• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos wprowadza opłaty za ładowanie auta

mJ
25 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni. Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni.

Okres testowy projektu Lotos Niebieski Szlak dobiega końca. Przez wiele miesięcy kierowcy mogli bezpłatnie korzystać z ładowarek, ale od poniedziałku, 27 stycznia, to się zmieni. Za usługę ładowania "elektryków" na stacjach Lotos pobierana będzie opłata w wysokości 24 zł.



Czy twoim zdaniem stała opłata za ładowanie auta elektrycznego to dobry pomysł?

Ogłoszona przez Lotos stawka jest stała. Kierowca zapłaci 24 zł bez względu na długość ładowania pojazdu oraz ilość pobranej energii. Biorąc pod uwagę średniej wielkości ładowanie, to obecnie najniższa stawka na rynku. Dodatkowo, do końca lutego, ładując auto elektryczne będzie można napić się kawy w promocyjnej cenie (2 zł za dużą kawę i symboliczną złotówkę za małą).

Konkurencyjna stawka



Pojemność akumulatorów w większości dostępnych na rynku aut elektrycznych to średnio 35 kWh. Rekordzistą jest Audi e-tron z baterią o pojemności 95 kWh. Przyjmując, że na jeden cykl ładowania przypada średnio 20 kWh energii, to u wiodącego operatora ładowarek w naszym kraju kierowca - zgodnie z aktualnym cennikiem - zapłaci 44 zł. To prawie dwa razy więcej niż na stacjach Lotosu. Trzeba pamiętać, że w przypadku "zatankowania" dodatkowych kWh ten koszt u konkurencji będzie jeszcze wyższy.

Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek. Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek.

Jest 12 a będzie 130 stacji ładujących



Od października 2018 roku Grupa Lotos w ramach projektu Niebieski Szlak uruchomiła 12 ładowarek na trasie z Trójmiasta do Warszawy. Na własnej skórze przekonaliśmy się, że można przejechać elektrycznym samochodem ze stolicy nad morze. W grudniu pokonaliśmy 430-kilometrową trasę elektrycznym Mercedesem EQC.

Terminale ładujące zlokalizowane są na stacjach paliw Lotosu. Każdy punkt posiada dwa stanowiska ładowania i został wyposażony w ładowarkę o łącznej mocy 150 kW obsługującą trzy międzynarodowe standardy, co umożliwia pełne pokrycie rynku e-mobility.

Lotos planuje rozwinąć sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Kolejne terminale pojawią się w tym roku. Docelowo do 2022 roku koncern zakłada budowę 130 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Blisko 10 tys. ładowań w ciągu roku



W ciągu pierwszego roku funkcjonowania Niebieskiego Szlaku odnotowano około 9,5 tys. ładowań. Rekordowe były miesiące wakacyjne: lipiec (1199 ładowań) oraz sierpień (1115 ładowań).

Jak wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec grudnia 2019 r. po polskich drogach jeździło 8637 elektrycznych samochodów osobowych. Jednocześnie rośnie liczba ogólnodostępnych stacji ładowania, która przekroczyła granicę tysiąca sztuk. Dodajmy jednak, że tylko 28 proc. z nich (288 sztuk) stanowią szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC).

Czytaj więcej o elektromobilności
mJ

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (245) 6 zablokowanych

  • To nie Lotos tylko Orlen który po chichu staje się ajentem stacji.
    Precyzujcie informacje.

    • 1 1

  • (3)

    Im więcej będzie aut elektrycznych na naszych drogach tym droższe będzie jego ładowanie.

    • 7 0

    • Taka prawda. Jak juz nie bedzie odwrotu do spalinowek, to ceny poszybują fest.
      Zeby daleko nie szukac - na poczatku hipermarkety z zachodu kusily super cenami i wysoką jakoscia. Male sklepy polskie splajtowaly i teraz mozna zaobserwowac staly wzrost cen (nie patrze na okazjinalne promocje towarow 2 kategorii, ktorych nie potrzebuje) i niska jakosc produktów. Z tym ze tak samo jak z elektrykami w przyszlosci, to i tutaj praktycznie nie ma odwrotu.

      • 0 0

    • prąd

      musieliby podnieść cenę prądu w gospodarstwach domowych. zastanów się czy to możliwe patrząc jak PiS boi się panicznie tego.

      • 0 0

    • Dokładnie tak będzie. Dlatego ja wolałem postawić na hybrydę toyoty. Cena prądu mnie nie dotyczy bo sama odzyskuje energie chociażby z ładowania, a poza tym mam duzą moc i małe spalanie. Hybrydy się sprawdzają

      • 2 0

  • Jest opcja niemiecka, sa teorie spiskowe a prawda jest jedna- nie przemyslanego gniota i takiego samego truciciela chca wcisnac naiwniakom. Jesli produkcja- podobnie jak bimbru- odbywa sie na pustkowiu i w krzakach, to czy mniej truje- bo swoje emituje.

    • 0 0

  • Ojj czyli elektryki będą jeszcze droższe? Kończą się im widać przywileje. Nadal najlepiej mieć spalinowe auto, mój korando III sprawdza się bardzo dobrze i nie mam zamiaru się go zmieniać. Na elektryki u nas jeszcze za wcześnie

    • 2 0

  • Nie dość, że samo auto drogie to jeszcze ładowanie do tanich nie należy. Z silnikiem elektrycznym to tylko hybryda. Yarisa z tym napędem za 70tys można mieć. A spalana niedużo bo niewiele ponad 4l. Wychodzi tanij niż tutaj i pod ładowarką się długo nie stoi

    • 2 1

  • kolejny bezszelestny

    zus juz zaciera rece !

    • 2 0

  • Hahahahaha - no i gdzie jest ten milion elektrykow?

    Dodatkowo ucieli dofinansowanie do elektrykow. No brawo, brawo. Moglibyscie chociaz nie byz tacy bezczelni panowie i panie rzadzacy i nie obiecywac rzeczy ktorych nie macie najmniejszej ochoty realizowac !!!

    • 0 0

  • no i co z tego ze musza placic
    jak sie jezdzi trzeba placic

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane