• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda 6. Więcej niż sześć zalet

Bawo,Mart
7 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Mazda 6. Naśladuje dzikie zwierzęta.



W trzecim wcieleniu Mazda 6 lepiej wygląda, jeszcze lepiej jeździ i pali jakby mniej. To nie jedyne zalety rynkowej nowości stycznia. Nawet krótkie spotkanie z nową "szóstką" zostawia wyłącznie pozytywne wrażenia.



Dla nas to chyba najładniejsze auto klasy średniej. Kupujemy filozofię dizajnu Mazdy nazwaną KODO, czyli "dusza ruchu", inspirowaną ruchami dzikich zwierząt. Mazda pięknie i dynamicznie wygląda nawet jako kombi.

I to właśnie wersję kombi z dwulitrowym, benzynowym silnikiem zabraliśmy na krótką przejażdżkę po gdyńskich ulicach.

Oto pierwsze wrażenia.

Przestronne wnętrze, w którym pięciu pasażerów nie będzie narzekać na brak wygody. Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu jest przyjemnie twarde, jednak nie kosztem komfortu. Mazda jest zwinna i pewnie trzyma się drogi. Silnika przy niskich obrotach prawie wcale nie słychać, mocniejsze wciśnięcie gazu wzbudza przyjemny, klasyczny dźwięk benzynowej jednostki niewspomaganej respiratorem w postaci sprężarki.

Mazda oferuje bardzo łatwy i przyjemny dostęp do przestrzeni bagażowej w wersji kombi. Wystarczą dwa ruchy, by złożyć siedzenia i następne dwa, by pozbyć się pałąka i rolety.

  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi


W nowej szóstce Mazda postawiła na klasyczne rozwiązania. Oprócz dwulitrowej benzyny o mocy 165 km, jest jeszcze wersja 145-konna. 192 KM ma silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra.

Diesle są dwa, oba 2.2 litrowe, o mocy 150 i 175 KM. Wszystkie silniki dostępne są albo z sześciobiegową skrzynią manualną, albo jednosprzęgłowym automatem o takiej samej ilości przełożeń.

- O oszczędność paliwa, oprócz systemu start and stop, dba również system i-ELOOP - mówi Teodor TrepczykMazda BMG Goworowski, przedstawiciela marki. - To pierwszy na świecie taki system. Wykorzystuje kondensator, by zmagazynować energię odzyskiwaną podczas hamowania. Ta zasila później pokładowe urządzenia elektryczne i klimatyzację, powodując 10 proc. oszczędność paliwa w samochodzie.

Polska gama nowej Mazdy 6 obejmuje dwie wersje nadwozia: sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Ceny zaczynają się od 88 700 zł brutto. Wersja Sport Kombi jest w tej samej cenie co sedan.

Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Mazdę.
Bawo,Mart

Miejsca

Opinie (64) 1 zablokowana

  • gdyby nie znaczek to pomysłał bym ze to jest jakis koreańczyk abo co gorsze jakis

    chevrolet wersji zeuropeizowany czyli dawne Daeewo

    • 5 13

  • szkoda że rdzewieją jak by miały 15 lat

    • 12 21

  • Mazda to chyba jedyny design, który mi się podoba po niemieckich klasykach.

    • 15 7

  • pomimo...

    tego że jestem zafascynowany nową 6-tką (jeżdżę starszą), to muszę stwierdzić że to jest artykuł reklamowy.
    A na dodatek - diesle (oba) są o pojemności 2,2 litra, a nie dwulitrowe!.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 16 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane