• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda CX-9. Królowa jest tylko jedna?

BaWo,Mart,PS
7 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Mazda CX-9. Do Polski rocznie trafia jedynie ok. 200 sztuk. Warto zapolować na ten samochód.



Może i nie budujemy tylu dróg, ile byśmy chcieli, może i nie mamy nimi dokąd jechać. Mamy jednak czym jechać. Na przykład Mazdą CX-9, kwintesencją crossovera segmentu premium. Jeśli mielibyśmy podać definicję takiego samochodu, to jest nią właśnie ta Mazda.



Jasna, długa, prosta, szeroka jak morze... Taką drogę uwielbia Mazda CX-9. Jasna, długa, prosta, szeroka jak morze... Taką drogę uwielbia Mazda CX-9.
Stylistycznie od razu widać pokrewieństwo z mniejszą CX-7. Przeprowadzony jakiś czas temu lifting jeszcze bardziej "usportowił" i uatrakcyjnił największy pojazd japońskiego producenta.

Z zewnątrz auto sprawia wrażenie mastodonta. W środku kierowca i komplet pasażerów mogą rozsiąść się iście po królewsku. Łącznie po rozłożeniu dodatkowych siedzeń, CX-9 może zabrać na pokład siedmioro pasażerów, kosztem bagażnika. Jeśli jedzie osób pięć, z pewnością wystarczy miejsca w olbrzymiej przestrzeni ładunkowej.

Mimo olbrzymich gabarytów, CX-9 prowadzi się niezwykle łatwo. Należy tylko pamiętać, że samochód zajmuje prawie cały pas ruchu i zajechanie drogi innym kierującym jest o wiele "łatwiejsze" niż innym samochodem. Poza tym wszystko w tym samochodzie jest absolutnie bezproblemowe. Wygodne siedzenia, wzorowa ergonomia, czytelne wskaźniki, doskonała jakość wykonania. Nic tylko naciskać na gaz.

Po jego naciśnięciu olbrzymia Mazda energicznie rwie do przodu. Sześciobiegowa skrzynia błyskawicznie miękko i praktycznie niezauważalnie zmienia biegi, a 3,7-litrowy silnik V6 o mocy 277 KM mruczy w sposób niezwykle miły dla ucha. Do tego optymalnie dobrane zawieszenie. Nie jest specjalnie twarde, nie powoduje jednak przechyłu nadwozia, nawet na nieco szybciej pokonywanych zakrętach. O zaletach napędu 4x4 nie ma już co wspominać. Jedno małe "ale"? Hamulce. By zatrzymać olbrzyma, należy bardzo energicznie wciskać pedał. Inaczej samochód hamuje dość niechętnie.

Żywiołem Mazdy są autostrady i dobre drogi. Od razu widać, że to auto zaprojektowano na amerykański rynek, na długie podróże. Kilkuset kilometrowe wyprawy w ogóle nie męczą kierowcy. Podczas jazd autostradami, samochód wydaje się wręcz nieobecny, jakby sam się prowadził. W naszych warunkach błogość prowadzenia Mazdy zburzy tylko wizyta przy dystrybutorze. By osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 13 litrów w mieście, trzeba naprawdę delikatnie operować pedałem gazu. Podczas częstego wyprzedzania i hamowania w trasie, przy nierównym tempie jazdy, wynik rzędu 17 litrów na każde 100 km nie powinien nikogo dziwić. Po prostu coś za coś.

Mazda CX-9 to rzadki gość na naszych drogach. Do Polski co roku dociera transza od kilkudziesięciu do ok. 200 egzemplarzy i rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Nie tylko z powodu niezaprzeczalnych zalet tego samochodu, ale i ceny bijącej na głowę konkurencję. CX-9 kosztuje ok. 160 tys. złotych. Za te pieniądze nie dostanie się porównywalnego samochodu spod znaku europejskich marek segmentu premium, jak np. BMW czy Mercedes. Mazda oferuje to samo, jednak dużo taniej. Najlepszy SUV na rynku? Czemu nie.



Samochód do testów użyczony przez Mazda Motor Poland
BaWo,Mart,PS

Opinie (73) 3 zablokowane

  • (4)

    i tak i tak krolowa jak dla mnie jest Audi Q7 ;D

    • 0 6

    • Ja

      Ok. Q7 fajna bryka ale w benzynie jezdzic malo kto jezdzi i lpg zalozyc to problem bo to wtrysk bezposredni. O ile mozna zaplacic 50% wiecej za instalacje to pozniejsza jazda na dotrysku benzyny dyskfalifijuje dla mjiw to auto. Spalasz 70% gazu i 30% pb. Dla mnie odpada. A diesla na starcie skreslam przez samo spalanie.

      • 0 0

    • królową...

      na Kaszubach z pewnoscia :)

      • 0 1

    • A szkoda, bo królową mogłaby być

      kolekcja słowników - ortograficznego i poprawnej polszczyzny.

      • 1 0

    • krowa na kółkach

      jw

      • 4 0

  • gnije (2)

    mazda ładne autko i komfortowe ja jeździłam pół roku cx-7 byłam zachwycona do momentu kiedy miałam drobną stłuczkę - pojechałam do serwisu i jak zdejmowali drzwi od pasażera do wymiany, bo były uszkodzone to za głowę się złapałam jak zobaczyłam po zdjęciu tych drzwi jak wszystko gnije od środka - kupując to auto miało ono pół roku, ja przejeździłam kolejne pół roku więc auto roczne zadbane i garażowane a gnije jakby miało z 7 lat

    • 3 8

    • Ja

      Mowisz o cx7 a temat dotyczy cx9. Moja mazda z 2008r miala naloty korozji na podwoziu. Nie wieksze niz kazdy inny samochod 11 letni. Oddalem woz do piaskowania. Podklad epoksydowy i konserwacja i teraz mam lepiej zabezpieczone niz fabrycznie

      • 0 0

    • może było sprowadzone ze stanów

      jako zalane, więc gniło

      • 0 0

  • Ile do 100? (7)

    Nie widzę żadnej informacji w jakim czasie dochodzi do 100..?

    • 2 9

    • Ja

      8sek

      • 0 0

    • Wg producenta ponad 10sek., a tak naprawde to 8,2sek. (4)

      Poza tym producent podaje v-max. 171 km/h, a to tez jest bujda na resorach, bo ja jechalem swoja CX-9 200km/h i zapewniam, ze pojdzie jeszcze troche, ale warunki drogowe nie pozwolily mi na to. Spalanie w miescie mazda podaje 15,4. Troche nieprawda, bo u mnie jest 17-19... Ale i tak jest fajnie.

      • 2 3

      • Cx-9 (3)

        Ja mam spalanie 15,4l wiec wszystko zależy jak jeździsz, jest limiter przy około 194km/h zrzuca ci obroty, chyba ze bujnąłeś się z górki to 200km/h osiągniesz.

        • 2 1

        • miasto a miasto

          To zależy jakie miasto, czy pipidówa 20 tyś mieszkańców czy miasto 1,5 mln.
          Moja zimą pali 20 l w mieście i zapewniam, że nie mam ciężkiej nogi. Trasa 15,5 l z wyprzedzaniem, trasa autostrada z tempomatem 100 km 10,5 l. Wszystko zależy jakie miasto, jaka trasa i jaka prędkość.

          • 0 0

        • Mozliwe, ze bylo minimalnie z gorki. Ale to niewazne. (1)

          I tak lubie sie przemieszczac z predkoscia, ktora nie przekracza dozwolonych na autostradzie 140km/h. CX-9 to nie jest auto sportowe, tylko rodzinne.
          Pewnie gdybym nie stal codziennie przez ponad godzine w korkach, to i spalanie bym poprawil. Nie mam specjalnie ciezkiej nogi, to ruch uliczny osusza mi bak... Na chwile obecna i tak bym nie zamienil CX-9 na nic innego. Auto kupilem swiadomie i wybor dostosowalem do wlasnych potrzeb i mozliwosci.

          • 4 0

          • Ja tez jestem bardzo zadowolony z zakupu i polecam wachajacym sie

            Spalanie było do przewidzenia ale za komfort i wygodę niestety trzeba płacić do tego elastyczny i mocny silnik w tej cenie i z tymi wymiarami to auto nie ma konkurencji. Do zobaczenie na drodze.

            • 2 0

    • użytkownik

      8,5 sek

      • 0 0

  • porownanie

    mam bmw x5 rok 2008 i mazde cx9 rok 2012 nowy model.Jak bym miał porównać oba auta ,to nie wiem czy mazda by nie wygrała.Komfort stanowczo lepszy, na minus słabsze hamulce.

    • 0 0

  • M A Z D A CX-9

    Mam ten samochód i jestem pod wrażeniem, wydaje się taki duży i masywny ale podczas jazdy wrażenie zupełnie inne. Bardzo przyjemnie się prowadzi, nawet twierdze że to bardziej sportowe auto. Wzorowe właściwosci jezdne !
    Minusy-narazie brak. Wiadomo >>MADE IN JAPAN

    • 1 0

  • Dlaczego autor, "spec" od motoryzacji, wprowadza ludzi w maliny? (1)

    To oczywiste, ze trzeci rzad siedzen mamy kosztem bagaznika. Dlaczego autor nie napisal juz, ze mimo tego mamy za trzecim rzedem jeszcze okolo 500l przestrzeni bagazowej?
    Dlaczego autor sugeruje, ze CX-9 posiada naped 4x4? To jest informacja nieprawdziwa. CX-9 ma naped AWD. Gryzipiorek motoryzacyjny powinien znac roznice pomiedzy 4x4, 4WD i AWD. Kazdy z systemow dziala nieco inaczej i roznice sa szalenie istotne.

    • 7 0

    • Dobrze, że chociaz napisał, że nie ma juz co wspominać o zaletech domniemywanego 4x4.

      Zbłaźniłby się wtedy jeszcze bardziej, bo na fotkach i filmiku wyraźnie widać, że pogoda dopisała i było sucho. Czyli wniosek prosty: nie mógł sprawdzić należycie funkcjonowania AWD (czy też 4x4, skoro autor tak woli...)

      • 0 0

  • No i jak zawsze (1)

    Ci wszyscy pschologowie zaczeli o długości....Sami mają zapewne po kolana, ale nie maja go gdzie łozyć, stąd frustracja;-) Ani bzykania ani fajnej fury - zostaje tylko wylać się w sieci.
    Jakolwiek ta mazda to crossover, ale za to benzynowy! Cały czas lecą tylko kawałki o dieselu. Auto to klasyczny czopek dla pań, chociaż zapewne nieźle śmiga (tylko żadnego terenu, zeby nie było potem płączu w warsztacie;-))

    • 2 2

    • Jeżeli spokojnie przeczytasz swój post, to...

      sam stwierdzisz, że określenie "czopek dla Pań" wpisuje się w ten sam nurt "psychologów" trakujących o długości po kolana itp.

      • 1 0

  • chyba ktoś zapomniałe o Outlanderze (2)

    w nowym dieslu 177 KM może czapki nie zrywa ale i nie pali jak dziki

    mazda ma nieco archaiczny design ale może to tylko moja opinia

    • 1 7

    • Taaaaaak.

      Ktos zapomnial o Outlanderze, bo:
      1. To maly SUV a nie duzy jak CX-9,
      2. Jest dieslem a nie benzyna jak CX-9,
      3. Jest o 100HP slabszy od CX-9,
      4. Jest 4WD a nie AWD jak CX-9.
      Archaiczny wyglad powiadasz? Hmmmm... A jakie cechy na to wskazuja? Powiedziales "A", powiedz "B".
      Rownie dobrze mozesz napisac, ze o chyba ktos zapomial o polonezie caro...

      • 4 0

    • Chyba Ci sie klasy pomieszaly

      Mitsu to klasa Hondy CRV, Kia Sportage, Nissan Qushqai, Toyota RAV , Hyundai X35, Mazda CX-7 itp.
      CX-9 to klasa BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90, Mitsubishi Pajero,

      Mialem wczesniej Outlander 2.0 z 2009, ale zmienilem na CX-9. Jak bym mial wybierac w klasie mitsu to teraz chyba wybralbym Kia.

      • 1 2

  • krolowa jest tylko jedna (2)

    nazywa sie RX-8 R3. Ale nie w tym kraju niestety.

    • 8 0

    • królowa matka... (1)

      ...MX3 :)

      • 0 0

      • RX7 to tak, ale slabiutka MX3?

        OGARNIJ SIE KOLEGO!

        • 0 0

  • Mazda jest OK ale serwisy w Polsce na żałosnym poziomie. (7)

    Ledwie 2 lata isnieje oficjalna sieć serwisowa a wyszkolenia mechaników są na słabym poziomie. Z byle problemem siedzą i czytają instrukcje, bo nie wiedzą co jest grane. Pod względem serwisów wszyscy, nawet Dacia bije mazdę na głowę.

    • 9 1

    • serwis

      ja ze swoją mazdą jeździłam do Emmot w Gdyni i z resztą od nich to auto kupiłam i gdybym źle o ich serwisie powiedziała to bym zgrzeszyła - jak zostawiłam im auto na 4 dni to dostałam jako zastępcze też mazdę a nie jakiegoś gruchota - widać że poważnie traktują swoich klientów, a auto oddają Ci wyczyszczone, spolerowane co rzadko się zdarza

      • 0 2

    • Jestes w bledzie (5)

      Trzeba wiedziec gdzie jechac .Widac ze nie duzo wiesz o tej pieknej marce.
      Ale fakt ze 3 city nie ma poprawnego serwisu.

      • 2 1

      • To powiedz gdzie jechać na gwarancji. (3)

        Podziel się doświadczeniem.

        • 2 0

        • Serwis (2)

          Ja nie miałem żadnych problemów z serwisowaniem gwarancyjnym mazdy 6. Polecam serwis EMMOT ul. Kuśnierska 12 e, Gdynia, tel. 58 6252713. :Poza tym że goście lubią to co robią, to robią to doskonale.

          • 0 1

          • Opinie sa slabe tego serwisu

            • 2 0

          • Sprawdzę. Dzięki

            • 0 0

      • A samo auto super to fakt. Serwisy gwarancyjne - porażka.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane