• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miejskie SUV-y BMW w niemiejskich warunkach

Michał Jelionek
4 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

BMW xDrive w Kolibkach.

Trójmiejski przedstawiciel marki BMW, dealer Bawaria Motors, zaprosił swoich klientów do Adventure Park Kolibki zobacz na mapie Gdyni w celu przetestowania inteligentnego napędu xDrive. Goście imprezy mieli okazję poznać możliwości systemu w trudnych, offroadowych warunkach.



Jakże istotną rolę we współczesnej motoryzacji odgrywa napęd. Wielkie koncerny prześcigają się w innowacjach, które wdrażają do swoich systemów. Audi ma sprawdzone Quattro, Mercedes-Benz 4MATIC, a BMW doskonale znane xDrive. I właśnie możliwości tego ostatniego z napędów poznali klienci BMW Bawaria Motors podczas sobotnich jazd testowych.

Dealer zaprosił do gdyńskiego parku rozrywki blisko 200 gości, na których czekała pełna gama modelowa SUV-ów marki BMW - od X1 do X6. Uczestnicy wydarzenia testowali napęd xDrive na specjalnie przygotowanej, wymagającej trasie offroadowej oraz na torze z rampami i pochylnią. I właśnie ta ostatnia "przeszkoda" budziła największe emocje wśród gości.

Pochylnia BMW xDrive budziła duże emocje. Pochylnia BMW xDrive budziła duże emocje.
- Pochylnia wywarła na mnie ogromne wrażenie. Najpierw BMW wspięło się na stromą platformę, która po chwili, pod wpływem masy auta, zamieniła się w stromy zjazd. W pewnym momencie, tam na szczycie, widziałem w zasadzie tylko niebo. Na całe szczęście był ze mną instruktor, który skrupulatnie podpowiadał co mam robić. Bardzo ciekawe doświadczenie - zdradza pan Tomasz, jeden z uczestników imprezy.
Największą zaletą napędu xDrive jest inteligentne rozdzielanie mocy na obie osie. W ten sposób, niezależnie od warunków, system zapewnia BMW maksymalnie dobrą trakcję.

- Napęd robi ogromne wrażenie. Silnik potrafi efektywnie dostosować moc i rozdzielić ją na koła, które w danym momencie mają przyczepność. To bardzo przydatny system. Mi z kolei bardzo podobała się przejażdżka po tej zabłoconej trasie. Nigdy nie jeździłam samochodem w takich warunkach - dodaje pani Anna, uczestnika.
Dzięki specjalnym rampom goście przekonali się jak efektywnie pracuje napęd xDrive. Dzięki specjalnym rampom goście przekonali się jak efektywnie pracuje napęd xDrive.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (71) 7 zablokowanych

  • Xdrive

    Niestety napęd x-drive jest bardzo nietrwały. Wystarczy ze spadnie ciśnienie w jednym kole lub zmieni się obwód kół na jednej osi napęd x-drive a raczej skrzynia rozdzielcza napędu ulega uszkodzeniu ze wzgdledu na brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego. BMW nie przewiduje naprawy skrzyni trzeba kupić cały element za 18 tys zł plus montaż i kalibracja całość 22 tys

    • 0 0

  • nowe X6 F16

    Żart to co tutaj pokazują.Osobiście zakupiłem u nich fabrycznie nowe X6 10.2016 auto po dwóch miesiącach się rozpadło na dzień 3.01.2017 zgłoszone pisemnie 18 usterek w tym dwie wady fabryczne.Auto zardzewiało,padly hamulce,ściąga w czasie jazdy mimo ze geometria ustawiana w Bawarii już 5 razy.Zero gwarancji wszystko wina klienta mimo że za serwisem na parkingu stoi szereg aut z podobnymi usterkami.Pracownicy otwarcie mówią o problemie z układem hamulcowym,potwierdzają zgłoszenia klientów w ilości nawet 3 osoby dziennie natomiast serwis gwarancji nie uznaje.Wiedza i obsługa serwisu na poziomie poniżej krytyki w czasie naprawy uszkodzony kokpit w nowym aucie co zapisane w protokole serwis nie poczuwa się do odpowiedzialności.W czasie serwisu auto uszkodzone mechanicznie,myjka czyszcząca podłogę zahaczyła zderzak jedynie monitoring uratował sprawę bo pewnie też by była wina klienta.Podejście do klienta dyrektora Szymańskiego to żenada,człowiek na tym stanowisku opowiada że "...BMW ma niepisaną zasadę bezpieczeństwa i dlatego samochód ściaga w prawo przy puszczeniu kierownicy..." BMW Polska nie potwierdza tych informacji a Pan Szymański mi jako drugiej osobie już takie opowieści sprzedaje.Biegły sądowy kieruje sprawę do prokuratury auto zagraża ucześtnikom ruchu drogowego.Ludzi których kusi i fascynuje ta marka odsyłam do strony na fb "BMW-historie prawdziwe" tam znajduje się szereg informacji,opisów,zdjęć jak również grono klientów potraktowanych w sposób przykry w dużej mierze to klienci klasy premium czyli auta po kilkaset tysięcy złotych.

    • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

    Współczesne BMW = toporne, awaryjne

    mało komfortowe i słabo jeżdżące. Ale jak już wydałeś 200-450 tysięcy to cóż Ci pozostało frajerze innego mówić? Że złe jest? Lepiej policz ile razy musisz ponadplanowo odwiedzać serwis i jak Skoda Octavia złoiła Ci d*pę na autostradzie gdzie te cuda na wielkich kołach z oponami RunFlat i karoserii o aerodynamice szafy Gdańskiej powyżej 160 km/h się nie prowadzą...
    Do tego nie wiem jak WY ale ja nie mógłbym jeździć samochodem który wygląda jak sikająca krowa (X6) albo sikający cielaczek (X4).

    • 0 2

  • Nie polecam (14)

    Wolę już Audi z napędem Quattro

    • 36 33

    • No niestety ale quattro w tej chwili przegrywa batalię z Xdrive.. (6)

      Kiedyś faktycznie quattro było królewskim napędem, ale z biegiem czasu inżynierowie z Bmw zrobili dobrą robotę, a Ci z audi dalej śpią w Ingelstatd

      • 6 9

      • mylisz się troche (3)

        zapewne twoja ocena wynika z filmiku zamieszczonego na popularnym portalu. Widać tam jak BMW postawione na 3 rolkach gdzie tylkko 1 koło miało przyczepność przejeżdża przez pochylnię a audi nie. Warto się zastanowić z czego to wynika. Napęd quattro jest napędem stałym, po prostu cały czas wszystkie koła są napędzane. Załóżmy że samochód ma tylko międzyosiowy mechanizm typu torsen lub xdrive. Wtedy gdy jedno koło traci przyczepność to drugie na tej samej osi ma tyle samo siły napędzanej co to które tę siłę straciło czyli de facto też jej nie ma. Natomiast druga oś cały czas tę siłę ma. Dzieje się tak w przypadku obu tych napędów. Różnica wynika tylko z tego że w BMW (na tamtym filmie) do roboty został zaprzęgnięty ESP który zadziałał jak taka elektryczna szpera. Po prostu komputer kazał dohamować koło które straciło przyczepność po to by drugie na tej samej osi miało tyle siły ile wynika z dohamowania drugiego koła. W audi nie miało to miejsca aczkolwiek świadomy kierowca po prostu wcisnąłby hamulec i auto też by pojechało. Niemniej teraz audi też już zatrudnia ESP do dohamowywania koła które utraci przyczepność. Problemem xdriva w porównaniu do torsena jest to że ma czas zwłoki który w torsenie z przyczyn naturalnych nie występuje. X-drive jest pod tym względem bardziej do haldexa podobny. A haldexa audi jak wiadomo daje do tańszych wersji silnikowych. Do normalnego użytkowania takie dohamowywanie koła wystarczy bo często się tego nie robi. W autach sportowych np. hamulce zostałyby dość szybko zżarte dlatego tam rozwiązanie typu torsen często oprócz występowania między osiami, występuje też między kołami tej samej osi np. Subaru STI. Aha, nie to żebym był jakimś audifilem, te auta mi się nie podobają bo wyglądają jak bułki. Wolę stylistykę BMW i gdyby mnie było stać na nowe to bym raczej w tym kierunku sie udał. Niemniej warto sobie zdawać sprawę z tego jak poszczególne systemy działają. Torsen jest po prostu genialny w swej prostocie i bardzo skuteczny.

        • 7 0

        • (1)

          Fajnie to opisałeś. A wiesz jak działa Saab AWD? Stosowany od lat w Oplu Insignii. Poczytaj o "eLSD" - proaktywna szpera tylnej osi. Z tego wynika, że dużo lepszy od xDrive, bo do rozdziału momentu napędowego (tylnej osi) wykorzystuje dedykowane sprzęgło, a nie ESP. Dodatkowo działa to nie tylko przy ruszaniu, ale w sposób ciągły, doskonale stabilizując samochód w zakrętach i podczas gwałtownych manewrów.

          • 0 0

          • fakt, przeczytałem, system ciekawy, ale z tego co widze podobny do BMW

            też opiera się o sprzęgło sterowane komputerem. Tylko że zamiast między osiami dodatkowo jest też między kołami. Niemniej tak se czytam i przu okazji zauważyłem że od paru lat BMW też stosuje takie rozwiązanie. Nazywa się u nich to Dynamic Performance Control. Kiedyś było to tylko DSC i wtedy koła były dohamowywane hamulcami, teraz jest jeszcze ten ciekawy mechanizm o którym wspomniałeś. Dobrze wiedzieć że też ładowali to do Insigni, zawsze to jakaś tańsza alternatywa, na fajny samochód, dla BMW czy Audi.

            • 0 0

        • xdrive tez sie rozni w budowie w zalezności od półki

          • 0 0

      • Ej a jak tam automatyczne skrzynie biegow sie maja??? (1)

        Szkoda ze instruktor nie wspomnial ze sie lubia "sypnac " w okolicach 100tys/km
        A i oleju niektore zlopna troche ,niczym Vw TSI....ALE KTO BY SIE TYM PRZEJMOWAL..EKOLOGIA.

        • 2 2

        • maja sie dobrze... swoja droga audi i bmw uzywa tych samych skrzyn - ZF

          • 2 0

    • (5)

      Ja wolę swojego Nissana Patrola. 100% auto terenowe, a nie jakiś tam SUV :)

      • 24 6

      • ten twój patrol niestety nie ma szans (2)

        bo jest ciężki i ma przestarzały napęd.
        wolę nowego fiata pandę z napędem na 4koła.
        do miasta idealny heheheh a i na wioskę mnie zawiezie.

        • 9 16

        • czołg tez ma przestarzały napęd

          • 1 1

        • Panda vs Patrol

          :D
          kogut Twardowskiego vs prom kosmiczny

          • 16 1

      • kup patrola. jeździj po obwodnicy.

        • 3 0

      • Jeep Grand Cherokee II to również dobra terenówka

        Kolejne modele były już SUVami

        • 2 1

    • Polecać możesz

      Pesę albo Bombardiera

      • 7 0

  • SUV to trochę jak świnka morska (1)

    ani świnka, ani morska. Nie rozumiem "fenomenu" tych samochodów, zwłaszcza w dużych miastach.

    • 14 1

    • to sie przejedź

      jak nie ogarniasz to podpowiem:
      a) lepsza widoczność
      b) wygodniejsze wsiadanie niż do zwykłego sedana
      c) wiekszy przeswit - nie obcierasz sobie zderzakow o krawezniki.

      • 0 0

  • Czy ktoś próbował... (6)

    porównać te samochody w terenie do Łady Nivy ? No to radzę porównać. Będzie wstyd.

    • 42 4

    • (4)

      Niva nie ma szpera wiec na tych konkretnych rampach zaprojektowanych pod elektroniczny rozkład momentu byłby niezły obciach gdy twój "prawdziwy" rusek poległ by przed plastikiem :P

      • 5 5

      • Niva może mieć szpere LSD!

        Niva podstawowa nie ma szpery. Ale nie ma problemu z jej dokupieniem jedyne 1,4k zł.Jest to szpera typu Blokada LSD (Limited-slip differential). I wtedy jedzie wszędzie.

        • 0 0

      • a znajdz takie rampy w terenie, tfu na polnej zabłoconej (2)

        bo Nivą czy tam Jimny w teren to tak, ale nie betą ! bo automatu nie wolno holować a tym bardziej ciągnąć bokiem ursusem

        obciach jak diabli

        szperę możeta se w d.wsadzić, liczy się stały napęd 4x4 i rama

        p.s.
        a wiecie, że AdBlue zamarza w +5 stopniach Celsiusza

        • 6 1

        • prawdziwa terenówka ma 4x4, blokadę mechanizmu różnicowego i jeszcze zwolnicę

          to już suzuki Jimny jest lepsza terenówą niż Niva

          • 1 0

        • Ta, zamarza w plus trzydziestu

          4x4 bez szpery jest guzik warte.

          • 3 2

    • Haha. Racja.

      • 8 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

    x3

    miałem bmw x3 .posypał sie super naped x drive.łancuch w skrzyni rozdzielczej który niby jest dozywotni nie znisczalny wyciaga sie co 100tys km.naprawa w serwisie kosmos.jakos mi nie przypadł ten samochód do gustu - twardy na nierownosciach plastiki trzeszcza a to niby bmw.wole jeepa fajnie sie jezdzi choc wiecej pali

    • 2 4

  • Marudzicie :) (2)

    Przecież to idealne auta dla mieszkańców podmiejskich sypialni. Dobrze wyglądają na podjeździe przed domem, pod przedszkolem czy supermarketem i nadają się do przejechania po klepisku zastępującym drogę przez 10 lat od zabudowania domami pola, dajmy na to, w Baninie.

    • 18 1

    • ksiazke z palacu 23m2 napisal :] (1)

      • 0 0

      • Żebym to ja mieszkanie miał w ogóle :)

        • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

    BMW= Będziesz Miał Wydatki

    • 2 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

    Różnica (2)

    Quattro się nie psuje bo jest mechaniczne a xDrive to elektronika. Po 150tyś do wymiany a koszty są spore...

    • 3 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

      piszesz o quattro z 1990 roku. na pewno nie o tych pod 2000 ;]

      • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testowali napędy terenowe BMW xDrive

      mi tez o tym opowiadal dziadek w 1960 roku

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane