• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Masz klasyka? Lepiej go pilnuj

Bawo
12 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Masz takiego Golfa i myślisz, że już nikt się na niego nie połaszczy? Mylisz się. Masz takiego Golfa i myślisz, że już nikt się na niego nie połaszczy? Mylisz się.

Historia zatacza koło. Nowe Volkswageny, BMW czy Mercedesy w latach 90. ubiegłego wieku były łakomymi kąskami dla złodziei. Ginęły w całości lub kradziono z nich przeróżne części. Teraz, gdy nabierają szlachetnej patyny, złodzieje znów wyciągają po nie lepkie paluchy.



Czy okradziono ci kiedyś samochód?

Rynek samochodów klasycznych w Polsce charakteryzuje się niezwykłą dynamiką wzrostu. Co roku rejestruje się u nas około 1000 zabytkowych aut. Przynajmniej jeszcze raz tyle to klasyki i oldtimery, sprowadzane z pominięciem służb konserwatorskich. Takie rozwiązanie ma bowiem swoje wady, głównie przy wyjeździe samochodem za granicę lub zbyciu pojazdu. Podobnie jak w przypadku innych samochodów używanych, największą popularnością cieszą się kilkudziesięcioletnie Mercedesy, Volkswageny i BMW. Średnia cena kupowanych aut nie przekracza w przeliczeniu 7 tys. zł. To oznacza, że zdecydowana większość z nich to pojazdy do remontu. I tu zaczyna się problem.

- Ograniczony dostęp do części sprawia, że coraz częściej w naszym serwisie pojawiają się na zabezpieczenie antywłamaniowe na przykład Mercedesy W124 coupe, lub pierwsze VW Golfy, które wcześniej zostały okradzione z kół, elementów galanterii nadwozia, czy całego wnętrza. W niektórych przypadkach straty są nie do odtworzenia, poważnie zaniżając wartość pojazdu - mówi Szymon Sienkiewicz z firmy Autoexpert Electronic z Gdańska Wrzeszcza. - W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest zamontowanie porządnego alarmu, najlepiej ze zdalnym powiadomieniem właściciela.
- Można powiedzieć, że niektóre modele mają po prostu pecha: kradziono je i okradano, kiedy były nowe, w latach 80. i 90. XX wieku, aby ponownie stać się łakomymi kąskami dla złodziei - mówi Jakub Zadrożny z firmy Derwisz, specjalizującej się w naprawach i renowacji klasyków. - Sposobem na zminimalizowanie strat jest wybór czegoś mniej popularnego, a zarazem niezbyt drogiego w serwisie. Na przykład jednego z przedstawicieli motoryzacji brytyjskiej, lub amerykańskiej. Dostępność części sprawia, że są one znacznie mniej atrakcyjne dla złodzieja w porównaniu do marek niemieckich, francuskich, czy włoskich.
Jak zabezpieczyć klasyka? Można go uzbroić w klasyczny alarm, a w przypadku otwartych roadsterów - w elektryczne lub mechaniczne odcięcie zapłonu, choć nie zabezpiecza ono przed wizytą złodzieja wewnątrz pojazdu.

Co innego kradzież pojazdu, lub jego elementów, dokonana przez profesjonalistów, a co innego zwykłe "sprawdzenie, co zostało w środku", dokonane przez przechodniów, na które narażeni są szczególnie właściciele kabrioletów.

- Elegancki klasyk budzi skrajne uczucia. Albo podziw, albo - często - agresję. Nawet jeżeli jest to ładny "maluch" - mówi Mariusz Kinder, właściciel warsztatu mechanicznego. - Stąd swoim znajomym zawsze sugeruję, aby zabierali z auta cenne przedmioty i nie desperowali z powodu szóstego uszkodzenia zamków, czy zabrania sobie przez kogoś na pamiątkę światła przeciwmgielnego.
Bawo

Miejsca

Opinie (26) 6 zablokowanych

  • Ja widzę dużo klasyków typu VW Passat B5 (6)

    Są hołubione przez swoich właścicieli, delikatnie unowocześniane rożnymi zdobyczami techniki, którzy również w dobieraniu garderoby stosują klasyczny styl. Są to zazwyczaj kamizelko z licznymi kieszeniami, koszule w kratkę i bardzo klasyczne sponie w kant. Na twarzy królują klasyczne wąsy. Ci ludzie zazwyczaj jeżdżą klasycznie, jak w dawnych czasach wozem konnym.

    • 32 12

    • Czep się tramwaju.

      Lepiej pajacu żeby jeździł ''jak wozem konnym'' aniżeli pędził jak by miał rozwolnienie powodując zagrożenie na drodze.

      • 0 0

    • A magnetyzer jest?

      Bez magnetyzera, to żaden klasyk.

      • 0 1

    • I tylko patrzenie ci pozostało bidaku...

      • 3 1

    • Łezka w oku, prawda... Te wspomnienia z domu... (2)

      • 10 1

      • Jak Cię bolą trudnie wspomnienia z Twojego domu, to idź na terapię (1)

        Ktoś wyżej napisał akurat prawdę o starych Passatach i ich kierowcach, a Ty próbujesz wyśmiewać i zaklinać rzeczywistość. Wstyd Ci - to sprzedaj Passata albo idź na terapię. No i zgol te śmieszne wąsy.

        • 6 7

        • Dorośnij, zacznij się golić, to pogadamy.

          Pełno żałosnych opinii o GKA, VW, BMW itp. Kto je pisze, żałosni frustraci albo dzieciaki i tyle. Sam możesz zakwalifikować się do jeden z grup, o krynico mądrości.

          • 12 6

  • (1)

    A ja kiedys ukradlem maslo w bierdonce

    • 3 5

    • Cooooo?

      Bekniesz za to hamie

      • 0 0

  • włascicielom golfa i siwika przypominamy (2)

    piłowanie na ręcznym to nie drift

    • 22 5

    • fachowiec

      zarzucenie polonezem na mokrym też

      • 1 0

    • Tylko poldon i falowiec-drift squad

      • 2 2

  • Kazdy ma prawo jezdzic czym chce. Jeden lubi klasyki , drugi lubi nowki (5)

    A tak wogole to czym ktos jedzie to jego sprawa osobista. I glupie komenty o Passatach B5 to sobie buraku mow do swojej rodziny.
    Kazdy ma prawo jechac nawet ziguli jak lubi i mu sie podoba. Albo Wolga jak ma kase i chce. Typowe Polactwo i jego hejty.

    • 23 7

    • Ciagle myslenie ze jak ja mam BMW a ktos jedzie we Fiacie Siena to ja jestem lepszy??? (3)

      Otoz nie. Bo we Fiacie Siena moze jechac Profesor s Politechniki a w BMW tepy matol . I ow profsor ze sieny moze takich tepakow z BMW zjadac 6 ciu na sniadanie..... Poza tym pudlo to tylko srodek do przemieszczania sie z punktu A do B a nie obiekt kultu. Wiec niech kazdy jezdzi tym czy chce byle bylo czyste , zadbane i sprawne technicznie.

      • 20 2

      • Powiem ci jaki problem jest z BMW...

        Taki sam, jak z ciuchami topowych marek - są zbyt solidne i zbyt dobrej jakości. Efekt jest taki, że topowy ciuch nie skończy u pierwszego właściciela jako szmata do podłogi, tylko będzie żył dalej. Ostatecznie trafi do PCK i będzie donaszany przez jakiegoś menela. Tak samo BMW będzie ciągle w dobrej kondycji, gdy auta z niższej półki dawno trafią na złom, a przy tym będzie już odpowiednio tanie dla dresa.

        Ot i cała wielka tajemnica.

        • 2 2

      • Profesor z Politechniki nie jeździ Passatem B5 (1)

        Sieną może jechać, ale Passatem B5 nigdy. Pozycja zobowiązuje. A ten passaciaż z postu wyżej chyba przejrzał na oczy i się spiął ;)

        • 5 7

        • Wiesz co, ludzie na pewnym poziomie nie zwracają uwagi na markę.

          Ma jeździć, i tyle ale co ty o tym możesz wiedzieć.

          • 14 1

    • Jednakowoż jest różnica pomiędzy klasykiem w rękach pasjonata, budżetowym dresowozem i "dostawczakiem" wożącym ziemniaki na rynek. Nawet jeśli w każdym przypadku jest to ten sam model i rocznik.

      • 4 0

  • Teraz to ogólnie pilnuj wszystkiego i klasyka i nie klasyka.

    • 2 0

  • (2)

    Jest taka zasada. Nie twoje to kurka nie ruszaj.

    • 20 0

    • Jak moim dziadkom zabierali posiadłość z dworkiem tez tak mówił, nie posłuchali go chamy jedne.

      • 3 0

    • Takie rzeczy z domu się (nomen omen) wynosi...

      Jak tatuś ze stoczni całe życie kombinerki, kable i żarówki nosił, to czego dziecka nauczył... (przepraszam uczciwych stoczniowców)

      • 14 0

  • "Elegancki klasyk budzi skrajne uczucia. Albo podziw, albo - często - agresję." (1)

    To dosc ciekawe i odwazne stwierdzenie, szkoda ze autor nie wyjasnil dlaczego uwaza ze klasyk wzbudza czesto agresje.

    • 29 2

    • Oczywiście, że wzbudza agresję, zwłaszcza wśród osobników z szalikami drużyn piłkarskich,

      lub różnych innych życiowych frustratów. Przecież jak taki osobnik widzi, że ktoś ma stary zadbany samochód, to aż się gotuje.

      • 14 1

  • Aby nie dyskryminować, oto warsztaty samochodwe zakłądające alarmy:

    katalog.trojmiasto.pl/motoryzacja/audio_alarmy_i_zabezpieczenia/

    • 17 0

  • ten tekst to zakamuflowana reklama warsztatu montującego alarmy ?

    • 27 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane