektryczne samochody blokować. Rosja, koncerny naftowe, OPEC ... same golabki o nieskazitelnej opinii na tym moga stracic.

          • 3 3

          • No i wlasnie dla takich (2)

            Jak ty -zz" jest ten artykuł.
            Nieważne ze wklejone!
            Poprostu to jest fakt ze te elektryki " to sh*t jakich malo a ty jestes dendencyjnie zaoranym pionkiem w tej machinie

            • 5 2

            • Ta sama propaganda co z antyszczepionkowcami (1)

              Znalezc jednego eksperta, ktory cos wyrwanego z kontekstu chlapnie w jakimś wywiadzie i mozna dawac nagłówek "Ekoterroryści kłamali" (autentycznie taki tytuł ta copypasta kretynska ma).
              Więc tłumaczę ... po pierwsze Mazda od lat upierała się, że w elektryki nie pojdą a teraz wypuscili MX-30, ktora ma znacznie mniejsza baterię (więc i zasięg) od konkurencji i to wlasnie starał się wzmiankowany Schultze wytłumaczyć. "Czemu macie zasieg niewiele lepszy od pierwszego Leafa ... " Po czesci zgoda, bo większa bateria to większa masa, więc i zużycie energii proporcjonalnie większe, ale .... ludzie maja lęk, ze im auto padnie, lęk podbijany przez lata przez lobby paliwowe. Niestety ale rynek wymusił większe zasięgi. Gdyby na tym świecie kierować się tym co ma sens, to elektryki miały by zasięg max 150km a dłuzsze przejazdy możnaby na wiele róznych sposobów rozwiązać (hot-swap baterii, ładowanie indukcyjne w czasie jazdy, jakieś dołączane generatory/aku - wiele patentów testowano). Ale tak samo nie mielibyśmy 2-tonowych SUVów do przewożenia jednej osoby do sklepu oddalonego o 1km. Swiat jest pełen i**otycznych rozwiązań wymuszonych głupotą i lenistwem ludzi ...
              Co do tego co jest bardziej szkodliwe to opracowań, (takich prawdziwych naukowych, a nie jakieś wypowiedzi wyrwane z kontekstu), jest mnóstwo. Nawet w węglem stojącej Polsce nadal pod wzgledem emisji CO2 elektryki wypadaja lepiej (choc nieznacznie) a niejako w bonusie mamy cała reszte - brak smogu, zanieczyszczen wod opadowych olejami/smarami, czy nawet mniej hałasu na ulicach.
              I teraz sobie już musisz odpowiedziec sam, kto jest "zaoranym pionkiem" - ten kto bazuje na opracowaniach np. Amerykanskiej Agencji Energii, czy ktos kto bazuje na jednej wypowiedzi pracownika koncernu motoryzacyjnego, slynacego z bycia hamulcowym elektryfikacji transportu.

              • 1 3

              • Jesli jestes taki madry

                To napedz "weglem TIRy....
                O samolotach nie wspomne.
                A teraz elektromozgu spojrz w niebo i pomysl ile ton paliwa codziennie zrzucaja setki samolotow!
                Dlaczego ich sie nie czepisz tylko aut napędzanych paliwami kopalnianymi?
                Odpowiem za ciebie...bo jestes dzieckiem el propagandy i nie widzisz wiekszych trucicieli!
                Co do Mazdy,...tekst zawiera wystarczajacy prawdziwy przekaz nt.zuzycia/porownania kw vs paliwo plynne wiec juz nie upiekszaj..
                Co do elektrycznych trucicieli..niestety nie masz racji..
                Polska produkuje elektrycznosc z wegla i kazdy elektrowóz " truje w Polsce bardziej niz nowe diesle z Euro 6!!!
                Łatwo to przeliczyc,sa odpowiednie strony internetowe dot. Zuzycia T/węgla na KW.
                W Europie tylko Slowacja jest green...i tam ma sens el. autko..

                • 3 1

      • i tak nie zrozumieją!

        • 6 1

    • Komputery to też nie eko ale Świat się zmienia Greto, Ty oczywiście możesz mieć liczydło i telefon na druta.

      • 1 0

    • (2)

      A teraz się budzisz... Z ręką w nocniku, bo piszesz same powtarzane kłamstwa. Gwarancję masz na elektryka na 10 lat, na spalinowego 3, maks 7 lat, czyli co 3 lata utylizacja diesla? Sam sobie zaprzeczasz.

      • 6 8

      • Akumulator w całości nie podlega recyklingowi (1)

        • 5 2

        • dom

          w domu możesz wykorzystać. 50kWh z 70 pierwotnych jak znalazł do fotowoltaiki.

          • 2 1

    • Od 7 lat nie mam telewizora

      • 1 1

  • Spokojnie (7)

    Jeszcze trochę i wszystkie stacje ładowania elektryków będą płatne. Poczekają tylko aż więcej ludzi się skusi na te auta i pach. Swoją drogą, śmieszy mnie bardzo cała ta akcja z super ekologicznymi autami na prąd - a nikt nie mówi ile energii (i syfu przy okazji) jest związanych z ich produkcją, ile problemu później z utylizacją no i co najlepsze - blisko 80% energii elektrycznej w Polsce bierze się ze spalania węgla. Więc wszystko ładnie i pięknie, bo tutaj ktoś jest eko, ładuje elektryka, prąd leci, zero spalin, a gdzieś na ślunsku najpierw syf, żeby węgiel wydobyć, a potem syf do atmosfery, żeby prąd powstał. Ale spoko, jesteśmy eko.

    • 146 10

    • One nigdy nie miały być darmowe wiecznie. (3)

      To był jedynie program pilotażowy i nikt kupując elektryka nie liczył na dożywotnie darmowe ładowanie.
      Wyjątek to pierwsze modele Tesli, ale przy masowej produkcji już ta opcja nie jest dostępna

      • 9 3

      • (2)

        czesciowo zgadzam sie z Toba ale slaby jest argument slunska. bo przecierz nie oznacza to ze trzeba zarzucic elektryki z tego powodu. z tego powodu trzeba zreformowac wytwarzanie pradu w Polsce. a co do elektrykow to warto je rozwijac tylko niech nikt nie liczy ze beda tansze niz auta na paliwo gdyz paliwo jest drogie ze wzgledu na podatki a nie ze wzgledu na drozsza pradukcje od produkcji pradu

        • 11 1

        • (1)

          z czasem doliczą te dodatkowe opłaty do prądu ładowanego na stacjach

          • 8 1

          • albo i w domu

            • 0 0

    • Masz rację!

      Bo to jest tak jak z płatnością kartą vs gotówka. Wydajesz tyle samo, ale w pierwszym przypadku nie widzisz tego i to jakby "mniej boli".

      • 5 1

    • Nie wiem dlaczego prad mialby byc darmowy. Jak wchodzil do Polski LPG to nie bylo nigdzie za darmo mimo, ze to znacznie bardziej eko paliwo niz prad.

      • 14 2

    • auto elektryczne produkuje 2-3x mniej co2 niż spalinowe zakładając, że jest prąd z elektrowni węglowej

      • 1 14

  • kolejny bezszelestny

    zus juz zaciera rece !

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane