Wiadomości

Małe i szybkie auta - przegląd nowych hot hatchy

Hot hatche to kieszonkowe torpedy. Dysponują ogromnymi mocami, które pozwalają na bardzo szybki sprint do "setki".
Hot hatche to kieszonkowe torpedy. Dysponują ogromnymi mocami, które pozwalają na bardzo szybki sprint do "setki". mat. prasowe

Mały, ale wariat - to powiedzenie idealnie określa hot hatche, czyli usportowione wersje popularnych modeli aut w nadwoziu hatchback. Sprawdziliśmy, co aktualnie oferują trójmiejscy dealerzy.



Który model podoba ci się najbardziej?

Honda Civic Type R 20%
VW Golf R 6%
Mercedes-AMG A35 16%
Seat Leon Cupra 3%
Audi RS3 Sportback 19%
BMW M140i 5%
Peugeot 308 GTi 4%
Hyundai i30 N 7%
Renault Megane R.S. Trophy 4%
Mini John Cooper Works 3%
VW Golf GTI 2%
Audi S3 Sportback 4%
Ford Focus ST 7%
zakończona Łącznie głosów: 916
Co tak naprawdę kryje się pod terminem "hot hatch"? To bardzo proste. Frajda z jazdy. Właśnie po to producenci aut zamieniają swoje miejskie hatchbacki w małe, przyjemnie ryczące potwory, żeby te dostarczały kierowcom uśmiech na twarzy podczas pokonywania kolejnych kilometrów.

Oczywiście dla tych małych bestii środowiskiem naturalnym jest tor. I to właśnie na nim mogą pokazać swój niemały potencjał. Dlatego tym bardziej na drogach publicznych trzeba podchodzić do nich z dużym szacunkiem. Niestety, brawurowi kierowcy często to lekceważą, a wówczas hot hatche stają się naprawdę niebezpiecznymi zabawkami. Osoby roztropne, z olejem w głowie, nie powinny mieć problemu, żeby w sposób bezpieczny czerpać radość z prowadzenia tych aut.

Poniżej prezentujemy wam 13 hot hatchy, które znajdziecie w ofertach trójmiejskich dealerów. Aż w siedmiu modelach moc silnika przekracza 300 KM, a pięć z nich do "setki" przyspiesza poniżej 5 sekund. A co z prędkością maksymalną? Większość hot hatchy posiada tzw. kagańce, czyli elektroniczne blokady ograniczające rozwijaną prędkość do 250 km/h. Za te iście torowe osiągi trzeba słono zapłacić. Ceny tych najmocniejszych i najszybszych egzemplarzy przekraczają 200 tys. zł.

Może was zdziwić fakt, że w zestawieniu brakuje Forda Focusa RS. Powód absencji jest prosty - te samochody są już w zasadzie niedostępne. A szkoda, bo na kolejną generację poczekamy zapewne 2-3 lata. Wierzymy, że tym razem producent przekaże na polski rynek większą pulę tych aut. W zamian dołożyliśmy nieco mniej brutalną odmianę ST, która będzie oferowana w salonach Forda od połowy roku.

Honda Civic Typer R



Jeśli szukasz rasowo wyglądającego hot hatcha - wybierz Civic Type R.
Jeśli szukasz rasowo wyglądającego hot hatcha - wybierz Civic Type R. mat. prasowe
Silnik: 2.0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 320 KM
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
0-100 km/h: 5,8 s
Prędkość maksymalna: 272 km/h
Masa własna: 1380 kg
Cena od: 150 000 zł
Cena standardowego modelu od: 63 900 zł
Dealerzy: Honda Gdynia

Volkswagen Golf R



Golf R wygląda bardzo niepozornie, ale tak naprawdę to demon prędkości.
Golf R wygląda bardzo niepozornie, ale tak naprawdę to demon prędkości. mat. prasowe
Silnik: 2.0
Napęd: 4MOTION
Moc maksymalna: 310 KM
Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm
0-100 km/h: 4,6 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1505 kg
Cena od: 172 690 zł
Cena standardowego modelu od: 70 190 zł
Dealerzy: CityMotors, Plichta

Mercedes-AMG A35



To nowość ze stajni AMG. A35 to świetna zapowiedź topowego hot hatcha Mercedesa-AMG, czyli modelu A45.
To nowość ze stajni AMG. A35 to świetna zapowiedź topowego hot hatcha Mercedesa-AMG, czyli modelu A45. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Silnik: 2.0
Napęd: 4MATIC
Moc maksymalna: 306 KM
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
0-100 km/h: 4,7 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1380 kg
Cena od: 188 500 zł
Cena standardowego modelu od: 97 600 zł
Dealerzy: BMG Goworowski, Witman

Seat Leon Cupra



Seat Leon Cupra to kolejny niepozornie wyglądający hot hatch.
Seat Leon Cupra to kolejny niepozornie wyglądający hot hatch. mat. prasowe
Silnik: 2.0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 290 KM
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm
0-100 km/h: 6 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1349 kg
Cena od: 138 800 zł
Cena standardowego modelu od: 61 600 zł
Dealerzy: Plichta

Audi RS3 Sportback



RS3 to najszybszy, najmocniejszy i najdroższy model w naszym zestawieniu.
RS3 to najszybszy, najmocniejszy i najdroższy model w naszym zestawieniu. mat. prasowe
Silnik: 2.5
Napęd: Quattro
Moc maksymalna: 400 KM
Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm
0-100 km/h: 4,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1510 kg
Cena od: 265 700 zł
Cena standardowego modelu od: 136 400 zł
Dealerzy: Plichta

BMW M140i



To niewielkie BMW potrzebuje zaledwie 4,4 s, aby na zegarze pojawiła się "setka".
To niewielkie BMW potrzebuje zaledwie 4,4 s, aby na zegarze pojawiła się "setka". mat. prasowe
Silnik: 3.0
Napęd: tylny
Moc maksymalna: 340 KM
Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm
0-100 km/h: 4,4 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1525 kg
Cena od: 212 000 zł
Cena standardowego modelu od: 121 90 zł
Dealerzy: Zdunek, Bawaria Motors

Peugeot 308 GTi



W prezentowanej stawce hot hatchy Peugeot ma najmniejszą pojemność silnika. Z 1.6 "wyciśnięto" aż 270 KM.
W prezentowanej stawce hot hatchy Peugeot ma najmniejszą pojemność silnika. Z 1.6 "wyciśnięto" aż 270 KM. mat. prasowe
Silnik: 1.6
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 270 KM
Maksymalny moment obrotowy: 330 Nm
0-100 km/h: 6 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1315 kg
Cena od: 139 900 zł
Cena standardowego modelu od: 68 000 zł
Dealerzy: JD Kulej, Intervapo

Hyundai i30 N



Koreańczycy stworzyli naprawdę bardzo dobrego hot hatcha.
Koreańczycy stworzyli naprawdę bardzo dobrego hot hatcha. mat. prasowe
Silnik: 2,0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 275 KM
Maksymalny moment obrotowy: 353 Nm
0-100 km/h: 6,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1429 kg
Cena od: 148 400 zł
Cena standardowego modelu od: 68 000 zł
Dealerzy: Margo, Auto-Mobil

Renault Megane R.S. Trophy



A może 300-konne Megane R.S.?
A może 300-konne Megane R.S.? mat. prasowe
Silnik: 1.8
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 300 KM
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
0-100 km/h: 5,7 s
Prędkość maksymalna: 260 km/h
Masa własna: 1407 kg
Cena od: 142 900 zł
Cena standardowego modelu od: 62 900 zł
Dealerzy: Zdunek

Mini John Cooper Works



Niewiele osób wie, że Mini w swojej gamie posiada także hot hatcha. Co prawda jest on najsłabszy spośród wszystkich prezentowanych w tym artykule, ale potrafi naprawdę wiele.
Niewiele osób wie, że Mini w swojej gamie posiada także hot hatcha. Co prawda jest on najsłabszy spośród wszystkich prezentowanych w tym artykule, ale potrafi naprawdę wiele. mat. prasowe
Silnik: 2.0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 231 KM
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm
0-100 km/h: 6,3 s
Prędkość maksymalna: 246 km/h
Masa własna: 1275 kg
Cena od: 134 300 zł
Cena standardowego modelu od: 80 900 zł
Dealerzy: Zdunek

Volkswagen Golf GTI



Golf GTI to tańsza alternatywa dla wariantu R.
Golf GTI to tańsza alternatywa dla wariantu R. mat. prasowe
Silnik: 2.0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 245 KM
Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm
0-100 km/h: 6,2 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1387 kg
Cena od: 131 590 zł
Cena standardowego modelu od: 70 190 zł
Dealerzy: CityMotors, Plichta

Audi S3 Sportback



Bazowa wersja Audi S3 jest tańsza od RS3 o ponad 70 tys. zł.
Bazowa wersja Audi S3 jest tańsza od RS3 o ponad 70 tys. zł. mat. prasowe
Silnik: 2.0
Napęd: Quattro
Moc maksymalna: 300 KM
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
0-100 km/h: 4,7 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1565 kg
Cena od: 189 200 zł
Cena standardowego modelu od: 136 400 zł
Dealerzy: Plichta

Ford Focus ST (dostępny od połowy roku)



ST to nieco mniej napakowany brat RS-a. W nowej generacji montowane będą zdecydowanie mocniejsze silniki. To na pewno ucieszy fanów tego samochodu, którzy jednak na trójmiejską premierę będą musieli poczekać do połowy roku.
ST to nieco mniej napakowany brat RS-a. W nowej generacji montowane będą zdecydowanie mocniejsze silniki. To na pewno ucieszy fanów tego samochodu, którzy jednak na trójmiejską premierę będą musieli poczekać do połowy roku. mat. prasowe
Silnik: 2.3
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 280 KM
Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm
0-100 km/h: poniżej 6 s
Prędkość maksymalna: brak informacji
Masa własna: 1400-1500 kg
Cena od: ok. 130 000 zł
Cena standardowego modelu od: 73 000 zł
Dealerzy: Euro-Car Gdynia

Trójmiejskie salony samochodowe

Opinie (120) 3 zablokowane

  • (15)

    a gdzie Alfa Giulietta Veloce?

    • 17 17

    • (5)

      Ze 170-konnym silnikiem?

      • 5 4

      • 240KM (3)

        • 4 2

        • (2)

          nie ma ich w ofercie alfy

          • 2 0

          • Giulietta jest już pomału wycofywana, to dlatego.

            A 1.75 240KM widocznie przestał spełniać aktualne normy emisji.

            • 4 1

          • W Polsce może nie być w ofercie

            • 2 0

      • 240 KM

        • 1 0

    • W warsztacie (2)

      • 13 5

      • (1)

        ciekawe, a wg statystyk to golf GTI częściej się psuje. Ahh te stereotypy

        • 8 3

        • Ahe te statystyki..

          • 2 1

    • No jak?

      Przecież na lawecie:)

      • 9 4

    • Ciągle na lawecie.

      • 5 4

    • w serwisie:)

      • 8 2

    • wycofali niestety

      obecnie jest 'sport', które ma standardowe 170 koni...
      pewnie nie będą już dostosowywać do norm, ten silnik ma 10 lat, a mają nowy 2.0 280km...
      alfa 4c z tym samym silnikiem też zniknęła z oferty.

      • 4 0

    • ...

      jak to gdzie w warsztacie...

      • 3 3

    • alfa

      alfa Giulietta Veloce przebywa obecnie na warstacie i szybko tego miejsca nie opuści ale jeżeli opuści to tylko po to aby szybko tam powrócić

      • 0 2

  • To są małe auta? (6)

    Abarth ?
    Clio ?
    Chyba autor nie ten segment miał na myśli

    • 31 10

    • (5)

      ciekawe po co tyle koni będzie jak od przyszłego roku nowa auta mają same zwalniać w terenie zabudowanym do 50, nie zabudowanym do 90, autostrady do 140 :D więc będzie wesoło, polecam poczytać

      • 3 9

      • Krzycz Trybson! (3)

        Po to zeby przyspieszac do tych predkosci w przyjemny sposob, mocne silniki nie sa do lamania obowiazujacych przepisow, tylko do zabawnej zwawej jazdy. :)

        A po drugie prosze nie siac fermentu, zadnych takich planow na przyszly rok nie ma.

        • 14 3

        • (1)

          na przyszły rok nie ale są plany ograniczania automatycznego prędkości wszystkich nowych aut, dobrze, ze mój samochód co najwyżej ma ABS i ESP :)

          • 2 0

          • każdy kaganiec można zdjąć

            fabrycznie (legalnie po dopłacie) również (np w Audi, BMW, Mercedes, Ferrari )

            • 1 2

        • Słownik

          Języka polskiego polecam , i przestań zaśmiecać komentarze tym swoim Krzycz ... kiepskie to

          • 0 0

      • Już niedługo

        „Ogranicznik prędkości czy czarna skrzynka zapisująca ostatnie sekundy przed wypadkiem – takie rozwiązania mają stać się obowiązkowym wyposażeniem samochodów. ”

        • 2 0

  • Syrena 104 (5)

    Gdzie Syrena bosto ?

    • 22 1

    • Na śmietniku historii, tam gdzie jej miejsce. (3)

      • 1 10

      • (1)

        Oj, to mógłbyś się zdziwić, jakie ceny osiągają dobrze odrestaurowane Skarpety 104. Dwie takie sztuki i masz jeden z ww. wozów. Ceny polskich klasyków i youngtimerów w ostatnich latach poszybowały ostro w górę.

        • 4 1

        • Bo rynek aut zabytkowych jest chory. Cierp kupi od dziada trupa za 3 tys. a potem wystawia go za 20 tys.

          • 2 1

      • patriota z onr ?

        • 0 0

    • Gdzie R20

      Gdzie jest R 20 pytam się?! Pytam się?!

      • 0 0

  • (8)

    Z czego wynika aż taka różnica w masie Golfa R i Seata Leona Cupra? Przecież to wozy na tej samej płycie podłogowej, z identycznym silnikiem

    • 13 1

    • (3)

      może skrzynia?

      • 0 0

      • kierowca Golfa jest dużo grubszy (2)

        masy samochodów podaje się z kierowcą

        • 15 0

        • Też myślę, że gruby i spocony Nazista jest cięższy niż Hiszpan. (1)

          • 8 0

          • Hiszpan to może być tubylczy cygan i jego buty do flamenco mogą ważyć więcej niż piwna oponka i pół litra potu nazisty

            • 3 1

    • napęd na 4 kola (1)

      golf R ma napęd na 4 koła. leon ma napęd tylko na przód (wyjątkiem jest kombi, który ma również wersję awd)

      • 12 0

      • Ma się na czym nosić czapkę co?

        • 7 0

    • 4 buty Panie

      4 buty Panie

      • 9 0

    • 4#4

      • 0 0

  • a da radę pojechać takim 130km/h przez miasto (1)

    na zakrętach bym miał banana na twarzy

    • 6 6

    • Na razie masz banana

      zamiast umysłu

      • 4 1

  • bmw, audi i VW (3)

    Będą prezentować nowe modele w 2019, więc jeżeli ktoś rozważa zakup to radzę wstrzymać się z decyzją.

    A gdzie informacje dotyczące przyśpieszenia 100-200?

    Przykre też jest, że tylko jeden producent może pochwalić się silnikiem większym niż 2l i RWD.

    • 10 4

    • A jaki sens miałby większy silnik w kompakcie?

      Dodatkowe kilogramy nad przednią osią i potem podsterowność w zakręcie. Te samochody mają być szybkie nie tylko na prostej.

      • 6 1

    • Czasow od 100 do 200 rzeczywiscie brakuje bo w takich autach wlasnie wtedy zaczyna sie zabawa.

      • 0 0

    • bmw i ford

      • 0 0

  • hahah silniki po 2 litry (8)

    to powinno miec 3-4 litry jak to ma byc szybkie!

    • 8 30

    • a BMW?

      • 3 0

    • (3)

      2 litry, ale na turbinie, więc daje radę, choć długo taki silnik nie pożyje traktowany ostro butem. Osobiście też wolę duże wolnossące V6/V8, ale takie trudno wcisnąć w takiego malucha. No i Unia przeszkadza. Dlatego jeżdżę pełnoletnią "fałką", w większej budzie i też całkiem żwawo się odpycha, poniżej 7 sekund schodzi. Niejeden w nowej bryce już się zdziwił, że nie daje rady dogonić takiego gruza :)

      • 6 4

      • Do pierwszego zakrętu :D (1)

        • 9 3

        • no właśnie, w tym zestawieniu nie chodzi o mistrza prostej

          • 6 0

      • Czym latasz?

        • 1 2

    • (1)

      I tak nadal większy niz twoje 1.9tdi

      • 4 0

      • Ludzie się nie znają i piszą bzdury, BMW 140I nie ma silnika 2 litrowego.

        • 2 1

    • 3-4 litry w malym samochodzie to masa z przodu i beznadziejne prowadzenie

      • 4 0

  • Nie lubię małych aut.

    • 6 17

  • Srednio 200k za auto (4)

    Przecietny Polak przez cale zycie nie odlozy takiej kwoty :(

    • 29 9

    • (2)

      a dlaczego przeciętny Polak miałby jeździć 200-300 konnym autem? Przeciętny Polak niech kupuje przeciętne samochody - jak chociażby dacia duster czy fiat tipo, które są wielokrotnie tańsze.
      Hothatche to nie auta dla przeciętnego Polaka.

      • 25 1

      • Dlatego w dzisiejszych czasach można korzystać z atrakcyjnych ofert finansowania czy wynajmu. Nie ma parcia na posiadanie a na użytkowanie!

        • 6 0

      • a kim jest nadprzecietny Polak?

        Myślę że te samochody są dla miłośników motoryzacji....ja akurat nie jestem aż takim fanem by wydawać tyle pieniędzy na zabawkę...

        • 1 1

    • Weź kredyt albo leasing

      I masz takie autko. Chyba że zarabiasz 2000zł netto to niestety przegrałeś życie

      • 4 6

  • Abarth 595/696? (15)

    A gdzie Abarth w zestawieniu?

    • 7 5

    • Paaaanie, z czym do ludzi (9)

      czajnik ma większą pojemność niż silnik w tym fiacie.

      • 3 6

      • Paanie (8)

        ...i pewnie ten abarth/czajnik weźmie twoją furę na światłach z zamkniętymi oczami :)

        • 6 0

        • a po 5 latach jak się skończy gwarancja rozsypie się na kawałki

          • 2 4

        • %-) (6)

          Paaaanie. Żarty na bok.

          Przykro mi ale moje 10 letnie 330d wciągnęło nosem abarthcika na obwodnicy.

          • 3 5

          • a potem się obudziłeś

            • 4 1

          • 10 letnie BMWu marzeniem każdego prawdziwego mężczyzny :)) (4)

            Haha "moje 10 letnie 330d..." dziękuję ci za ten komentarz, zrobił całą robotę, właściwie to już nic nie trzeba pisać :) pozamiatałeś tą swoją beemką :) nie no zazdro :D

            • 6 1

            • Cóż (3)

              jak kupowałem było nowe, teraz ma już dziesięć lat i co? Wykonaniem, prowadzeniem, wyposażeniem bije fiata czy tam abartha na głowę.
              Premium tak ma, nie ważne czy to Mercedes, Audi bądź Leksus.

              Niestety nie zrozumie tego ktoś kto całe życie jeździł skodą/dacia/peugeotem o pojemności 1.2 itp. Czy nawet Alfą Romeo, która po kilku latach traci tyle na wartości, że od nowa trzeba zarabiać na samochód :)

              A na zakończenie dodam, że takie napchane, z dobrym silnikiem 10 letnie bmw wciąż trzyma cenę i szybciej znajdę kupca niż na plastikowego abartha

              koniec przekazu

              • 4 4

              • Zgadzam się z Tobą, kiedyś jezdziłem 12 letnim bmw a kolega kupił 3 letnie kia tej samej wielkości i porownujac jazdę, komfort, osiągi i wyposażenie kia do pięt niedorastała

                • 2 0

              • (1)

                Ale gdzie jazda BMW ma się do Abartha... W BMW może wygodnie i komfortowo, ale hot-hatche, w tym Abarth to są zabawki, to się prowadzi jak gokart, ma dawać przyjemność z zabawy. Gdzie sypiące się BMW sprzed dekady stawiać obok plastikowej, ale jednak przede wszystkim zabawki. Ludzie!

                Już pomijając jeździć 10 lat jednym autem, to trzeba lubić nudę. 2-3 lata max, szkoda życia.

                • 3 1

              • zależy od podejścia człowieka - jedni mają auto lub żonę na większość lub cale życie a inni zmieniają co 3 lata bo non stop potrzebują nowych impulsów bodźców emocjonalnych by dalej działać ale to wynika z niedojrzałości emocjonalnej lub błędów wychowawczych - przykro mi

                • 3 1

    • Abarth (4)

      To but, nie samochód.

      • 2 6

      • Stefciu (3)

        i właśnie przez takich jak ty ciągle brakuje finezji i kreatywności w tym kraju... ucz się od włochów ...zresztą o gustach się nie dyskutuje ale rozumieją to tylko dżentelmeni.. pozdrawiam i więcej wyobraźni!

        • 6 1

        • (2)

          właśnie kupuj rzeczy dla ładnego wyglądu a nie funkcjonalności i jakości, nie patrz co w środku - patrz na opakowanie !

          • 2 3

          • w przypadku samochodów (1)

            obecnie sprawdza się to najlepiej- wszystkie marki prezentują ten sam poziom- te 'tradycyjnie ' rozsypujące się są często trwalsze, niż te 'na całe życie', które ostatnio rozsypują się często przed upływem gwarancji.
            kupuje sie to, co się danej osobie podoba, a po paru latach wymienia. chyba, że kupujesz używkę- wtedy albo super szczęście, albo trafisz na minę, niezależnie od marki. nie wierzysz? sprawdź ceny używek w niemczech i porównaj z naszymi:)

            • 3 2

            • Honda ... i nie wiesz co to warsztat

              • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki: