• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes GLE 350 de: hybryda z dieslem

mJ
15 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.

Mercedes-Benz GLE 350 de to innowacyjna propozycja niemieckiego producenta. To nowoczesna hybryda typu plug-in z baterią o bardzo dużej pojemności, w której dość nietypowo silnik elektryczny wspomaga jednostka wysokoprężna. Poznajcie ten model bliżej.



Jakiś czas temu mieliśmy okazję sprawdzić możliwości Mercedesa-Benz GLE 350 e, czyli standardowej hybrydy typu plug-in z silnikiem benzynowym pod maską. Teraz przyszła kolej na innowacyjną alternatywę, czyli 350 de z jednostką wysokoprężną.

Jazda na prądzie w mieście, a na długie trasy oszczędny diesel - zdaje się, że takie było główne założenie inżynierów Mercedesa-Benz, gdy po raz pierwszy pomyśleli o tej hybrydzie typu plug-in. Prądu do miasta zabraknąć nie powinno, bo SUV dysponuje akumulatorami o pojemności 31,2 kWh. Według producenta zasięg GLE 350 de wyłącznie na prądzie wynosi nawet do 99 km. Oczywiście jak to z "elektrykami" czy hybrydami typu plug-in bywa - trzeba brać na ten wynik poprawkę, bo w rzeczywistości ciężko jest osiągnąć deklarowany przez producenta zasięg.

  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
W tym artykule skupimy się wyłącznie na układzie napędowym, bo tak naprawdę o wyglądzie i wyposażeniu napisaliśmy przy okazji GLE 350 e.

Mercedes-Benz GLE 350 de napędzany jest dwulitrowym silnikiem diesla oraz jednostką elektryczną, co pozwala rozwinąć łączną moc 320 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Do "setki" auto może rozpędzić się w 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
Dla porównania, pod maską GLE 350 e znajduje się silnik benzynowy o tej samej pojemności, który wespół z "elektrykiem" generuje moc systemową na poziomie 333 KM. Maksymalny moment obrotowy również wynosi 700 Nm. Benzynowy plug-in jest o 0,1 sekundy wolniejszy od swojego wysokoprężnego odpowiednika. Prędkość maksymalna jest identyczna.

W obu przypadkach jednostki zostały zestrojone z 9-stopniową skrzynią automatyczną (9G-TRONIC), natomiast moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła (4MATIC).

Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
Bateria o pojemności 31,2 kWh znajduje się pod podłogą bagażnika. Co ważne, bateria nie uszczupliła zbytnio przestrzeni bagażowej. Ile trwa ładowanie? Z gniazdka domowego długo, bo od 11 do nawet 16 godzin przy użyciu "małego prądu", natomiast przy wykorzystaniu wallboxa i większej mocy - nieco ponad 3 godziny. Jest jeszcze trzecia opcja - skorzystanie z szybkich ładowarek o mocy 60 kW. Jeśli podepniemy GLE pod taką maszynę, bateria od 10 do 80 proc. naładuje się w zaledwie pół godziny. Szkoda tylko, że takich ładowarek w zasadzie u nas nie ma.

Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
To nam się spodobało:

  • duży zasięg na prądzie, oczywiście przy niskich temperaturach komputer pokaże mniej kilometrów możliwych do przejechania na prądzie, a sam zasięg będzie "uciekał" szybciej;
  • stado koni mechanicznych, dających dużo frajdy podczas jazdy;
  • bardzo przydatne i dobrze opracowane wykresy mocy, spalania, momentu obrotowego (uwagi poniżej);
  • GLE 350 de to samouk - uczy się nawyków kierowcy podczas oszczędnej jazdy z napędem hybrydowym;
  • oszczędność w porównaniu z jednostką benzynową - przy autostradowych prędkościach średnie spalanie oscylowało w granicach 11 litrów paliwa na 100 km/h;
  • nie czuć masy SUV-a (waży ponad 2,5 tony);
  • napęd na cztery koła w trybie elektrycznym.


Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
To byśmy zmienili:

  • brak możliwości "hamowania" łopatkami i odzyskiwania energii w innym trybie niż elektryczny;
  • mało intuicyjne przełączanie trybów jazdy;
  • brak możliwości porównania na jednym ekranie zużycia energii elektrycznej i spalania paliwa;
  • wyciszenie kabiny poprawne, ale przy większych prędkościach lusterka dają znać o sobie, robi się głośniej;
  • pochwaliliśmy wykresy, które mają jednak jeden minus - informacje przesuwają się od prawej do lewej strony, co nie jest do końca czytelne;
  • nie do końca zrozumiała różnica między trybem komfortowym a ekonomicznym.


  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
Cennik Mercedesa-Benz GLE 350 de (diesel) startuje od kwoty 360 200 zł. Wersja 350 e (benzyna) jest tańsza. Kosztuje 325 300 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Mercedes-Benz Witman.
mJ

Miejsca

Opinie (56) 1 zablokowana

  • (9)

    Dlaczego hybrydy mają o wiele niższą prędkość max od swoich spalinowych odpowiedników?

    • 10 0

    • Bo ratują się krótkimi skrzyniami m. in. (3)

      by ratować gorsze osiągi z powodu zwiększonej masy

      • 4 2

      • Zwiększona masa, ale większa moc (0-100km elektryk vs benzyna bez porównania), np topowy model w.porsche Cayenne lub Panamera z hybryda (turbo S) są szybsze niż turbo, ale jednocześnie ważą pół tony więcej tj na oko pewnie 20%

        • 1 0

      • Przecież mają potężne momenty więc po co krotkie skrzynie?

        • 0 0

      • ta krótkie skrzynie...

        Lexus GS 450h miał 2000 obrotów przy 190 km/h

        • 0 0

    • a mają?

      patrze właśnie i Prius ma 180 km/h, jak na tak wysokie auto i niespecjalnie mocne to normalne. Ten Merc ma 210, a zwykła dieslowska wersja o mocy 275 koni ma 220km/h. To różnice marginalne. Jak się jeszcze weźmie pod uwagę w jakich warunkach pracuje silnik elektryczny i że hybryda jest cięższa to mamy odpowiedź. Niemniej to nie są duże różnice.

      • 0 0

    • 2.5 tony, wysoki kloc

      i silnik 2-litrowy, to ile ma jechać max?
      V max jest "bez prądu", nie starczyłoby go na 10 minut takiej jazdy.

      • 2 0

    • Serio? 10km różnicy w rav4 wynosi. Poza tym i tak na naszych drogach nie pojedziesz więcej niż 140km.

      • 0 1

    • (1)

      Nie kupuj tego auta bez leasingum To kilka fikuśnie wygiętych metalowych części i tona plastiku różnej gęstości. Uderzysz w coś i auto nadaje sie na złom.

      • 0 1

      • chłopie, pojęcia nie masz o motoryzacji

        • 0 0

  • (1)

    Szkaradny ten mercedes, typowe dla tej marki.

    • 17 7

    • Polonez tylko Polonez , a moze stara Syrena

      • 0 0

  • Środek jest cudny

    Markę premium powinno się oceniać na podstawie widoku z fotela kierowcy.

    • 1 7

  • Taki trochę X5

    • 1 3

  • (7)

    Brzydkie auta teraz robią. Naprawdę bez tego efektu wow. Pamiętam jak dwadzieścia lat temu pokazał się MB ml. Ależ to było auto. Albo w140. Obecne nowe mercedesy są średnie z wyglądu.

    • 24 11

    • takie duże Hot Wheels

      • 6 0

    • W140 to był straszny kloc na kołach

      piekny na pewno nie był, co najwyżej budził respekt. Ładny za to był jego poprzednik W126

      • 7 2

    • Zabraklo Bruno Sacco... a przy tym klientela docelowa sie zmienila.. (1)

      z europejskiej i amerykanskiej, na blisko- i daleko-wschodnia.

      • 4 0

      • Na wschodnich szmirusow i ich Bangladesz

        • 0 1

    • Świetnie (1)

      To nie kupuj

      • 0 3

      • Ty kup gigusiu - wszystko w temacie i wyczerpująco.

        • 0 0

    • Mistrz kuchni przedstawia - spłaszczone mercedesowskie naleśniki ;)

      • 0 0

  • inowacyjna ? hahaha hybryda z dieslem to byla w 2011 roku w Peugeote 3008! (4)

    • 12 2

    • I citroen ds5 2011

      • 5 1

    • albo Prius z 1997 czy Honda Insight z 1996 (2)

      tam co prawda były benzyniaki ale w kwestii połączenia elektryka ze spalinowym to żadna różnica czy to benzyniak czy diesel

      • 1 2

      • prius diesel ? (1)

        • 1 1

        • a co dalej napisałem? czytasz tylko nagłówki gamoniu?

          jakie znaczenie ma sposób zapłonu przy połączeniu silnika spalinowego z elektrycznym, przekładnią?

          • 0 0

  • Tylko czekać na ...

    samozapłon ,lub na awarię ..... Merc skończył sie na Unimogu .

    • 8 3

  • diesel w 2021?

    z hybrydą? - 5 lat i pozamiatane

    • 10 1

  • najlepszy News jaki dziś przeczytałem to ten który mówi o tym ,że polycjanty nie będą mieli prawa zatrzymywać Prawa Jazdy !!! (2)

    Nareszcie b. mądra decyzja ! - nie może być tak aby bele jaki gamoń w policyjnym mundurze decydował o bardzo ważnej dziedzinie niejednego człowieka , często zatrzymanie prawka powoduje b. cięzkie ":powikłania " z trytm związane niekiedy są to życiowe tragedie i dylematy, jak np. przerwanie kariery zawodowej ,utrata pracy , i wiele ,wiele innych czynników z tym związanych ! Wiem ,jest wielu takich którzy nigdy nie powinni mieć i otrzymać prawa jazdy , albo tacy którzy je posiadają nadurzywają jego rangi i wazności , myslą ,że posiadanie go zezwala na bycie potencjalnym bandytą i chuliganem !... Ale do rzeczy !- PrawoJazdy ma prawo tak jak się wnioskuje odebrać tylko i wyłacznie władny do tego Organ jakim jest Sąd ! , policjant ma prawo i tylko może zawnioskować do Sądu o odebranie lub zatrzymanie Prawa Jazdy !

    • 5 6

    • (1)

      Jeśli przekraczasz w zabudowanym prędkość o ponad 50 km/h powyżej dozwolonej, to nie jest to przypadek, tylko stale tak jeździsz. I nie pitol tu o "przerwaniu kariery" itp. Myśleć trzeba wcześniej, a nie potem lamentować.
      Prawo jazdy zatrzymywane z automatu to super pomysł był.

      • 5 2

      • ale on nie wnika czy kara jest zasadna czy nie, tylko kto jest władny ją stosować

        policjant i tak skieruje wniosek do sądu i to sąd oceni, biorąc pod uwagę więcej okoliczności, czy powinien tę karę zastosować czy nie. Stwierdzenie "Myśleć trzeba wcześniej, a nie potem lamentować" wcale nie traci na mocy. Bo ta zmiana w prawie nadal nie wyłącza odpowiedzialności kierowcy.

        • 0 0

  • a wszystko po to aby obniżyć smrody z rury (4)

    zakazać diesli i po temacie

    • 2 11

    • taaa, a te wszystkie ciężarówki i dieslowskie lokomotywy sam będziesz pchał (3)

      bo ta konwersja w twoich tabelkach realna jest z dnia na dzień

      • 4 0

      • a bo poza tym skansenem coraz wincyj jest elektryków ciężarowych a pociągi też są na sztrum od stu lat (2)

        • 0 0

        • wśród dziesiątek milionów ciężarówek na świecie elektryki to nawet nie promil (1)

          żeby to zmienić potrzeba kilkudziesięciu lat

          • 1 0

          • ale parowozy to odwrotnie

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane