• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Massif - kanciasta terenówka

BaWo
30 czerwca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 09:30 (30 czerwca 2008)
Iveco chce zaistnieć Massifem na rynku "poważnych" terenówek. Iveco chce zaistnieć Massifem na rynku "poważnych" terenówek.

Większości z nas włoskie Iveco kojarzy się z wszędobylskimi dostawczakami Daily, albo średniej wielkości ciągnikami siodłowymi, wożącymi towar do sklepów.



Mało kto wie, że włoski producent ciężarówek to od lat poważny gracz na rynku ciężkich samochodów terenowych. Dotąd oferta firmy zaczynała się od czteronapędowego Daily, a kończyła na wielkich wywrotkach, budowanych z myślą o kopalniach i placach budowy autostrad.

Teraz Iveco postanowiło zejść o segment niżej i zagrozić takim sławom, jak Land Rover Defender, czy Mercedes G. Ma mu w tym pomóc właśnie Massif, czyli kanciasty off-roader, pod maską którego znajduje się trzylitrowy turbodiesel o mocy 150 KM.

Massif to rozwinięcie hiszpańskiego terenowca marki Santana, który z kolei powstał jako ewolucja klasycznego, licencyjnego Land Rovera.

Santana jest dziś ceniona prawie tak, jak oryginalny Land Rover, a sięgnięcie przez Włochów po sprawdzone wzorce, w przypadku aut przeznaczony do naprawdę ciężkiej pracy, ma swoje uzasadnienie.

Massif powstaje w hiszpańskiej fabryce w Linares. Hiszpańskie jest nadwozie i układ napędowy. Z włoskich fabryk pochodzi silnik - jest to trudna do zdarcia jednostka napędowa z Daily.

Tamtejsi styliści zajęli się też poprawieniem stylistyki i materiałami. Sześciobiegowa skrzynia przekładniowa to zaś niemiecka konstrukcja firmy ZF.

Massif pojawił się już oficjalnie na polskim rynku. W Trójmieście jego sprzedażą zajmie na razie tylko firma Europol - dealer Iveco, której siedziba znajduje się przy ulicy jabłoniowej w Gdańsku. Na razie, bo w przyszłości Massif sprzedawany będzie też w salonach Fiata. Tutaj kryć się będzie pod nazwą Campagnola.
BaWo

Opinie (31) 2 zablokowane

  • (3)

    Piękny. Napiszcie coś o parametrach terenowych: prześwit, kąty, blokady różnic, możliwości montażu wyposażenia dodatkowego, itd.

    • 0 0

    • czym sie podniecasz? (2)

      a moze ty w tym iveco pracujesz i reklamy tu strzelasz, samochod nie zachwyca niczym wiec bez emocji

      • 0 0

      • (1)

        też kiedyś będziesz mieć jakąś pasje

        • 0 0

        • pasja nie ma z tym nic wspolnego

          • 0 0

  • I jeszcze jedno

    Jak będziecie jechać z Jabłoniowej na poligon przy Jasieniu, żeby go tam potestować, to dajcie znać. Chętnie popatrzę na żywo i podpowiem, gdzie go najlepiej spróbować "utopić" ;-)

    • 0 0

  • TERENÓWKA

    widzę wiele podobieństwa do terenówki
    Land Rover'a , co nie oznacza, że jest to złe,
    ale wygląd mógłby być trochę inny, mniej przypominający LR.

    • 0 0

  • 3 litry - 150 KM? (4)

    Hm, nie za mało kuni jak na taką pojemność? A może nadrabia czymś innym, momentem obrotowym???

    • 0 0

    • To bardzo porządny wynik jak na diesla przeznaczonego do pracy a nie ścigania się na torze. Mój TDI z 2.5l osiąga 115KM, ale za to ciągnąc 2-tonową przyczepę muszę zerkać w lusterko, żeby sprawdzić czy jeszcze jej nie zgubiłem ;-)

      • 0 0

    • W Niemczech Massify sprzedawane sa z dwoma rodzajami silnikow: 3.0 HPI Iveco-Motor z 146 KM i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm oraz 3.0 HPT z 176 KM i maksymalnym momentem obrotowym - 400 Nm. Sa to jednostki montowane juz od jakiegos czasu w furgonach IVECO Daily: wytrzymale, niezawodne i co bardzo wazne - oszczedne.
      Obydwa silniki to czterocylindrowe 16V z systemem wtrysku Common-Rail, HPT wyposazony jest dodatkowo w turbodoladowanie.
      Maksymalna moc silnik ten jest w stanie osiagnac juz przy 3000-3500 obrotow/min. i to jet tu chyba najwazniejsze.

      • 0 0

    • 3.0 i 176KM to jeszcze jakos wyglada no i 40Nm ale to 150KM to juz zenada (1)

      • 0 0

      • poprawka

        400Nm

        • 0 0

  • Zerżnięte z Land Rovera! Widać IVECO idzie w ślady Chinczyków. (2)

    a szkoda bo mialem lepsze zdanie o tej marce

    • 0 0

    • Bravo Jasiu! (1)

      Cały artykuł jest o tym, co z czego jest wzięte i dlaczego. Jeżeli masz problemy z rozumieniem tekstu, to nie katuj innych żeby próbowali zrozumieć Twój tok myślenia.
      Miłego dnia
      Pozdrawiam

      • 0 0

      • Lelum polelum

        miales juz odlozyc dragi a nadal widze ze nie radzisz sobie :-)
        3mam kciuki, wierze ze kiedys wyjdziesz z tego bezmyslnego amoku

        • 0 0

  • tak samo jak mercedes zabieral sie za robienie malych aut - klasa A tak samo iveco zabiera sie za terenowki

    nie wiem co z tego wyjdzie ale cos mi wieje kompromitacja jak mercedesik sie skompromitowal w tescie losia

    • 0 0

  • Iveco niech lepiej zajmie sie ciezarowkami bo widac z terenowkami nie badzo im idzie (5)

    cale nadwozie w 90% jest skopiowane z Land Rover'a a silnik jak na swoja pojemnosc naprawde nie prezentuje sie dobrze, nie chodzi mi juz o sama moc ktorej zmiana nie jest wielkim problemem dla producenta lecz ten istotniejszy fakt jaki jest maksymalny moment obroty, w tym przypadku jest bardzo niski a co za tym idzie mozna smialo stwierdzic ze rowniez silnik to przestazala konstrukcja

    • 0 0

    • W sumie racja, Land Rover Defender wyposazony jest w silnik dieslowski 2.4 o mocy 122 KM z maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm.
      Defender jest jednak w podstawowej wersji o ok. 3.500 € drozszy od Massifa.

      • 0 0

    • do znawy aut (2)

      a skad ty wiesz jaki ma moment obrotowy?w artykule tego nie napisal redaktor

      • 0 0

      • do znawcy oczywiscie mialo byc

        • 0 0

      • bo wiesz jeszcze jest cos takiego jak gazety motoryzacyjne

        jak swoja wiedze opierasz na necie tylko to nie dziwie sie skad te pytania

        • 0 0

    • a słyszałeś o czymś takim jak raduktor skrzyni biegów, a poza tym fiat campagola produkowany jest od lat 70-tych i jest to taki sam "wynalazek" jak tarpan honker

      • 0 0

  • Iveco Fiat Peugot Renault Citroen (5)

    wolalbym jezdzic tramwajem

    • 0 1

    • na pewno jezdzisz

      I na pewno jezdzisz i jezdzic bedziesz do konca swych marnych dni bo nawet na takie "byle co" cie nie stac i nie bedzie stac.Widac, ze nie masz pojecia o motoryzacji a tymbardziej o francuskiej czy wloskiej i taka marka nigdy nie jezdziles.Naczytales sie niemiecko-polskich czsopism typu Auto-swiat i jak typowy polaczek-buraczek uwazasz,ze deutsche di beste a to juz przeszlosc i jezdzacy szmelc.Polacy zakochani w dresswagonach.Smutne ale prawdziwe.A na koniec troche tolerancji, z ktorej braku Polska jest slynna negatywnie na swiecie.Nic dziwnego,ze nas wszedzie nie cierpia.

      • 0 0

    • hahhaha

      hahahha tak, jezdze dreswagonem goflem 3 z kuchenka gazowa w bagazniku, szczegolnie mocno swiadczy o tym moj nick, jestem oczywiscie fanem TEDEI hahhaha

      • 0 0

    • nigdy w zyciu niemieckiego szmelcu (2)

      widac propaganda niemieckich gazetek zrobila ci niezla s****zke w glowie, pozostaje tylko wybaczyc

      • 0 0

      • (1)

        jeździsz tramwajami, autobusami. Eeech wy z Renomy to macie życie ..........

        • 0 0

        • Maniek to ze ty jezdzisz tramwajami albo niemieckim szmelcem to nie znaczy ze kazdy tak robi

          • 0 0

  • Iveco Massif

    Nic dziwnego, że wygląda jak Land Rover, bo to jest Land Rover. Auto produkowane jest w Hiszpanii w zakładach Santana, które produkowały Land Rovery 110 na podstawie licencji. Massif jest zewnętrznie trochę zmieniony. Maska została podwyższona by zmieścić duży silnik Iveco. Sprawdzałem go w terenie, moc wystarcza a tu liczy się głównie moment obrotowy.

    • 0 0

  • moment obrotowy zdecydowanie za slaby

    wiekszy moment obrotowy maja auta osobowe z 2 litrowym turbo dieslem i sa lzejsze o okolo tone

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane