• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes-Benz Klasy C jak mała Klasa S

mJ
10 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowy Mercedes-Benz Klasy C. Nowy Mercedes-Benz Klasy C.

W marcu mieliśmy przyjemność przetestować motoryzacyjny majstersztyk, jakim bez dwóch zdań jest najnowszy Mercedes-Benz Klasy S. Teraz przyszła pora na sprawdzenie możliwości... małej "eski", czyli Klasy C. Poznajcie ten model nieco bliżej.



W ciągu ostatnich 10 lat Klasa C była najczęściej kupowanym modelem z oferty Mercedes-Benz. Poprzednia generacja, wprowadzona na rynek w 2014 r., tylko w wersjach limuzyna i kombi trafiła w ręce ponad 2,5 mln kierowców.

Wspomniana Klasa S to wzór, z którego w najbliższych latach będą czerpały kolejne generacje innych modeli. Dokładnie tak stało się z nową Klasą C, która dla wielu jest po prostu małą, dużo tańszą "eską". I rzeczywiście można w obu modelach odnaleźć całkiem sporą listę podobieństw.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
Zacznijmy nietypowo, bo od wnętrza nowej Klasy C, które niemal żywcem zostało skopiowane z topowej limuzyny Mercedesa. Oczywiście są drobne różnice, jak chociażby inne nawiewy. Jednak na pierwszy rzut oka oba kokpity są do siebie bardzo podobne. Trzeba jasno napisać, że Mercedes coraz mocniej stawia na cyfryzację i jeszcze wyższą jakość.

Gdy już zasiądziecie w kabinie nowej Klasy C, w pierwszej kolejności w oczy rzuci się wam kolumna środkowa, w której tunel zgrabnie łączy się z pionowym ekranem LCD o przekątnej 11,9 cala. W porównaniu do "eski", w Klasie C projektanci delikatnie pochylili ekran ku kierowcy. Zmiana zdecydowanie na plus.

Nowy Mercedes-Benz Klasy C. Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
Oczywiście w nowej Klasie C zastosowano najnowszą, drugą generację systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX. Fachowcy Mercedesa położyli mocny nacisk na rozwój "inteligencji" oprogramowania. W dużym skrócie - obsługa funkcji samochodu ma być łatwiejsza, bardziej intuicyjna, a zakres możliwości szerszy.

Udoskonalono także pokładowego asystenta "Hej Mercedes", który stał się bardziej interaktywny. Niektóre czynności, jak chociażby odebranie połączenia telefonicznego, można zlecić bez używania wspomnianej komendy. Asystent potrafi także objaśnić funkcje samochodu. Podpowie m.in. jak sparować smartfona przez Bluetooth. A dzięki funkcji Smart Home, za jego pomocą można zdalnie obsługiwać wyposażenie inteligentnego domu. "Hej Mercedes" jest też w stanie rozpoznać pasażerów po ich głosach.

Trójmiejskie salony samochodowe



Nowy Mercedes-Benz Klasy C. Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
Przed oczami kierującego, tuż za kierownicą, znajduje się kolejny ekran o wysokiej rozdzielczości. To zestaw wirtualnych wskaźników o przekątnej 12,3 cala. W porównaniu z Klasą S brakuje tu informacji wyświetlanych w technologii 3D, co akurat - moim zdaniem - minusem nie jest. W mojej ocenie ekran 3D w wirtualnych zegarach to pomysł chybiony. Oczywiście, standardowo, wygląd szaty graficznej można indywidualizować - do wyboru są trzy style wyświetlania (dyskretny, sportowy i klasyczny).

Samo wnętrze jest niezwykle przyjemnie skomponowane, efektywnie wygłuszone, no i bardzo wygodne. Zresztą świetnie skrojone kabiny to od lat wizytówka marki Mercedes-Benz. Wielu klientów właśnie ze względu na kapitalne wnętrze wybiera tę markę.

Czytaj także:

Nowy Mercedes-Benz Klasy S - motoryzacyjny majstersztyk



Nowy Mercedes-Benz Klasy C. Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
Testowany przeze mnie egzemplarz został ciekawie skonfigurowany. Jego stylistyka zewnętrzna z jednej strony jest - jak na Mercedesa przystało - elegancka, a z drugiej nieco zadziorna i sportowa. W zasadzie jedynym elementem, który nie pasuje mi w wyglądzie testowanego egzemplarza są... felgi. Mocno obudowane obręcze kół wyglądają jakby ktoś przez przypadek pożyczył je od elektrycznego modelu. To ponoć zabieg mający na celu zwiększenie aerodynamiki.

Nowa Klasa C nieznacznie urosła w porównaniu do poprzednika. Mierzy teraz 4751 mm długości (poprzednia generacja: 4686 mm) i 1820 mm szerokości (1810 mm). Rozstaw osi wzrósł o 25 mm, do 2865 mm. Mimo zwiększenia gabarytów współczynnik oporu Cd powietrza pozostał na poziomie poprzedników - limuzyna: 0,24, kombi: 0,27.

Porównując przestrzeń w kabinach nowej i poprzedniej Klasy C - w zasadzie nie zauważam różnicy. Producent podaje jednak, że przestrzeń na wysokości łokci wzrosła o 22 mm z przodu i o 15 mm z tyłu. Miejsca nad głowami w drugim rzędzie przybyło o 13 mm, a na nogi około 35 mm.

Na pojemności stracił za to bagażnik, który w nowej odsłonie pomieści 455 litrów (wcześniej 480).

Nowy Mercedes-Benz Klasy C. Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
Opcjonalnie Mercedesa Klasy C można doposażyć w reflektory Digital Light. Światło w każdym takim reflektorze jest załamywane i kierowane przez 1,3 mln mikroluster. Rozdzielczość przednich lamp wynosi zatem ponad 2,6 mln pikseli na pojazd. Innowacyjny system świateł oferuje funkcję projekcji symboli na nawierzchni drogi, wyświetlając linie pomocnicze, znaki lub animacje.

Drugą, ciekawą opcją w konfiguratorze jest tylna oś skrętna, dzięki której auto jest zwinniejsze i dynamiczniej się prowadzi. Dzięki niej średnica zawracania zmniejsza się o 43 cm, do 10,64 m.

Testy nowych modeli aut



  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy C.
Testowany egzemplarz (220d) został wyposażony w 2-litrowy silnik diesla o mocy 200 KM (plus 20 dodatkowych koni mechanicznych dzięki systemowi EQ Boost) i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Jednostka została zestrojona z udoskonalonym, 9-stopniowym automatem. Jedyne, czego brakuje mi w tym egzemplarzu, to napędu na wszystkie koła 4MATIC.

Sam silnik wysokoprężny (220d) to świetny wybór. Jednostka może się pochwalić przyzwoitymi osiągami (dynamiki jej nie brakuje) i bardzo niskim spalaniem. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym na odcinku 100 km komputer pokładowy pokazał średnie spalanie paliwa wynoszące 6,2 litra. To bardzo dobry wynik.

Cennik najnowszej Klasy C startuje od kwoty 173 900 zł za bazową wersję C 180. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 257 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski.
mJ

Miejsca

Opinie (68) 3 zablokowane

  • (1)

    W końcu brak mocno opadającego tyłu. Bardzo ładne auto.

    • 19 1

    • A mi się

      kojarzy z alfą szczególnie tył (a światła w nowej S jak w skodzie superb). Wolałem poprzedni wygląd, przynajmniej było od razu wiadomo z czym mamy do czynienia. Ekran w środku? Jak z tesli, tez mnie nie przekonuje, miałem już auto bez przełączników z samym tylko ekranem dotykowym i nie do końca to się sprawdziło.. no ale cięcie kosztów najważniejsze

      • 3 1

  • (9)

    Pan redaktor nie wie co mówi z tym skrojonym wnętrzem. Mam 3 letnią C klasę. W środku trzeszczy dach, nie wspomnę o fotelach, które dają odgłos trzeszczącej kanapy. Niestety Mercedes to już nie to co kiedyś. Szkoda bo z taką cenę oczekuję auta lepiej wykonanego.

    • 37 2

    • (2)

      Nie przejmuj się, mam to samo we Fiacie.

      • 6 0

      • Zależy jakim. (1)

        7-letnia Panda ze 140 tysiącami przebiegu jakoś nie trzeszczy.

        • 7 0

        • No to czas na wizytę u laryngologa :)

          • 0 0

    • tu jest reklama. to czego oczekujesz? (3)

      • 8 1

      • (2)

        A tu jest komentarz kogoś kto ma doświadczenie z C klasą z 2019 r. W aucie, które mam od nowości wszystko trzeszczy, nie wspomnę o niezamykającej się szybie od strony pasażera itp.

        • 8 0

        • (1)

          Mam nową klasę i to samo

          • 5 0

          • A ja mam 20 letnie BMW i nic w niej nie trzeszczy ;)

            • 0 0

    • (1)

      Prawdziwy Mercedes zaczyna się dopiero od klasy E wszystkie niższe to dla proletariatu.

      • 3 4

      • Jeżdżę C- Coupe i nie czuję się gorszy od kogoś kto jeździ 4 drzwiową - Januszową E klasą.

        • 5 3

  • Podzespoly z tzw. gownolitu a lakier tak delikatny ze rysuje sie od patrzenia. (2)

    Mając gotówkę na zakup auta ciężko dzisiaj cos wybrać. Owszem jesli chodzi o wygląd tak jest bardzo dobrze ale wykonanie , jakość podzespołów. Tragedia !

    Do czego to.wszystko zmierza ??

    • 27 0

    • Do tego, że 99% ceny to marketing (1)

      A ten 1% to jakiś tam szmelc, żeby był pretekst do zapłacenia tych 99.
      I tak jest wszędzie, np. piwo "rzemieślnicze" - ten sam słód i chmiel ale trochę marketingu, jakiś brodaty hipster naleje to warząchwią z hebanu i już ludzie płacą razy 10.
      Jak szukałem siermiężnego vana dla rodziny to niczego nie znalazłem ciekawego.

      • 4 0

      • słyszałem że chca zmienić nazwę na...

        szmelcsedes

        • 0 0

  • (6)

    Napęd na przód, mnóstwo gadżetów ale frajdy z jazdy mało. W tej klasie zdecydowanie Alfa Giulia - piękna, idealne właściwości jezdne i zdecydowanie najmniej awaryjna

    • 19 15

    • (1)

      "Alfa " " zdecydowanie najmniej awaryjna" hahahha kolego, nie pisz takich rzeczy z rana bo ktoś może się zakrztusić ze śmiechu jedząc śniadanie

      • 7 14

      • Piszesz tak bo alfy znasz jedynie 20 letnie

        A to już od ładnych paru lat jest zupełnie inna jakość.

        • 11 3

    • Ale co ma dawać frajdę z jazdy w giulii? Napęd niby na tył ale kagańca nie wyłączysz...

      • 2 5

    • skąd Wy fachowcy

      bierzecie ten napęd na przód?

      • 5 0

    • C klasa ma napęd na tył

      • 8 0

    • c klasa z napędem na przód?

      co ty bierzesz? hahaha

      • 5 0

  • Mercedes klasy A jak mała klasa C.

    • 12 1

  • Ford Mustang 5.0 - to jest frajda z jazdy (10)

    A nowy Mercedes kłamcy C - najwyżej dla nowej o 20 lat młodszej partnerki, aby Niunia mogła sobie skoczyć z koleżankami na kawkę..

    Niestety czasy fajnych samochodów mogących jeździć wiele lat się skończyły. Teraz to tablety max na 5 lat, coś jak obecny sprzęt AGD. Widok fajny, popisać się można, ale trwałości zero.

    • 42 21

    • Zestaw dla lubiących badziew

      Zarówno ten mustang, jak i ta c klasa będą widziały lawetę nie rzadziej niż alfy 156 czy laguny 2 w swoim prime time.

      • 9 6

    • Mustang czyli to amerykańskie badziewie robione jak dla obcego? xD

      • 10 4

    • Nie bój Poczekaj za kilka lat będą już tylko elektryczne

      • 4 2

    • Ford Mustang który kosztuje w USA tyle co Skoda Octavia u nas (3)

      a w Polsce 2x droższy i ludzie się brandzlują jak kupią że niby jeżdżą luksusowym samochodem xD

      • 22 1

      • (1)

        W stanach tymi autami jeżdżą robole, a u nas dalej się podniecają jak Polacy w Jackowi.

        • 12 2

        • Widzisz w usa takimi sedesami jezdza robole ale polowe mniej kosztują na full opcji

          Bo nikt by nie dal za to scierefko tyle ;) ale polacy sie jarają 1.6 za 300tys zl buhaha

          • 0 0

      • Testoviron nawet na to zwracał uwagę

        • 4 1

    • Amerykanskie fordy są duzo gorsze niz grupa chrysler dodge jeep (1)

      Nie zmienia to jednak faktu ze mersedes to sciervvo do szescianu i prosze nie usuwac opinii bo jezdzilem w zyciu kilkoma i sypie sie to jak zaporozec! Prosze porownac w necie zdjecia wnetrza dodge ram laramie longhorn za 200tys zl nowy w usa a mersedes X za 250tys zl. To jest żart (żartsedes lub śmiećsedes). W tym sedesiku z testu pewnie pamiec foteli jest w wersji 300tys zl+. Auto warte 140tys zl max w full opcji.

      • 0 0

      • Oczywiscie smiecsedes z "ekologicznym" dieselkiem 2,5

        A ram z 5,7 hemi 400KM.

        • 0 0

    • Śmiećsedes

      Szmelcsedes

      • 1 0

  • Dopiszcie, że artykuł sponsorowany

    Mercedes przez ostatnie 10 zamienił się jakością z samochodami kii i hyundaia. Jak redktor pisze o jakości, to chyba na co dzień jeździ ładą albo polonezem.

    • 24 1

  • W 124 (1)

    I inne stare Merce biją na głowę te nowości ! Osobiście wolal bym kupić w idealnym stanie W 129 który ma ponad 20 lat,a przejedzie jeszcze grube tysiące km

    • 21 1

    • Moda na stare trupy

      • 1 13

  • Łany ale dobrze wyposażona wersja jest droga (6)

    Jak ma byś dobrze to wypada w klasie Premium mieć skórę, lepsze zawieszenie (najlepiej pneumatyczne), Keylessy, radary i inne gadżety które windują cenę do poziomy E-klasy.
    Wtedy takie auto jednocześnie ma sens jak i sens traci. Taki paradoks. Taki sprzęt AGD dla właścicieli firm typu "studio wizażu" albo emerytów.

    • 21 1

    • (4)

      A to jest klasa premium ?

      • 3 0

      • w kategorii zawartości plastiku bez wątpienia tak (1)

        • 5 0

        • Blyszczacego plastiku.

          Przy okazji - widze, za w C-klasie nadal "premium" oszczednosci na obudowie tabletu wyswietlajacego "zegary".

          • 0 0

      • Tak

        Tak

        • 0 0

      • Klasa premium czyli...

        ...psuje sie jak najgorsza marka ale 5x drożej. To jest kwintesencja słowa "europejski prestiż". Beka z głombuffco mówio ze lepszych aut niz śmiećsedes nie znają - mówicie prawde! Nie znacie po prostu lepszych!

        • 0 0

    • Tak to prawda. Osobiście sam chciałem zakupić ten model w dla mojej osoby sensownej wersji jakiejś TOPowej niestety po sprawdzeniu konfiguracji itd. padł wybór na E Klasę.

      • 3 1

  • Jaki to model merca co wygląda jak nasza poczciwa Syrena?

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane