• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Masz klasyka? Lepiej go pilnuj

Bawo
12 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Masz takiego Golfa i myślisz, że już nikt się na niego nie połaszczy? Mylisz się. Masz takiego Golfa i myślisz, że już nikt się na niego nie połaszczy? Mylisz się.

Historia zatacza koło. Nowe Volkswageny, BMW czy Mercedesy w latach 90. ubiegłego wieku były łakomymi kąskami dla złodziei. Ginęły w całości lub kradziono z nich przeróżne części. Teraz, gdy nabierają szlachetnej patyny, złodzieje znów wyciągają po nie lepkie paluchy.



Czy okradziono ci kiedyś samochód?

Rynek samochodów klasycznych w Polsce charakteryzuje się niezwykłą dynamiką wzrostu. Co roku rejestruje się u nas około 1000 zabytkowych aut. Przynajmniej jeszcze raz tyle to klasyki i oldtimery, sprowadzane z pominięciem służb konserwatorskich. Takie rozwiązanie ma bowiem swoje wady, głównie przy wyjeździe samochodem za granicę lub zbyciu pojazdu. Podobnie jak w przypadku innych samochodów używanych, największą popularnością cieszą się kilkudziesięcioletnie Mercedesy, Volkswageny i BMW. Średnia cena kupowanych aut nie przekracza w przeliczeniu 7 tys. zł. To oznacza, że zdecydowana większość z nich to pojazdy do remontu. I tu zaczyna się problem.

- Ograniczony dostęp do części sprawia, że coraz częściej w naszym serwisie pojawiają się na zabezpieczenie antywłamaniowe na przykład Mercedesy W124 coupe, lub pierwsze VW Golfy, które wcześniej zostały okradzione z kół, elementów galanterii nadwozia, czy całego wnętrza. W niektórych przypadkach straty są nie do odtworzenia, poważnie zaniżając wartość pojazdu - mówi Szymon Sienkiewicz z firmy Autoexpert Electronic z Gdańska Wrzeszcza. - W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest zamontowanie porządnego alarmu, najlepiej ze zdalnym powiadomieniem właściciela.
- Można powiedzieć, że niektóre modele mają po prostu pecha: kradziono je i okradano, kiedy były nowe, w latach 80. i 90. XX wieku, aby ponownie stać się łakomymi kąskami dla złodziei - mówi Jakub Zadrożny z firmy Derwisz, specjalizującej się w naprawach i renowacji klasyków. - Sposobem na zminimalizowanie strat jest wybór czegoś mniej popularnego, a zarazem niezbyt drogiego w serwisie. Na przykład jednego z przedstawicieli motoryzacji brytyjskiej, lub amerykańskiej. Dostępność części sprawia, że są one znacznie mniej atrakcyjne dla złodzieja w porównaniu do marek niemieckich, francuskich, czy włoskich.
Jak zabezpieczyć klasyka? Można go uzbroić w klasyczny alarm, a w przypadku otwartych roadsterów - w elektryczne lub mechaniczne odcięcie zapłonu, choć nie zabezpiecza ono przed wizytą złodzieja wewnątrz pojazdu.

Co innego kradzież pojazdu, lub jego elementów, dokonana przez profesjonalistów, a co innego zwykłe "sprawdzenie, co zostało w środku", dokonane przez przechodniów, na które narażeni są szczególnie właściciele kabrioletów.

- Elegancki klasyk budzi skrajne uczucia. Albo podziw, albo - często - agresję. Nawet jeżeli jest to ładny "maluch" - mówi Mariusz Kinder, właściciel warsztatu mechanicznego. - Stąd swoim znajomym zawsze sugeruję, aby zabierali z auta cenne przedmioty i nie desperowali z powodu szóstego uszkodzenia zamków, czy zabrania sobie przez kogoś na pamiątkę światła przeciwmgielnego.
Bawo

Miejsca

Opinie (26) 6 zablokowanych

  • ten tekst to zakamuflowana reklama warsztatu montującego alarmy ?

    • 27 5

  • Aby nie dyskryminować, oto warsztaty samochodwe zakłądające alarmy:

    katalog.trojmiasto.pl/motoryzacja/audio_alarmy_i_zabezpieczenia/

    • 17 0

  • "Elegancki klasyk budzi skrajne uczucia. Albo podziw, albo - często - agresję." (1)

    To dosc ciekawe i odwazne stwierdzenie, szkoda ze autor nie wyjasnil dlaczego uwaza ze klasyk wzbudza czesto agresje.

    • 29 2

    • Oczywiście, że wzbudza agresję, zwłaszcza wśród osobników z szalikami drużyn piłkarskich,

      lub różnych innych życiowych frustratów. Przecież jak taki osobnik widzi, że ktoś ma stary zadbany samochód, to aż się gotuje.

      • 14 1

  • Ja widzę dużo klasyków typu VW Passat B5 (6)

    Są hołubione przez swoich właścicieli, delikatnie unowocześniane rożnymi zdobyczami techniki, którzy również w dobieraniu garderoby stosują klasyczny styl. Są to zazwyczaj kamizelko z licznymi kieszeniami, koszule w kratkę i bardzo klasyczne sponie w kant. Na twarzy królują klasyczne wąsy. Ci ludzie zazwyczaj jeżdżą klasycznie, jak w dawnych czasach wozem konnym.

    • 32 12

    • Łezka w oku, prawda... Te wspomnienia z domu... (2)

      • 10 1

      • Jak Cię bolą trudnie wspomnienia z Twojego domu, to idź na terapię (1)

        Ktoś wyżej napisał akurat prawdę o starych Passatach i ich kierowcach, a Ty próbujesz wyśmiewać i zaklinać rzeczywistość. Wstyd Ci - to sprzedaj Passata albo idź na terapię. No i zgol te śmieszne wąsy.

        • 6 7

        • Dorośnij, zacznij się golić, to pogadamy.

          Pełno żałosnych opinii o GKA, VW, BMW itp. Kto je pisze, żałosni frustraci albo dzieciaki i tyle. Sam możesz zakwalifikować się do jeden z grup, o krynico mądrości.

          • 12 6

    • I tylko patrzenie ci pozostało bidaku...

      • 3 1

    • A magnetyzer jest?

      Bez magnetyzera, to żaden klasyk.

      • 0 1

    • Czep się tramwaju.

      Lepiej pajacu żeby jeździł ''jak wozem konnym'' aniżeli pędził jak by miał rozwolnienie powodując zagrożenie na drodze.

      • 0 0

  • (2)

    Jest taka zasada. Nie twoje to kurka nie ruszaj.

    • 20 0

    • Takie rzeczy z domu się (nomen omen) wynosi...

      Jak tatuś ze stoczni całe życie kombinerki, kable i żarówki nosił, to czego dziecka nauczył... (przepraszam uczciwych stoczniowców)

      • 14 0

    • Jak moim dziadkom zabierali posiadłość z dworkiem tez tak mówił, nie posłuchali go chamy jedne.

      • 3 0

  • Kazdy ma prawo jezdzic czym chce. Jeden lubi klasyki , drugi lubi nowki (5)

    A tak wogole to czym ktos jedzie to jego sprawa osobista. I glupie komenty o Passatach B5 to sobie buraku mow do swojej rodziny.
    Kazdy ma prawo jechac nawet ziguli jak lubi i mu sie podoba. Albo Wolga jak ma kase i chce. Typowe Polactwo i jego hejty.

    • 23 7

    • Ciagle myslenie ze jak ja mam BMW a ktos jedzie we Fiacie Siena to ja jestem lepszy??? (3)

      Otoz nie. Bo we Fiacie Siena moze jechac Profesor s Politechniki a w BMW tepy matol . I ow profsor ze sieny moze takich tepakow z BMW zjadac 6 ciu na sniadanie..... Poza tym pudlo to tylko srodek do przemieszczania sie z punktu A do B a nie obiekt kultu. Wiec niech kazdy jezdzi tym czy chce byle bylo czyste , zadbane i sprawne technicznie.

      • 20 2

      • Profesor z Politechniki nie jeździ Passatem B5 (1)

        Sieną może jechać, ale Passatem B5 nigdy. Pozycja zobowiązuje. A ten passaciaż z postu wyżej chyba przejrzał na oczy i się spiął ;)

        • 5 7

        • Wiesz co, ludzie na pewnym poziomie nie zwracają uwagi na markę.

          Ma jeździć, i tyle ale co ty o tym możesz wiedzieć.

          • 14 1

      • Powiem ci jaki problem jest z BMW...

        Taki sam, jak z ciuchami topowych marek - są zbyt solidne i zbyt dobrej jakości. Efekt jest taki, że topowy ciuch nie skończy u pierwszego właściciela jako szmata do podłogi, tylko będzie żył dalej. Ostatecznie trafi do PCK i będzie donaszany przez jakiegoś menela. Tak samo BMW będzie ciągle w dobrej kondycji, gdy auta z niższej półki dawno trafią na złom, a przy tym będzie już odpowiednio tanie dla dresa.

        Ot i cała wielka tajemnica.

        • 2 2

    • Jednakowoż jest różnica pomiędzy klasykiem w rękach pasjonata, budżetowym dresowozem i "dostawczakiem" wożącym ziemniaki na rynek. Nawet jeśli w każdym przypadku jest to ten sam model i rocznik.

      • 4 0

  • włascicielom golfa i siwika przypominamy (2)

    piłowanie na ręcznym to nie drift

    • 22 5

    • Tylko poldon i falowiec-drift squad

      • 2 2

    • fachowiec

      zarzucenie polonezem na mokrym też

      • 1 0

  • (1)

    A ja kiedys ukradlem maslo w bierdonce

    • 3 5

    • Cooooo?

      Bekniesz za to hamie

      • 0 0

  • Teraz to ogólnie pilnuj wszystkiego i klasyka i nie klasyka.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane