• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem

Maciej Korolczuk
14 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost. Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.



Czy korki na Czarnym Dworze są dla ciebie dokuczliwe?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wielu kierowcom skróciło i ułatwiło podróżowanie po Gdańsku. Odkorkowało się centrum miasta, ruch ciężarowy przeniósł się do podwodnej przeprawy, szybciej można przedostać się też na wylotówkę z Gdańska w kierunku Warszawy. Większe zainteresowanie tunelem sprawiło jednak, że od dwóch lat kierowcy każdego dnia tkwią w korkach na Czarnym Dworze. Ruch wstrzymuje tam skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przepustowość ogranicza też jednopasmowa jezdnia między Przymorzem a Zaspą.

Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.

- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.

Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.

- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.

- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.

Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.

- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.

Opinie (327) 4 zablokowane

  • a skrzyżowanie obrońców wybrzeża i kołobrzeskiej

    tam jest syf , bo przy korku , nie ma szans praktycznie na wjechanie w czarny dwór z Obrońców Wybrzeża , bo cały czas nadjeżdżają samochody od jagielońskiej, wciskają się na potęgę, kołobrzeska nonstop stoi a jeszcze teraz ten wieżowiec, to już armagedon, w tym miejscu będzie bo nie ma planu poprawy ruchu tam ,
    Dodatkowo przejście do parku Regana to zaczyna być ruletka tuż obok hotelu i baraków - idityzm organizacyjny w kluczowym miejscu

    • 1 0

  • Droga miała mieć 2 pasy aż do Kołobrzeskiej ale to okoliczni mieszkańcy protestowali. (6)

    No i droga nie powstała...

    • 107 51

    • bzduru opisujesz (1)

      Nigdy nie było takiego projektu wiec nie było też protestu

      • 2 0

      • od dawna miały być tam 2 pasy w każdą stronę

        • 0 0

    • Pierwsze słyszę (2)

      Jestem mieszkańcem Zaspy i pierwszy raz słyszę o koncepcji 2 pasów i protestach mieszkańców. Może chodziło Ci o rozbudowę ul. Gospody na Żabiance jak budowali Ergo Arenę. Bo wtedy, rzeczywiście mieszkańcy nie chcieli poszerzenia ulicy, a właściwie to nie chciał tego prezes spółdzielni. Ale odnośnie skrzyżowania Jana Pawła z Czarnym Dworem to słyszę po raz pierwszy. Skąd masz te informacje?? Chyba, ze twój komentarz miał tylko wywołać burzę, jak to ludzie są głupi. Że najpierw protestują a później płaczą.

      • 6 0

      • chyba protestowali ci co mieszkają w tych 3 piętrowych blokach przy Czarnym Dworze (1)

        na pewno nie mieszkańcy Zaspy ani Przymorza

        • 3 3

        • mieszkam na Jelitkowskim Dworze

          ale nigdy nie słyszałam o jakimś proteście .Myślę ze każdy mieszkaniec naszego osiedla podpisze się projektem aby usprawnić dojazd do domu.Prawdopodobnie osoba opisująca protest pomyliła miejsca

          • 2 1

    • Do kołobrzeskiej? Te słoik opanuj sie, jak już to do Dąbrowszczakow, vel Kaczora wspaniałego....

      • 40 9

  • Przed wyborami .

    Zawsze obiecują ,n.p w Brzeźnie nad morzem kilkadziesiąt lat temu wykopano dziurę w której miał być odbudowany przedwojenny budynek .Do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło a przed każdymi wyborami obiecano że wreszcie tak się stanie.

    • 1 0

  • A co dadzą dodatkowe pasy?

    Jedyne konkretne rozwiązanie to wiadukty lub tunele-albo na wprost albo do skrętów w Al. jp ii. dodatkowe pasy nie zmienią kolizji jadących na wprost z tymi skręcającymi. A za chwilę i tak dodatkowe pasy schodzą w jeden więc zamiast przed skrzyżowaniem kierowcy będą stać za skrzyżowaniem. Kto naiwny zjedzie z pasa środkowego na lewy z zamiarem jazdy dalej prosto ul.Czarny Dwór? Będzie musiał czekać na wpuszczenie z powrotem. Bez sensu. Podobnie w kierunku od strony Przymorza.

    • 1 0

  • Gdansk jak zwykle (83)

    Wierzy, że jak dobuduje dróg, to zmniejszą się korki. Ile razy można w kółko to samo za pieniądze podatników ...

    • 150 230

    • (18)

      Nie budują źle, budują jeszcze gorzej. Nie kupują tramwajów i autobusów, jak kupią- to nie takie... jak zabiorą kursy źle, jak stworzą linie to pytania że po co, dla kogo... weź ty się ogarnij nie wszyscy mają fanaberie jazdy rowerem i nie wszyscy chcą z menelami jeździć trabsportem zbiorowym będąc na łasce i nie lasce pogody, sa reż tacy którzy nie mają dogodnych połączeń z miejsc im potrzebnych. Wyluzuj gumę w gaciach. To nie Olsztyn że z jednego końca miasta ba drugi autobus jedzie 20 min. Daj ludziom wybór a to co spowoduje zmniejszenie korków zostaw urbanistom, skoroś ty sie nie wykształcił, sam Internet to za mało.

      • 56 25

      • .... (5)

        Ludziom nigdy nie dogodzisz. Każdemu się wydaje że ma rację, każdy uważa że jemu się należy. Musi być bez korków ale bez budowy dróg. A jak budować to przecież nie za kasę podatników.
        Muszą być przedszkola, oczywiście blisko, ale z drugiej ug strony na tyle daleko żeby dzieci wydając dźwięki nie przeszkadzaľy.
        Sklepy blisko ale z dala od centrum.
        Parkingi też muszą być pod blokiem, ale nie moim tylko tym obok, bo to przecież spaliny i hałas.

        Podsumowując, dobrze jest tylko wtedy kiedy jest źle. A że zawsze jest źle to w zasadzie jest dobrze.

        • 24 4

        • wszystkim ludziom niedogodzisz

          wielu ludziom dogodzisz jeśli zaprosisz ich na konsultacje i uwzględnisz ich potrzeby.

          • 0 0

        • Idgie - sprawdź w internecie pojęcie ruchu indukowanego (2)

          tam się dowiesz, że poszerzenie drogi może i na chwilę redukuje korki, w dłuższym okresie tylko zwiększa skalę ruchu samochodów i powoduje ogólne zakorkowanie miasta zwiększoną skalą korzystania z samochodów nawet na krótkie odległości.

          • 3 3

          • (1)

            W d...e byles i g...o widziales. Naczytales sie lewackich ideologii pustych jak twoja glowa i nic z tego nie wynika. Fakty sa inne-wystarczy popatrzec na dojazdy do miast jak Amsterdam czy Berlin. Korki minimalne w godz. szczytu bo jezdnie wielopasmowe i przemyslane rozwiazania calosciowe. Tu sie odepcha, a zaraz zapcha przy Kolobrzeskiej. Tu jest potrzebna nowa Hynka jak obiecywal Budyn a gdzie jest kazdy widzi.

            • 1 3

            • Amsterdam lol

              Tam gdzie samochód ma taki priorytet jak papierek niesiony wiatrem - żaden ;)

              • 1 1

        • Not
          In
          My
          Back
          Yard
          NIMBY-tak nazywa się taka postawa.
          Nic nowego.

          • 8 2

      • (11)

        Wiesz chociaż, jak duży powierzchniowo jest Olsztyn, czy tylko przez przypadek się samozaorałeś?

        • 22 26

        • (9)

          Gdańsk 262 km2, Olsztyn 88 km2. Jeszcze jakieś pytania?

          • 31 11

          • (8)

            I przez 88 km2 autobus przejedzie w 20 minut? Czas leczyć zwidy

            • 11 23

            • Jak skończysz szkołę (2)

              To będziesz umiał odróżnić kwadrat 9 na 9 od kwadratu 16 na 16

              • 6 4

              • Jak skończysz szkołę (1)

                To zrozumiesz, że kwadratu 9 na 9 km nie da się obsłużyć komunikacyjnie w 20 minut, chyba, że helikopterem.

                • 1 5

              • 9 kilometrów przejeżdżam rowerem w ciągu 30 minut

                czyli z peryferii do centrum takiego kwadratu w ciągu 15 minut.

                • 0 0

            • (4)

              Czy to wiesz co to jest km kwadratowy i czym się różni od kilometra? Bossssheeee no olsztyn albo inne gizycko....

              • 25 10

              • (3)

                Nie ignorancie, akurat Gdańsk, ale z umiejętnością wystawienia 4 liter poza wyimaginowane wolne miasto tudzież jakąś bzdurę pokroju stolica kaszub. Chamstwo niektórych kanalii twojego pokroju po prostu przeraża.

                • 6 19

              • (2)

                Żadna to stolica kaszub, jeszcze nie nauczyli????? Poczytaj trochę zanim coś napiszesz. Gdańsk nigdy nie był stolicą Kaszub, Kaszubi w zależności od rejonu mają swoje stolice, Lessoki, Reboki, Rdzenne kaszebe itp itp.

                • 12 5

              • (1)

                Ja to doskonale wiem, powiedz Budyniowi nie mi

                • 7 6

              • POwiedz to budyniowi, nie MNIE!

                • 6 4

        • Wiem, lasów dużo mają to fakt. Autobusy tam nie dojeżdżają. Pozdrawiam

          • 24 9

    • (6)

      W centrum likwiduja jeden pas i wierza ze to zmniejszy korki.

      • 55 24

      • To nie ma zmniejszyć korkow (1)

        Nie ma nigdzie na świecie takiej przepustowości, ludzie autami przyjadą zawsze.

        • 18 5

        • wyzwanie polega na tym, by zastosować rozwiązania umożliwiające poruszanie się po mieście

          inaczej niż (najbardziej terenochłonnym środkiem lokomocji) - samochodem.

          Na liczbę ludzi korzystających z samochodów można wpływać na wiele sposobów.

          • 0 0

      • w centrum kończą budowę największego centrum handlowego w Gdańsku i twierdzą, że korki nie wzrosną (3)

        • 44 5

        • w centrum w ramach budowy największego centrum handlowego tworzą ponad tysiąc

          miejsc do parkowania i twierdzą, że korki nie wzrosną.

          Do tego jeszcze budują kolejne kilkaset miejsc do parkowania w bezpośredniej bliskości centrum w ramach "skłaniania ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej".

          • 4 1

        • (1)

          Przy węźle autobusowo-tramwajowo-kolejowo-rowerowym.

          • 7 8

          • Jakby w ten węzeł ktoś wierzyl

            To by nie budowali parkingu na 1000 aut i jeszcze na 500 obok :)

            • 13 3

    • równie skuteczne (19)

      co leczenie otyłości przez popuszczanie pasa

      • 30 9

      • bardzo płytkie porównanie (10)

        otyłość to problem zdrowotny, wzrost zapotrzebowania na transport to coś zupełnie naturalnego

        • 12 13

        • (8)

          Utknąłeś w latach 80 XX w.

          • 11 9

          • (7)

            Ale przynajmniej nie w chińskiej wiosce.

            • 8 10

            • Chiny już były na etapie 'Janusz musi mieć samochód' (6)

              Zobaczyli, że to nie działa i poszli dalej z postępem.
              Już dawno nas przegonili.

              • 8 5

              • Może poszukaj w Google (5)

                Trendów ilości aut w Chinach? Jak masz problem, zawsze możesz poprosić o pomoc kogoś dorosłego. Nawet zrobiłbym ci tę uprzejmość, ale ten ułomny portal nie parsuje linków, więc tym razem musisz sobie jakoś poradzić.

                • 6 5

              • liczby, nie ilości

                samochody są policzalne

                • 0 0

              • Może poszukaj w google sprzedaży motocykli i rowerów. (3)

                A potem porównaj do sprzedaży samochodów.

                Poza tym, jak inteligentnie brzmisz sugerując, że nie jestem dorosły. No cóż, do poziomu dyskusji może też kiedyś dorośniesz :)

                • 4 4

              • Oczywiście (2)

                W Chinach jest dużo motocykli i rowerów. A teraz sprawdzamy dynamikę ich sprzedaży w porównaniu z samochodami i już się nie błaźnimy, dobrze?

                • 2 5

              • No właśnie, sprawdźmy i już się nie błaźnmy :) (1)

                Nie zapomnij do rowerów doliczyć kilkunastu milionów kupionych przez firmy bike sharingowe :)

                • 3 2

              • Daj spokój, on widzi tylko swoje 4 koła i nic poza tym. A że je widzi dłużej i dłużej, bo stoi w korkach, tym bardziej wylewa potem żale ;)

                • 4 2

        • No tak, za szerokie gardło to problem zdrowotny.

          • 1 0

      • skuteczne może nie jest (7)

        ale polepsza komfort życia
        spróbuj założyć garnitur od I Komunii i sprawdź jak się w min będziesz czuł

        • 14 10

        • Myślę że nie najgorzej (5)

          Przez trzy lata chyba jeszcze nie zdążył strasznie z niego wyrosnąć.

          • 4 5

          • (4)

            10 lat temu takim słabym trolom, co "samochodem wszędzie", spokojnie tłumaczyłem, że nieważne ile kasy na drogi wywalą, będzie gorzej. Znajomi budowali domy za obwodnicą, bo przecież to nielogiczne - będzie lepiej.

            5 lat temu, jak pierwsi znajomi już wkurzeni na potęgę sprzedawali te domy i kupowali mieszkania w centrach, cierpliwie tłumaczyłem tym, co "teraz będzie Kaszubska, Metropolitalna i dobry dojazd od obwodnicy itd", że nie. Fizyki nie oszukasz, świat nie znosi próżni - w dodatkową przepustowość wskoczą kolejni jej konsumenci. I będzie gorzej.

            Teraz za obwodnicą został jeden znajomy i trochę narzeka, że zamiast na grilla towarzystwo woli pójść do jakiejś knajpy. Na korki klnie bardziej i pociesza się, że ci pozostali, co są już na miejscu, nie mają gdzie parkować (bo on, jak zjeżdża do pracy, nie ma). Wprawdzie ci ostatni z kolei ograniczyli liczbę samochodów w rodzinie do jednego i ten jeden stoi najczęściej w hali garażowej, ale whatever.

            I cierpliwie dalej - za 5 lat ulic będzie więcej, a korki będą jeszcze gorsze. Wprawdzie na całym bardziej rozwiniętym świecie już się zorientowali, że to nie działa, ale ok, można iść w zaparte i potem olbrzymim kosztem odwracać pewne procesy. Co, Polaka nie stać?

            Ludzi, którzy reagują narzekaniem na swoje błędy życiowe i nie potrafią ich skorygować, nie ma żadnego sensu nawracać. Można cierpliwie obserwować, jak przechodzą przez stadia dyskomfort -> irytacja -> zaprzeczenie -> wyparcie -> zwątpienie -> pogodzenie się i (choć nie zawsze) zmiana poglądów. Więc jeździj sobie samochodem wszędzie i kpij, twoje życie i twoje prawo. Kiedyś zrozumiesz, albo i nie. Notabene, wystarczy pojechać niedaleko - do Warszawy - i zobaczyć jak daleko Trójmiasto jest za trendami. Tam ci pogardzani rowerzyści jeżdżą tabunami i wyprzedzają spokojnie kiszące się w korkach wielkopaństwo.

            • 5 2

            • Uwielbiam te opowieści z krainy mchu i paproci (3)

              W wykonaniu cyklistów. Ciekawa ta wasza rzeczywistość równoległa.

              • 3 3

              • jak się wszędzie widzi cyklistów (2)

                to to ma fachową nazwę - i leczy to psychiatra

                • 2 2

              • Niezrównoważone trolle od zrównoważonego transportu

                To niemal bez wyjątku kalesoniarze. I nie widzę ich "wszędzie", tylko w ostatnim zdaniu poprzedniej wypowiedzi.

                • 1 3

              • cyklotria?

                • 0 3

        • Polepsza na chwilę i wraca momentalnie do poziomu dyskomfortu. Jednocześnie obniża komfort wszystkich wokół i prowadzi do zawału... komunikacyjnego miasta

          • 14 14

    • Ja mam tylko takie 3 pytania: (11)

      1. Dlaczego nie jest kontynuowana poprzednia koncepcja połączenia Słowackiego z tunelem estakadą przez Kościuszki;
      2. Dlaczego cały ruch tranzytowy puszczany jest bezpośrednio w pas nadmorski, który powinien służyć głównie spacerowiczom (można tam zrobić tunel jak w Sopocie na Grunwaldzkiej);
      3. Dlaczego ruch w całości jest kierowany przez Przymorze/Zaspę a tak słabo wykorzystywana jest 2 pasmowa jezdnia na Hallera, która spokojnie mogłaby być tranzytówką między tunelem a Słowackiego i dlaczego jest w tak tragicznym stanie?

      • 6 1

      • Marcin, zmień strukturę pytań (2)

        jak na razie jest ona oparta o ukryte założenie, że samochód jest jedynym (poważnym/ istotnym/głównym) sposobem poruszania się po mieście.

        Jak to założenie usuniesz, pojawi ci się wiele ciekawych skojarzeń i rozwiązań (zwykle multimodalnych).

        Jak pojawi się system Mevo oparty o rowery wspomagane elektrycznie, przypomnisz sobie mój wpis.

        • 3 2

        • To założenie nie musi być ukryte

          Po długiej terapii samochodofobii można się samemu przekonać, że samochód jest zawsze najlepszym rozwiązaniem.

          • 1 3

        • Spoko.
          Ja akurat jeżdżę motocyklem (na co dzień) i rowerem więc dam sobie radę ale samochodu też używam przy złej pogodzie. Generalnie jestem przeciwny pchaniu w pas nadmorski tylu samochodów. Uważam, że powinno się albo bardziej wykorzystać istniejącą Hallera żeby połączyć ze Słowackiego/Grunwaldzką (bo na teraz to ta droga akurat z dwupasmówek jest chyba najmniej obłożona w Gdańsku) albo zrobić bezpośrednie połączenie estakadą Płażyńskiego ze Słowackiego.

          • 4 0

      • A po co chcesz łączyć obwodnicę z obwodnicą? (5)

        Jak chcesz się dostać na Słowackiego nie jedziesz przez tunel, ani przez miasto...

        • 3 4

        • Nie wiedziałem, że Słowackiego i Droga Zielona są obwodnicami... (4)

          "Jak chcesz się dostać na Słowackiego nie jedziesz przez tunel, ani przez miasto..."
          - powiedz to tym którzy stoją codziennie około 15-16 na Hynka i jadą Słowackiego w górę, zobacz jak wygląda Rzeczpospolitej-Chłopska/JP2 w godzinach szczytu.

          A łączenie obwodnicy z obwodnicą ma jak najbardziej sens, bo odciążasz miasto i małe ulice kierując duży ruch na drogi przelotowe i obrzeża miasta.

          • 6 3

          • A końce Słowackiego i Drogi Zielonej (dokładniej Sucharskiego) są gdzie? (3)

            Kto ma się dostać z Letnicy na Matarnię pojedzie obwodnicą, nie wiem, czemu chcesz ich kierować przez miasto...

            • 3 3

            • (2)

              To trafiłeś...codziennie jeżdżę N.Port - lotnisko i nie jeżdżę obwodnicą. Wiesz czemu? Czas przejazdu - powiedzmy że podobny jak niema wypadków (a są niemal codziennie i z obwodnicy nie ma jak uciec). Odległość za to ponad dwukrotnie większa i zjazd z obwodnicy na Słowaka to dramat w godzinach szczytu.
              Poza tym nie każdy jedzie do/z samej Matarni - na Słowackiego są jeszcze inne rozjazdy/wjazdy. To co proponujesz to nie jest alternatywa.
              Połączenie Drogi Zielonej bezpośrednio ze Słowackiego jest potrzebne-pokazuje to zatłoczenie Czarnego Dworu, Hynka i Jana Pawła na Zaspie.

              Skoro tak się czepiasz łączenia obwodnic, to po co połączona została S7 z nową południową?

              • 3 1

              • Czepiam się łączenia obwodnic PRZEZ MIASTO (1)

                Chcesz rozładowywać ruch tranzytowy z obwodnicy puszczając go przez centrum?

                Jeżeli zjazd z obwodnicy jest problemem, to tu faktycznie należy się przebudowa skrzyżowania.

                Chodzi o to, żeby jak najmniej samochodów jeździło przez Zaspę i Wrzeszcz... Po to jest właśnie obwodnica, żeby jeździć nią z jednego końca miasta na drugi...

                • 2 3

              • Ale w czym problem? Właśnie jak byłoby połączenie Żołnierzy z Marynarki/Płażyńskiego to nie byłoby tylu samochodów w pasie nadmorskim bo spora część porozjeżdżałaby się na Grunwaldzkiej w 2 strony i na Słowackiego. Teraz jest dramat bo i tak większość która jedzie w stronę Przymorza na końcu dobija do Grunwaldzkiej - czy to wjeżdżając na Przymorzu z Kołobrzeskiej lub w Oliwie przy pętli autobusowej albo przez drogę koło hipodromu na Żabiance.

                • 3 1

      • dlatego, że sznyty komunikacyjne jak blizny przecinają to miasto (1)

        Zatem w centrum stawiamy światła co 100 m, tempo 30 km/h, brak tuneli (czy to dla pieszych czy dla samochodów).
        A jak nam się przypomni, że przez tą wieś przejechać jakoś trzeba, to zrobimy ślepą pół obwodnicę donikąd...

        • 0 1

        • Ja tam w centrum widzę strefę 70 (czytaj 119), nie strefę 30...

          • 5 2

    • A Ty jaki masz inny pomysł, mądralo? (10)

      • 1 8

      • Ograniczenie suburbanizacji (9)

        Zniechęcanie do jedzdzenia drogim i nieefektywnym samochodem, polepszanie komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Wiem, bo widziałem, że to działa lepiej. W dodatku jest tańsze i dla miasta i dla ludzi. Wygodniejsze, cichsze i czystsze.

        • 14 10

        • (8)

          Z tą wygodą to nie przesadzaj. Spróbuj się przedostać komunikacją miejską np z Nowego Portu do lotniska w takim czasie jak samochodem. Podpowiem ci - samochodem max 25-30min, komunikacją 1,20h przy dobrych wiatrach.
          Bez poprawy funkcjonowania TANIEJ komunikacji zbiorowej nie ma nawet mowy żeby się ludzie przesiedli z samochodów bo wychodzi taniej, szybciej i 100% wygodniej.

          • 5 4

          • 283 + pkm (5)

            Jakdojadę pokazuje 39min, google maps samochodem 32min bez korków.

            W ogóle musiałbym być kretynem, żeby na lotnisko telepać się samochodem, kiedy PKM z Wrzeszcza jest 2-3x szybsza i jedzie pod sam terminal.

            • 4 2

            • Chyba żartujesz "kretynie" (4)

              Jeszcze do Wrzeszcza trzeba dojechać. Dojście na przystanek tramwajowy ~5-7minut+ tramwaj30min + pkm 30min albo bus 40 min (przy odrobinie szczęścia).
              Żeby dojechać na 7 do pracy musiałbym wstawać o 5 żeby o 6.36 być na peronie PKM. A tak na spokojnie wstaję sobie o 6 i bez problemu dojeżdżam na czas samochodem.
              Nowy Port to nie tylko Marynarki Polskiej i Szaniec Zachodni. Ode mnie dojście na Marynarki to jakieś 20 minut.

              Lotnisko - napisałem jako "okolice rębiechowa" bo pracuję w pobliżu a nie na samym terminalu.

              • 5 4

              • samochód rozleniwia (1)

                "dojście na Marynarki to jakieś 20 minut"

                Dla zdrowej osoby, dotarcie do tego autobusu, nawet z najdalszych zakamarków Nowego Portu to 10, maksymalnie 15 min spacerowym tempem.

                Jeśli nie jesteś osobą niepełnosprawną albo w bardzo podeszłym wieku to najwyższy czas popracować nad kondycją, zanim będzie za późno.

                A wracając do tematu, teoretycznie masz rację, dojazd z miasta na obrzeża najlepiej wychodzi samochodem, tyle że to nie ta relacja jest główną przyczyną problemów o których pisano wyżej.

                • 2 3

              • O moją kondycję się nie obawiaj ;)

                Oczywiście nie jest problemem samo dojście ale czas jaki trzeba poświęcić na całą "podróż" do i z pracy wliczając w to dojścia do przystanków i oczekiwanie na transport.
                Kwestia godziny mniej snu jest dla mnie w tym przypadku kluczowa i z tego, sorry, ale nie zrezygnuję, tylko po to żeby jeździć komunikacją. Jadąc samochodem czy motocyklem jeżdżę codziennie przez Czarny Dwór więc wydaje mi się, że wiem o czym piszę.

                • 3 2

              • Jak pracujesz poza miastem, nie ma problemu, jedź samochodem. (1)

                Ale też nie narzekaj na komunikację, bo nie dla takich jak Ty została stworzona.

                Dalej utrzymuję, że jazda samochodem na lotnisko jest głupia ;p

                • 5 3

              • Na samo lotnisko może i tak ale już w okolice lotniska niekoniecznie, bo jeszcze z terminala też się trzeba jakoś przetransportować, a rower nie zawsze da się upchnąć w cudownych pkmkach - bo i to już rozważałem ;)

                • 2 0

          • Tramnwaj nr 5 Nowy Port - Oliwa

            Tak usprawniono komunikację miejską, aby było więcej przesiadek. Kiedyś jeździł do Oliwy, teraz tylko do Strzyży PKM.

            • 3 0

          • Komunikacja miejska w Trójmieście jest tak zawodna

            Że nie ma mowy, żebym w ogóle brał ją pod uwagę przy podróży na lotnisko.

            • 3 6

    • A za czyje ma budować ? Może Czukcze się dołożą ? (3)

      Wiem, że to marzenie przeciętnego polskiego zasr...ńca, który płaci tyle co kot napłakał ,a wymagania ma wywalone pod Himalaje ale to się raczej nie uda.

      • 11 6

      • Pytanie, po co? (2)

        Nie za czyje. Dziś powiększysz skrzyżowanie, jutro musisz dobudować parking, pojutrze ludzie z miasta zaczynają wyprowadzać się do Elbląga. Po chwili masz taki sam korek, tylko miasto zasyfione i żyć się w nim nie chce. Wiec wyprowadzasz się z miasta. Naprawdę tego nie widzicie, a na obce rejestracje narzekacie. Za parę lat sami będziecie GKA.

        • 14 10

        • ehe (1)

          z pewnością rok bo rozbudowaniu skrzyżowania przy Czarnym Dworze cała Warszawka, Śląsk i Rzeszów będą tu mieszkać...

          • 3 4

          • ehe - wystarczy, że część mieszkańców 3 miasta i wielu imigrantów z Warmii I Mazur

            zamieszka w okolicach Gdańska, a nie w zasięgu pieszego dojścia do przystanku SKM, by skala zakorkowania Trójmiasta uległa zwiększeniu.

            Poszerzanie dróg nie zmniejsza korków, tylko przesuwa je gdzie indziej.

            Korki można zmniejszyć prowadząc sensowną politykę zrównoważonego transportu, tworząc zwarte dzielnice połączone sprawną komunikacją szynową, a nie myśląc głównie lub wyłącznie o poruszaniu się samochodem po mieście.

            • 3 0

    • no cóż, jak zbudowali tunel (6)

      w centrum o połowę mniej samochodów...

      • 41 8

      • a słowaka jak budują (4)

        to już 60 lat mija i jakoś dokończyć nie moga!

        • 11 13

        • A czego tam brakuje? (2)

          Poza kontrolami prędkości oczywiście.

          • 7 3

          • bezkolizyjnych skrzyżowań? (1)

            zamiast świateł co 200 m??

            • 2 11

            • To nie autostrada, tylko miasto. Bezkolizyjne skrzyżowania masz na obwodnicy. I tak ten nowy odcinek jest przegięty, z estakadą (która stoi tak i tak) i przejściami podziemnymi dla pieszych.

              • 8 2

        • to idź z pretensjami do Gomółki i Gierka

          • 13 5

      • A samochodów w mieście jakby jednak wiecej

        Tunel bierze tyle co Podwale + Podwale 60% tego co kiedyś.

        • 12 4

    • Gdańsk ma najwiecej piratów drogowych,dlatego najwyzsze OC i najwiecej starego złomu na ulicach (2)

      To oni właśnie codziennie tworzą korki.Trzeba wprowadzić ograniczenia związane z emisja spalin .Słoiki maja badania techniczne na wioskach kupione za flaszkę.Dlatego taki jedzie dieslem i zostawia za sobą chmurę dymu,a badania ma jako w pełni sprawne! Natychmiast sie zrobi na ulicach luźniej ,identycznie ukraincy pewno ich w 20letnim złomie ale na polskich rejestracjach! Szybko sie wtedy przeniosą na komunikacje miejską!
      Cały ruch z tunelu powinien byc skierowany za miasto a nie nad morze!!

      • 15 8

      • no tak, bo mityczni gdańszczanie to wyłącznie nowymi autami jeżdżą :D

        • 5 2

      • Najwięcej piratów to jednak w Warszawie jest, wierz mi.

        • 4 2

  • Skrzyżowanie (2)

    Niech Pan Kotłowski przejedzie się Armii Krajowej o 7 rano do Gdańska i o 15 na Kokoszki.

    • 9 4

    • racja

      Tam powinnien powstac wiadukt w strone obwodnicy tym bardziej ze jeden nasyp jest juz gotowy. To by rozładowało korki

      • 1 0

    • Kosciuszki

      Korki na ulicy Kosciuszki pojawily sie dopiero po zwezeniu ulicy do jednego pasa wkazda strone. Jak byly po dwa,to ruch byl plynny . W/g mnie tylko kretyn mogl wpasc na pomysl by zwezac w miescie ulice.A zrobiono tak na kilku ulicach,generujac zatory i utrudnienia w ruchu pojazdow.

      • 1 0

  • słabe rozwiazanie

    Takie rozwiazanie na niedługo pomoze, dwa pasy powinny byc w obie strony do samej ulicy Obr. Wybrzeza i wowczas problem sie skonczy tym bardziej ze jest tam miejsce gdzie to zrobic.

    • 2 1

  • No to lamusy z prowincji bedą sie zderzać na nowym skrzyżowaniu. Pozdro NE NOL GKA GKS (17)

    • 152 96

    • (9)

      Jeszcze NIL, CBY, CBR itp.

      • 14 11

      • oraz GD, GA i GSP (7)

        • 30 15

        • (1)

          Haha! GDA górą ! :P ;)

          • 4 4

          • ja mam ku60

            • 1 0

        • Chciałbyś mieć takie litery na rejestracji (2)

          • 14 20

          • Jaki powód do dumy :D (1)

            Tylko lokalna patologia potrafi szukać uznania za tablice albo szalik :D
            Ogarnijcie się...

            • 24 3

            • jak kto jest nikim i jedne co ma to adres zamieszkania

              to chwali się adresem zamieszkania,

              taka celuloza w mózgu (trociny)

              • 3 0

        • nie dla psa kiełbasa (1)

          • 11 9

          • To sobie zrób indywidualną np. G0 GWE albo

            G0 CWL

            • 11 2

      • Dokładnie, CBR to jakaś masakra. W niedzielę w zoo na wyjeździe przed szlabanem zrobił się potężny korek, bo dzban z CBR nie wie, że przed wyjazdem trzeba zapłacić za parking. Nie wiem skąd ci ludzie się biorą, chyba z końskiej odbytnicy.

        • 11 12

    • zabrakło GWE

      • 1 1

    • a przez centrum Gda jeden pasik z Armii Krajowej...można?! Po co to na głównym skrzyżowaniau miasta może ze 2...

      • 0 0

    • Inteligencją to Ty nie błysnąłeś

      • 6 2

    • lepiej ścieżkę rowerową (2)

      Tam zrobić, nikt normalny nie jeździ samochodem tyko rowerem

      • 24 41

      • Według rurkowca w każdym calu (1)

        • 12 7

        • Janusz, to Ty?

          Widziałeś kiedyś rurkowca na rowerze?

          • 8 3

    • Ta bo lamusy z GD nie mają wypadków, ehee....

      • 43 28

  • Dwa pasy w każdą stronę powinny być od skrzyżowania z Hallera aż do Dąbrowszczaków. Inaczej nic się nie zmieni. I tak na skrzyżowaniu Czarny Dwór / Jana Pawła II zawsze będzie się blokowało, ale 2 pasy powinno choć trochę rozładować. No i należałoby odciążyć Jana Pawła II łącząc Hynka z Hallera, tak aby cały ruch nie wpadał w Jana Pawła II

    • 4 1

  • "Nad morzem"?

    A nie taniej było budować nad lądem?

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane