• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos wprowadza opłaty za ładowanie auta

mJ
25 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni. Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni.

Okres testowy projektu Lotos Niebieski Szlak dobiega końca. Przez wiele miesięcy kierowcy mogli bezpłatnie korzystać z ładowarek, ale od poniedziałku, 27 stycznia, to się zmieni. Za usługę ładowania "elektryków" na stacjach Lotos pobierana będzie opłata w wysokości 24 zł.



Czy twoim zdaniem stała opłata za ładowanie auta elektrycznego to dobry pomysł?

Ogłoszona przez Lotos stawka jest stała. Kierowca zapłaci 24 zł bez względu na długość ładowania pojazdu oraz ilość pobranej energii. Biorąc pod uwagę średniej wielkości ładowanie, to obecnie najniższa stawka na rynku. Dodatkowo, do końca lutego, ładując auto elektryczne będzie można napić się kawy w promocyjnej cenie (2 zł za dużą kawę i symboliczną złotówkę za małą).

Konkurencyjna stawka



Pojemność akumulatorów w większości dostępnych na rynku aut elektrycznych to średnio 35 kWh. Rekordzistą jest Audi e-tron z baterią o pojemności 95 kWh. Przyjmując, że na jeden cykl ładowania przypada średnio 20 kWh energii, to u wiodącego operatora ładowarek w naszym kraju kierowca - zgodnie z aktualnym cennikiem - zapłaci 44 zł. To prawie dwa razy więcej niż na stacjach Lotosu. Trzeba pamiętać, że w przypadku "zatankowania" dodatkowych kWh ten koszt u konkurencji będzie jeszcze wyższy.

Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek. Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek.

Jest 12 a będzie 130 stacji ładujących



Od października 2018 roku Grupa Lotos w ramach projektu Niebieski Szlak uruchomiła 12 ładowarek na trasie z Trójmiasta do Warszawy. Na własnej skórze przekonaliśmy się, że można przejechać elektrycznym samochodem ze stolicy nad morze. W grudniu pokonaliśmy 430-kilometrową trasę elektrycznym Mercedesem EQC.

Terminale ładujące zlokalizowane są na stacjach paliw Lotosu. Każdy punkt posiada dwa stanowiska ładowania i został wyposażony w ładowarkę o łącznej mocy 150 kW obsługującą trzy międzynarodowe standardy, co umożliwia pełne pokrycie rynku e-mobility.

Lotos planuje rozwinąć sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Kolejne terminale pojawią się w tym roku. Docelowo do 2022 roku koncern zakłada budowę 130 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Blisko 10 tys. ładowań w ciągu roku



W ciągu pierwszego roku funkcjonowania Niebieskiego Szlaku odnotowano około 9,5 tys. ładowań. Rekordowe były miesiące wakacyjne: lipiec (1199 ładowań) oraz sierpień (1115 ładowań).

Jak wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec grudnia 2019 r. po polskich drogach jeździło 8637 elektrycznych samochodów osobowych. Jednocześnie rośnie liczba ogólnodostępnych stacji ładowania, która przekroczyła granicę tysiąca sztuk. Dodajmy jednak, że tylko 28 proc. z nich (288 sztuk) stanowią szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC).

Czytaj więcej o elektromobilności
mJ

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (245) 6 zablokowanych

  • nieco dziwaczna ta opłata za ładowanie a nie za pobrana moc (2)

    • 8 0

    • Nie dziwaczna tylko cwaniacka (1)

      Płacić za podłączenie wtyczki a nie za pobraną energię? Dziękuję, pozostanę przy swoim dieslu, który posłuży jeszcze dłuugo. Uprzedzając złośliwe uwagi - w moim aucie DPF jest na swoim miejscu ;)

      • 2 0

      • no nie chciałem być zbyt dosadny, ale tez to tak rozumiem

        • 0 0

  • Póki co 24 zł. Kupujcie elektryki a wtedy ustalą ceny bo przecież ten rząd dotrzymuje obietnic.

    • 6 0

  • Kto nie kupi elektryka ten przegra życie!

    • 4 1

  • A ja będę jeździł i kopcił swoim 20 letnim TDIkiem.

    • 5 5

  • Ja tam, z moim dizelkiem, olewam błękitny szlak.

    • 8 3

  • Zgodnie z zapowiedziami premiera

    Za dwa lata osiągniemy cel - 10 000 elektryków w kraju. Dobrze ze tylkktylu jeleni to łyknęli jak pelikan.

    • 3 3

  • Taa kupie auto za gruba kase aby stac przy ladpwarce godzinami albo sie stresowac czy jakas znajde jak skonczy sie prad

    • 10 0

  • To ze w trójmiescie jest najwiecej piratów drogowych których stac tylko na 20 letnie złomy z niemiec widac po liczbie postów od (1)

    od nich .
    Tylko w Londynie jest obecnie 1,5tys ładowarek , w Niemczech 20 tys i rośnie ! Polska jest zaściankiem Europy jak zawsze ,bo tak miało być ,mielismy być złomowiskiem Europy i jesteśmy !!

    • 2 7

    • Chlopie jestesmy niewolnikami europy i za te same prace co wykonuja niemcy czy brytyjczycy dostajemy 1/4 ich pensji, przy czym wykonujemy czesto prace wlasnie dla tych samych zachodnich firm, wiec skad ludzie maja wziac kase na samochody po 200k? Dales sobie chlopie wcisnac jakies lewicowe brednie ze jestesmy gorsi od zachodu. Jestesmy tacy sami, tylko biedniejsi i dlatego bardziej wykorzystywani jak kolonie.

      • 1 0

  • Czas (1)

    Jak długo trwa ładowanie baterii na takiej stacji, dajmy na to z 10% na 100%?

    • 3 0

    • Tyle co kupno nowego spalinowca w salonie

      • 4 1

  • Czas ładowania i ilość stanowisk (1)

    Czy ktoś mi może powiedzieć:
    1 jak długo trzeba ładować samochód elektryczny na stacji Lotos, żeby przejechać 100 km?
    2. Ile jest stanowisk do ładowania?
    Dziękuję

    • 7 0

    • Takie auto trzeba ładować co 2-3 dni najrzadziej!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane