• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Małe i szybkie auta - przegląd nowych hot hatchy

Michał Jelionek
14 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Hot hatche to kieszonkowe torpedy. Dysponują ogromnymi mocami, które pozwalają na bardzo szybki sprint do "setki". Hot hatche to kieszonkowe torpedy. Dysponują ogromnymi mocami, które pozwalają na bardzo szybki sprint do "setki".

Mały, ale wariat - to powiedzenie idealnie określa hot hatche, czyli usportowione wersje popularnych modeli aut w nadwoziu hatchback. Sprawdziliśmy, co aktualnie oferują trójmiejscy dealerzy.



Który model podoba ci się najbardziej?

Co tak naprawdę kryje się pod terminem "hot hatch"? To bardzo proste. Frajda z jazdy. Właśnie po to producenci aut zamieniają swoje miejskie hatchbacki w małe, przyjemnie ryczące potwory, żeby te dostarczały kierowcom uśmiech na twarzy podczas pokonywania kolejnych kilometrów.

Oczywiście dla tych małych bestii środowiskiem naturalnym jest tor. I to właśnie na nim mogą pokazać swój niemały potencjał. Dlatego tym bardziej na drogach publicznych trzeba podchodzić do nich z dużym szacunkiem. Niestety, brawurowi kierowcy często to lekceważą, a wówczas hot hatche stają się naprawdę niebezpiecznymi zabawkami. Osoby roztropne, z olejem w głowie, nie powinny mieć problemu, żeby w sposób bezpieczny czerpać radość z prowadzenia tych aut.

Poniżej prezentujemy wam 13 hot hatchy, które znajdziecie w ofertach trójmiejskich dealerów. Aż w siedmiu modelach moc silnika przekracza 300 KM, a pięć z nich do "setki" przyspiesza poniżej 5 sekund. A co z prędkością maksymalną? Większość hot hatchy posiada tzw. kagańce, czyli elektroniczne blokady ograniczające rozwijaną prędkość do 250 km/h. Za te iście torowe osiągi trzeba słono zapłacić. Ceny tych najmocniejszych i najszybszych egzemplarzy przekraczają 200 tys. zł.

Może was zdziwić fakt, że w zestawieniu brakuje Forda Focusa RS. Powód absencji jest prosty - te samochody są już w zasadzie niedostępne. A szkoda, bo na kolejną generację poczekamy zapewne 2-3 lata. Wierzymy, że tym razem producent przekaże na polski rynek większą pulę tych aut. W zamian dołożyliśmy nieco mniej brutalną odmianę ST, która będzie oferowana w salonach Forda od połowy roku.

Honda Civic Typer R



Jeśli szukasz rasowo wyglądającego hot hatcha - wybierz Civic Type R. Jeśli szukasz rasowo wyglądającego hot hatcha - wybierz Civic Type R.
Silnik: 2.0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 320 KM
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
0-100 km/h: 5,8 s
Prędkość maksymalna: 272 km/h
Masa własna: 1380 kg
Cena od: 150 000 zł
Cena standardowego modelu od: 63 900 zł
Dealerzy: Honda Gdynia

Volkswagen Golf R



Golf R wygląda bardzo niepozornie, ale tak naprawdę to demon prędkości. Golf R wygląda bardzo niepozornie, ale tak naprawdę to demon prędkości.
Silnik: 2.0
Napęd: 4MOTION
Moc maksymalna: 310 KM
Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm
0-100 km/h: 4,6 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1505 kg
Cena od: 172 690 zł
Cena standardowego modelu od: 70 190 zł
Dealerzy: CityMotors, Plichta

Mercedes-AMG A35



To nowość ze stajni AMG. A35 to świetna zapowiedź topowego hot hatcha Mercedesa-AMG, czyli modelu A45. To nowość ze stajni AMG. A35 to świetna zapowiedź topowego hot hatcha Mercedesa-AMG, czyli modelu A45.
Silnik: 2.0
Napęd: 4MATIC
Moc maksymalna: 306 KM
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
0-100 km/h: 4,7 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1380 kg
Cena od: 188 500 zł
Cena standardowego modelu od: 97 600 zł
Dealerzy: BMG Goworowski, Witman

Seat Leon Cupra



Seat Leon Cupra to kolejny niepozornie wyglądający hot hatch. Seat Leon Cupra to kolejny niepozornie wyglądający hot hatch.
Silnik: 2.0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 290 KM
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm
0-100 km/h: 6 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1349 kg
Cena od: 138 800 zł
Cena standardowego modelu od: 61 600 zł
Dealerzy: Plichta

Audi RS3 Sportback



RS3 to najszybszy, najmocniejszy i najdroższy model w naszym zestawieniu. RS3 to najszybszy, najmocniejszy i najdroższy model w naszym zestawieniu.
Silnik: 2.5
Napęd: Quattro
Moc maksymalna: 400 KM
Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm
0-100 km/h: 4,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1510 kg
Cena od: 265 700 zł
Cena standardowego modelu od: 136 400 zł
Dealerzy: Plichta

BMW M140i



To niewielkie BMW potrzebuje zaledwie 4,4 s, aby na zegarze pojawiła się "setka". To niewielkie BMW potrzebuje zaledwie 4,4 s, aby na zegarze pojawiła się "setka".
Silnik: 3.0
Napęd: tylny
Moc maksymalna: 340 KM
Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm
0-100 km/h: 4,4 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1525 kg
Cena od: 212 000 zł
Cena standardowego modelu od: 121 90 zł
Dealerzy: Zdunek, Bawaria Motors

Peugeot 308 GTi



W prezentowanej stawce hot hatchy Peugeot ma najmniejszą pojemność silnika. Z 1.6 "wyciśnięto" aż 270 KM. W prezentowanej stawce hot hatchy Peugeot ma najmniejszą pojemność silnika. Z 1.6 "wyciśnięto" aż 270 KM.
Silnik: 1.6
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 270 KM
Maksymalny moment obrotowy: 330 Nm
0-100 km/h: 6 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1315 kg
Cena od: 139 900 zł
Cena standardowego modelu od: 68 000 zł
Dealerzy: JD Kulej, Intervapo

Hyundai i30 N



Koreańczycy stworzyli naprawdę bardzo dobrego hot hatcha. Koreańczycy stworzyli naprawdę bardzo dobrego hot hatcha.
Silnik: 2,0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 275 KM
Maksymalny moment obrotowy: 353 Nm
0-100 km/h: 6,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1429 kg
Cena od: 148 400 zł
Cena standardowego modelu od: 68 000 zł
Dealerzy: Margo, Auto-Mobil

Renault Megane R.S. Trophy



A może 300-konne Megane R.S.? A może 300-konne Megane R.S.?
Silnik: 1.8
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 300 KM
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
0-100 km/h: 5,7 s
Prędkość maksymalna: 260 km/h
Masa własna: 1407 kg
Cena od: 142 900 zł
Cena standardowego modelu od: 62 900 zł
Dealerzy: Zdunek

Mini John Cooper Works



Niewiele osób wie, że Mini w swojej gamie posiada także hot hatcha. Co prawda jest on najsłabszy spośród wszystkich prezentowanych w tym artykule, ale potrafi naprawdę wiele. Niewiele osób wie, że Mini w swojej gamie posiada także hot hatcha. Co prawda jest on najsłabszy spośród wszystkich prezentowanych w tym artykule, ale potrafi naprawdę wiele.
Silnik: 2.0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 231 KM
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm
0-100 km/h: 6,3 s
Prędkość maksymalna: 246 km/h
Masa własna: 1275 kg
Cena od: 134 300 zł
Cena standardowego modelu od: 80 900 zł
Dealerzy: Zdunek

Volkswagen Golf GTI



Golf GTI to tańsza alternatywa dla wariantu R. Golf GTI to tańsza alternatywa dla wariantu R.
Silnik: 2.0
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 245 KM
Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm
0-100 km/h: 6,2 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1387 kg
Cena od: 131 590 zł
Cena standardowego modelu od: 70 190 zł
Dealerzy: CityMotors, Plichta

Audi S3 Sportback



Bazowa wersja Audi S3 jest tańsza od RS3 o ponad 70 tys. zł. Bazowa wersja Audi S3 jest tańsza od RS3 o ponad 70 tys. zł.
Silnik: 2.0
Napęd: Quattro
Moc maksymalna: 300 KM
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
0-100 km/h: 4,7 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Masa własna: 1565 kg
Cena od: 189 200 zł
Cena standardowego modelu od: 136 400 zł
Dealerzy: Plichta

Ford Focus ST (dostępny od połowy roku)



ST to nieco mniej napakowany brat RS-a. W nowej generacji montowane będą zdecydowanie mocniejsze silniki. To na pewno ucieszy fanów tego samochodu, którzy jednak na trójmiejską premierę będą musieli poczekać do połowy roku. ST to nieco mniej napakowany brat RS-a. W nowej generacji montowane będą zdecydowanie mocniejsze silniki. To na pewno ucieszy fanów tego samochodu, którzy jednak na trójmiejską premierę będą musieli poczekać do połowy roku.
Silnik: 2.3
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 280 KM
Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm
0-100 km/h: poniżej 6 s
Prędkość maksymalna: brak informacji
Masa własna: 1400-1500 kg
Cena od: ok. 130 000 zł
Cena standardowego modelu od: 73 000 zł
Dealerzy: Euro-Car Gdynia

Trójmiejskie salony samochodowe

Miejsca

Opinie (121) 3 zablokowane

  • Samochody dedykowane głównie dla przedsiębiorców (4)

    Nikt z nas na takiego nie zarobi w całym swoim życiu.... chyba ze sprzeda mieszkanie :D

    • 11 7

    • (3)

      Nie rób tego, tzn. nie zamieniaj mieszkania na auto. Najlepsza lokatą kapitału są inwestycje w nieruchomości, a samochód co roku traci na wartości.

      • 10 1

      • Chyba, że mowa o oldtimerach (2)

        Stopa zwrotu może być duuuużo wyższa niż nieruchomości

        • 7 0

        • (1)

          Teraz wiem skąd ta duża liczba starych folcwagenów na ulicach

          • 7 0

          • Dużo T4 z rańca śmiga

            To potencjalna inwestycja

            • 6 0

  • OK. (10)

    na żadnego mnie nie stać. wolę mieszkanie kupić i nieco dorzucić, niż jeździć takim autem. dzięki.

    • 10 4

    • (9)

      Ty moze wolisz, ale niektorzy wola zyc i sie bawic, niz pakowac caly hajs w klitke w bloku. :) No ale jak ktos koniecznie musi miec mieszkanie na wlasnosc to jego sprawa.

      • 5 3

      • (6)

        Dlatego niektórzy są biedni, a inni bogaci, to kwestia mentalności. Bogaci ludzie myślą jak inwestować i pomnażać pieniądze, a biedni jak je wydawać.

        • 4 3

        • (5)

          No tak, kupno mieszkania to faktycznie pomnazanie pieniedzy. :D Chyba bankom jak musisz wziac kredyt, to pomnozysz im x3. Ale prosze bardzo, ktos musi kupowac i brac kredyty, zeby ktos inny mogl na tym zarobic, tak samo nowe samochody jak i kawalerki na szadolkach.

          • 6 2

          • (4)

            Mieszkanie możesz wynająć, poza tym wartosć mieszkania rośnie, także i tak jesteś do przodu po kilku latach jak je sprzedasz pomimo, że drugie tyle kredytu co wziąłeś musisz oddać do banku. Ja zacząłem kupiwać kawalerki pod koniec lat 90', wtedy 70 000 wydawało się dużo, w tej chwili mam ich 15 i żyję tylko z wynajmu. Moi koledzy kupowali super auta i dalej siedza w korpo na etatach.

            • 9 0

            • (1)

              Dobra ściema. :D Ale może ktoś się nabierze... Ja kupiłem w 2009 i nawet teraz jakbym chciał sprzedać, to jestem conieco do tyłu, a ponoć teraz jest drogo. Wielkie dzięki za takie interesy. :P A z wynajmowaniem to pamiętaj, że to nie jest worek bez dna, co roku dochodzi kilka tysięcy nowych mieszkań w trójmieście a drugie tyle jest zwalniane przez wymierające pokolenie. Wyż demograficzny się w większości obkupił w swoje. Boom budowlany się skończy, Ukraińcy albo wrócą do siebie, albo wyjadą na zachód, bo nie będzie dla nich pracy. Kilka lat i co drugie mieszkanie kupione pod najem będzie stało puste i generowało koszty.

              • 6 2

              • To nie żadna ściema, ale wiem tak właśnie ludzie w naszym kraju o mnie myślą: "nie pracuje, a ma tyle pieniędzy, pewnie złodziej". Dodam tylko że w tej chwili chociaż mam sporo pieniędzy, nie kupuję nigdy auta wartego więcej niż 200 000pln chociaż mnie stać na takie za pół bani. A na razie jak widać ceny mieszkań oraz wynajmu mocno rosną od co najmniej 20 lat. Przyjdża wielu turystów, pewnie rynek za jakiś czas się nasyci, ale na razie nie narzekam.

                • 3 2

            • (1)

              Nic nowego.
              Tu zazwyczaj każdy ma kilka mieszkań lub domów.
              Ale oni do tego mają nowe samochody z minimum V8.
              Innych tu nie ma

              • 1 1

              • To prawda salony samochodowe w trójmieście nie narzekają na brak klientów co widać na ulicach.

                • 3 0

      • (1)

        a dlaczego to ma być na zasadzie albo-albo? Można mieć i własne mieszkanie i fajny samochód dla własnej przyjemności, czasem nie trzeba wyrzeczeń :)

        • 2 2

        • To wybór, chodzi o to że jeden kupi mieszkanie i fajne auto, a drugi kupi jedno mieszkanie i drugie mieszkanie, na którym bęzie zarabiał i trochę gorsze auto żeby w pryszłości osiągnąc wolność finansową i nie musieć pracować.

          • 3 2

  • hmmm

    Jeszcze żaden ekogamoń nie wszczął awantury, jakie to "blachosmrody" są złe?

    • 4 5

  • Ciekawe czy któreś z tych aut da radę 200 km/h przez Sopot przelecieć ... (1)

    • 4 3

    • Zrzucone z samolotu każde da radę przelecieć.

      • 2 2

  • Mam od niedawna taki typowo miejski samochód, ale z dość mocnym silnikiem. (6)

    Ciekawie się tym jeździ. Na autostradzie/obwodnicy kiedy zjadę na lewy pas, żeby wyprzedzać, potrafią z kilometra mrugać długimi, tylko dogonić już mnie nie mogą.
    Staję pierwszy na światłach na prawym pasie, za mną pusto, 10 samochodów na lewym, bo myślą że zawalidroga i na starcie od razu wyprzedzą.

    • 14 1

    • To jest najlepsze uczucie

      Szczególnie jak na lewym stają gruzy pokroju vw 1.9 w gnoju

      • 9 1

    • uważaj tylko jak wchodzisz w zakręty na dwóch kółkach zeby się nie przewrócić

      • 2 1

    • Niech zgadnę firmowy Fiat Panda z kratką na tylnej szybie?

      • 10 1

    • (2)

      Dobry sleeper fajna rzecz.

      25 lat temu gdy na naszych drogach królował Opel Astra 1.4, ja miałem wersję GSi o mocy 150KM (wtedy taka moc robiła kolosalne wrażenie).

      • 8 0

      • Fajno, dzięki że nam o tym odpowiedziałeś.

        • 3 4

      • wtedy takie auta jak astra 2.0 gsi, clio 1.8 16v (lub 2.0 williams), peueot 205 1.9 gti potrafiły napsuć krwi wielu innym autom, bo "nie wyglądały".

        Natomiast minęło te 20 lat i hot hatche urosły, przytyły, no i są mocniejsze. Czy to źle? Chyba nie. Wolałbym się rozbić w takim nowym 1.5 tonowym mercedesie aniżeli w puszce 205 czy clio z tamtych lat, które miało 900 kg...

        • 0 0

  • Małe auta, szkoda ze ceny nie takie małe.

    • 5 0

  • (5)

    Mam BMW 335d, zwykła cywilna wersja z rozsądnym silnikiem i większość tych super sportowych hot hatchy odstawiam na światłach, patrzę tylko z uśmieszkiem i politowaniem jak zagrzewają się do boju na światłach.

    • 3 12

    • Fajnie w tych Kartuzach...

      • 10 0

    • Let's race (3)

      0-100 może tak ale na krętej drodze już byś nie pośmierdział tym swoim dieselkiem. Zresztą diesel to raczej do traktora się nadaje ;)

      • 5 2

      • (2)

        Jakieś uzasadnienie?

        • 0 1

        • Zielona strefa w centrum od maja w Trójmieście wchodzi (1)

          Wszystkie diesle za obwodnice f..k out

          • 0 0

          • xD Od jakiego maja? Coś ci się przyśniło.

            • 0 0

  • Jednynym Hot Hatchem w tym zestawieniu to tak naprawdę

    jest Mini Cooper.

    • 1 2

  • A gdzie... (2)

    Kia Ceed GT i Pro Ceed Gt?

    • 0 0

    • (1)

      Ceed GT ma 204 KM... to trochę mało jak na hh

      • 0 0

      • zamiast gadać o mocy, lepiej byś przełożył to na masę, czyli KM/tonę... bo to tak naprawdę się liczy przy przyspieszaniu, no i moment obrotowy. Sama fascynacja konikami nie wystarczy do oceny

        • 1 0

  • korea (1)

    Koreańskie marki ostatnio dość dobrze się rozwinęły, jakością praktycznie się nie różnia, a cena już tak. Sam mam korando z silnikiem 2.0 175KM i jako suv sprawdza się lepiej jak niemieckie suvy niby premium

    • 1 1

    • Teście mieli Hyundaia ix35, salonowy. Wersja „full wypas” 4x4 2.0 diesel, 180KM. Koszt około 120tys. I powiem tyle: jak dla mnie syf. Brzydki z zewnątrz, brzydki w środku - no powiedzmy że to kwestia gustu. Wykończenia plastikowe, skóry przy nalocie 80tys.km popękane i wysiedziane. Walory jezdne kiepskie, przy prędkościach autostradowych (140-160) samochód mało stabilny, podatny na powiewy wiatru. Najgorszym wg. mnie elementem była skrzynia, 6 biegów, manualna. Przełożenia koszmarne, trójka za nisko ale czwórka już za wysoko i ta sama sytuacja z piątką/szóstką. Spalanie 8-10 w mieście i 7-8 w trasie, bardzo wysokie. Utrata wartości w 5 lat prawie 70% a do tego był bardzo trudny w sprzedaży. Po opchnięciu przesiedli się na BMW X1 - niebo a ziemia. Każdy ma oczywiście swoje zdanie ale dla mnie Koreańce są jeszcze daleko, daleko w tyle za Niemcami, Japonią czy nawet Francją.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane