• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes A45 AMG. Eksplozja adrenaliny

BchBaSa
11 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

AMG zawsze oznacza emocje. A45 pompuje je do maksimum!


Nie będziemy ukrywać - nam się ten samochód podoba, chociaż słyszeliśmy już różne zdania o jego wyglądzie. Konserwatywny dotąd Mercedes zaczyna wyglądać lepiej od Audi! To zasługa nowej linii stylistycznej marki. Oto A45 AMG, czyli prawdziwy hot hatch.



Zgrabna, agresywna, sportowa sylwetka małego hatchbacka wyróżnia się nie tylko w gamie Mercedesa, ale i na tle rywali. Co więcej, wspomniana konkurencja tę niszę nieco przespała. Audi dopiero teraz prezentuje swojego S3, a zwykłe A3 przy klasie A wygląda jak auto dla statecznego pana. Klasa A w wersji AMG prezentuje się jeszcze lepiej. Do twarzy jej z masywnymi zderzakami, dużymi wlotami powietrza, oryginalnymi felgami oraz grafitowym lakierem.

Sportowa odmiana kompaktowego samochodu z gwiazdą w logo to - poza mocnym silnikiem - także udoskonalone zawieszenie oraz właśnie bardziej drapieżna stylistyka, podkreślająca drzemiącą pod maską siłę. Premiera Mercedesa A45 AMG uzbrojonego w armię systemów bezpieczeństwa i elektronicznych wspomagaczy, odbyła się podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Dla Mercedesa była to wielka rewolucja, gdyż koncern porzucił filozofię minivanów z literką A w swoim alfabecie.

Mercedes AMG chwali się, że stworzył najbardziej dynamiczny, najmocniejszy i najbardziej wydajny czterocylindrowy samochód produkowany seryjnie na świecie. Mercedes A45 AMG otrzymał zaawansowaną technologię, ze standardowym napędem na obie osie AMG 4MATIC i 7-stopniową skrzynią biegów AMG-SPEEDSHIFT DCT.

  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG


Pod lekką maską (której, ku uciesze kierowców nawet nie obito matą wygłuszającą) tkwi nowo opracowany, dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem, osiągający moc 360 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Moc uzyskana z jednego litra pojemności to aż 181 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Producent w informacji prasowej podaje, że 4-cylindrowy silnik AMG na dystans 100 km będzie potrzebować średnio 6,9 l/100 km. Prawda jest bliska katalogom, jednak nie ma sensu zawracać sobie głowy spalaniem. Wyjątkowo niska emisja spalin spełnia natomiast normę Euro 6, która wejdzie w życie nie wcześniej niż w 2015 roku. Ukłon dla inżynierów z Niemiec.

Prowadzenie "małego AMG" dzięki bardziej sportowemu zawieszeniu z opcjonalnym pakietem AMG Performance sprawia, że już nie możesz doczekać się kolejnego zakrętu. To prawdziwy hot hatch, który na każdym kroku prowokuje cię do szybkiej jazdy i szukania granic przyczepności.

Precyzyjny układ kierowniczy, szybko działająca skrzynia biegów, niezłe hamulce i absolutnie neutralne prowadzenie pozwala na zabawę, której się po tym samochodzie spodziewaliśmy. Ile potrafi dostarczyć emocji, przekonaliśmy się w zwyczajnej jeździe miejskiej, która w tym samochodzie zwyczajna nie jest, zwraca uwagę każdego przechodnia i to nie tylko takiego, który właśnie ukończył ósmy rok życia. To auto prowokuje do szybkiej jazdy wszędzie i zawsze. Wady? Jeżeli mamy narzekać, to może tylko na to, że na wyższych obrotach dźwięk silnika nie jest już tak fajny, jak na postoju. Szczegół.

Spodziewaliśmy się, że tak mocne, fajne auto będzie bardzo drogie. Bardzo drogie nie jest, jest zwyczajnie drogie. To nic, bo tak naprawdę Mercedes A 45 AMG kusi zwinnością, mocą i danymi technicznymi. Przez napęd na cztery koła może nie będzie z nim tyle zabawy, co w BMW M 135i (320 KM i tylny napęd), ale z każdego zakrętu wyjedziesz szybciej i pewniej. A 45 AMG kosztuje 184 200 złotych.

Dodatków jest tyle, że z łatwością podbijemy cenę do powyżej 200 tys. zł. Konkurencja jest jednak jeszcze droższa. Za wspomniane wyżej BMW zapłacimy 185 155 zł (z napędem xDrive 193 000 zł). Warto pomyśleć pozytywnie o A45 AMG, bo życie z nim jest piękniejsze i... szybsze.

Samochód do testów użyczony przez BMG Goworowski, przedstawiciela marki Mercedes w Trójmieście.


Szukasz Mercedesa? Adresy salonów znajdziesz w naszej bazie.
BchBaSa

Miejsca

Opinie (60) 6 zablokowanych

  • Tylko 2l? (6)

    1. napęd na przód
    2. silnik przed przednią osią
    3. silnik poprzecznie
    4. max pojemność (wersja AMG) to 2.0 i 4 cyl (nawet golf ma V6)
    Fajne auto. może konkurować z Audi A3, Volvo C30 itd. ale trochę brakuje charakteru marki i nie chodzi mi o to że ostatni prawdziwy mercedes to baleron w budyniu i koniecznie 2.0 D...

    • 6 9

    • Ty jestes kretynem

      • 0 0

    • ten dziadkowoz C30? prosze cie, chyba dla kobiet

      • 0 0

    • masz racje, tez mnie to nie kreci

      ale taka jest idea hot hatcha. takie miejskie wozidlo dla tych ktorzy musza pojsc na kompromis. Nie moga sobie pozwolic na auto sportowe oraz miejskie z roznych wzgledow wiec kupuja 2 w 1. Czasem po prostu im to wystarczy bo prawdziwa sportowka ma malo zastosowan a taki HOT to po prostu mocne cywilne auto. Taka namiastka GT za 25% ceny

      • 1 1

    • (2)

      Napisz do Stuttgartu o swoich przemyśleniach.
      Z pewnością zaproponują ci jakieś wysokie stanowisko.

      • 8 2

      • serio myślisz ze to możliwe ? (1)

        że mu tam coś zaproponują ?

        • 2 1

        • przed wyjazdem z fabryki trzeba karoserie przypolerować...

          • 0 2

  • Jak dla mnie to jednak : (7)

    1. Mercedes - droga ekskluzywna klasyka
    2.BMW- sportowe samochody
    3.Audi - sportowo- rodzinne samochody
    4.Porshe - Drogie ekskluzywne samochody sportowe

    • 9 10

    • Zestawienie osoby, ktora ow marki widziala tylko w telewizji, internecie.

      Mercedes to sport i komfort zarazem. BMW to psujace sie auta o gorszych osiagach niz Mercedesy, w dodatku kradna je na potege bo firma ma gdzies swoich klientow. A reszta marek to juz kompletnie w ogonie.

      • 1 0

    • mercedes (1)

      mercedes to juz mit.mialem 190,124 super.potem przyszedl czas na 210 i okazalo sie,ze wypuscili z pelna swiadomoscia auto ktorego karoseria gnila jak rumunskiej daci za komuny.od tego czasu nigdy wiecej mietka :-(

      • 4 1

      • nowe znow sa ok.

        • 3 1

    • i jeszcze

      jagółar

      • 2 2

    • A gdzie Ford? (1)

      • 3 2

      • stolec wort

        • 3 2

    • Teraz z Porsche liczy sie tylko 918 spyder

      pozostałe modele to Porsche dla biednych

      • 0 7

  • A45 AMG - Idealne AMG do poruszania się na codzień po ulicach miasta :) (7)

    W trasę zdecydowanie większe Mercedesy :)

    • 26 0

    • Objechalem nie tylko autobahny ale wysokie Alpy zwykla A-klasa A180

      Wiec nie znasz sie w temacie "w trase". Jesli ta a-klasa nie jest komfortowa, to gdzie te wszystkie smietniki Audi VW Szkody itd

      • 1 0

    • (3)

      A rzeczywistość to ładny golf IV w TDI z trzyliterową blaszką.

      • 11 2

      • Trzeba mieć ambicję :) (2)

        A jak się nie ma, to się jeździ samochodem dla ludu ;)
        Golf IV w TDI lepszy niż V z DSG :)

        • 2 5

        • Odpuście (1)

          wziąłem dwa ostatnie

          • 7 1

          • Za 3 lata i tak je zje ruda

            więc nie ma się co cieszyć

            • 0 1

    • tiaaa... już widzę jak te 4,6s na zielonym (1)

      korki robią tacy debile co to za nic mają innych bo siedzi panisko w leasingu i pieprzy przez telefon jaki to on bogaty a Skoda trąbi na pajaca bo w końcu mogłoby zjechać 20 aut a zjeżdża 10... potem miszcz prostej 150 km/h w zabudowanym no bo przecież wiezie platynkę z cycem prosto od chirurga lecz nagle traci moc bo jest zakręcik a nie daj Boże fotoradarek to wtedy nawet poza zabudowanym jedzie jak ciota złamana ze 35km/h tak na wszelki wypadek i ot co myślę o bogatych lalusiach co mówią na mnie skodziarz...

      • 9 7

      • bardzo mozliwe ale sam tez pewnie jezdzisz jak pipka

        a tu znalazles sposob na wyrzucenie z siebie kompleksow przez deprecjacje kogo innego. I prosze cie nie pisz ze tak nie jest bo takich forumowych mistrzow fajery jest jak burkow. To ze ktos cie nazywa skodziarzem nie jest powodem do zmartwien. Po prostu ignoruj i nic z tym nie rob. No chyba ze to twoj honor

        • 4 2

  • głupie porównanie (1)

    Porównanie A45 AMG do S3 jest bez sensu bo to nie ta klasa. Ciekawe jakby Mercedes wypadł w porównaniu z RS3. Aczkolwiek merc zrobił kawał dobrej roboty.

    • 1 0

    • RS 3 na razie nie ma, a S3 ma 300KM (przy TT z tego samego silnika podają nawet 310). Poza tym "stare" RS3 miało 5 cylindrów i pojemność 2,5l.
      20 KM różnicy przy takich autach (RS 340, AMG 360) dla zwykłego śmiertelnika w codziennym użytkowaniu nie robi żadnej różnicy, i właściwie, żeby wykorzystać moc tych aut, to (raz) trzeba jechać na tor, (dwa) naprawdę trzeba umieć dobrze jeździć, żeby się nie zabić.
      RS pewnie przegrałoby w spalaniu, bo AMG przy spokojnej jeździe naprawdę mało pali, jak na taką moc.

      • 0 0

  • Kto nie kupi Mercedesa AMG do końca roku ten przegra życie ! (1)

    • 14 11

    • podciagnij

      spodnie i wylacz komputer :D

      • 0 0

  • kawał

    przychodzi baba do lekarza a lekarz tez baba hahahahaha dobre co?kawalarz

    • 1 0

  • Czy były już premier mógłby sie wypowiedziec na temat tego samochodu ?

    • 3 0

  • Golf lepszy

    • 0 1

  • (3)

    Bardzo fajne autko na na co dzień. Miałem okazję przejechać się tym modelem na jeździe testowej. Pali bardzo mało jak na takie osiągi. Dołączany napęd nigdy nie będzie dawał tej precyzji co torsen czy inny stały napęd ale nie jest to specjalnie odczuwalne jak w starych autach z haldexem 1 czy 2 generacji.

    • 10 1

    • (1)

      Mam to szczęście, że jeżdżę na co dzień innym modelem z tym samym silnikiem. Spalanie w trasie przy jeździe zgodnej z przepisami ok. 8l, w mieście 10-12l, przy "dynamicznej" jeździe w trasie około 10-11, miasto ok. 14. Jak na auto z taką mocą - jest to mało. O katalogowych danych średniego spalania można oczywiście zapomnieć. Komputer nigdy mi nie pokazał spalania 25l, ale nie jeżdżę jak debil, bo życie jest tylko jedno. W materiale nie ma niestety nic na temat tego, że silnik na paliwo 98. Zastanawiam się tylko ile wytrzyma turbina przy takiej mocy ...

      • 1 0

      • spoko, luzuj gacie, 25 to mi wciągnął na torze u germańskich sałaciarzy

        kupić to do jazdy tylko po trasie troche mija sie z celem. Niemniej napisałem o spalaniu bo wkurza mnie jak ktoś pisze że mało pali ale bez odniesienia do warunków eksploatacji. Bo przy legalnej prędkości przelotowej na trasie kiedy wciąga te 8 litrów wcale nie generuje tych mitycznych 360 koni, tylko ze 35. Oczywiście dopóki się go nie przyciśnie..

        • 0 1

    • pali malo ale jak nie jest ostro butowany

      tez nim smigalem i potrafil wciagnac nawet 25 SREDNIO!!!! przy delikatnej nodze pali za to tyle co zwykla 2 litrowka

      • 2 1

  • ciekawe czy ma prawdziwą szperę czy oszukaną realizowaną hamulcami (1)

    bo w tej cenie to chyba próżno jej szukać. Jesli sie myle to szacun dla merola. Swoją drogą z napędem na przód raczej szybciej się z zakrętu wyjść nie da niż w RWD, bo nie oszukujmy się tam nie ma stałego napędu na 4 (z resztą takowy jesli nie jest aktywny to zawsze powoduje wieksze płużenie niż w RWD)

    • 10 2

    • pewnie jak w golfie GTI szpera software'owa :D

      dobra na jedno okrążenie na torze, potem komputer ją deaktywuje żeby nie zjarać hamulców. mowa o podstawowej wersji VI GTI.

      • 4 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane