• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miejskie SUV-y BMW w niemiejskich warunkach

Michał Jelionek
4 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

BMW xDrive w Kolibkach.

Trójmiejski przedstawiciel marki BMW, dealer Bawaria Motors, zaprosił swoich klientów do Adventure Park Kolibki zobacz na mapie Gdyni w celu przetestowania inteligentnego napędu xDrive. Goście imprezy mieli okazję poznać możliwości systemu w trudnych, offroadowych warunkach.



Jakże istotną rolę we współczesnej motoryzacji odgrywa napęd. Wielkie koncerny prześcigają się w innowacjach, które wdrażają do swoich systemów. Audi ma sprawdzone Quattro, Mercedes-Benz 4MATIC, a BMW doskonale znane xDrive. I właśnie możliwości tego ostatniego z napędów poznali klienci BMW Bawaria Motors podczas sobotnich jazd testowych.

Dealer zaprosił do gdyńskiego parku rozrywki blisko 200 gości, na których czekała pełna gama modelowa SUV-ów marki BMW - od X1 do X6. Uczestnicy wydarzenia testowali napęd xDrive na specjalnie przygotowanej, wymagającej trasie offroadowej oraz na torze z rampami i pochylnią. I właśnie ta ostatnia "przeszkoda" budziła największe emocje wśród gości.

Pochylnia BMW xDrive budziła duże emocje. Pochylnia BMW xDrive budziła duże emocje.
- Pochylnia wywarła na mnie ogromne wrażenie. Najpierw BMW wspięło się na stromą platformę, która po chwili, pod wpływem masy auta, zamieniła się w stromy zjazd. W pewnym momencie, tam na szczycie, widziałem w zasadzie tylko niebo. Na całe szczęście był ze mną instruktor, który skrupulatnie podpowiadał co mam robić. Bardzo ciekawe doświadczenie - zdradza pan Tomasz, jeden z uczestników imprezy.
Największą zaletą napędu xDrive jest inteligentne rozdzielanie mocy na obie osie. W ten sposób, niezależnie od warunków, system zapewnia BMW maksymalnie dobrą trakcję.

- Napęd robi ogromne wrażenie. Silnik potrafi efektywnie dostosować moc i rozdzielić ją na koła, które w danym momencie mają przyczepność. To bardzo przydatny system. Mi z kolei bardzo podobała się przejażdżka po tej zabłoconej trasie. Nigdy nie jeździłam samochodem w takich warunkach - dodaje pani Anna, uczestnika.
Dzięki specjalnym rampom goście przekonali się jak efektywnie pracuje napęd xDrive. Dzięki specjalnym rampom goście przekonali się jak efektywnie pracuje napęd xDrive.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (71) 7 zablokowanych

  • Nie polecam (14)

    Wolę już Audi z napędem Quattro

    • 36 33

    • (5)

      Ja wolę swojego Nissana Patrola. 100% auto terenowe, a nie jakiś tam SUV :)

      • 24 6

      • ten twój patrol niestety nie ma szans (2)

        bo jest ciężki i ma przestarzały napęd.
        wolę nowego fiata pandę z napędem na 4koła.
        do miasta idealny heheheh a i na wioskę mnie zawiezie.

        • 9 16

        • Panda vs Patrol

          :D
          kogut Twardowskiego vs prom kosmiczny

          • 16 1

        • czołg tez ma przestarzały napęd

          • 1 1

      • Jeep Grand Cherokee II to również dobra terenówka

        Kolejne modele były już SUVami

        • 2 1

      • kup patrola. jeździj po obwodnicy.

        • 3 0

    • Polecać możesz

      Pesę albo Bombardiera

      • 7 0

    • No niestety ale quattro w tej chwili przegrywa batalię z Xdrive.. (6)

      Kiedyś faktycznie quattro było królewskim napędem, ale z biegiem czasu inżynierowie z Bmw zrobili dobrą robotę, a Ci z audi dalej śpią w Ingelstatd

      • 6 9

      • Ej a jak tam automatyczne skrzynie biegow sie maja??? (1)

        Szkoda ze instruktor nie wspomnial ze sie lubia "sypnac " w okolicach 100tys/km
        A i oleju niektore zlopna troche ,niczym Vw TSI....ALE KTO BY SIE TYM PRZEJMOWAL..EKOLOGIA.

        • 2 2

        • maja sie dobrze... swoja droga audi i bmw uzywa tych samych skrzyn - ZF

          • 2 0

      • mylisz się troche (3)

        zapewne twoja ocena wynika z filmiku zamieszczonego na popularnym portalu. Widać tam jak BMW postawione na 3 rolkach gdzie tylkko 1 koło miało przyczepność przejeżdża przez pochylnię a audi nie. Warto się zastanowić z czego to wynika. Napęd quattro jest napędem stałym, po prostu cały czas wszystkie koła są napędzane. Załóżmy że samochód ma tylko międzyosiowy mechanizm typu torsen lub xdrive. Wtedy gdy jedno koło traci przyczepność to drugie na tej samej osi ma tyle samo siły napędzanej co to które tę siłę straciło czyli de facto też jej nie ma. Natomiast druga oś cały czas tę siłę ma. Dzieje się tak w przypadku obu tych napędów. Różnica wynika tylko z tego że w BMW (na tamtym filmie) do roboty został zaprzęgnięty ESP który zadziałał jak taka elektryczna szpera. Po prostu komputer kazał dohamować koło które straciło przyczepność po to by drugie na tej samej osi miało tyle siły ile wynika z dohamowania drugiego koła. W audi nie miało to miejsca aczkolwiek świadomy kierowca po prostu wcisnąłby hamulec i auto też by pojechało. Niemniej teraz audi też już zatrudnia ESP do dohamowywania koła które utraci przyczepność. Problemem xdriva w porównaniu do torsena jest to że ma czas zwłoki który w torsenie z przyczyn naturalnych nie występuje. X-drive jest pod tym względem bardziej do haldexa podobny. A haldexa audi jak wiadomo daje do tańszych wersji silnikowych. Do normalnego użytkowania takie dohamowywanie koła wystarczy bo często się tego nie robi. W autach sportowych np. hamulce zostałyby dość szybko zżarte dlatego tam rozwiązanie typu torsen często oprócz występowania między osiami, występuje też między kołami tej samej osi np. Subaru STI. Aha, nie to żebym był jakimś audifilem, te auta mi się nie podobają bo wyglądają jak bułki. Wolę stylistykę BMW i gdyby mnie było stać na nowe to bym raczej w tym kierunku sie udał. Niemniej warto sobie zdawać sprawę z tego jak poszczególne systemy działają. Torsen jest po prostu genialny w swej prostocie i bardzo skuteczny.

        • 7 0

        • (1)

          Fajnie to opisałeś. A wiesz jak działa Saab AWD? Stosowany od lat w Oplu Insignii. Poczytaj o "eLSD" - proaktywna szpera tylnej osi. Z tego wynika, że dużo lepszy od xDrive, bo do rozdziału momentu napędowego (tylnej osi) wykorzystuje dedykowane sprzęgło, a nie ESP. Dodatkowo działa to nie tylko przy ruszaniu, ale w sposób ciągły, doskonale stabilizując samochód w zakrętach i podczas gwałtownych manewrów.

          • 0 0

          • fakt, przeczytałem, system ciekawy, ale z tego co widze podobny do BMW

            też opiera się o sprzęgło sterowane komputerem. Tylko że zamiast między osiami dodatkowo jest też między kołami. Niemniej tak se czytam i przu okazji zauważyłem że od paru lat BMW też stosuje takie rozwiązanie. Nazywa się u nich to Dynamic Performance Control. Kiedyś było to tylko DSC i wtedy koła były dohamowywane hamulcami, teraz jest jeszcze ten ciekawy mechanizm o którym wspomniałeś. Dobrze wiedzieć że też ładowali to do Insigni, zawsze to jakaś tańsza alternatywa, na fajny samochód, dla BMW czy Audi.

            • 0 0

        • xdrive tez sie rozni w budowie w zalezności od półki

          • 0 0

  • (1)

    Pytanie czy kierunkowskazy działają?

    • 67 2

    • W BMW to jeszcze w miarę... ale w Volkswagenach to kierunkowskazy są chyba tylko jako dodatkowe wyposażenie najdroższych wersjach bo na ulicy to rzadko widać, żeby któryś je miał...

      • 15 6

  • x5 fajne auto do miasta :) (1)

    • 17 8

    • ehe do Moskwy

      • 6 1

  • Później będą jeździć w mieście po trawnikach

    • 33 2

  • (1)

    Większość tych osób co mają te SUVy to nawet w kałuże nie wjadą. Nie kitujcie samych siebie. Niskoprofilowe opony,szerokie gumy to tylko asfalcik. Większa dziura czy krawężnik i felga uszkodzona a te felgi to już nie takie aluminium co kiedyś. Leasingowców też boli jak muszą kupić jedną felgę za kilka tysiaków.

    • 50 6

    • tak tak, kraweznik. wszystkie sa na runflatach mozesz sobie jeździć po kraweznikach ile chcesz

      • 2 2

  • Tylko Quattro (2)

    Nawet TVN TURBO robiło testy który napęd 4x4 jest lepszy i wygrało Audi. Subaru,Bmw w xdrive poległo. Na YouTube pełno takich testów. Sam miałem okazję jeździć Bmw z napędem xdrive i lepiej sobie radzi Audi ( sam takie mam) . Pozdrawiam

    • 22 25

    • Daj spokój z twń tórbo. Ci "dziennikarze"...
      Ten Patrick M...
      Te ich testy zupełnie nic nie wnoszące dla zaintresowanego.

      • 13 4

    • Tylko w wiekszosci

      te testy sa sponsorowane przez VAG i ich dealerow.

      • 9 4

  • Czy ktoś próbował... (6)

    porównać te samochody w terenie do Łady Nivy ? No to radzę porównać. Będzie wstyd.

    • 42 4

    • Haha. Racja.

      • 8 0

    • (4)

      Niva nie ma szpera wiec na tych konkretnych rampach zaprojektowanych pod elektroniczny rozkład momentu byłby niezły obciach gdy twój "prawdziwy" rusek poległ by przed plastikiem :P

      • 5 5

      • a znajdz takie rampy w terenie, tfu na polnej zabłoconej (2)

        bo Nivą czy tam Jimny w teren to tak, ale nie betą ! bo automatu nie wolno holować a tym bardziej ciągnąć bokiem ursusem

        obciach jak diabli

        szperę możeta se w d.wsadzić, liczy się stały napęd 4x4 i rama

        p.s.
        a wiecie, że AdBlue zamarza w +5 stopniach Celsiusza

        • 6 1

        • Ta, zamarza w plus trzydziestu

          4x4 bez szpery jest guzik warte.

          • 3 2

        • prawdziwa terenówka ma 4x4, blokadę mechanizmu różnicowego i jeszcze zwolnicę

          to już suzuki Jimny jest lepsza terenówą niż Niva

          • 1 0

      • Niva może mieć szpere LSD!

        Niva podstawowa nie ma szpery. Ale nie ma problemu z jej dokupieniem jedyne 1,4k zł.Jest to szpera typu Blokada LSD (Limited-slip differential). I wtedy jedzie wszędzie.

        • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

    Super test i inicjatywa (2)

    Auta wczoraj udowodniły na ile je stać, głębokie koleiny i błoto, strome podjazdy!
    BMW Bawaria Motors to najlepszy salon w Trójmieście

    • 11 41

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

      a

      Pełen profesjonalizm brawo

      • 8 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

      Najlepszy jsst inny

      Najlepszh nest Citroen Auto Postek

      • 5 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

    testy terenowe (2)

    Miejskie opony w teren, ile razy się zakopał?

    • 9 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

      raz

      potem już nie sprawdzali

      • 4 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

      Ani razu, żadne auto nie miało problemu

      • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

    (2)

    Jakby to był stały napęd na 4 koła i założyli opony terenowe to może jeszcze by się do czegoś nadało.

    • 11 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

      (1)

      Byłeś tam zeby komentować?

      • 3 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

        niektórzy nie muszą bywać żeby wiedzieć
        logika + doświadczenie vs ohy i ahy i wow

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon marek Jaguar i Land Rover znajduje się w:

 

Najczęściej czytane