• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maserati patrzy na Trójmiasto

Bawo,Mart,Ps
25 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Maserati GranTurismo Sport 2013. Dobrze czuje się nad morzem.



Maserati ma już oficjalne przedstawicielstwo w Polsce. Najnowszy model tej słynnej włoskiej marki pojawił się już w Trójmieście. Co prawda tylko na chwilę, jednak Maserati chce u nas zagościć na dłużej.



Oficjalnym przedstawicielem Maserati w Polsce została warszawska firma Chodzeń. Ma rodzinne korzenie, jej początki sięgają 1976 roku. W 1986 roku, jako jedna z pierwszych w Polsce dostała autoryzację na prowadzenie usług serwisowych Toyoty. Dziś prowadzi cztery stacje dealerskie. Częścią firmy Chodzeń jest także trójmiejska firma Carter.

- Pierwszy salon Maserati uruchomimy jeszcze w tym roku w Warszawie - mówił Piotr Chodzeń, właściciel firmy, podczas prezentacji, która odbyła się w gdańskim salonie firmy Carter, przy al. Grunwaldzkiej 260. - Za bardzo perspektywiczny rynek uważamy także Trójmiasto i Pomorze. Szacujemy, że rocznie możemy pozyskać na Waszym terenie ponad dwudziestu klientów zdecydowanych kupić nowy model Maserati. W zdobyciu mocnej pozycji z pewnością pomoże nam związek z Carterem.

To dlatego do Trójmiasta, na zaledwie trzy doby "wpadł" niezwykły gość. Tuż po prezentacjach w stolicy, pierwsi klienci mogli zapoznać się z Maserati GranTurismo Sport, modelem na rok 2013. Ten samochód to jedna z premier tegorocznego salonu samochodowego w Genewie i jeszcze "gorąca" nowość na drogach Europy.

  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013
  • Maserati GranTurismo Sport 2013


GranTurismo Sport 2013 to odświeżone GranTurismo S, które już niebawem zniknie z oferty Maserati. Samochód nieco przestylizowano, zmiany dotknęły przedni zderzak, reflektory czy klosze tylnych lamp. Zabiegi te dodały sylwetce Maserati dodatkowej zadziorności. Nieco zmieniono także wnętrze, auto ma m.in. nową kierownicę.

Silnik Maserati ma teraz jeszcze więcej koni. Mocarne V8, o pojemności 4.7 litra, mobilizuje ich teraz aż 466. To pozwala rozpędzić GranTurismo Sport do setki w 4,9 sekundy.

Nawet krótka przejażdżka tym modelem Maserati pozwala utwierdzić się w jednym przekonaniu. To prawdziwe GT, piekielnie szybkie i niesamowicie wygodne. Maserati zresztą zawsze słynęło z najwyższego poziomu komfortu. Niektórzy krytykowali je za to, że za dużo w nim wygody, a za mało sportowych genów. Dla wyjątkowo wymagających miłośników włoskiej marki z trójzębem przygotowano więc coś specjalnego - w zeszłym roku na drogi wyjechało GranTurismo MC Stradale, najszybszy, najlżejszy i najmocniejszy model w całej gamie marki.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (90) 8 zablokowanych

  • prosze wskazać jedno miejsce w Polsce gdzie można jeżdzić więcej jak 140km/h ... (11)

    chodzi oczywiście o drogi publiczne i autostrady nie o tory wyścigowe !

    • 29 24

    • bezsensu (1)

      Idac typ tropem kupmy wszyscy pande bo i tak 140 nie przekroczysz

      • 17 4

      • Nawet najslabsza wersja pandy bez trudu 140 przekracza.

        • 1 0

    • to nie prędkość jest ważna, to przyśpieszenie i jak pokonuje zakręty.

      • 22 1

    • Na AL.Niepodległosci

      W Sopocie.

      • 25 2

    • (1)

      Grunwaldzka kolo castoramy, Hallera, podjazd pod morenie taka 2 pasmówka od słowackiego. Tu wszędzie jest chyba dozwolone 190 km/h

      • 21 1

      • hy hy hy

        lol

        • 6 0

    • Spacerowa (1)

      90 koni 155km/h pod górę
      220 koni 205 km/h pod górę
      466 koni 250 km/h pod górę

      • 6 0

      • Na obwodnicy 3M nie ma ograniczeń... a przepraszam, nie chodziło o tory wyścigowe :) (największe wrażenia poniedziałek, wtorek o godzinie 740-45 w stronę Gdańska, kiedy jadą najwięksi spoźnialscy do pracy)

        • 7 0

    • można, na własnym polu np koło Radomia

      • 3 0

    • gdzie w 3city są tory wyścigowe?

      • 3 0

    • dfsgdfhs

      Nawet mając ograniczenie do 140 km/h możesz pojechać 100 km więcej w miejscu gdzie jest ograniczenie do 40 km/h. Gdzie sens i logika?

      • 0 0

  • Pierwszy salon Maserati uruchomimy jeszcze w tym roku w Warszawie (1)

    Jakoś na dniach będzie otwarty ....
    w Wawie są także salony Ferrari, Bentley i Aston Martin .... tylko czekać może także i te marki pojawią się w Trójmieście :-)

    • 22 5

    • I bedziesz przez szybe lizal ich lakier?

      Specjalnie dla Ciebie RR otworzy salon w Twoim bloku!

      • 7 6

  • pogieta rejestracja (2)

    ale ta pogieta tablica rejestracyjna to wyglada co najmnien nie na miejscu... :)

    • 25 2

    • (1)

      nie jest pogieta tylko dostosowana aerodynamicznie do calosci auta

      • 0 0

      • ...chyba przez stan techniczny naszych jezdni...., co ?

        • 0 0

  • 760tyś. (5)

    Piękne mieszkanie, za szybko bym nie schodził z łóżka :)

    • 14 0

    • (3)

      za 760 tys mieszkanie ? 3 domy możesz wybudować za tyle ;)

      • 4 12

      • chyba z karton gipsu albo 3 x 20m2

        • 13 3

      • no dwa domy na pewno, ten trzeci to tak chyba nie do konca jezeli chcesz miec cos dobrego

        • 1 3

      • z działką to jeden nieduży

        ja tyle dałem za sam dom, bez działki ...

        • 2 0

    • a ile bułek można by kupić za to :)

      • 6 1

  • blokada prędkości (5)

    Samochody powinny mieć obligatoryjnie blokadę przy 140km/h, przecież nie można poruszać się z większą prędkością. To że ktoś chce sobie kupić pojazd który rozpędza się do setki w 4s to już jego sprawa. Chce jechać więcej jedzie na tor a po Polsce porusza się max 140km/h.
    Po co samochody są coraz szybsze skoro jest coraz więcej ograniczeń? Przecież to jawna prowokacja do łamania przepisów, które są tworzone z myślą o naszym bezpieczeństwie.

    • 15 41

    • A ja bym Ci zalozyl kaganiec bo za duzo szczekasz!

      • 16 11

    • No przecież mają ograniczenia do 250 czy 280

      przynajmniej większość

      • 7 1

    • To, że Ty nigdy nie wystawiłeś nosa poza Polskę (pewnie nawet poza Gdańsk) to nie znaczy, że inni też tak mają. W Niemczech można jeździć szybciej po autostradach (oczywiście nie wszędzie i nie zawsze, bo tam też są ograniczenia) więc dlaczego chcesz obligatoryjnie kogoś ograniczać? Poza tym, jak zauważyłeś może ktoś będzie chciał pojeździć sobie po torze (tak, nawet w Polsce takie są) więc znowu próbujesz nałożyć komuś swoje klapki na oczach.

      • 3 1

    • johnny B

      ale z ciebie d*pek,kup se doroszkę

      • 0 0

    • Logika

      Są takie możliwości w elektronice, że można zrobić automatyczną blokadę w terenie zabudowanym do 50 km/h, na ekspresówce do 120 km/h. I zrobić jeden samochód dla wszystkich. Można byłoby wybrać sobie lakier...

      • 0 0

  • A po pierwszym roku wart moze 50% ceny poczatkowej! (3)

    To standard utraty wartosci aut z Chin i Indii.

    • 9 16

    • a guzik prawda, to standardy utraty wartości dla aut luksusowych. (1)

      jest na to bardzo proste wytłumaczenie. grupą docelową aut luksusowych, są ludzie bogaci. (to ci niespodzianka). bogatych stać na nowe auto, więc nie będzie się rozglądał za jakimś używanym. mniej zamożni - kolejna niespodzianka - nie mają tyle pieniędzy, więc, że żeby ktokolwiek odkupił takie auto, jego cena musi być odpowiednio (relatywnie) niska.

      • 10 3

      • czyli na maxa 50% po roku!

        • 2 0

    • usna

      widac, ze kolejny emigrant, ktory wrocil ze stanow i sie zachwyca 'ich technologiami'

      • 0 0

  • Jak ktoś wpisze w popularną wyszukiwarkę:
    maserati quattroporte lpg-forum
    zobaczy, że nawet takie "cuś" pojedzie na LPG....

    • 2 1

  • No dobra (6)

    A nie lepiej kupic zadbanego Golfa czwurke z Niemiec wstawic dobry gaz i jeszcze tym autkiem pochulasz z 10 lat.

    • 12 16

    • :-)

      • 8 0

    • no dokładnie a ile kasy w kieszeni przy okazji zostanie... (2)

      ...na gaz do auta i na to by jezdzic po wiejskich dyskotekach w karuzach, kościerzynie, żukowie i okolicy ! Wybór duzo lepszy - tylko tez najlepiej znalesc akurat takiego golfa w niemczech po dziadku co jezdził nim tylko w niedziele do koscioła - taki golf po dziadku to ma dopiero MOC !

      • 11 0

      • (1)

        W niemczech wszystkie golfy są po dziadku

        • 7 0

        • dziwnym zbiegiem okolicznosci passaty takze

          • 4 0

    • lepszy wybór to TDI... kilkunastoletnie auto z przebiegiem około 200tys.

      • 0 1

    • "czwurke"? xD haha masz ode mnie plusa

      • 1 1

  • W trójmiescie nie ma sensu sprzedawac takich aut (4)

    Tu bieda że az piszczy - trójmiasto cos znaczyło ale za komuny jak kase przywozili marynarze teraz tu bieda panuje.
    Pozatym komu i po co taki samochod jak sa przepisy drogowe. Bo chyba kupowanie takiego samochodu tylko na tor wyscigowy (ktorego u nas też nie ma) jest bez sensu. To juz lepiej kupic sobie dom zmiast tego samochodu ktory za dwa lata bedzie warty polowe ceny. Zreszta jezeli mowimy o Polskie ceny to w cenie tego samochodu połowa to podatki (akcyza 19% i vat 23% z czego vat placi sie tez od akcyzy - jest to takze samochod ktory zwany jest luksusowym - wiec sama marża producenta i sprzedawcy od takich samochodów jest niewiarygodnie wysoka! Koszt produkcji tego auta to pewno mniej niz 1/10 ceny za jaką kupuje ja klient koncowy.
    Bez sensu.... ale jak ktos naprawde juz nie wie co ma z kasa robic to czemu nie kupowac, postawic w ekskluzywnie wyposażnym garazu i patrzec sie w niego przez cały dzien !

    • 19 15

    • Dodam, że nie tyle przepisy przeszkadzają

      co stan dróg i instalowane na nich progi zwalniające.

      Dziury, pozapadane studzienki, górki przez środek pasa a i przecież świadomie instalowane w poprzek, przejazdy tramwajowe ...

      • 8 0

    • a po co komu 10 dom z kolei? (1)

      poza tym wyprodukowanie takiej fury to około 350 000zł. i nie chodzi o materiały, produkcja jest niskoseryjna zatem i wiekszy udział siły roboczej zamiast maszyn, wiekszy udział w jednej sztuce wszelkich testów (zrobią tego parenaście tysięcy i testy drogowe, crashtesty i inne takie rozłożą się właśnie na tej ilości sztuk zamiast na kilku milionach jak w rpzypadku corolli czy golfa.

      • 0 1

      • ha ha ....jak koszt produkcji byłby 350 000zł

        to po dołożeniu podatków chyba nic by na nim nie zarabiali. A dołożyc trzeba minimum 18,6% akcyzy, 23% vatu (z czego vat takze od akcyzy wiec daje to ok 45%) nie mowie juz o podatkach ktore płaci producent miedzyinnymi podatek od emisji CO2.
        A gdzie wysoka marża producenta i dilera ?
        To sa produkty luksusowe wiec sa to produkty bardzo wysoko marżowe - tak samo jak sa wysoko opodatkowane to tak samo sa bardzo wysoko marżowe. Wiec koszt produkcji naprawde musi byc niewielki w porownaniu do tego za ile sa sprzedawane. Tego nie przeskoczysz - wystarczy dodac do siebie składniki czastkowe ktore wchodza w skład ceny - matematyka jest nieubłagana i tego nie przeskoczysz.

        • 1 0

    • piszesz bez sensu

      po co komu? nie twoja sprawa! mnie i ciebie nie stać na takie auto, ale są tacy, którzy mają kasę i pasję i to auto jest właśnie dla nich. wartość produkcji też jest o wiele większa, bo te auta są produkowane ręcznie a nie mechanicznie!

      • 0 0

  • kup se takie cacko a gamonie z suszarkami będą non stop na ciebie polowali i ... (1)

    - panie kierowco !- ile mamy pkt. ,ja pany proponuje 500 zł. i 10 pkt. ...

    • 10 6

    • dokładnie !

      W polsce takie auto to tylko kłopoty !

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane