• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes Viano. Dostawa dla biznesu

BaWo,Mart,Ps
19 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Gdyby ktoś Mercedesa Viano nazwał autem dostawczym, ten samochód poczułby się obrażony. To elegancki van, stworzony do pracy dla biznesu.



Mercedes Viano. Duży może więcej. Mercedes Viano. Duży może więcej.

Choć powstaje w zakładach Mercedesa w hiszpańskiej Vitorii, nie ma w sobie nic z południowca. Przeciwnie, jest poukładany, niczym księgowy w niemieckiej korporacji. Zresztą stworzono go głównie dla wymagających klientów biznesowych.



Od tego typu samochodów nie ma co wymagać oszałamiającej stylistyki. Mercedesowi udało się jednak stworzyć jak na te gabaryty pojazdu całkiem zgrabną bryłę, z przodem przypominającym nieco A klasę. Podobieństwo stało się zupełnie widoczne po faceliftingu, jakie niedawno przeszedł Viano.

Siedząc za kierownicą tego samochodu można całkowicie (bo zupełnie jednak nie) zapomnieć o genezie tego typu pojazdów. Z "dostawczakami" Viano ma już naprawdę niewiele wspólnego. Miejsce pracy kierowcy jest bardzo ergonomiczne, widoczność dobra, użyte materiały wysokiej jakości, chociaż tańsze plastiki gdzieniegdzie rzucą się w oczy. Obsługa jest komfortowa, choć przydałaby się kamera cofania, bardzo pomocna dla kierowcy mało obeznanego z tajnikami manewrowania tak długim pojazdem. Lekcje parkowania "na lusterka" mogą być kosztowne.

Mercedes Viano to samochód, którego zalety jeszcze lepiej widać z perspektywy pasażera. Komfort podróży znacznie umila pneumatyczne zawieszenie i przestronne wnętrze z dużymi możliwościami aranżacji. W przedziale pasażerskim przydałoby się jednak więcej schowków. Nawet przy komplecie pasażerów nie będzie problemu, by do 450-litrowego bagażnika zapakować sporą ilość dobytku.

Viano prowadzi się zupełnie neutralnie, a co najważniejsze, nawet ze sporą załogą na pokładzie, ten mercedes nigdy nie będzie zawalidrogą. To zasługa dieslowskiego silnika V6 o pojemności 3 litrów i ponad 200 KM. Do tego automatyczna skrzynia biegów, poprawnie współpracująca z silnikiem. Zużycie paliwa? Średnio około 10 litrów na 100 km.

Podsumowując: Mercedes Viano to komfortowe, choć może mało przytulne narzędzie do biznesowych, a także rodzinnych przewozów. Cena? Nieco ponad 160 tys. zł.



Samochód do testów użyczony przez firmę BMG Bogdan Goworowski, trójmiejskiego przedstawiciela marki.
BaWo,Mart,Ps

Opinie (21) 1 zablokowana

  • i tak nie ma to jak T4

    • 13 6

  • Rdzewiejacy , przereklamowany badziew (1)

    popatrzcie na ulice. Dostawaczki Mercedes i VW GNIJA caly czas i na maxa. Cena???? z kosmosu. Daleko im do japonczykow i francuzow

    • 19 4

    • kolega mi kiedys powiedział

      żeby nie kupować samochodów na F- fordów francuzów i folkswagenów:)))

      • 1 2

  • T4 niezniszczalne ale ergonomi i działanie niczym kombajn na chińskim polu (2)

    T5- już nie te czasy, liczone są na krótkie przebiegi. Z tego powodu T5 z przelotem 250 000 z początku produkcji są TAŃSZE od T4 z końca produkcji z przebiegami rzędu 150 000.
    A Vito? Starsze i owszem gniły. Te teraz już nie. Cena nie taka z kosmosu. Biorąc na uwadzę 3 litrowe auto niewysilone zrobisz przebieg rzędu 700 000 spokojnie. A nowe T5 2.0 diesel z podwójnym pierdnięciem wyjdzie Ci bokiem przy 200 000 km. No i cena podana dla wersji osobowej z AUTOMATEM. A te są zawsze o wiele droższe aniżeli furgon.

    • 10 0

    • Ja mam VITO, masz rację cena zakupu do przyjęcia ale ceny w serwisie skandalicznie wysokie i te idiotyczne telefoniczne ankiety (1)

      po kazdej wizycie w ASO

      • 4 0

      • kolego

        ale pamiętaj, że jak jedziesz na gwarancje z Vito to nie musisz tak jak w VW z T5 udowadniać, że szyby elektrycznie NIE padły przez złą jakość paliwa... a ankiety bardzo dobre bo co poniektóre ASO taki syf robią, że ojeja...

        • 1 0

  • Niebieska Nyska - to jest klasa (1)

    • 13 1

    • jeno tylko na bulaju

      • 1 0

  • Wole vloskwagena jezdze nim 10 lat i nic nie do zdarcia (1)

    • 4 8

    • kolega mi powiedział

      że nie kupuje się samochodów na F- fordów francuzów i folkswagenów:))

      • 0 2

  • a ile to cudo ma do setki? (1)

    • 7 4

    • tydzień

      • 8 0

  • Golf dwa jest lepszy

    • 8 4

  • Tylko Barkas sie liczy w tej klasie (1)

    • 7 0

    • a IFA prawie mu nie ustepuje

      • 0 0

  • Niemiecki czołg numer 2 (2)

    Numer jeden to syfiaste VW. Vany to potrafią robić w stanach a nie w Europie. Porównajcie sobie ceny i wyposażenia, nie opłaca się płacić tyle za europejczyka.

    • 2 3

    • (1)

      Wez pod uwage pojemnosci silnika i spalanie amerykanskich vanow. Slabo sie robi pod dystrybutorem na stacji paliw

      • 3 0

      • BMW 7

        w stanach kosztuje o 45 procent taniej już w cenie brutto. Ale teraz sobie dolicz do tej BMW jak i busa koszta akcyzy, vatu, kontenera, przekładek itp. Nie opłaca się ciągnąć.

        • 3 0

  • jak widze na ulicy te zlomy z rdza wszedzie na dole ai po bokach i u gory

    to jakosc chyba pojechala na wakacje......cena tylko zostala. W NICZYM nie sa lepsze od JAPONCOW a nawet i KOREANOW. Ci sie nauczyli i przylozyli do roboty a szwabskie wozki daleko w tyle....

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane