• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes-AMG A35: mały łobuz

Michał Jelionek
12 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mercedes-AMG A35 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 sek. Mercedes-AMG A35 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 sek.

Na pierwszy rzut oka wygląda dość niepozornie, zupełnie jak typowa Klasa A. Kiedy jednak dostrzeżecie niemałych rozmiarów tylny spojler i rasowe końcówki układu wydechowego, możecie być pewni, że nie jest to grzeczne auto. To raczej rozrabiaka w dobrze skrojonym mundurku Klasy A. Bohaterem tego artykułu jest zupełnie nowy hot-hatch ze stajni Mercedes-AMG - model A35.



Fani marki AMG doskonale kojarzą bazujący na poprzedniej generacji Klasy A model A45. Do tej pory był to najmniejszy sportowiec z rodziny AMG. Ta kieszonkowa rakieta z 381-konnym silnikiem pod maską szybko zaskarbiła sobie sympatię miłośników nieco bardziej sportowych doznań.

W ubiegłym roku na rynku zadebiutowała czwarta generacja Klasy A, a wraz z nią zrodziły się nowe pomysły na rasowe wersje. Panowie z AMG postanowili nieco zaskoczyć motoryzacyjny świat - i to im się udało.

  • Zadziorny charakter A35 zdradza jego tył.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
W pierwszej kolejności fachowcy z fabryki AMG w Affalterbach postanowili wydać nieco grzeczniejszą odsłonę A45, czyli model o zupełnie nowym oznaczeniu A35. Grzeczniejsze nie oznacza jednak grzeczne. Sercem zadziornego Mercedesa-AMG A35 jest zupełnie nowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 2 litrów i mocy 306 KM (400 Nm maksymalnego momentu obrotowego).

Niewielka waga, duża moc, napęd na wszystkie koła i bardzo precyzyjna, 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia DCT - to wszystko wpływa na niesamowite osiągi A35, który do "setki" przyspiesza w zaledwie 4,7 sek. To wynik gorszy o 0,5 sek. od A45, które przecież ma blisko 80 KM więcej. Prędkość maksymalna tej małej torpedy została ograniczona elektronicznie i wynosi 250 km/h.

A to przecież jedynie przedsmak tego, co wydarzy się w połowie roku w Trójmieście. Wciąż nawiązujemy do A45, bazującej na poprzedniej generacji Klasy A, a tymczasem latem fani AMG doczekają się nowego A45. Wiadomo, że moc tego absurdalnie szybkiego hot-hatcha przekroczyła 400 KM. Niebywałe.

Czytaj także: Trójmiejski debiut Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe

  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
AMG A35 zostało seryjnie wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC, który aktywnie steruje rozkładem momentu obrotowego między osiami. W zależności od warunków jazdy jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do stosunku 50:50. Auto niesamowicie klei z podłożem, dzięki czemu jest bardzo posłuszne kierowcy. Jedzie dokładnie tak, jak tego chcemy, bez żadnych numerów. Jak po nitce.

Frajdy z prowadzenia A35 dodają tryby jazdy. Kierowca ma do wyboru w sumie pięć programów AMG Dynamic Select - od komfortowego po ten najbardziej dynamiczny. Nowością jest tryb "śliski", który ma zapewniać maksymalną stabilność podczas trudnych warunków drogowych. Oczywiście w A35 zabraknąć nie mogło funkcji "Race Start", czyli procedury startowej pozwalającej na dynamiczne ruszenie pojazdu z miejsca.

Projektanci z AMG przeprojektowali m.in. atrapę chłodnicy i zderzak. Projektanci z AMG przeprojektowali m.in. atrapę chłodnicy i zderzak.
Inżynierowie z AMG sumiennie popracowali nad zwiększeniem sztywności nadwozia. Podłoga została wzmocniona aluminiową płytą, a karoseria dodatkowymi rozpórkami. Zawieszenie modelu A35 to AMG Ride Control. Fachowcy zastosowali nowe zwrotnice, które minimalizują wystąpienie zjawiska podsterowności, a dodatkowo zmniejszają siły oddziałujące na pasażerów podczas dynamicznego przyspieszania. Podczas konfigurowania swoje egzemplarza klienci mają do wyboru adaptacyjne amortyzatory z trzema poziomami twardości.

Zapewne zastanawiacie się, czy A35 ładnie "gada"? Hot-hatch posiada układ wydechowy AMG z aktywną klapą, która pozwala na modulację dźwięku, ale niestety o rasowym mruczeniu A45 można jedynie pomarzyć. Co ciekawe, żeby aktywować jedyne słuszne brzmienie A35 należy przy uruchamianiu silnika przytrzymać łopatkę zmiany biegu.

Czytaj także: Klasa A - Mercedes, z którym porozmawiasz

Przesuń aby
porównać

Czym A35 rożni się od standardowej Klasy A? Różnic w stylistyce jest kilka, a najłatwiej odróżnić oba modele po modyfikacjach w pasie tylnym. Tym najbardziej charakterystycznym elementem wyposażenia AMG A35 jest oczywiście skrzydło dachowe. Poza tym przemodelowano atrapę chłodnicy oraz zderzaki. Ten przedni posiada tzw. prowadnice powietrza i dolny spojler, natomiast tylny nakładkę w kształcie dyfuzora. W zderzak wkomponowano dwie okrągłe końcówki układu wydechowego.

Kabina A35 względem "cywilnej" Klasy A ma oczywiście bardziej sportowy charakter. Poczujecie to zaraz po tym, jak zasiądziecie w dość ciasnym kubełkowym fotelu i zapniecie czerwony pas bezpieczeństwa. Zmieniła się kierownica, do której - tuż pod ramionami - dorzucono dwa kontrolery. Ten po prawej stronie służy do zmiany trybu jazdy, a ten po lewej można indywidualnie konfigurować, przypisując wybrane funkcje pojazdu.

Pojawiły się też nowe szaty graficzne dostępne w cyfrowym panelu wskaźników. Teraz kierowca ma do wyboru trzy konfiguracje (szczególnie atrakcyjnie prezentuje się "skórka" Supersport). Potrzeba jednak czasu, aby okiełznać natłok wyświetlanych na ekranie informacji.

Czytaj także: Mercedes Klasy G - kanciasta legenda

  • Sportowy klimat czuć także w kabinie A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
AMG przygotowało niespodziankę dla osób, które planują swoim A35 wyjeżdżać na tor. To funkcja AMG Track Pace, czyli coś w rodzaju zegarka dla biegacza. Wirtualny inżynier wyścigowy na bieżąco rejestruje ponad 80 parametrów pojazdu podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych (np. prędkość czy przyspieszenie).

Aplikacja m.in. podaje czasy okrążeń oraz różnice między kolejnymi "kółkami". Gdy uda się pobić czas poprzedniego okrążenia - wynik będzie prezentowany na zielono. Jeśli nie - na czerwono. Poza tym urządzenie mierzy i zapisuje wartości przyspieszeń i opóźnień (np. 0-100 km/h, 1/4 mili, 100-0 km/h).

W bazie zapisane są przebiegi znanych torów wyścigowych, jak chociażby Nürburgringu czy Spa-Francorchamps. Mało tego, kierowca może wgrywać do aplikacji własne obiekty. Widok mapy można przełączać z trybu 2D do 3D a bazę aktualizować online.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowością są kontrolery w kierownicy. Ten służy do zmiany trybu jazdy.
  • Na kierownicy pojawiły się dwa nowe kontrolery. Ten po prawej służy do zmiany trybu jazdy.
Ile kosztuje taka przyjemność? Bazową wersję Mercedesa-AMG A35 4MATIC można mieć od 188 500 zł, natomiast za limitowane wyposażenie Wariant Edition 1 trzeba zapłacić co najmniej 234 971 zł (będzie ona dostępna przez 18 miesięcy od premiery auta, czyli do połowy przyszłego roku). Testowany przez nas egzemplarz został wyceniony na kwotę 279 tys. zł.

Samochodu do testów użyczył dealer BMG Goworowski. Miejsce do realizacji zdjęć, parking przy ul. Jana z Kolna 5 zobacz na mapie Gdańska, zostało udostępnione przez Tryton Business House.

  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.

Miejsca

Opinie (100) 9 zablokowanych

  • (2)

    Jestem w stanie oszczędzić 100-150 złotych miesięcznie jako magister inżynier, czyli zajmie mi od 150 do 228 lat aż uzbieram na takie auto. Cudownie

    • 1 3

    • Krzycz Trybson! (1)

      Trzeba lepiej kontrolowac wydatki i jako mgr inz. w kilka lat uzbierasz. inzynier z kilkuletnim doswiadczniem w trojmiescie taka kwote zarabia w poltora/dwa lata, wiec po kilku latach oszczedzania moze kupic nawet za gotowke, o ile nie woli tych pieniedzy przeznaczyc na inna konsumpcje jak wieksze mieszkanie w lepszej lokalizacji albo podroze po swiecie.

      • 2 4

      • takie auto można "wynająć" w leasingu za 2,5 k netto miesięcznie (na 2 lata)

        jw

        • 0 0

  • nie tylko mały ale i niski i ciasny (1)

    • 6 5

    • Jak twój rysopis

      Haahha

      • 0 1

  • (2)

    Jak widzę samochód z takim spojlerem to śmiać mi się chce, to żałosne. Sportowcy od siedmiu boleści, mistrzowie prostej.

    • 7 14

    • Zakrętów tez!

      Nie zazdrosc!!!!!!

      • 0 1

    • Jak ktos ma takie AMG, to patrzac na ciebie tez pewnie mu smiac sie chce, ze ludzie potrafia byc tak niezaradni zyciowo. :)

      • 11 4

  • od świateł do świateł, rura i hamowanie (3)

    jak dla mnie bez sensu. Sportowe zawieszenie jest twarde, kierowca szybko się męczy.

    • 4 7

    • Widać, ze nigdy nie kierowałeś takim autem

      Bo inaczej byś nie p* farmazonów z d wziętych

      • 0 1

    • Krzycz Trybson! (1)

      Jak ktoś tak lubi jeździć i co stać to przecież jego sprawa, co to komu przeszkadza? To jest samochód dla ludzi lubiących zabawę samochodem, a nie dla taksówkarzy co jeżdżą 12 godzin dziennie dziurawymi drogami i muszą mieć komfortowe zawieszenie.

      • 8 0

      • Można zamówić zawieszenie adaptacyjne... Miękko/twardo na zawołanie.

        • 0 1

  • Ciekawe czy ma sprawne kierunkowskazy. (6)

    Bo często w tych "sportowych" samochodach nie działają. A może to dlatego, że właściciel takiego (prawdopodobnie sportowiec światowej klasy) nie musi używać kierunkowskazów?

    • 42 5

    • Jak cię tak szybko obejdzie, ze nawet się jie kapnies to

      Po co ma mrugać?!

      • 0 1

    • To jest opcja dodatkowo płatna i strasznie droga

      • 1 1

    • Odpowiedź masz w artykule: lewa manetka jest konfigurowalna. Poza tym po co komu kierunkowskazy po wybraniu trybu jazdy po torze wyścigowym? A tego, że ktoś w tym trybie będzie jeździć po Grunwaldzkiej to już nie przewidzieli...

      • 5 0

    • szybciej zap...ją więc i tak im nie wymusisz

      • 3 2

    • w takich samochodach nie mocują kierunków.

      kierowcy nie połapaliby się.

      • 7 3

    • To nie BWM

      • 4 5

  • Szkoda, że tego silnika do GLA nie montują.

    GLA 45 jest ciut za drogi GLA 35 byłby w akurat cenie choć ciut mniej mocy i momentu.

    • 0 1

  • Reno (14)

    A w środku silnik reno

    • 26 10

    • Co to jest reno? (4)

      • 6 3

      • No Reno, raper, dziw, że nie znasz.

        • 0 1

      • Reno to jest jak mążo popijaku mówi do żony Ireny ... Reno, Renu, Ty moje

        • 3 0

      • miasto w newadzie

        • 10 0

      • Jean Reno - aktor

        • 26 0

    • (3)

      Z tymi fajnymi panewkami...?

      • 1 0

      • co jest fajnego w panewce? (2)

        i czy ty wiesz w ogóle co mówisz? Jeśli coś się obróciło to nie jest to wina fajności panewki tylko słabej wydajności układu smarowania

        • 0 2

        • Albo raczej dawania w palnik o razu po uruchomieniu (1)

          • 1 2

          • hugo wiesz o mechanice

            jeśli układ smarowania smaruje to nie ma znaczenia czy dasz w palnik sekundę po starcie czy 5 sekund

            • 0 1

    • w twojej s...ej był Reno

      • 1 1

    • Nie, Williamsa

      • 1 0

    • Nie chłopcze, nie silnik Renault (1)

      Pomyliłeś modele. Do tego specjalnie trollujesz amebo.

      • 7 1

      • Silniki Z Renault są w podstawowej wersji Serii A

        • 10 0

    • Sportowe silniki Renault to znakomite i bezawaryjne jednostki, wiec nawet jesli tak by bylo to nic w tym zlego. Ale akurat w tym AMG jest konstrukcja Mercedesa.

      • 15 3

  • Ładny ale proponuje poczytac o R1234YF (14)

    Od 2017 kazde auto mialo zostac wyposazone w ten czynnik do klimy. W internecie jest juz wiele artykulow gdzie auto z klima uleglo zapaleniu. Prosze o tym poczytac, nie jest to hejt na mercedesa ale zwracam tlyko na to uwage, do tego w necie jest kilka artykulow ktore mowia o pozarze praktycznie nowych mercow.

    Z plusow tego auta to na pewno fakt, ze jest to najtansze amg w historii no i wyglada bardzo ladnie :)

    • 21 19

    • (6)

      Samochód ok, ale w podstawowej wersji były już 2 przypadki rzygania ogniem z otworów wentylacyjnych i smażenia kierowcy. A chciałem kupić takiego podstawowego sedanika na firmę. Ale dopóki nie wyjaśnią tych przypadków to omijam z daleka Mercedesa A .

      Mercedes w nowych modelach też ma nowy czynnik klimy, tak jak audi i reszta i nie słychać
      o takich drastycznych przypalaniach kierowcy. Mam nadzieję że to wyjaśnią, bo mi A klasa przypasowała, w sam raz wymiarami sedan jest :)

      • 6 1

      • piszesz farmazony (5)

        gdzie masz w wentylacji temperaturę zdolną zapalić ten czynnik?

        • 0 5

        • (4)

          obejrzyj film w internecie. ogień z komory silnika, przebija się przez grodzie i wywalają plomienie z wentylacji.
          Nikt nie pisał o temp w układzie wentylacyjnym panie dealerze Mercedesa.

          • 4 2

          • znów farmazon (3)

            nie tylko Mercedes ładuje ten czynnik u siebie

            • 0 5

            • (2)

              no i co z tego??? Masz chyba problem z logiką.
              Panie farmazon - tylko u mercedesa były ofiary śmiertelne,
              co jest straszne.
              Czemu mercedes tego nie wyjaśnia?
              Tylko jeszcze zastrasza ludzi którzy na forach o tym pisali.
              Wszystko jest w internecie.

              • 3 1

              • nie tylko u Mercedesa, więc winienie Merola za to jest idiotyzmem (1)

                panie braku logiki

                • 0 2

              • Człowieku zastanów się co ty za głupotę napisałeś.
                Ile pan ma lat? 8?
                Skoro praktycznie już wszyscy uzywają ten nowy czynnik w klimatyzacji, a tylko w Mercedesach A jest problem. - to jest to problem mercedesa czy innych?
                Bardziej łopatologicznie już się nie da.
                Jak by pan wciąż nie załapał: to piszę wprost. Jest to problem Mercedesa A.

                O innych w internecie nie piszą że były ofiary. Nie ma zdjęć, filmów.

                • 1 0

    • O ironicznie, najlepsze auta dziś to Fiat/Alfa, Ford, Toyota, Tesla.

      • 1 0

    • (1)

      To nie jest prawdziwe amg, silnik nie jest skladany recznie w Affalterbach

      • 10 5

      • To jest Schrott i za dwa lata do warsztatu na rentę.

        • 1 2

    • mają rezygnować z tego czynnika

      • 4 0

    • sr.nie w banie, temperatura zapłonu to 405 stopni

      nawet kolektor wydechowy albo tarcze hamulcowe w cywilnym toczydle nie mają takiej temperatury gdy auto jest katowane

      • 0 4

    • No właśnie ...

      No właśnie Mercedes jako pierwszy rozpoczął prace nad czynnikiem CO/2 ... i pracuje nad nim dalej!!!!

      • 5 1

    • Przecież ten czynnik jest stosowany do wszystkich marek, nie tylko Mercedesa

      Żal do Mercedesa trzeba mieć za to, że nie wdrożył swoich zapowiedzi ładowania klimy Co2

      • 13 1

  • Przeciętniak (8)

    W tej cenie znajdę lepsze łobuzy

    • 29 11

    • jakie? (7)

      dawaj :) tylko nie fwd

      • 2 1

      • Ford Focus RS? (6)

        • 16 4

        • rs (5)

          dla mnie to inna liga. mechanicznie nie, ale jeśli chodzi o wykończenie to dwa różne światy. różnica w cenie jest jak najbardziej uzasadniona. nie mam nic do rs, ale wybrałbym merca. pozdr

          • 9 4

          • 600zł za konia mechanicznego zamiast 900 to spora różnica (2)

            innymi słowy te plasticzki zostały wycenione na 100 tys zł? Bo prawie taka jest różnica między tymi autami. Pewnie jeszcze jakiś dodatek. Wiem ze produkty premium są trochę lepsze ale nie lubię czuć się nabity w butelkę.

            • 1 0

            • czyli... (1)

              gdyby iść Twoim sposobem myślenia, to nogi są najtańsze w przeliczeniu na konie mechaniczne. nie wszystko jest wycenialne wprost. pozdr

              • 0 1

              • nogi są właśnie najdroższe

                plastikowa proteza jest warta tyle co mercedes a nie działa nawet w części tak dobrze jak prawdziwa. No ale porównujmy tę samą funkcjonalność. Zatem Fordziszon mniej sobie życzy za prawie to samo.

                • 0 1

          • (1)

            plastiki w nowych mercach trzeszczą tak samo jak w Kia

            • 5 1

            • nieprawda

              mam takie auto 4 lata i nic nie trzeszczy, a najdroższa Kia nie jest tak wykończona jak ten maluch, z całym szacunkiem do tej marki.

              • 2 2

  • Ble!

    Fuj!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane